English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 243, 244, 245 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 28.07.2018 23:49    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Var ikke det den uka det var fokus på angrepstrening da. Eller er angrepstrening og kondistrening det samme?

Det har vært litt fokus på å spille seg ut fra eget forsvar under press på treningene tidligere. Grunnen til det har vært frykt for at man bare ble springende imellom og fryktelig sliten om man ikke klarer å spille seg ut.


Det var den uka de "plutselig" begynte å trene på stor bane igjen etter å ha spilt 5 mot 5 i lang tid.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.07.2018 23:52    Post subject: Reply with quote

Rosenborg under KÃ¥re:
- er klubben som vinner eliteserien hvert år.
- er klubben som ofte kvalifiserer seg til europacup.
- er klubben som stiller med en grei 11'er tross skader.
- er klubben som betaler ned gammel moro.
- er klubben som tjener inn og setter penger på bok til fremtidig moro.

Rosenborg under Perry var ingenting av dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.07.2018 00:18    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs fremtid i følge Konesseur:

-KÃ¥re er eneste veien til Rom. Det finnes ingen andre.
-Ti års ørkenvandring uten noe som helst, før styret tar til vettet og gjeninsetter Brutter'n. Ref punk én.
-Rini Coolen har i løpet av tre treninger gjort mesterlaget til en slapp masse som kneler etter en halvtime.
-Objektive målbare kriterier tilsier at Kåre og Erik er "the shit". Ref punkt én. Styret og alle andre som er uenige er opptatt av feil fakta. Rett fakta understøtter gjeninsettelse på tross av det medlemsvalgte styret.
-De som ikke er enige heier på Molde.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 29.07.2018 00:41    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Snakka med to stykker i kveld over en halvliter. 'NÃ¥ blir det vel perry igjen' er omkvedet.

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2018 01:15    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Orionpax / larsarus hvordan får jeg tak i filtreringsscriptet og følger det med readme file med instrukser?


Scriptet finner du her:

http://www.rbkweb.no/foru...php?t=7106

Det er noen instrukser i posten der, men dette krever nok litt teknisk innsikt for å få inn i browseren - man trenger ikke å være noen l33t haxxor men for folk som ikke er komfortable med denslags kan det sikkert virke litt kronglete. Spør i tråden der så skal det nok ordne seg.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2018 01:21    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Mye mer saklig enn de som ønsker Kåre sparka. Snakka med to stykker i kveld over en halvliter. 'Nå blir det vel perry igjen' er omkvedet.


Wow, det var den merkeligste bruken av autoritetsargumentet jeg har hørt.

Merk "ønsker Kåre sparka" - han er allerede sparket. Han jobber ikke lenger i klubben.

Og jeg tror ikke noen av pro-bytte-ut-Kåre-folkene innbiller seg at hverken alle eller flertallet av klubbens tilhengere er enige med dem. Det er da rimelig åpenbart for alle at det er en ekstrem polarisering ute og går.

Ta frem en liten post-it lapp og en kulepenn og skriv følgende på den:

- Ikke alle som ville at Kåre skulle gå synes timingen var bra.
- Ikke alle som ville at Kåre skulle gå tror at alle synes at Kåre skulle gå.
- Ikke alle som ville beholde KÃ¥re tror at alle vil beholde KÃ¥re.

Heng den opp på skjermen din og se på den hver gang du føler for å poste samme innlegg om igjen.

Dette er en så kompleks problemstilling at det finnes sikkert like mange meninger og innfallsvinkler som det finnes RBK-supportere. Da gjør du hverken deg selv eller andre noen tjenester ved å avfeie noens meninger fordi de ikke er så priviligert å ha tilgang på den ene gudegitte objektive sannheten som du har.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.07.2018 06:43    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Rosenborgs fremtid i følge Konesseur:

-KÃ¥re er eneste veien til Rom. Det finnes ingen andre.
-Ti års ørkenvandring uten noe som helst, før styret tar til vettet og gjeninsetter Brutter'n. Ref punk én.
-Rini Coolen har i løpet av tre treninger gjort mesterlaget til en slapp masse som kneler etter en halvtime.
-Objektive målbare kriterier tilsier at Kåre og Erik er "the shit". Ref punkt én. Styret og alle andre som er uenige er opptatt av feil fakta. Rett fakta understøtter gjeninsettelse på tross av det medlemsvalgte styret.
-De som ikke er enige heier på Molde.


KÃ¥re er den relativt trygge veien til glansdager ja.
Ti års ørkenvandring uten noe noe som helst er feil ord. Det har vært en helt vanvittig sløsing etterfulgt av manglende opprydding og katastrofal økonomistyring. De siste årene før perry kan vel karskteriseres i noe grad som ørkenvsndring.
Blir man løpende imellom blir man fort sliten. Rimi Coolen var feil menn i oppkjøringa til denne kampen.
Objektive målbare kriterier tilsier at resultatene ikke er så verst. Når man søker forklaringer finner man spillersalg og skader, og bør konkludere med at sparkinga er feil grep.
Styret har tatt beslutning på feil type sannheter. Mange andre som mener sparkinga var riktig virker frustrerte. Beslutning på rett type sannheter ville ikke ha sparket Kåre.
Det var høyst frivillig å velge pollalternativet 'Nei, jeg heier på Molde.' Om de som har valgt det virkelig heier på Molde vet jeg ikke men jeg gjetter på at ingen gjør det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 29.07.2018 08:19    Post subject: Reply with quote

Spillersalg og skader er en del av gamet. Det man heller kan spørre seg om i den sammenhengen er:

- var vurderingene av nivået på ønskede erstattere godt nok?
- er klubbens skadeforebygging, særlig for spesielt utsatte spillere, god nok?
- er klubbens vurdering av totalbelastning med trening, kamp osv. god nok hva gjelder særlig skadeutsatt spillere?
- er vurderingen av i hvor stor grad innkommende skadeutsatt spillere vil bli bedre tatt hånd om i klubben god nok, og ergo vurderingene av hvorvidt kjøpet bør gjennomføres?

Dette er ikke ting som under noen omstendigheter kan skyldes på Rini, men på....hvem da?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 29.07.2018 11:23    Post subject: Reply with quote

Konesseur ER Kåre, det burde vel være ganske innlysende nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.07.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

Det blir jo veldig riktig å telle antall skadedøgn som er et objektivt kriterium og deretter søke forklaringer.

Hvorfor det er blitt mange skadedøgn denne seongen (og delvis forrige sesong) har ikke jeg noen forklaring på. Det er ikke opplagt at det et Kåres skyld. Tilfeldigheter bør være hovedhypotesen når man søker forklaringer.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 29.07.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Uflaks, sa Severin Suveren.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 29.07.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det ... har ikke jeg noen forklaring på.


Om du skriver litt kortere, så blir det enklere å få med seg poenget.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 29.07.2018 15:36    Post subject: Reply with quote

DET er ihvertfall ikke Kåres skyld ifølge konneseur. Han har ingen forklaring på det men utelukker altså at Kåre ikke kan noe for skadesituasjonen.

En forklaring kan være ... for dårlig trent?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.07.2018 15:51    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken:

Du starter diskusjonen med å argumentere at Celtic har større budsjett derfor er det ingen selvføglelighet at vi vinner. Jeg har ikke sagt at det er noen selvfølgelighet at RBK skal slå Celtic. Jeg kritiserer måten vi taper på. Vi skal ikke tape slik vi gjorde selv om Celtic har et større budsjett.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 29.07.2018 17:28    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er ikke opplagt at det et KÃ¥res skyld.
KitWalker wrote:
DET er ihvertfall ikke Kåres skyld ifølge konneseur.

Jeg synes folk leser hverandres innlegg litt vel kritisk for tida.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 29.07.2018 17:51    Post subject: Reply with quote

Men jeg kan tenke meg hva han innerst inne mener Wink
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 29.07.2018 17:53    Post subject: Reply with quote

Men nå driter jeg i Kåre og konesseur.

NÃ¥ er det andre tider!

RBK viser ambisjoner!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.07.2018 20:49    Post subject: Reply with quote

Jeg har hele tiden hevdet at det er 11'ern som tjener inn pengene og at hovedtrener har ansvaret. At klubben er attraktiv for gode spillere og at vi har handlingsrom i form av penger til å investere i gode spillere for å kompensere skader og øke spillestyrke er gledelig, og kan føres tilbake til Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2018 21:20    Post subject: Reply with quote

Konesseur oppsummert:

"Alt som er godt kan føres tilbake til Kåre."
"Alt som er ondt kan føres tilbake til styret."

Alt basert på objektive kriterier så klart.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.07.2018 21:27    Post subject: Reply with quote

Det er bare å bla seg tilbake i historikken så vil du se at jeg lenge før kåre har hevdet at det er 11'ern som tjener penger. Nå ligger vi og vaker over threshold-effekten og winner-takes-it-all effekten og det beviser det jeg har sagt hele tiden om at ressurstilgangen vil være god da.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 29.07.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

Vi får gi Koteng masse kred for å ha fått klubben til å slutte å sløse bort penger på administrasjon, og i stedet bruke pengene på sportslig satsing. Det er i tråd med Konesseurs viktigste ønske i økonomidiskusjonene for en del år siden.

Trenerens rolle blir å utnytte dette handlingsrommet best mulig til å skape sportslig suksess og et underholdende produkt. Det siste har vi dessverre måttet se fordufte de siste par årene, og arven etter Eggen som vi så i 2014, 2015 og deler av 2016 er dessverre visket ut.

Men vi har et handlekraftig styre som satser på sportslig avdeling og ikke administrasjonen, og det skal berede grunnen for fortsatt sportslig suksess og penger i kassa. Om det blir med Michael Laudrup som sjef eller andre som evner å få spillerne til å spille noe annet enn 4-1-5-formasjonen, og ikke satser på å forsvare seg videre mot et islandsk amatørlag i 1. kvalrunde får vi se. Jeg har trua.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 29.07.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:


Trenerens rolle blir å utnytte dette handlingsrommet best mulig til å skape sportslig suksess og et underholdende produkt. Det siste har vi dessverre måttet se fordufte de siste par årene, og arven etter Eggen som vi så i 2014, 2015 og deler av 2016 er dessverre visket ut.


Dette er langt fra presist nok. Det handler om å ha spillestyrke kontinuerlig over threshold slik at de store inntektskilder blir utløst. Moroa kommer da etterhvert siden klubben blir større og mer attraktiv for gode trøndere og andre.

Det er ingenting som går tapt om vi spiller en sesong på det jevne underholdningsmessig så lenge spillestyrke holdes over threshold. Det er bare å ha en tidel av den tålmodigheten vi hadde under 600--700-planen og perry-ventinga.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2018 22:54    Post subject: Reply with quote

Jeg regner egentlig med at Kjernen allerede fra neste hjemmekamp dropper utdaterte travere som "Reiser rundt og bare pisser på" og "Norsk fotballs lokomotiv" og kjører på med 90 minutter "Spillestyrke over threshold"!

Det er jo tilsynelatende det eneste alt handler om.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.07.2018 23:28    Post subject: Reply with quote

Denne tråden har nå nådd sin treshold og som følge av treshold-effekten blir den stengt.

Videre diskusjon rundt Kåre og andre forhenværende RBK-ere kan gjøres i Hvor er de nå?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 30.08.2018 16:01    Post subject: Reply with quote

Tenkte å ta det i Ingebrigtsen-tråden, men der var siste kommentar fra en streng moderator som mente vi måtte ta det her:

- Det handler om hvordan vi fikk sparken. Særlig Erik, som blir sparket mens flere andre sitter på det samme kontoret. Det synes jeg er helt utrolig av RBK. Jeg synes også at det som har skjedd i ettertid, spesielt med Ivar Koteng, med små drypp av skitkasting... Jeg tok over RBK i 2014, da klubben ikke hadde vunnet noe på fem år. Vi dro på bortekamper med 16-17 spillere for å spare penger og hadde brukt opp en kassakreditt på 30 millioner, og fikk ikke refinansiert med sparebanken.. fire år senere har vi vunnet stort sett alt som er. Vi har tatt RBK tilbake til røttene og har spilt fantastisk fotball. I ettertid har RBK og Ivar vært ute og slengt ting om oss.. Det synes jeg er smålig, sier Ingebrigtsen til avisen.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Umulig å være uenig i det.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 243, 244, 245 ... 271, 272, 273  Next
Page 244 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb