English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 255, 256, 257 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.09.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Sånn generelt har nivået tapt seg over en topp for en 8-9 år siden. Nå er det for mye tøys og heiarop. Dersom det er noen som har utbytte av setetelling så javel. Det er litt dumt, men Face og andre sosiale medier har gjort at den gode debatten her inne er borte.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.09.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Krokodil Dundee wrote:


Resultat er bra hvis man følger med på Langoddsen og tabellen, men 1-0 mot Sogndal og Start med forferdelig spill uten plan B i 90 minutter er for oss som går på kamp rimelig dritkjedelig.


Så må man veie det opp mot fine kamper mot Molde og VIF. Og så man ha i mente skadene og at klubben er på vei opp og at det var endel halvgode kamper også på tidlig nittitall.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 12.09.2018 18:51    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Krokodil Dundee wrote:


Resultat er bra hvis man følger med på Langoddsen og tabellen, men 1-0 mot Sogndal og Start med forferdelig spill uten plan B i 90 minutter er for oss som går på kamp rimelig dritkjedelig.


Så må man veie det opp mot fine kamper mot Molde og VIF. Og så man ha i mente skadene og at klubben er på vei opp og at det var endel halvgode kamper også på tidlig nittitall.


To gode kamper på to sesonger. Et par enkeltprestasjoner og griseflaks fra å slippe inn 6-7 mot Ajax vs 40 dårlige kamper. Tja, vil ikke si det gikk i riktig retning.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 12.09.2018 18:57    Post subject: Reply with quote

Resultatene var ikke de største problemene, men utviklingen. I 2017 havnet Brann 14 poeng bak RBK, som spilte en sånn grei nok sesong. I sommer, et halvt år senere, lå klubben 7 poeng bak det samme laget. Et lag med lite økonomisk handlerom, og mye av de samme spillerne som året før. Så kan man snakke om skader, flaks, flyt og dommeravgjørelser, men til syvende å sist må man stikke fingeren i jorda å innse at utviklingen var kraftig på hell i forhold til konkurrentene. Det er trenerens ansvar. Tilfeldige 1-0 seiere mot bunnlag som Sandefjord gir tre poeng, men er et kraftig varsku om det sportslige nivået. Resultater sier ikke alt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.09.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Resultatene både sportslige og økonomiske var vel greie nok.


Hvis du bare måler "sportslig resultat" i oppnådde poeng, så ja.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.09.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt til svartmaling. Det er ikke så lenge siden kommentarer her inne melder om verste spill noensinne og lignende. Situasjonen er ikke så ille og har ikke vært det. Økonomien er i bedring og skader blir leget.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 12.09.2018 19:00    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Så du mener at det er helt galt å stå opp for seg selv når man blir utsatt for urett?
Jeg mener at om man er opptatt av jobbsikkerhet bør man selge bruktbiler, ikke ta en særdeles høyprofilert trenerjobb. Og at når man får gjentatte signaler fra styret og andre kompetansepersoner rundt seg, så kan det være lurt å lytte. Det er få toppledere som hadde overlevd å neglisjere innspill så eklatant som Kåre har gjort.

I tillegg kommer: Og at om det er videre trener karriere man er opptatt av, kan det være lurt å være litt taktisk. Det er få toppledere som kommer tilbake som toppledere etter å ha saksøkt egen arbeidsgiver. Og at det er faktisk få som gjør det (saksøker), kan det jo skyldes at de har mer vett og bedre rådgivere enn Kåre, som ikke akkurat fremstår som veldig glup i etterkant av det som har skjedd. Det kan jo være et hint om at dette ikke er så lurt, med mindre han er mer opptatt av å hevne seg på Koteng enn faktisk å få noe ut av dette.


Last edited by NÃ¥erdetnok on 12.09.2018 19:05; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.09.2018 19:01    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Fryktelig lavt nivå på debatten. Setter man opp en oversikt over sportslig og økonomisk suksess de siste ti årene vil man finne et knekkpunkt ved ansettelsen av Kåre. Så kan man lage seg så mange bortforklaringer man bare vil.


Pussig du nevner det. Setter man opp en oversikt over kvaliteten på debatten den siste tiden vil man finne et knekkpunkt da Konesseur meldte seg på. Men det kan selvsagt være illusoriske korrelasjoner begge deler.

Ingebrigtsen skal selvsagt ha sin del av æren for oppturen. Fotballen er tross alt Rosenborgs kjerneprodukt, og da han kom inn nærmest ved en tilfeldighet etter klubbens flere år lange ørkenvandring, viste han seg å være "just what the doctor ordered". Vi spilte for første gang på lenge underholdende fotball, som i tillegg ga resultater. Dette fører til økte inntekter fra publikum, sponsorer og premie-penger. Det skal også sies at ingen kritiserte noe som helst i denne perioden.

Men det er også viktig å poengtere at han ikke var alene. Innenfor relativt kort tid var det utskiftninger i mange av de viktigste rollene, som styreleder, administrerende direktør, og sportslig leder. Det skal ikke undervurderes den jobben som ble gjort på "bakrommet" i form av utgiftskutt, spilleroverganger, strategier og så videre.

Jeg skulle så gjerne ønske at Ingebrigtsen hadde fortsatt i samme spor også etter 2015 - på alle nivåer. Da hadde vi sluppet fryktelig mange usaklige diskusjoner og saklig frustrasjon.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 12.09.2018 19:08    Post subject: Reply with quote

Brente broer er fine saker. Husker en artikkel fra adressa i fjor (?) med overskrift "jeg er RBK trener så lenge RBK vil ha meg". Vel, newsflash! All sympati er effektivt borte. Et skudd, ikke bare mot styret, men mot klubb og fanskare.

Last edited by Kai88 on 12.09.2018 20:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
GrafiskFremstilling
Junior


Joined: 05 Mar 2018
Posts: 9
Location: Oslo

PostPosted: 12.09.2018 20:37    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Det er få toppledere som kommer tilbake som toppledere etter å ha saksøkt egen arbeidsgiver.


Det funket jo fint for Rini Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 12.09.2018 20:49    Post subject: Reply with quote

Likt å støttet Kåre lenge...
Dette er ikke til hans fordel med tanke på ettermæle
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.09.2018 20:50    Post subject: Reply with quote

Vi får se innen første desember. Regner med Kåres eskapader minsker sjansene for Rini i så måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.09.2018 21:55    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort ifra at RBK har tråkket voldsomt i salaten mtp hvordan sparkingen ble utført. Det er litt vanskelig å bedømme siden media har en interesse av å blåse opp alt. Kan også være at fagforeningen har bestemt seg for å få en rettslig avklaring på hvor grensen faktisk skal gå.

Men vi kan ikke gjøre som Sør Korea heller da, redifinere arbeidsoppgaven til å sitte på et kontor med glassvegger og gjøre niks og nada i det håp om at du sier opp selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Helt
Junior


Joined: 17 Feb 2009
Posts: 71
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2018 22:04    Post subject: Reply with quote

År Kåre ble sparket var ikke noe sjokk. RBK har blitt svakere over tid Det har alle sett, at Kåre var siste å se dette er merkelig og utrolig når han klager på flere sms fra folk i styret som er skuffet over laget og hvordan de opptrer. Dette er bare skuffende og håpløst. Blir flau og tror tosken har overtalt Hoftun å bli med på dette. Kåre fremstår som en idiot nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.09.2018 22:14    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å slippe tanken om at Herremainn Ingebrigtsen har timet de siste utspillene for å ramme klubben. Innerst inne tror jeg at han mest av alt ønsker å ramme Koteng, ved å stille ham i et dårlig lys, men dette går i aller høyeste grad utover klubben. Først dagen før/samme dag som vi skulle spille returkampen mot Skhendia, og nå dagen etter/samme dag som pressekonferansen om Bendtner-saken.

Fy f... for en kukete oppførsel! Jeg har mistet all respekt for ham! Mad


PS. Noen som husker i hvilken forbindelse han på TV uttalte "Hehe... da kainn jo Ivar gi mæ sparken"?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.09.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Jeg merker at jeg allerede er lei av denne saken.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 12.09.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Ingebrigtsen i Aftenposten 26. juni 2015:
Quote:
— Det eneste som er sikkert som fotballtrener, er at du får sparken. På ett eller annet tidspunkt skjer det. Det lever jeg godt med.

Og i samme intervju:
Quote:
- Du har suksess nå. Hva har du skjønt som flere av dine forgjengere har slitt med å få til?

— Mange trenere skal sette sitt eget preg på ting. De skal gjøre ting annerledes og endre. Men det er en del ting som har fungert i Rosenborg tidligere. Det er de prinsippene som Nils Arne Eggen lærte meg, og som jeg bruker i dag. Vi trenger ikke gjøre alt nytt.


I Nettavisen 23. november 2015 uttalte han (mine uthevinger):
Quote:
- Jeg har vært klar på at vi skulle spille 4-3-3, og det går helt fint å spille på den måten i dagens fotball, selv om ikke alle har trodd det. Men jeg har vært bastant, og underveis har jeg erfart at det ikke er mange som er opptatte av offensiv struktur. I Norge er de fleste opptatt av den defensive strukturen, sier han.


Spillerne uttalte seg om hvor viktig hans gode humør, positive energi og evnen til å holde på engasjementet har vært.
Sett i sammenheng med en generelt offensiv stil utledes at han fikk dem til å yte mer offensivt, ikke la seg falle noen hakk ned.
Quote:
- Kåre har vært flink. Han har kommet inn på treningsfeltet med noen nye ideer som har betydd veldig mye. Han har endret måten vi trener på, og så har han bra humør. Han har gitt tillit til folk og man vokser mye på det, forklarer Søderlund til Nettavisen.

Dette med godt humør har også Yann-Erik de Lanlay satt pris på etter overgangen fra Viking til Rosenborg i sommer.

- Han er utrolig flink på å holde på engasjementet i gruppen hele tiden. Han blidgjør alle og er en humørspreder. Samtidig vet man når man skal være seriøs. Det er ikke sånn at han tuller om taktikk rett før kamp. Men han er flink til å skille mellom det å være seriøst og det å si ting med et glimt i øyet, sier De Lanlay til Nettavisen.

Mer om det samme fra en senere artikkel:
Quote:
- Han er så utrolig flink, Kåre. For meg har han revolusjonert måten å være trener på. Hans personlighet, den typen han er som trener, jeg har ikke møtt noe lignende før. Han er utrolig viktig for Rosenborg, og det kan man se på resultatene siden han kom. Jeg håper han blir her lenge, sier Jensen til Nettavisen.

[ ... ] - Den stemningen vi har i laget og i garderoben, jeg kan ikke forestille meg at den er bedre noe annet sted. Det er helt utrolig, sier Jensen, og mener Ingebrigtsen skal ha mye av æren for nettopp det.


Senere skjedde det noe med ham og med laget. Noe som gjorde at Kåre Ingebrigtsen gikk fra å fremstå som:
- En omtrent alltid blid og hyggelig mann som var aktiv på treningsfeltet, offensiv i fotballtankegangen, hadde stor tro på Eggens prinsipper og var ydmyk nok til å skjønne at han selv var en relativt ukyndig lærling på det nivået som Rosenborg må strebe etter.

Til å bli oppfattet som:
- En mer tilbaketrukket sjefstrener som overlot mer ansvar til assistent Erik Hoftun på treningsfeltet, la hovedvekten på å utvikle en ny spillestil med fokus på defensiv struktur og hvor den offensive biten i stor grad bygget på en tilsynelatende ikke godt nok gjennomarbeidet plan med tidlig høye, stillestående, feilvendte indreløpere og fravær av noe som lignet på gjenkjennbare offensive, avtalte bevegelser.
I kamper hvor RBK hadde vist lite offensivt samspill, men kanskje hatt et par enkeltmannsforsøk som har mislyktes, var forklaringen som oftest at "vi ble for utålmodige".

Det var ikke lenger mye ydmyket å spore i uttalelser om "faget". Han var eksperten. De 40-50 000 som mente noe om RBK "hang igjen på 90-tallet" og forventet at vi skulle "vinne 5-0 i hver kamp".
Andres meningsytringer ble gjerne møtt med syrlige og lite elegante uttalelser i media.

Etterhvert distanserte han seg mer fra spillerne og lastet dem for å ikke gjøre som han har sagt, for eksempel etter 0-1 mot lille Valur (årsbudsjett på €1 million) en uke før han fikk sparken:

Adressa 12. juli 2018:
Quote:
- Jeg er irritert på grunn av mangel på smarthet og tålmodigheten vi trenger. Vi kunne egentlig stått med ballen på egen halvdel, og jeg tror ikke de hadde kommet ut heller. I stedet renner vi opp med en haug av folk, og spiller på oss brudd som det dundrer etter, sier Rosenborg-treneren.


Kåre Ingebrigtsen uten humøret, med for lav ydmykhet til den enorme kompetansen Eggen har, med en defensiv tilnærming til spillet, uten tro på (eller uten en god nok) offensiv plan og innstilling, uten en avslappet innstilling til at å være trener i en klubb med ambisjoner og utviklingskrav er en forbigående tilværelse ... den Kåre Ingebrigtsen var det som fikk sparken.

Og i hvilken grad han er en legende som fortjener respekt?
Det er det siste du gjør som blir husket.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 04:37    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Et skudd, ikke bare mot styret, men mot klubb og fanskare.


KÃ¥re tar vel her initiativ til opprydding i styret. Det er viktig for klubben med hensyn til videre fremgang. Vi er ikke bortskjemt med godt styrearbeid i Svendsen-perioden og derfor har mange tydeligvis senket kravene.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.09.2018 05:31    Post subject: Reply with quote

Herlig oppsummering, gisp!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 06:49    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er i underholdningsbransjen så det blir riktig å tillegge sutring i offentligheten litt vekt. Kanskje ikke så mye mer enn litt.

Kåre har tatt klubben opp fra gjørma og tilbake i førersetet som Nordens beste klubb. Nå kommer nye initiativ for å få skiftet ut dysfunksjonelle elementer i klubben.

Må si jeg tåler godt litt sutring hvis det er prisen vi må betale for å komme tilbake i det gode selskap. Men, jeg ser nå Kåre først og fremst som en humørspreder alltid er et lurt smil på lur.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.09.2018 07:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
KÃ¥re tar vel her initiativ til opprydding i styret.


Det er jo interessant, men hvorfor tar han ikke det initiativet overfor de som er valgt til å finne kandidater til neste styre (altså valgkomiteen), eller overfor de som skal velge neste styre (altså medlemmene)?

Jeg føler meg rimelig upåvirket.

Konesseur wrote:
Rosenborg er i underholdningsbransjen


- og det virket det som om Kåre helt glemte de siste årene.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 13.09.2018 08:01    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

KÃ¥re tar vel her initiativ til opprydding i styret.


Her gjelder det samme for Kåre som for folk generelt: Han får melde seg inn i klubben og møte opp på årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.09.2018 08:06    Post subject: Reply with quote

God oppsummering, gisp!.

Det virker som om historien gjentar seg; en Glimt-supporter her inne som fortalte hvordan utviklingen var i da Ingebrigtsen var hovedtrener i Bodø, og denne var påfallende lik, slik jeg husker det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 13.09.2018 08:22    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Her gjelder det samme for Kåre som for folk generelt: Han får melde seg inn i klubben og møte opp på årsmøtet.


Jeg tror at det å kreve stillingen tilbake i retten og få medhold vil gjøre susen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 13.09.2018 08:24    Post subject: Reply with quote

Alle vet jo at det er umulig. Da er det bare å legge ned klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 255, 256, 257 ... 271, 272, 273  Next
Page 256 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb