English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 196, 197, 198 ... 261, 262, 263  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vegran
Veteran

PostPosted: 18.07.2018 23:21    Post subject: Reply with quote

Sa han det????
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran

PostPosted: 18.07.2018 23:23    Post subject: Reply with quote

Ja.

http://www.rbk.no/nyheter...tter-valur
ElMar
Proff

PostPosted: 18.07.2018 23:41    Post subject: Reply with quote

Nå skal jeg ikke nødvendigvis være den som tar Kåre i forsvar. Men om du ser intervjuet i sin helhet så tror jeg ikke han mener at vi var "strålende stort sett hele kampen" For i neste setning sier han jo at vi/det var "bedre i andre enn i første". Bedre enn strålende? Men hva vet jeg...
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 18.07.2018 23:46    Post subject: Reply with quote

KI fortjener sparken. Den som forsvarer han og tror på noe stort, kan ikke nok fotball.
Back to top
WT62
Rutinert

PostPosted: 18.07.2018 23:52    Post subject: Reply with quote

Strålende gjennom store deler av kampen ifølge Kåre. Jeg har åpenbart mistet all fotballkunnskap, fra min plass på tribunen sådette alt annet enn strålende ut. Vi gjør så mange individuelle og taktiske feil at det vrenger seg i meg.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 00:24    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
KI fortjener sparken. Den som forsvarer han og tror på noe stort, kan ikke nok fotball.

..brølte den lille musa.
oskisjunior
Proff

PostPosted: 19.07.2018 00:25    Post subject: Reply with quote

Dette er virkelig som å lese forumet for (omtrent) nøyaktig ett år siden. Så kom Celtic og Ajax, og et gruppespill i Europa hvor man faktisk så god utvikling i laget. Og et lekende lett seriegull, da også etter å ha slitt første halvdel av sesongen.

Denne konstante masingen om å sparke Kåre hver gang laget spiller dårlig, begynner å bli slitsom. Ja, det har vært litt vingling og dårlige prestasjoner denne sesongen, men det er ikke lenge siden laget gjorde noen store endringer i treningshverdagen, som ga umiddelbare resultater i serien. Både poengmessig og spillemessig. Nå har det vært ekstremt med skader også. La det nå gå seg til litt. Har dere glemt hvor klubben var før KI tok over?

Alle som ikke har et reelt og godt treneralternativ kan ta en pause fra den evinnelige masingen. Hva ønsker dere? Hoftun som stand-in og så syv år med prøving og feiling?

Personlig synes jeg det er bra at Kåre og trenerteamet har ambisjoner om å ta steg i Europa, at å vinne serie og cup ikke er nok. Så får det heller være at man går seg litt vill, så lenge det vitner om at stillstand ikke er nok (selv om det gir hjemlig suksess). Og være glad for at klubben korrigerer når man prøver litt for hardt. Nå ble det bestemt for noen uker siden at man skal "back to basics", hvilket ble fulgt opp på treningsfeltet og har gitt god progresjon på kort tid.

Jeg deler frustrasjonen over mye av spillet hittil i sesongen, og vet hvor deilig det er å la frustrasjonen få utløp på forumet. Men KI ledet oss ut av ørkenvandringen, har tatt tre seriegull, to cupgull og to EL-gruppespill på tre år. Han fortjener vitterlig å forsøke å lede laget på rett spor igjen. Og det tror jeg er best for RBK, og oss supportere også. RBK
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 00:45    Post subject: Reply with quote

KI før RBK-Valur:

"Indreløperne må stå høyere og smalere så kan Valur få bestemme hvilken rom de vil avgi, så kan vi angripe der det oppstår rom".

4-1-5 er jeg lei av. Ingen samhandling eller noe som helst. Skade på spillerne spiller selvfølgelig en rolle, men vi beholdte samme tropp over lengre tid før skadene kom. Alle så hvordan vi spilte. Sorry, men å tro at at vi skal nå Champions Leauge med slik spillestil, kaller jeg det å være naiv. Vinner sikkert Eliteserien hvert år med elendige motstandere, men noe mer får vi ikke.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 01:38    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at forumet er ganske så splittet når det kommer til trua på Kåre&Hoftun inn i fremtiden. Kanskje noen kan lage en poll som kan si noe mer konkret om hvor mange som mener det ene eller det andre?

Selv tilhører jeg kategorien som mener Kåre&Hoftun ikke er fremtiden.
Jeg har sett løftet som kom våren 2016. Men har også sett den stadig mer negative utviklingen etter den gang. Dersom de skulle klare å snu skuta, igjen, må det vel være en av de første i historien som har klart akkurat det? Å gå i en nedadgående spiral i så lang tid for så å klare å snu det hele til noe positivt igjen?
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 01:58    Post subject: Reply with quote

Kåre er selvsagt ikke fremtiden. En gledes dag når han er ferdig, dessverre neppe med det første.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 02:17    Post subject: Reply with quote

Så rakk jeg akkurat å trekke tilbake kritikken av Kåre sin uttalelser i forkant av kampen da de ikke var riktig sitert, før han sier at vi i dag var "Strålende i stort sett hele kampen". Denne gangen er det definitivt ingen som vrenger på hans ord i media. Strålende i stort sett hele kampen? Seriøst. Vi var elendige i første omgangen. Helt totalt på bærtur. Det lignet slett ikke på fotball det vi drev med. Jeg tilhører ikke de som vil sparke Kåre, men han bør seriøst slutte å si slike idiotiske ting. Vi var dårlige og var heldige som klarte å slå Valur. Forøvrig enig med oskisjunior sitt innlegg.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

Det er et velkjent triks for en leder "å snakke opp" en dårlig prestasjon og "å snakke ned" en god prestasjon. Eggen var veldig god til denne "omvendte" psykologien. En prestasjonsgruppe som sliter med å få til det de skal må få ros. Og motsatt, en gruppe som er overfull av selvtillit trenger å bli dratt ned på jorda igjen.

Dette tror jeg faktisk Ingebriktsen har lært av Eggen.

Men den evige messingen om at alt er så vanskelig "i Europa" trenger vi ikke. Han bør lære av Eggen her også. Eggen sa at "Europa er desserten det". Eggen gjorde alltid Europakamper til noe positivt. Ingebriktsen bør heller snakke om hvor utrolig herlig det skal bli når vi endelig en gang går videre fra et gruppespill, i steden for å snakke om hvor vanskelig det er å komme dit.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 09:23    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
KI før RBK-Valur:

"Indreløperne må stå høyere og smalere så kan Valur få bestemme hvilken rom de vil avgi, så kan vi angripe der det oppstår rom".

Sa han det!??

Jeg er ikke innstilt på å gi ham et minutt lenger. Han insisterer på å fortsette å nipiske den steindøde hesten sin, selv etter at den fabelaktige nye spillestilen hans har blitt avkledd etter noter i et år. Det fungerer dritelendig også mot svært dårlig motstand i går, og å hevde at vi var 'strålende' på noe tidspunkt mot Valur... Kåre har rett og slett behov for å støtte seg selv nå, og være sin egen heiagjeng, og da ender han opp som Høgmo.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor vi skal velge å spille så passivt og reaktivt som Kåre ønsker. Det ligger i kjernen av spillestilen vår - den han har som jobb å forvalte, altså - at det er vi som skal diktere kampene, hva motstanderne gjør, gjennom vår egen spillstyrke og vår definerte spillestil. Poenget er å tvinge fram rom der vi ønsker det. Det er jaggu ikke rart hver spiller jogger rundt og nøler lenge med ball, hvis tanken er at de fortløpende skal vurdere hvilke rom motstanderne velger å dekke. Da følger det automatisk at det er valget til hver enkelt spiller som utløser bevegelsen hos nestemann, for det kan jo dermed ikke forutses av medspillere. Og vi kan altså uten videre påvirkes til å kun angripe med våre svakeste kort, siden vi uansett angriper der vi ledes til å angripe.

Denne spillestilen forutsetter egentlig at det spontant oppstår gode relasjoner mellom to-tre spillere, som forstår hvordan de andre tenker, og dermed klarer å være litt i forkant. Så da er ideen å avansere sakte helt til noe magi oppstår basert på en felles spilleforståelse mellom noen enkeltspillere. Dette er spillestilen til.... Jan Jönsson.

Teori: Kåre er tydelig lei av de daglige rutinene med å være Rosenborg-trener, derfor spiller han seg bakover i historien med altså først Perry, så Jönsson. Nå kan det bli gøy når han skal innom Eggen, og veldig solid når han er Hamrén, men så kan det bli veldig tunge perioder.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 10:53    Post subject: Reply with quote

Jeg håper inderlig at vi ikke har så utrolig dumme spillere at de seriøst tror de spilte strålende mot Valur BalleK. Da bør de finne på noe annet å drive med. Motsatt psykologi er rimelig nyttesløst når det brukes på noen som forstår at det bare er vås.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 11:10    Post subject: Reply with quote

oskisjunior wrote:

Denne konstante masingen om å sparke Kåre hver gang laget spiller dårlig, begynner å bli slitsom.

Det er ikke rart du synes det siden laget spiller dårlig og planløst omtrent hver eneste kamp.
sidney
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg føler at kritikken og rosen av Kåre har vært rimelig balansert, i alle fall sammenliknet med forgjengerne. Det må være rom for å diskutere fotball her, og om laget over tid ikke ser bra ut er jo det noe å skrive og lese om.

Det jeg synes folk glemmer er motspill. Det er klart RBK ser gode ut når motstanderen er dårlig. Nå skal for eksempel Ajax være god motstand i vår verden, men i fjor var det mest på papiret. Det samme gjelder i og for seg Celtic. Som i glansdagene på 90- tallet, både med landslag og RBK, er det ingen ting som er bedre enn å møte gode lag som sliter med struktur. Landslaget rundspilte Brasil og slet mot Skotland. Lag som er underdogs, har brukbar kondis og ok struktur er alltid vanskelige. Dem er det en del av i vår del av fotballverden.

Vi burde egentlig slutte å vurdere lag og trener ut fra enkeltkamper. Når det gjelder situasjonen nå er det opplagte strukturproblemer. Best ser vi dette på mangelen på folk i boks når innlegget kommer. Vi har også veldig innoverorienterte vinger og følgelig nesten ikke pasninger ut 45. Det siste store problemet er at vi mangler et tydelig anker. Det ser nesten ut som om vi spiller med 3 indreløpere. Det medfører at angrepene både starter og avsluttes på samme side. Vi evner ikke å vri spillet, og blir for forutsigbare og lette å demme opp. Ta med antall tversoverpasninger og bakoverpasninger over tid, så har vi et bilde.

Uvanen med å forsvare inn knapp ledelse er også noe som brenner. Ikke fordi det er en dårlig ide (om enn urosenborgsk), men fordi vi er skikkelig dårlige på det. Det virker som om dette ikke er et bevist taktisk valg, men noe som skjer når folk er slitne. Slitne bein er dårlige i press, og feilpasninger blir straffet.

Laget er så godt som det er, og stort sett tror jeg variasjonene vi ser har mer med motstander å gjøre enn oss selv. Jeg er enig i at også trenerteamet har mye å gå på, men å begynne med hestevitser er slik jeg ser det historieløst. Kåre har gjort mye bra han - uten at det foreløpig har gitt full uttelling.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig i alt dette.

Men jeg er for det første uenig i at den der gjentagende kollapsen ned i ultralav (og som du sier, ekstremt dårlig utført) 5-4-1 på knappe ledelser ikke er et bevisst taktisk valg, for den tendensen kom først etter at Kåre begynte å snakke mye om å 'bli mer kyniske', og har blitt stadig mer utpreget i store deler av kampene, til tross for at prestasjonen er veldig dårlig.

For det andre er jeg uenig i at ikke trenerne skal stilles til ansvar for det som ikke bare er manglende utvikling (eller uttelling spillestilsmessig), men en direkte negativ utvikling, for slik jeg ser det, med de endringene vi faktisk ser, og måten det kommuniseres at vi skal spille, så har vi trenere som har gitt opp å spille Rosenborgsk, og nå ønsker friheten til å spille slik de egentlig synes er best. Som om offensivt orientert fotball er en tvangstrøye. Trenere med den innstillingen kommer verken til å trives eller lykkes i Rosenborg over tid, selv de som opplever kortvarig suksess.

Jeg tror alle som en håpet at Rosenborg 2015 skulle bli starten på en periode der Rosenborg hadde tro på sine egne grunnpilarer, og at Kåre kunne utvikle seg fra en bra til en topp trener. Per nå ser det ut som han synker stadig dypere i myra jo mindre innspill han tar imot, og gjør stadig flere feilvalg jo mer han skal dyrke egne idèer. Jeg håper, og tror faktisk, at klubben begynner å lukte på hva Rosenborg gjør når dette samarbeidet tar slutt, for det kommer det til å gjøre.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 17:35    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/nyheter...-rosenborg

OH WOW
Back to top
toms0504
Junior

PostPosted: 19.07.2018 17:36    Post subject: Reply with quote

Kåre er ferdig i RBK. Pressekonferanse kl 18.45 Surprised
Stano_11
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

Hva skjer?? Dette så jeg ikke komme.
Back to top
uptherosens
Junior

PostPosted: 19.07.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

Ut fra teksten ser det ut til at han har fått sparken?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

Sparken på dagen!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 17:39    Post subject: Reply with quote

Fy faen. Hva skjer?!!
Back to top
Sjt. Wiseth
Rutinert

WHAAT?!
BjarneS
Veteran

HVA I ALLE DAGER??

En uke før Celtic?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 196, 197, 198 ... 261, 262, 263  Next
Page 197 of 263

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb