English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 06.05.2018 15:43    Post subject: Reply with quote

Jeg fulgte en del med under kampen, og hver gang jeg så på han sto han rolig å så på ihvertfall. Meget mulig jeg gikk glipp av noe og, men det var ihvertfall ikke akkurat Klopp der nede på sidelinja.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 06.05.2018 16:02    Post subject: Reply with quote

Syns Kåre alltid står ganske stakkato ute på sidelinja, forutenom all den tida han er å griner inn i øra til fjerdedommeren
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 06.05.2018 16:59    Post subject: Reply with quote

Enten man mener KI må erstattes eller om man synes det er best at han fortsetter, så er vel de fleste enige om at endring er nødvendig.

Så - sett at han fortsetter, er han i stand til å gjøre de STORE grepene som må til?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 06.05.2018 17:15    Post subject: Reply with quote

Om det er tilfelle at han ikke lenger styrer treningene er det åpenbart at det må noen andre inn til å terpe offensiv samhandling på treningsfeltet enn de som styrer treningene nå.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 06.05.2018 17:18    Post subject: Reply with quote

Tenk om verden hadde vært så enkel at det bare var å rope laget fremover da.

Koteng må banen her spør du meg. Det er viktig å minne sportslig ledelse på hva det er som fungerer. Stig Inge har ingen forutsetninger for å holde røttene og tradisjonene ved like, han tenker kontinentalt og har grandiose tanker om hva som skal til. Jeg mistenker at han kjører over Kåre på dette med spillestil gjennom å etablere noen sannheter om hva som fungerer og ikke.

Det er nederlendere i akademiet, trøndere blir avskiltet som for dårlige siden vi har ambisjoner om Europa og 433 fungerer ikke siden vi spilte noen dårlige kamper i 2015 mot europeisk motstand. Kåre har vist tidligere at han evner å sette sammen et godt 433-lag, Koteng bør minne han på at det er noe vi vil se igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 06.05.2018 17:46    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det er viktig å minne sportslig ledelse på hva det er som fungerer. Stig Inge har ingen forutsetninger for å holde røttene og tradisjonene ved like, han tenker kontinentalt og har grandiose tanker om hva som skal til. Jeg mistenker at han kjører over Kåre på dette med spillestil gjennom å etablere noen sannheter om hva som fungerer og ikke.


Dette blir bare synsing. Hvilke forutsetninger har du for å si dette?
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 06.05.2018 18:00    Post subject: Reply with quote

Føler meg sikker på at Kåre egentlig vet hva som bør gjøres, spørsmålet er heller om han evner/vil gjøre det.
Han og klubben har satset mye på prosjekt Bendtner og kjøpet av Søder, det kan være at isteden for å erkjenne at vi ikke lenger har noe som ligner på en spillestil så skyldes det på at vi blir feige. Det blir vi, men det er ett svar på feil spørsmål. Det Kåre bør spørre seg om er hvorfor vi i våre gode perioder ikke klarer å skape store nok målsjanser til å score mål i åpent spill?
Svaret på det er enkelt, vi har ikke en offensiv samhandling som fører oss i gode posisjoner, vi blir avhengig av dødballer, flaks og enkeltmannsprestasjoner.
Med andre ord, spørsmålet om hvorfor blir vi feige på 1-0 bør erstattes med spørsmålet hvorfor leder vi ikke med 3-0 på det tidspunktet.
Svaret på det et nok mer ubehagelig for Kåre enn den feigheten som er tena nå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.05.2018 19:34    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Hadde vært interessant å plassert et kamera på Kåre for å se om han virkelig ropte laget fremover når vi falt tilbake etter 1-0 ledelsen.

Mistenker at han apatisk stod og håpte på det beste når vi ble trykket bakover.


Jeg nekter å tro at signalene internt er at vi skal fortsette å gønne på når vi leder - det er i så fall stikk i strid med det som ble uttalt i hele fjor om å øve på å 'spille kynisk'. Det er åpenbart for meg at det dobbelkommuniseres rundt dette, for spillerne senker seg jo tjue meter alle som en - det eneste kollektive trekket hele kampen. Kåre har også vært såre fornøyd hver gang det ikke har straffet seg, selv om taktikken og utviklingen har vært lik hver gang. Kun flaks skiller kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.05.2018 19:39    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si meg enig med siste poeng:

Ranheim kampen var ikke noe verre enn mot Godset. Forskjellen er 3 poeng. Kåre hadde vært fornøyd hvis vi hadde vunnet 1-0 uavhengig av hvordan vi hadde spilt. Han ser ikke prestasjon, men fokuserer på resultat og poeng. Samme gjelder spillerne, de heller ser ofte ikke hvordan de presterer, men fokuserer veldig på om de nådde 3 poeng eller ikke. Synes de skal begynne å fokusere på prestasjonen spillemessig. Hvor mange feilpasninger har vi, hvor mange angrep har vi, hvor mye kontringer klarer vi etc. Tror det hadde gitt mer innsikt hvis de fokuserte mer på det istedenfor om de vant eller tapte. Det er her jeg tror mye av problemet ligger.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.05.2018 20:57    Post subject: Reply with quote

Mener prestasjonene har vært for dårlig i år, hvis vi ser bort fra Molde kampen. Poengfangsten er helt ok, og vi er i rute til å kunne bli seriemester. Men, ikke med det spillet vi leverer for tiden. Sitter og ser på Brann og det er milevis forskjell for tiden. Jeg tror vi må være føre var og gjøre noe nå. Tror de neste serierundene blir viktige for oss. Synes vi var veldig gode når Kåre tok over, etter dette har vi ikke blitt bedre i hvert fall...
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 06.05.2018 21:00    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
hello wrote:
Det er viktig å minne sportslig ledelse på hva det er som fungerer. Stig Inge har ingen forutsetninger for å holde røttene og tradisjonene ved like, han tenker kontinentalt og har grandiose tanker om hva som skal til. Jeg mistenker at han kjører over Kåre på dette med spillestil gjennom å etablere noen sannheter om hva som fungerer og ikke.


Dette blir bare synsing. Hvilke forutsetninger har du for å si dette?


Det er selvsagt bare synsing. 90% av det som skrives i denne tråden er synsing. Alle mener de sitter på en løsning, jeg har min teori.

Men hvis jeg skal begrunne synsingen min så kommer det fra de aksjonene Stig Inge har gjort, og toneskiftet som har skjedd fra klubben etter Kåre sin første tid. Kåre er ikke typen som har satt seg ned og reflektert seg vekk fra det som fungerte i 2015. Han er jo i utgangspunktet en svoren 433 Rosenborg-mann. Her er jeg helt sikker på at Stig Inge har vært inne å evaluert og påvirket med sine tanker.

Men nok en gang, det er jo bare antakelser og tipping. Det er jo det vi driver med her inne. Ingen har jo egentlig spesielt peiling.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 06.05.2018 21:49    Post subject: Reply with quote

Virker som om rbk følger motstanderlaget. Satt ringsides mot godset og det var relativt bra tempo i første omgang.
I det øyeblikket rbk tror godset blir mer sliten, og hvor godset løper litt mindre gjør rbk akkurat det samme. Hadde man klart å holde intensiteten, bevegelser og trykket oppe hadde det ikke vært noe problem. Mange sier at det er tøft å møte godset i drammen osv. Synes ikke de var så gode og vil tro rbk hadde mye mer inne om de villet. Er også sikker på at rbk hadde feid ranheim av banen om det stod mellom liv og død. Det handler om attitude og innsats. Sniker seg inn en tanke i hodet på at "det her går bra, sidemannen gjør jobben så kan jeg jukse litt".. Derfor mener jeg at spesielt jensen og konradsen bør brette opp armene og "guide" laget. Etter å ha vært på moldekampen så er det ingen tvil om at spillerne er godt trente...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.05.2018 22:12    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
KÃ¥re er ikke typen som har satt seg ned og reflektert seg vekk fra det som fungerte i 2015. Han er jo i utgangspunktet en svoren 433 Rosenborg-mann.


Nei altså, det som har vært gjennomgangsmelodien er vel "hva skal til for å vinne kamper i gruppespillet i EL", og så har man trent og øvd på en hel masse forskjellige ting; alt utenom offensivt samspill.

At det fungerte i EL i 2015 var ikke nok. - Og det kan vel ikke kalles en feilslutning å tenke at "selv om det fungerer bra i norsk liga så fungerer det ikke like bra mot bedre motstand". De prøver seg jo frem. Tester ut ting som de mener skal gjøre oss bedre rustet.

Og så glemmer de helt å trene på å skåre mål.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 06.05.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Nei altså, det som har vært gjennomgangsmelodien er vel "hva skal til for å vinne kamper i gruppespillet i EL", og så har man trent og øvd på en hel masse forskjellige ting; alt utenom offensivt samspill.

At det fungerte i EL i 2015 var ikke nok.



KI fikk pepper i fjor vår fordi de brukte vinteren til å trene defensivt. Lovte å gå tilbake til offensivetreninger denne vinteren.... men ikke vet jeg hva som skjedde der...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.05.2018 22:18    Post subject: Reply with quote

Ja, helt umulig å få øye på.
- Vi har ingen ide om "Ã¥ styre en kamp"
- Vi tar ikke overgangene raskt
- Vi har omtrent helt sluttet med dobling på kant
- Indreløperne er like fraværende
- Og (for å ta med Rekdals mantra) innleggskvaliteten står til stryk

Mulig de har øvd noen få kombinasjoner seg i mellom, noen av dem? Vanskelig å si ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 06.05.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

Jeg blir matt. Dette skal liksom ikke gå an med det utgangspunktet vi har.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 06.05.2018 22:31    Post subject: Reply with quote

tror man må leie inn sergio roberto for å vise hvordan man skal ta innlegg. ref assisten til 1-0 målet i el classico...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 07.05.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Det med innlegskvalitet er litt missvisende også.
Forskjell på et rævva innlewgg og et innlegg som blir rævva fordi vi har EN man i boksen og ingen som kommer på løp inn i det det skal slåes.

Det er alt for mye som mangler ikke bare formasjonsmessig akkurat nå.

Hvor er Roar strand og Leo løpene? Anders kommer av og til men vi har kun første bevegelse og noen gange andrebevegelse og aldri tredjebevegelse å spille på så selvfølgelig blir det da begrensede alternativer for pasning og innlegg. Jeg klarer virkelig ikke fatte at kåre ikke SER dette. Når spillerne slutter å tenke offensive pasningsvalg fordi de ikke antar at det kommer bevegelser så blir det automatisk på tvers og støttepasninger.

Blir smågal av alt dette her for jeg ønsker ikke KI ut, jeg bare ønsker at han skal få seg en synstest og nye briller ><
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.05.2018 12:11    Post subject: Reply with quote

Det er nå forsåvidt greit, men når over halvparten av alle innlegg/cornere slås over hele feltet/ut av spill/i hendene på kepern etc. har vi et problem. Av alle tingene Reka maser om er nok innleggskvaliteten det jeg er mest enig i. Den er elendig i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 07.05.2018 12:13    Post subject: Reply with quote

Få inn Rekdal som mentor/assistenttrener! Har faktisk gitt håp!
Tror forøvrig å være i trenerteamet i RBK er Rekdals våte drøm! Wink
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 07.05.2018 12:22    Post subject: Reply with quote

Fordi vif spilte så feiende flott angrepsfotball under Rekdal sist?

Rekdal hadde satt fyr på brakka i første lunsjpause. Jeg håper han ALDRI blir en del av RBK i noen kapasitet.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 07.05.2018 12:31    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ja, helt umulig å få øye på.
- Vi har ingen ide om "Ã¥ styre en kamp"
- Vi tar ikke overgangene raskt
- Vi har omtrent helt sluttet med dobling på kant
- Indreløperne er like fraværende
- Og (for å ta med Rekdals mantra) innleggskvaliteten står til stryk

Mulig de har øvd noen få kombinasjoner seg i mellom, noen av dem? Vanskelig å si ...


Jeg har en teori på hvorfor ting ikke fungerer, og det er at vi ikke har riktige spillertyper på sentrale posisjoner.

Mye av det du er innpå ville jeg linket tilbake på mangel av en sentral midtbanespiller. At en profesjonell fotballklubb som Rosenborg Ballklub fremdeles ikke har erstattet en spiller som Sælnes er for meg en gåte.

Så kan de bable i vei hvor godt laget er/var før sesongen..


Istedetfor å bruke godfot-teorien og utvikle spillere og deres spisskvaliteter der de er best så har den sportslige ledelsen valgt å ødelegge spillere som tidligere har vist store kvaliteter enn der de blir brukt idag.


Jeg er villig til å påstå at spillere som Konradsen, Jensen og Trondsen var bedre tidligere enn det de er idag.

Anti-godfotteori!
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.05.2018 12:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke bare det har med spillertyper å gjøre (selv om det sikkert også spiller inn).

Det har etter min oppfatning mer med mangel på øving i samhandling å gjøre. Dvs. det som Ranheim får til - fordi de øver på det. Kunnskapen om hvor dine medspillere kommer til å bevege seg i neste trekk. Vissheten om at de kommer til å gjøre det du forventer, fordi det er dette dere har trent på sammen i måned etter måned.

Og så hjelper det jo ikke at indreløperne har den idiotiske ordren om å stå høyt og "veksle på å droppe ned i banen for å motta ballen".
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.05.2018 12:45    Post subject: Reply with quote

Enig. Trondsen viste at han kunne slå fine bananpasninger i perioden før målet mot Ranheim. Hadde spillerne seg imellom fått satt gode relasjoner og tydelighet i rolleutøvinga hadde vi sett uendelig mye bedre ut. Øve til kjedsomheten tar dem på offensiv samhandling og mønster, og prøve, prøve og prøve enda litt mer i kamp. Få det automatisert, få det til å gå så fort at motstanderen ikke klarer å forhindre det uansett hvor forutsigbart det er. På et vis tror jeg Kåre må tilbake til sine røtter og gjøre det han gjorde det første året.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 07.05.2018 13:08    Post subject: Reply with quote

Jeg etterlyste det allerede under treningskampene før sesongen. Hvor er den offensive planen? Hvor er kryssløpene fra motsatt? Hvor er overlappene og 45-graders pasningene? Og hvorfor tar vi ikke kontringene når vi får dem?? Det er nesten ubegripelig at spillerne ikke gir gass når vi vinner ballen i gunstige posisjoner. Ballen skal på død og liv innom begge midtstopperne minst to ganger før den går fremover.

Ingebrigtsen vet utmerket godt alt dette - han er svoren RBK-er og 4-3-3-mann. Ifølge Ståle Solbakken måtte Ingebrigtsen bæres ut på treningsfeltet da LSK fikk ny trener som fortalte før trening at de nå skulle gå over til å spille 4-4-2. Men akkurat nå virker han å vakle i trua.

Vi vet at 4-3-3 etter Eggens filosofi fungerer. Joda, det er viktig med defensiv trygghet - kjempeviktig, men det vanskelige er offensivt samspill - og derfor må det øves og øves og øves på dette. Ja, vi skulle gjerne hatt enda bedre spillere, men det er ikke det som er hovedproblemet - vi har en knallgod stall nå. Problemet er 1) at det offensive spillet er for tilfeldig og avhengig av dødball, enkeltmannsprestasjoner og tilfeldigheter og 2) at spillerne er i villrede, de er usikre og de har ikke trua på det de holder på med (mangler selvtillit). Eggen har sagt at "selvtillit er ikke noe du har - det er noe du får". Vi er derfor nødt til å jobbe hardt og spille slik at vi begynner å få gode opplevelser (pluss-opplevelser). Da får vi selvtillit. Og det må øves inn noen offensive trekk.

Men å finne denne løsningen er ikke enkelt og det ser ikke ut til at Ingebrigtsen sitter på løsningen - han virker å være i villrede. Kanskje hadde det vært bra å få inn en mental coach nå. En som kommer inn fra siden og forteller dem hvor gode de er - Willy Railo style. Jeg tror det kunne vært noe å prøve. Jeg er ikke i tvil om at RBK er norges beste fotballag dersom det mentale kommer på plass og at man får trent litt mer på offensiv samhandling.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 271, 272, 273  Next
Page 180 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb