English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 255, 256, 257  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WT62
Rutinert

PostPosted: 25.06.2018 21:30    Post subject: Reply with quote

Interessant intervju med Konradsen her på rbkweb der han sier at forrige ukes trening hadde vært den desidert beste i år og han lurte på hva de hadde surret med tidligere. Virkelig ett ballespark til kjegler og småbanespill med assistenttrenerne. Ut fra rapporter fra rbkweb sine frivillig utsendte så har det vært storbanespill med formasjonstrening og Kåre som aktiv trener.
Håper Kåre nå har sett lyset på nytt og fortsetter med dette.
Vil sette pris på om web’ens frivillige holder oss oppdatert på treningene, setter stor pris på å lese om det.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2018 08:28    Post subject: Reply with quote

Det er forhåpentligvis sånn at trenerteamet har lagt meget stor vekt på å trene opp individuelle ferdigheter, og at dette faktisk har økt / kommer til å øke kvaliteten i utførelsen, - og gjøre oss bedre rustet for Europa.

Og det håper jeg kommer til å skje med tanke på all den dritten vi er blitt servert på banen!

Men de kunne jo legge inn noen flere slike formasjonstreninger også fra starten av, kanskje?
apekatt
Junior

PostPosted: 26.06.2018 09:16    Post subject: Reply with quote

Reagerte på svaret til Konradsen jeg også. Det er det minst "fotballspillerske" svaret jeg har hørt på lenge. Altså et ærlig svar. Det tyder jo på at han har villet spille indreløper hele tiden. Og Kåre sa i intervjuet etter kampen at Trondsen hadde gledet seg lenge til å spille sentralt. Så... hvorfor har de ikke gjort det hele sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nåerdetnok
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke hvor gode vi blir til høsten om Brann fortsetter å vinne. Og serien er fortsatt desidert viktigst. Min skepsis til hva Kåre har drevet med blir ikke mindre når jeg ser hva laget kan når de først får lov, og når godfotteorien blir mer enn tomme ord.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 09:48    Post subject: Reply with quote

Intervjuet med Konadsen er utrolig interessant ja. Nå har det gått opp for laget at de bare har "surret". Det har "eksperter" i presse og på tribuner fortalt og forklart i lang tid - helt siden treningskampene i vår. Nå sier Ingebrigtsen at han har "sett seg i speilet" og kommet til akkurat samme konklusjon. Men hvorfor tok det så lang tid?? Hvorfor?

Når det er sagt så vil jeg skryte av at han nå faktisk endrer treninger og inngang til kampene og laguttak/ bruk av spillerne. Det er bedre sent enn aldri.

Men det har vært åpenbart siden treningskampene i vår at spillet ikke har fulgt Eggens prinsipper. Vi har ikke spilt fremoverfotball. Det har ikke vært gjennomløp, kryssløp, overlapper og 45-graderpasninger. Vi vet jo alle hvordan RBK skal spille. (Så skjønner jeg at det ikke alltid fungerer - slik er det med alt - noen ganger feiler man.) Men når det går en halv sesong med bare "surr" og lite RBK-spill så skjønner jeg ikke at de ikke så speilbildet mye før.

Nå håper jeg at alle har lært - RBK spille Eggen-fotball - det fungerer - det har fungert i 30 år - det er INGEN grunn til å begynne å surre. Så nå håper jeg at vi aldri aldri mer begynner med surr igjen.
puckno
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

Forklaringsbildet på hvorfor vi nå fikk en så bra kamp er selvsagt ikke kun bytte av plass mellom Con-man og Trondsen, og noen justeringer på treningsfeltet. Spillerne har vært tunge i beina i hele mai og har hatt godt av en pause, og vi ser nå en begynnende formutløsning. Det ble snakket veldig om dette i fjor, at vi skal være gode til Europa-kampene om sommeren og derfor kunne få det tyngre på vårparten, og det er ikke grunn til å tro at treningsbelastningen per uke er skrudd sammen så veldig forskjellig dette året kontra i fjor. I tillegg tror jeg det er greit å få unna vm-uttak-spøkelsene og kunne re-fokusere mentalt, sammen, som er lag.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
...Men hvorfor tok det så lang tid?? Hvorfor?

...når det går en halv sesong med bare "surr" og lite RBK-spill så skjønner jeg ikke at de ikke så speilbildet mye før.

Tror nok at svaret på det første spørsmålet er Ivar Koteng.

Du bommer litt på tidsperspektivet her. Det har vært surr i langt mer enn en halv sesong.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 11:39    Post subject: Reply with quote

I tillegg kan nok Ranheims suksess med Eggen/Rosenborg-fotball, attpåtil med nærmest kun trøndere i laget, ha vært en slags provokasjon, og forbilde.

Kan de, så kan Rosenborg også. Vil tro Koteng med flere har tenkt slik, og har derfor ønsket å dreie fokuset mot det som skal være klubbens filosofi og uttalte spillestil, slik at vi ikke blir utkonkurrert (i serien) av en blåkopi som er bedre enn det original er ment å være. Det begynte å bli flaut og belastende å se Ranheims gode Eggen-spill, mens Rosenborg manglet samhandling.

Det tror jeg var med å presse Kåre tilbake på feltet. Ikke sikkert det hadde vært slik om Ranheim fremdeles spilte i divisjonen under eller ikke hadde lyktes så godt som de har gjort.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 26.06.2018 12:22    Post subject: Reply with quote

Det går ikke an å spille fotball som Ranheim i 2018. Razz
momonster
Proff

PostPosted: 26.06.2018 12:50    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Virkelig ett ballespark til kjegler og småbanespill med assistenttrenerne. Ut fra rapporter fra rbkweb sine frivillig utsendte så har det vært storbanespill med formasjonstrening og Kåre som aktiv trener.
Håper Kåre nå har sett lyset på nytt og fortsetter med dette.

Altså, RBK hadde åpenbart behov for formasjonstrening på stor bane akkurat nå, men denne tilsynelatende forakten folk har for "kjegler og småbanespill" er jo helt banal. Ingen lag trener kun på stor bane hele tiden, småbanespill og situasjonsøvelser er nødvendig for å trene spesifikke ferdigheter som man da (forhåpentligvis) kan ta med over i storbanespillet. Cluet er vel heller om at det har vært for lite formasjonstrening, ikke at alle situasjonsøvelser som involverer kjegler er automatisk feil.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 26.06.2018 14:21    Post subject: Reply with quote

Adressa skriver (bak mur) at Kåre fikk tilbud fra en utenlandsk klubb tidligere i år.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
niccolai
Rutinert

PostPosted: 26.06.2018 14:24    Post subject: Reply with quote

Vite ikke hvilken klubb? Nivå? osv..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 26.06.2018 14:29    Post subject: Reply with quote

Det mest oppsiktsvekkende med denne artikkelen er vel at Koteng så seg nødt til å spørre om motivasjonen til Kåre, basert på hvordan prosessen mot en annen klubb hadde foregått. Og at Koteng har stilt Kåre spørsmål om hvorfor treningene ledes så forskjellig nå i forhold til da han tok over..

De siste ukene har vist at Koteng påpeker de samme problemstillingene og stiller de samme spørsmålene som oss dødelige "20.000 4-3-3-eksperter". Rolling Eyes
Back to top
momonster
Proff

PostPosted: 26.06.2018 14:49    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Vite ikke hvilken klubb? Nivå? osv..

Nevnes ikke konkret. Men det interessante i artikkelen er at styret ikke har vært helt fornøyd med prosessen rundt disse tilbudene og Kåre sitt arbeid generelt, både resultatmessig og lederskap på feltet. Virker som styret er mer "på" enn folk flest har trodd.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Er som Haavarl sier,Fokuset til kåre har vært mye på det invdiuelle og bli bedre rustet til europa.Dessverre har struktur blitt glemt.

Jeg synes vi er blitt mye bedre en mot en..får vi strukturen inn i laget,Er det ingen i norge i nærheten av oss.
Og vi har spillere som har spilt mye europacup..vi har helt annet toppnivå enn andrelag i tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 17:25    Post subject: Reply with quote

Uwe Rösler gikk nylig til Malmö.

Min gjetning - tatt totalt ut av det blå - er at Malmö ønsket seg en trener som har prestert godt og kjenner det nordiske markedet, litt som Åge Hareide før han gikk til Malmö og hadde eventyrlig suksess der, og henvendte seg både til Solskjær og Kåre, før valget falt på Rösler.

Bra at Koteng stiller spørsmålstegn ved Kåres rolle og hvorfor han ikke lengre deltok på feltet slik som laget fremsto med tanke på spill/samhandling.
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det høres litt rart ut om Malmø skulle prøve seg på Kåre som er i langtidskontrakt og har suksess med Rosenborg. Men i såfall er det friskt satset
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 26.06.2018 19:15    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke jeg lest artikkelen. Men av referat i postene ovenfor er jeg fristet til å ta for gitt at Koteng&co leser RBKweb som innledning på styremøtene.
2mas
Sjef

PostPosted: 28.06.2018 20:14    Post subject: Reply with quote

VG-kommentar fra søndag, men ikke nevnt her:

En av problemstillingene det er grunn til å gruble litt over, er derfor hvor god Ingebrigtsen er i motgang, og hvordan han evner å få mentaliteten i en spillergruppe ut av en blindgate.

Hvordan fungerer de pedagogiske evnene? Kroppsspråket? Evnen til å takle press når alt ikke er på skinner?

Det er det vanskelig å si noe kategorisk om, men utad kan det virke som han bør justere terskelen for hva han lar seg irritere over et par hakk.

Et annet spørsmål er hvordan han håndterer situasjonen rundt lagets store stjerne fremover.

(...)

Det er ikke for sent å snu også denne sesongen til å bli et Rosenborg-år, både hva gjelder å få til noe i Europa og å ta igjen bergenserne i gullkampen.

Men det begynner å haste litt, og det er ganske mye som må bli veldig mye bedre, før dette laget er på det nivået det er grunn til å vente at de skal befinne seg på.

Den snuoperasjonen er det Kåre Ingebrigtsen som skal lede. Hvordan han gjør dette, vil fortelle oss mye om ham.

Les mer: Hvor tøff er du i motgang, Kåre?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.07.2018 08:49    Post subject: Reply with quote

Defensive K wrote:
- Jeg er irritert på grunn av mangel på smarthet og tålmodigheten vi trenger. Vi kunne egentlig stått med ballen på egen halvdel, og jeg tror ikke de hadde kommet ut heller. I stedet renner vi opp med en haug av folk, og spiller på oss brudd som det dundrer etter, sier Rosenborg-treneren.

Derfor må vi sparke treneren vår hvis vi vil bli gode igjen. Han har ikke egentlig tro på at offensiv fotball er det som gir resultater, og synes 0-0 på bortebane mot Valur er et framifrå Europa-resultat (vi tar dæm på Lærkendal). For faen, Kåre, vi snakker om et lag der Sævarsson er den beste enkeltspilleren! De er åpenbart storfornøyde med 0-0 og muligheten til en kontring på bortebane, det burde fortelle deg noe!

Hele prosjektet vårt, og også de nylige stegene i riktig retning, er rett og slett ikke troverdige hvis dette er det hovedtreneren vår kommuniserer i en sånn kamp, at det plutselig er gjerrige bakover som gjelder, fordi motstanderen er fra Island i stedet for Spjelkavik. Han gjør laget dårligere. UT!
Back to top
csk
Junior

PostPosted: 12.07.2018 09:35    Post subject: Reply with quote

Han planla selvfølgelig ikke 0-0, og de burde scoret i 1.omg.
Tror han var forbanna på spillerne for at de ikke klarte å få somla ballen i mål.
Når det så en gang sto 0-0 på slutten, så burde de i det minste unngå en imot.

Sånn leser jeg det han sier.
Dette var ikke planen, men spørsmålet er hvorfor de ikke klarte å følge planen. Hvis de hadde ni-øvd 433 fra januar hadde vi sett et annet spill mener jeg. Og DET er Kåres feil i år. Noe jeg tror han har lært av. Spørsmålet er om det er for seint, og for mange skader, for å redde 2018.
Back to top
Yv89
Proff

PostPosted: 12.07.2018 09:40    Post subject: Reply with quote

Kåre burde å snart vite at vi ALLTID slippet inn mål i Europa, samme hvem motstanderen er. Så å ri inn et 0-0 resultat mot Tufte il fra Island er dumt!
Bart1
Proff

PostPosted: 12.07.2018 09:58    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Jeg syns det høres litt rart ut om Malmø skulle prøve seg på Kåre som er i langtidskontrakt og har suksess med Rosenborg. Men i såfall er det friskt satset

Har suksess med Rosenborg? Hadde suksess med RBK. Vi har dobbelt budsjett av alle andre klubber i Eliteserien og har så langt ikke spilt noe bedre enn for eksempel Ranheim. Hvorfor Malmø eller noen annen klubb på Eliteserienivå skulle ønske å hente Kåre, er utenkelig slik jeg ser det. Det finnes ingen rykter om at noen klubber er ute etter å hente ham - hadde det gjort det, ville jeg blitt svært overrasket... Malmø er ikke engang et rykte - det er noe noen her på forumet har insinuert ut fra sin egen tankegang
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 12.07.2018 10:27    Post subject: Reply with quote

Wow. Holde på ballen ENDA mer?

Vi gjør jo ikke noe annet enn å spille på tvers og bakover og beholde ballen i laget.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 12.07.2018 10:43    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo ikke at vi bare holder på ballen. Særlig i førsteomgangen får vi spilt Levi i god posisjon på kanten et titalls ganger, men vi evner jo ikke utnytte det. Hedenstad og Jensen kommer på løp, de prøver å kombinere, men det er så åpenbart at de ikke har trent i nærheten av nok på dette på feltet. Det blir halvhjertet og når man en sjelden gang bestemmer seg for å bruke backen eller Jensen er det den eneste bevegelsen som går og det blir lett å lese.

Slik jeg ser det er dette hovedproblemet. Spillerne kan det i teorien, men på feltet bruker/har vi brukt alt for mye tid på alt mulig annet tull som yogaøvelser i sirkel, tysker, spill på minimål, fotballvolley osv. Kåre har gått i akkurat samme fellen som forgjengeren, det at han tror at så lenge spillerne kan 4-4-3 i teorien, så vil det fungere i kamp. Forgjengeren lagde til og med en håndbok så spillerne skulle kunne 4-3-3 teorien fullt og helt ut, men når de trente på det maks to ganger i uken og brukte resten av tiden på styrkeøvelser på gresset (satt på spissen) klarte man aldri skape disse relasjonene i praksis. Det var jo her Kåre kom inn og gjorde en forskjell inntil han bestemte seg for å gjøre akkurat som Perry.

Dette MÅ terpes MASSE for at det skal fungere. Det holder ikke at Hedenstad vet han skal doble hvis spillerne ikke klarer å utnytte det i praksis. Skal det være tre samtidige bevegelser og ikke én og én må det meste av tiden på feltet brukes til å terpe på nettopp dette. Det er dette som gjør/gjorde oss gode. Nå har det visst nok blitt endringer på feltet, men om det var et ukesprosjekt slik at Kåre ble overbevisst om at spillerne nå kunne dette godt nok for resten av sesongen, eller en faktisk varig endring i treningsmetodikk det er ikke godt å vite. I går så det ut som Kåre igjen har valgt å gi fra seg stafettpinnen på feltet og gjemmer seg bak troen på at spillerne kan dette i teorien og at det er godt nok.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 255, 256, 257  Next
Page 192 of 257

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb