English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 17.07.2018 21:25    Post subject: Reply with quote

Ser mange av dere her inne tar det som står i media og sluker det rått.

Evner dere ikke et snev av kildekritikk?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 17.07.2018 21:30    Post subject: Reply with quote

RBK hanglet fra og med for et år siden. Nå kan skader etc. gi skylden. Men kan ikke gi skylden for et så lite energisk lag som spilte mot Valur sist. De kan hvis de vil. Det så vi mot molde og det så vi mot vif og tromsø.

Jeg er livredd for at KI blir byttet ut mot en ny perry eller ny jønsson. Det er helt krise. KI er den beste treneren siden Hamren, og Hamren spilte rævvafotball, men de startet med innsatsen og attitude. Innsatsen er grunnfundamentet til godt spill. Det er selvfølgelig treneren som har ansvaret for at laget skal prestere hver kamp, og jeg håper KI har nok støtte til å bytte ut spillere. Jensen har vært god, men kunne gitt et lite varsku å selge konradsen eller jensen til en middelmodig svensk dansk klubb eller lignende, eller i det minste bytte ut noen spillere før pause. Det pleier å hjelpe. Det må være konkurranse og spillerne må forstå at de ikke har klippekort på kampene. RBK-spillerne har det fint, og det vises lang vei.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 17.07.2018 21:35    Post subject: Reply with quote

Det er vel allment anerkjent at Kåre er den beste treneren vi har hatt siden Nils Arne eller? Hamren kan ikke måle seg hvis jeg skulle rangert i alle fall.

Uansett, det er et poeng at det blir vanskelig å finne en riktig og god nok erstatter. Vi har vært gjennom den mølja før. Koteng har et vanskelig dilemma, han er smart nok til å skjønne dette han også, samtidig er han åpenbart misfornøyd med måten vi spiller på og krever hele tiden utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 18.07.2018 00:14    Post subject: Reply with quote

https://www.vgtv.no/video...journalist

Kåre utdyper her hvordan spørsmålet fra Adressa ble stilt kontra hvordan det ble fremstilt, og jeg skjønner godt at han blir forbanna her. Det er ganske stor vesensforskjell på spørsmålene "Er sesongen et mageplask om dere ryker mot Valur?" og "Er det et mageplask om dere ryker mot Valur?". Dette er ikke journalistarbeid jeg kunne finne på å støtte med Pluss-kroner hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 18.07.2018 00:30    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Ser mange av dere her inne tar det som står i media og sluker det rått.

Evner dere ikke et snev av kildekritikk?


Tommel'n opp! denne synes jeg var innafor
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 18.07.2018 10:29    Post subject: Reply with quote

Det ante meg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.07.2018 10:31    Post subject: Reply with quote

Men var det noen som stilte Kåre det naturlige oppfølgingsspørsmålet når han mener seg så misforstått? For jeg synes ikke resten av uttalelsene til Kåre rundt Valur-møtene tyder på at han ville lagt hodet på hoggestabben der og sagt det alle mener, at ja: ryker vi mot Valur er det et mageplask i seg selv, og det øker sannsynligheten betraktelig for at hele sesongen blir et mageplask. Når han av en eller annen obskur grunn mener at 0-1 borte er ok (hvor mange går videre med 0-1 borte?), så kan han ikke samtidig mene at vi knuser de lett på Lerkendal?

Men som sagt er jeg enig i at ingenting NØDVENDIGVIS går i dass selv om vi ryker her. Bortsett fra CL da, men det er jo usannsynlig uansett. Og Adressa hadde som vanlig hatt godt av å sjekke vinklinger og formuleringer før de publiserer - jeg tror ikke redaktørrollen er så høyt skattet på Solsiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 18.07.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig glad for at det var adressa som konstruerte den saken der og trekker tilbake min kritikk av Kåre sin uttalelse. Hvordan noen kan hevde at man er lite opptatt av kildekritikk fordi man tror på det som avisen har skrevet etter et intervju med han forstår jeg dog lite av. Før Kåre selv gikk ut å sa at han ikke hadde sagt det er det jo umulig for noen som ikke kjenner han personlig å vite at det ikke var det han sa. Forøvrig helt enig med Kåre at sesongen ikke trenger å være et mageplask selv om vi ryker mot Valur. Så lenge vi vinner hjemlig serie er sesongen en suksess. Det er ikke lenge siden vi ikke klarte det.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1235

PostPosted: 18.07.2018 11:16    Post subject: Reply with quote

Hva med bare sunn fornuft?
-selvfølgelig mener Kåre at et tap nå er håpløst!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2129

PostPosted: 18.07.2018 11:17    Post subject: Reply with quote

Skjønner han blir irritert av dårlig journalistisk håndverk isolert sett, men Kåres defensive holdning(sendring) er jo ikke konstruert, den har vi sett i videointervjuer hele våren. At KI velger å ta dem på feilen er greit nok, men det er så veldig tydelig at måten han gjør det på viser en person som har totalendret sitt forhold til media fordi han føler seg presset. I 2015 tipper jeg han hadde sittet og glist og bedt journalisten bruke båndopptaker neste gang han skulle skrive en sal for adressa og samtidig forsikret om at vi kommer til å score minst tre mål på Lerkendal.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 18.07.2018 12:44    Post subject: Reply with quote

Vell håpløs. Sunn fornuft skulle tilsi at Perry ikke var fornøyd med alle kampene han ledet laget. Men det var han jo. Sunn fornuft skulle tilsi at Høgmo så at han kanskje ikke traff helt ultimat med laguttaket mot Ungarn, men det så han jo ikke. Kåre går jo også ut i media stadig vekk og er fornøyd med en dårlig prestasjon. Var vell senest fornøyd med Tromså kampen hvor vi ble rundspilt. Man må nesten stole på det han selv sier.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 18.07.2018 12:53    Post subject: Reply with quote

Det blir utrolig historieløst å konstant tolke en treners utsagn i media som fellende bevis på offensiv eller defensiv innstilling. Alle trenere i RBK blir raskt preget av omgivelsenes nådeløse krav; nå har Kåre gitt oss strake seriegull og to sluttspill og vi er to poeng bak teten etter halvspilt serie, likevel er folk nådeløst kritisk pga «manglende offensive holdninger» og for få scora mål.

Det i en sesong hvor laget har hatt flere skader enn det jeg kan minnes. Vingene og midtbanen har vært hardt rammet, og det er en prestasjon å henge med så godt som vi tross alt har gjort.

Med en skadefri Adegbenro, Dølle og Helland, ville det alene vært nok til at sesongen hittil nok hadde sett ganske annerledes ut. Godtkjent hittil - det er nå det gjelder!
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9060
Location: Trondheim

PostPosted: 18.07.2018 13:44    Post subject: Reply with quote

Eggen var vel ekspert på å trekke frem det positive etter dårlige kamper. Og trekke frem det negative etter dårlige kamper. Bygge opp gutta etter dårlige prestasjoner. Holde dem på jorda etter gode.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 18.07.2018 13:50    Post subject: Reply with quote

Og trekke frem det negative etter gode kamper, mener du vel?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 18.07.2018 14:12    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Det ante meg.


Var den til meg? Er du passiv-aggressiv?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1235

PostPosted: 18.07.2018 14:19    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Man må nesten stole på det han selv sier.

-nettopp. Helst i garderoben. Aller helst på trenerkontoret.

Jeg er veldig spent på Kåre fremover nå, jeg mener han har potensialet.
Han har vunnet titler og tapt på Kypros samt ser at CL blir særs vanskelig hvis de ikke treffer på spillerkjøp og har litt flax i trekningen. ( Noe som er fullt mulig! )
Han har feilet og lært. Han har hatt skader, særs på flankene.

OG! er det ikke også noe off over det han viser med dette han nå har prøvd på?
Etter halvannet år i jobben så ønsker han RBK's beste! Han sier jo han tenker Europa. Hurra!
-problemet blir selvf når det ikke funker og han må forsvare dette i media over tid. ( SAMtidig som han vinner titler og kommer til EL med heldig fest mot Ajax. )
-For meg er det dog viktigst at han nå ser dette selv og finner tilbake til kjernen. Noe jeg ser tegn på!
Samtidig som jeg hyller intr rundt RBK! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Alle spillerkjøp er viktige, men de off er liksom de som skaper mest humør..
Også må han skjønne viktigheten av 'bakrommet'. Selv mot lag som ligger lavt.
Klarer MFK, VIF, SKB å forts utv å gi han konkurranse?
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 18.07.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

Ikke enig i at sesongen er suksess bare vi tar seriegull. Seriegull er faktisk et krav i RBK. Med klubbens historie, budsjett og stall skal vi ta gull 3 av 5 sesonger. INGEN trener forblir trener i RBK dersom han bare tar sølv og bronsje i 4 - 5 sesonger. Greit nok at klubbens uttalte mål er medalje men det er bare for å ikke virke for arrogante og kravstore utad.

Når vi har vunnet 3 seriegull på rad er kravene utvikling i spillet og bedre spill som øker sjansen for spill i Europa. Ikke bare er det mageplask å bli slått ut av Valur men taper vi mot semi-proffer hva tilsier da at vi skal klare å komme oss inn i EL den lange veien?

Det er ingen krise å tape seriegull eller å bli slått ut av Europa, krisen er hvordan vi taper. Fakta er at Kåre underpresterer i spillestil og måten vi fremstår på i forhold til pengebruk og kvaliteten på stallen. Alle som sier noe annet er starstrucked av Kåre eller i familie med han. Det er en grunn til at det har vært så mye uro rundt Kåre både i forumet og ikke minst i Media. Hele Norge har et forhold til RBK og ser jo med en gang når RBK ikke er slik RBK skal og bør være.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.07.2018 15:08    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Det blir utrolig historieløst å konstant tolke en treners utsagn i media som fellende bevis på offensiv eller defensiv innstilling.


Det er utrolig selektivt å påstå at det er dette alene som tolkes som bevis på defensiv innstilling. Man trenger egentlig bare se på banespillet, på hva som skjer fra start i kamper, hva som skjer når vi leder, for å se at vi er et langt mer defensivt innstilt lag enn vi var. Når den utviklingen vi ser på banen også understrekes av flerfoldige uttalelser i diverse media - ikke bare fra treneren, men fra flere av spillerne - så ser vi fort hvor landet ligger. If it walks like a duck osv.

Og jeg tror faktisk ikke på at Kåre er så fryktelig feilsitert som han framstiller det - han er jo konstant ute etter å senke lista for akseptable resultater nå - har vært det en god stund nå - og synes å være generelt mindre interessert i prestasjonen. Da er det nyttig å kunne henge det på 'fake news' når man får kritikk i stedet for aksept. Jeg kunne tenke meg å se et tydelig svar på hvor dårlig det ville vært, i hans øyne, å bli slått ut av Valur, for jeg tror svaret på direkte spørsmål ville vært 'det fins ingen enkle kamper', 'marginer' og lignende. Men da spekulerer jeg, jeg er klar over det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.07.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Ikke enig i at sesongen er suksess bare vi tar seriegull. Seriegull er faktisk et krav i RBK. Med klubbens historie, budsjett og stall skal vi ta gull 3 av 5 sesonger.


Øh, med tre på rad for Kåre, betyr ikke det at han har innfridd kravet om han tar to på rappen uten? Jeg sliter litt med denne. Er kravet tre av fem, hvert år, eller seriegull pluss "nogo attåt"?

Vi kan selvfølgelig ikke forvente å ta gull hvert år herfra til evigheten. Fotball er ferskvare, og situasjonen både hos oss og andre kan endre maktbalansen kraftig. Det vi imidlertid kan vurdere er hva vi kan godta/være fornøyd med gitt situasjonen til enhver tid. I år har vi for eksempel slitt ekstremt med skader. Samtidig er det ikke materiellet det klages på, det er måten det (forsøkes) spilles på. I år har vi ikke spilt godt nok i brorparten av kampene, men har hatt brukbar poengmessig uttelling.

Gull er ikke nødvendigvis en indikator på at vi spiller så bra, på samme måte som at det kan hende at vi ikke tar gullet selv i en veldig god sesong. Jeg synes ikke det er riktig å beholde Kåre uansett om han tar gull, på samme måte som jeg ikke uten videre er med på å sparke ham om han ikke tar gullet. Det er hva Brutter'n får ut av spillermateriellet som indikerer hvor god trener han faktisk er.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 18.07.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

Var ikke så greit å forstå logikken der, nei.

Seriegull er et minstekrav. Det skal vi ha hvert år, og hvert år vi ikke klarer dette - må bare kategoriseres som en fiasko. Trenere og ledere må tåle å ha denne innstillingen, hvis ikke kan de umulig være rett for jobben.

Bra er sesongen om vi tar the double, og super er den om vi i tillegg til seriegull (og evt cup) tar oss til gruppespill i Europa.

Jeg forventer
Seriegull 5/5
Cup 2/5
EL 2,5/5
CL 0,5/5
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 18.07.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Tror dere egentlig forstår hva jeg mener men de virkelige ambisjonene i RBK er seriegull, ikke sølv eller bronsje. Alle forstår at vi kan tape gullet dersom vi spiller veldig bra og vinner 90% av kampene våre men så er det et annet lag som har mer flyt og vinner 95% av kampene sine. Kravet er å gå for gullet men dersom man ikke tar det skal om ikke annet spillet være bra.

Jeg mener ikke at Kåre bør sparkes nå nei. Jeg er særdeles kritisk til hans utvikling men siden han faktisk har levert bra vil jeg personlig gi han hele neste sesong selv om det ikke blir Europa og seriegull i år. Føler at han fortjener det og han kan faktisk lære han også som alle andre. Endrer ikke på at jeg synes han har hatt en veldig negativ utvikling.

Jeg kan jo presiserer det litt mer for dere som må ha det inn med pinsett. Taper vi gullet skal det være for at et annet lag presterer bedre enn oss selv om vi faktisk har prestert veldig bra selv. Ikke at vi vinner 3 på rad også har vi to sesonger med 11 og 13 plass. Det med 3 av 5 er bare fordi det er urealistisk å tro at et annet lag ikke kan ha en kjempesesong en gang i blant.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 18.07.2018 15:59    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ikke sparke Kåre, men ikke nødvendigvis gi han ut neste sesong. Jeg er villig til å gi han ut neste sesong og enda mer om jeg ser optimisme, ambisjoner og glød i øynene hans. Akkurat nå, og egentlig det siste året, har det liksom vært som en lengsel i øynene hans. En lengsel etter å holde på med noe helt annet, en lengsel etter livet!

Om ikke dette endrer seg, er det bråstopp for min del. Seriegull er ikke noe gøy når alt som foregår i og rundt klubben er negativt ladet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 18.07.2018 16:10    Post subject: Reply with quote

Hedon, jeg er enig med deg at lengselen etter å drive med noe annet langt bort fra fotballen har vært tydelig i øynene til Kåre. Tror ikke det er noen fare for at han sitter ut neste sesong dersom ting fortsetter å utvikle seg negativt. Er ganske sikker på at Kåre er typen som trekker seg dersom han føler det ikke er verdt det, søvnløse netter og negative artikler fra alle landets aviser hver helg.

Spørsmålet er vel egentlig om Kåre ser for seg mange år til i RBK selv om ting snur. Er han villig til å risikere å gå gjennom slike perioder fra tid til annen? Er egentlig ikke så sikker på det.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 18.07.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har mista trua på Kåre. Det er drittfotball av verste merke vi serverer om dagen.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2194

PostPosted: 18.07.2018 23:15    Post subject: Reply with quote

Kåre: "I dag synes jeg vi var strålende stort sett hele matchen."

Eh, nja.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 271, 272, 273  Next
Page 196 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb