English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 242, 243, 244  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 14.05.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Vel, uansett virker det som hele verden så at man måtte endre på systemet unntatt KI. Eller at han ikke ville. Så ble det gjort etter press fra omgivelsene.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 14.05.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes i alle fall sist kamp var et langt steg i riktig retning. Selv om det ikke var direkte imponerende, var det mye mer vilje til å satse og løpe. Vi scorer et flott mål etter at backen endelig tør å ta løpet ved spillvending - det er Melings løp som skaper det målet - og det har vi konsekvent manglet hittil.

Jeg tror nok tanken om å spare krefter til Ecup har satt seg i hodet til både spillere og trenere, slik at det har blitt en vane å gjennomføre kamper på krabbegir og fokusere på resultat. Jeg gjetter på at den tanken har blitt med på trening også, og da er vi på Perryansk restitusjon. Nå må de lære seg å være mer nådeløse med seg selv, og det vil være en prosess å komme dit fysisk. Mot Stabæk ble de litt slitne på midtbanen - det bedrer seg snart. Da kommer også selvtilliten til å fullføre løp i sekstenmeteren.

Nå kan man glede seg til kamp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Legende

PostPosted: 14.05.2018 14:33    Post subject: Reply with quote

Noen vil kanskje se på det som en svakhet, men jeg vil få gi litt cred til Ingebrigtsen for å faktisk ta dialogen med spillerne, og la dem være med på å forme egen fotball. Vi har kommet ganske langt inn ei blindgate, men det ser i hvert fall ut som det tas grep for å finne veien ut. Vi skal ikke lenger tilbake enn Perry for å finne en trener som nektet å høre på supporterne og andres meninger og hvor spillerne omtrent måtte snike seg ut på trening om natta for å få avbrekk fra trim for eldre-konseptet som ble formidlet på treningsfeltet i arbeidstida.

Brutter'n er langt unna ferdig utviklet som trener, og han har kommet stadig lenger unna spillegleden vi så for noen år siden, men jeg finner i det minste trøst i at han forsøker å ta grep.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 15.05.2018 00:05    Post subject: Reply with quote

Veldig tilfredsstillende at det blir gjort endringer. Det er det positive.

Det negative er at det er et bevis på at KI dessverre har lite kompetanse. Greit nok at han ber spillerne om råd, men når de kom frem til et svar som indreløpere som står høyt så er det jo bare komisk. Det problemet har jo alle påpekt.
Hvem skal KI spørre om hjelp underveis i kampene? Det vil alltid oppstå problemer der KI blir satt på prøve og må ordne opp. Hans begrensede kompetanse har vi også sett underveis i kampene som flere ganger har ført til tap.

Men, vi får se, vi får se. Håper det blir bra.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 15.05.2018 07:50    Post subject: Reply with quote

Han kan logge seg på rbkweb under kampene, så ser han hvordan han bør spille Cool RBK
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2018 09:28    Post subject: Reply with quote

Yes, nå er det på tide å ta "medlemsstyrt klubb" på alvor. Dette må bli et demokrati. Kanskje vi utnevner en RBKweb-kampleder pr. kamp som sørger for å følge kampbildet og så opprette en poll på hva som skal gjøres av alternativene som blir foreslått? Her har vi masse folk som alle vet best og som har masse glimrende, helt forskjellige forslag, dette blir gull for klubben! Very Happy
WT62
Rutinert

PostPosted: 15.05.2018 12:00    Post subject: Reply with quote

Blir litt usikker på hva man skal legge i den siste utviklingen mhp retur til klassisk 4-3-3 og med indreløpere som ligger dypere.

Kåre var ikke et geni da vi feide all motstand av banen,spes i 2015/16,men han er heller ikke en inkompetetent idiot når det nå butter litt mot.
Han kan sin fotball og sin 4-3-3,men har åpenbart lyst til å utvikle den og det er der ting begynner å se litt rart ut.

Det virker som han styrer utviklingen basert på en hendelsesbasert filosofi, dvs hvis vi er dårlige på ett område (ex 1 vs 1 defensivt) så blir hovedfokuset der, i år var det frispilling bakfra ( ble veldig stille om det..) som var hovedfokus.
Problemet med dette er at man blir drevet av forhold som har skjedd og så iverksetter man tiltak for å forebygge akkurat den hendelsen ( derfor er hendelsesbasert HMS ikke en god ide),neste gang så skjer det noe helt annet.

Det ser ut som om helheten har blitt glemt og at go'fotteorien også har gått litt i glemmeboka. Det er kanskje bedre å øve mner på å bli skikkelig god i noe ( innlegg feks), enn å innføre nye elementer (frispilling) som blir middelmådig utført.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2018 14:34    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Det er kanskje bedre å øve mner på å bli skikkelig god i noe ( innlegg feks), enn å innføre nye elementer (frispilling) som blir middelmådig utført.

Man kan gjøre begge de tingene du sier!

Individuelle ferdigheter kan like gjerne trenes på individuelt. Bjørn Hansen sto f.eks. i time etter time med Jan Derek Sørensen og terpet innlegg. Så kan heller fellestreninger brukes til ferdigheter som involverer flere.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 15.05.2018 15:56    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/nyheter...al-uansett

Nå begynner Kåre å si det riktige også.

Jeg er optimist igjen. RBK
Back to top
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 15.05.2018 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke fornøyd før han skjønner at det å gå i grilldress uansett motstander sender signaler. Det å bytte til finstasen bare fordi motstander kommer fra et annet land er uheldig i så måte.
Back to top
bommel1
Proff

PostPosted: 15.05.2018 16:31    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
WT62 wrote:
Det er kanskje bedre å øve mner på å bli skikkelig god i noe ( innlegg feks), enn å innføre nye elementer (frispilling) som blir middelmådig utført.

Man kan gjøre begge de tingene du sier!

Helt enig.
Ett av de store problemene med så høye indreløpere var jo at det knapt var folk å spille på for midtstoppere og backer i frispillingsfasen.
Får man indreløperne lavere og i et tettere samarbeid med den sentrale midtbanen blir det fort langt enklere å øve på frispilling siden alternativene blir flere.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 15.05.2018 17:05    Post subject: Reply with quote

- Det viste seg allerede fra starten av at vi hadde mer kvalitet i laget enn motstanderen, og vi ventet bare på at dette skulle gi uttelling. Vi scoret det første målet etter 15 minutter og etter det fortsatte vi bare å fokusere på eget spill. Selv i det varme været fortsatte vi å spille med høyt tempo, skapte mange sjanser og scoret totalt 13 mål. Ikke alt i denne kampen var like bra men vi prøver å forbedre vårt angrepsspill og lykkes bra med det, avslutter Gert Heerkes.

Junior-treneren etter 13-0 mot Trond i cupen. Et eksempel til etterfølgelse!
gurgla
Rutinert

PostPosted: 21.05.2018 20:58    Post subject: Reply with quote

Nå syns jeg at Kåre fortjener skryt. Måten han og spillergruppen agerte etter Ranheim kampen har vært suksessfull.
Selv om gruppen fikk si sin mening så er det til syvende og sist Kåre som bestemmer og han har vist storhet med sitt valg Smile

Nå er vi på rett spor Bruttern Smile
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.05.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

For alle som har forvillet seg inn i studier om ledelse og enkelte psykologi-emner er dette med å få ansatte/folk under seg til å delta når mål og strategier fastsettes et slags Ledelse-ABC.
Forstår nada av kritikken enkelte har kommet med som mener Kåre har delegert bort sjefsansvaret til spillerne. Dette er tvertimot prima for å få aksept og gjennomføringskraft for sine ideer.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2018 21:56    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Dette er tvertimot prima for å få aksept og gjennomføringskraft for sine ideer.

Ja, hadde det virket som om det var Kåres ide hadde det jo enda vært noe.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2018 07:47    Post subject: Reply with quote

Fra noen uker tilbake.

senador wrote:
Trodde aldri jeg skulle si dette, men Kåre bør ta seg en studietur til Drammen og lære av Tor Ove med tanke på aggressivitet og samspill.

I går tapte Godset 0-4 mot Kristiansund.

Kan si mye om oss og Kåre, men resultatene er stabilt gode og jeg synes spillet har tatt seg vesentlig opp i det siste. Førsteomgang i går var nært opp imot årsbeste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Veteran

PostPosted: 22.05.2018 09:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Det var vi som gjorde dette spennende. Vi skulle scoret på flere av sjansene vi skapte den første timen, for da var vi strålende. Så får Jacob to gule på to taklinger. Det er vel bra uttelling for dommeren.

– Så du mener utvisningen var feil?

– Det vet jeg ikke. Men Jacob lager to frispark og får to gule kort. Jeg vet ikke om de er soleklare. Det hadde vel vært mulig for dommeren å snakke med Jacob og gitt beskjed om at han ikke hadde mer å gå på.

Altså, mister hårsåre Kåre: hvis du faktisk mener Rasmussen laget 'to' frispark i denne kampen, så må du faktisk ta deg ei pille. Han laget minst ti frispark totalt, og hadde faktisk laget et litt faretruende frispark ikke ti sekunder før han får sitt andre gule. Jeg hadde vært eitrende forbanna hvis det var en Haugesund-spiller som fikk lov til å spille så destruktivt med gult fra før (og det første kortet var også latterlig klart).

Det er utrolig ukledelig når man ikke klarer å innse at man driter seg ut den siste halvtimen med bussparkeringen, selv når det ser så dumt ut. Ble vi virkelig så mye slitnere enn Haugesund med en mann mindre at det var umulig å holde på ball i fem sekunder? Var 10-15 sjansetilløp i egen boks i tillegg til straffespark og baklengs virkelig optimalt løst? Jeg mener jo at omleggingen av formasjon i utgangspunktet var en god ide her, men det harmonerer jo overhodet ikke med de byttene som gjøres. Avslutter med Reitan og Søderlund på midtbanen, liksom?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2018 10:03    Post subject: Reply with quote

Jeg sa rett før pause (på twitter, til og med) at kanskje det hadde vært lurt med Jacob ut fordi måten vi/han/FKH spiller på vil gjøre at det blir ekstremt stor risiko for et gult kort til i andre. Ikke at noen bør høre på meg, men når til og med JEG skjønner sånt, så lurer jeg på hvordan i alle dager Kåre ikke fikk det med seg. Ikke noe vondt om Jacob, men akkurat i går havnet han stadig i trøbbel pga. slappe valg og måtte ty til ulovligheter. Ingen kan si noe på at han ble utvist - om det var for de to konkrete situasjonene han fikk gult på, eller to helt andre, så hadde han nok i sum mer enn fortjent det.

Da ble det selvfølgelig panic at the disco etter det, men jeg tror vel kanskje ikke formasjonen vi avsluttet med i går er noe å satse på neste gang vi blir en mann mindre...
zaphod81
Veteran

PostPosted: 22.05.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

I det minste ville jo det forklare hvorfor trenerne ikke tok ut Rasmussen til pause, hvis de rett og slett ikke fikk med seg at han var konstant på etterskudd, og laget bøttevis med frispark som dommeren kan vurdere gult på. Kanskje han, i deres øyne, hadde fått et litt strengt gult på sin eneste forseelse, da ville det vært litt drakonisk å bytte. Rasmussen selv syntes jo tydeligvis det.

Så kan man jo heller lure på hvordan folk som jobber med fotball klarer å unngå å se det der, da. Fire trenere har vi på benken, men jeg tror sannelig ikke de har ett sett øyne mellom seg, basert på hvordan de oppfatter kampene våre.

Så er det igjen opp til spillerne, og nok en gang er det Søderlund, å sette skapet på plass hva angår prestasjonen. Det begynner å minne om en situasjon der spillerne må sette agenda for treneren - Søderlund kaller jo mer eller mindre inn til møte i intervjuet.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2018 10:14    Post subject: Reply with quote

Kan det være en tanke å gjøre som andre lag av og til har gjort - ha en fyr (Hoftun i vårt tilfelle?) som sitter litt høyere på tribunen og ser kampen fra en litt annen vinkel?

Som en av de stakkarslige folkene som ser flest kamper i egen stue er jeg bortskjemt med repriser og stort sett brukbare kameravinkler. Det får man ikke fra benken. Burde vi ha en "spion" litt høyere opp med konstant telefonisk kontakt med benken som rapporterer hvordan dette henger sammen?

Sikkert en triviell og banal greie men man må jo lure litt hvis Kåre svarer ærlig og de oppriktig tror at Jacob er offer for justismord.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.05.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

Tror Kåre sine kommentarer handler mer om å forsvare Rasmussen (og sågar seg selv). Hva skal han si?

"Ja Rasmussen hadde en stinker og burde egentlig hatt 4 gule på de 60 minuttene han fikk", men da innrømmer han samtidig at Rasmussen burde vært byttet ut.

Tipper valget om å la Rasmussen være på banen er en blanding av handlingslammelse og mangel på gode alternativer mens laget er inne i en god periode. Vi hadde Haugesund i knestående og 3-0 hang i lufta. Vi hadde vel ingen rene bytter å gjøre her (mulig Stamnestrø inn?) uten å omrokkere flere plasser på laget.

Enig i at det er svakt av Kåre å ikke ta den risikoen, da det var åpenbart for alle at det røde kortet var rett rundt hjørnet.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 22.05.2018 11:35    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Nå syns jeg at Kåre fortjener skryt. Måten han og spillergruppen agerte etter Ranheim kampen har vært suksessfull.
Selv om gruppen fikk si sin mening så er det til syvende og sist Kåre som bestemmer og han har vist storhet med sitt valg

Selv synes jeg det er noe pinlig at treneren må skoleres av Koteng og styret. Det er ikke spillergruppa eller Kåres storhet det er snakk om. Fra VG i dag:

Etter det det VG vet har det vært hektisk møtevirksomhet, der «kjedelig fotball» og «4-4-2» er blitt diskutert. Ingebrigtsen skal, etter det VG vet, ha fått klar beskjed om at det ikke er akseptabelt å fortsette på denne måten. I Rosenborg skal det være «offensiv fotball» og «4-3-3». Noen annet er uaktuelt.

Rekdal: – Rosenborg har kniven på strupen
RBK-treneren har tatt signalene, og laget hans fremstår helt annerledes nå enn de gjorde i de første fem-seks kampene av sesongen
.

https://www.vg.no/sport/f...mmet-i-naa
WT62
Rutinert

PostPosted: 22.05.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Har på følelsen at det mangler noe på kampplan i forkant mhp evt skader/utvisninger relatert opp mot de Kåre har på benken.
Det virker hver gang som uventede hendelser kommer litt bardus på og det lages en quick-fix der og da som ofte ikke er helt bra.
Dette gjelder spesielt skader der det ikke er åpenbart ett 1:1 alternativ på benken samt utvisninger.
Hvis han hadde brukt tid til å tenke gjennom slike scenarier i forkant så tror jeg utfallet ville vært bedre
Back to top
Kleviño
Veteran

PostPosted: 22.05.2018 11:52    Post subject: Reply with quote

Tror nok det også i stor grad skyldes skader i troppen slik det ser ut akkurat nå. Ser for meg andre endringer om vi hadde hatt alle tilgjengelig.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 22.05.2018 11:53    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Fra VG i dag:

[i]Etter det det VG vet har det vært hektisk møtevirksomhet, der «kjedelig fotball» og «4-4-2» er blitt diskutert. Ingebrigtsen skal, etter det VG vet, ha fått klar beskjed om at det ikke er akseptabelt å fortsette på denne måten. I Rosenborg skal det være «offensiv fotball» og «4-3-3». Noen annet er uaktuelt.

Wow! Det er faktisk en relativt stor nyhet som blir begravet i mange små! Neutral
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 242, 243, 244  Next
Page 182 of 244

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb