English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 242, 243, 244  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 29.11.2017 11:28    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde inntrykk av at portugiseren hadde blitt forfremmet og var likestilt med Hoftun. Tar jeg feil?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.11.2017 13:04    Post subject: Reply with quote

Om det er Pereira du tenker på står han oppført som assistenttrener på nettsidene, samme som Hoftun. Hadde det vært aktuelt å hente Loberto tilbake? Vi har vel ikke noen som jobber spesielt med videoanalyse nå?
BjarneS
Veteran

PostPosted: 02.12.2017 12:54    Post subject: Reply with quote

Interessant intervju med Kåre (og delvis kona) i Nettavisen i dag:

https://www.nettavisen.no...94008.html
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 02.12.2017 13:14    Post subject: Reply with quote

Mike om Kåre og støtteapparatet. Virker ikke som assistentene er så dårlige som noen her inne mener.

Mike wrote:
Hvis han en dag skal bli trener selv, vil han bli som Ingebrigtsen.

- Han er så utrolig flink, Kåre. For meg har han revolusjonert måten å være trener på. Hans personlighet, den typen han er som trener, jeg har ikke møtt noe lignende før. Han er utrolig viktig for Rosenborg, og det kan man se på resultatene siden han kom. Jeg håper han blir her lenge, sier Jensen til Nettavisen.

Det er lett å merke at dette ikke er noe han sier fordi han «må».

- Den stemningen vi har i laget og i garderoben, jeg kan ikke forestille meg at den er bedre noe annet sted. Det er helt utrolig, sier Jensen, og mener Ingebrigtsen skal ha mye av æren for nettopp det.

- Det har med hans personlighet å gjøre. Men vi må også huske på at han har utrolig dyktige assistenter ved sin side, sier den danske midtbanespilleren.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 02.12.2017 13:17    Post subject: Reply with quote

Njae, jeg mener hverken det ene eller det andre om assistentenes kompetanse, men akkurat her virker det som om Jensen skynder seg å skryte av dem, mest for å være litt jovial.

Forøvrig, etter å ha hørt Bendtner nærmest være lyrisk i omtalen av detaljene i treningsarbeidet i Arsenal i et intervju nylig er jeg spent på hvor detaljert og grundig det praktiseres i RBK. Om det ikke var slik fra før, håper jeg Bendtner har dratt med seg noe derfra til klubben.
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 02.12.2017 15:19    Post subject: Reply with quote

At man skal passe på én måte til en som er venstrebent og en annen måte til en som er høyrebent tror jeg ikke Bendtner prøver å introdusere til gutta i ballkluben, gitt - med mindre pensum også inkluderte hvordan passe til en som er trebent. Smile
Back to top
shadwell
Veteran

PostPosted: 03.12.2017 12:56    Post subject: Reply with quote

''hvordan passe ballen til jan halvor halvorsen''
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 04.12.2017 17:00    Post subject: Reply with quote

nettavisen.no wrote:
Men én ting har endret seg, tror RBK-sjefen. Han mener tiden er over da klubber som AZ Alkmaar kan komme til Trondheim og kjøpe klubbens spillere.

- Nå må det være Ajax eller PSV. Nivået vårt har gått opp, og da stiger prisen, slår han fast.

Denne sesongen har Rosenborg fått kritikk for at laget omtrent har vært blottet for lokale spillere.

Et sårt tema for supportere av et lag som hadde ni trøndere på banen da de slo Milan ut av Champions League i 1996.

- Det er tungt for klubben at vi har få trøndere nå, men det har vært helt avgjørende for klubben at vi har solgt trøndere for 90 millioner, påpeker han.

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2018 10:39    Post subject: Reply with quote

Lite Kåre-nyheter på forumet på en stund, så vi trekker inn denne:

– Jeg har aldri vært så sliten som i fjor høst
(100 % sport betalingsartikkel)

Utdrag:

- Jeg har aldri vært så sliten som jeg var i fjor høst. Samtidig holder jeg ikke på med dette for å bli nummer to.

2017-sesongen ble «ok pluss». – Vi presterte for ujevnt i serien. Vi må lære oss å ha samme fokus i de kampene, som mot Celtic og Ajax. Vi har definitivt en ambisjon om å score flere mål i 2018.

- Så gjelder det å få jobbet med relasjonene, som vi slet mer med i fjor på grunn av store utskiftinger. I år blir det større stabilitet. Så kommer vi også til å trene mer angrepsspill nå enn vi i fjor, sier han.

-Så er det ikke slik at det er noe være-eller-ikke-være for meg å trene RBK. Fotball er tross alt ikke så j*vla farlig. Kommer det en som er bedre egnet, må RBK ta han. Men akkurat nå gleder jeg meg til ny sesong.
georgios
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

2017-sesongen ble «ok pluss». – Vi presterte for ujevnt i serien. Vi må lære oss å ha samme fokus i de kampene, som mot Celtic og Ajax. Vi har definitivt en ambisjon om å score flere mål i 2018.

Artig at han sier det, når han svarte nei, i podcasten med Saga. At fokuset ikke var problemet i seriekampene etter e-cup, men store utskiftninger og nye spillere gjorde at det ikke glei som han ønsket.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 24.01.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Synes Kåre var overraskende defensiv i den podcasten. Mye om at det er slitsomt, press, ble lei, kan alltids gjøre noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Syns forøvrig det er greit å være defensiv frem til man får samlet tankene litt. Det er vanskeligere å evaluere når man er "midt i det" og ofte må man tenke litt på signaleffekten også.

Nå, etter sesongen er over og vi jobber inn mot ny sesong er det en del enklere å være ærlig under en evaluering. Som supporter er drømmen alltid at treneren kan erkjenne når laget spillet ræv og når det lugger, selv om jeg også innser at dette ikke nødvendigvis alltid er beste løsning.

Håper forøvrig ikke Kåre blir lei av presset. Hadde vært en kjip måte å havne på trenerjakt igjen.
Back to top
csk
Junior

PostPosted: 24.01.2018 13:19    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Synes Kåre var overraskende defensiv i den podcasten. Mye om at det er slitsomt, press, ble lei, kan alltids gjøre noe annet.

Sagbakken hadde jo veldig fokus på det også da. Skjønner ikke hvorfor han gnagde i vei med de spørsmålene, som om han ville rive ned motivasjonen til Kåre.
Forresten dårlig lyd på podcasten Adressa. Mulig å be Sagbakken legge seg ned på samme intensitetsnivå som andre folk?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 13:33    Post subject: Reply with quote

Lydkvaliteten bruker ikke å være så dårlig som den er på den siste pådden, handler nok om at de ikke tok med alt utstyret de ellers bruker.
csk
Junior

PostPosted: 24.01.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Lydkvaliteten bruker ikke å være så dårlig som den er på den siste pådden, handler nok om at de ikke tok med alt utstyret de ellers bruker.

Var ekstra dårlig nå, og er litt unnskyldt pga reise. Selv om det ikke kan være vanskelig å få til litt god lyd. F.eks. ved å ikke sette seg ved vaskekumnen på hotellkjøkkenet.
Men ellers også så peaker Sagbakken med sine EEEEEEH og DEN FØRSTE HAR...osv noen ganger så høyttaleren vrenger seg.
Ivrig type, og det er kult det. Liker’n godt.
Men Adressa har aldri vært særlig god på teknologi.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 13:58    Post subject: Reply with quote

Adressa sender direkte fra treningsøkta nå. Etter økta skal Kåre svare på seer/leserspørsmål. Sånn for de som er interesserte i det.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 14:48    Post subject: Reply with quote

Oppsummerer intervjuet litt. Benekter ikke at Søder ikke kommer tilbake, og sier at det er umulig å spille samme angrepsfotball som vi gjorde i 2015 på grunn av hvor lavt lag legger seg mot oss. Leser ikke RBKweb skuffende nok. Kollektivet blir fortsatt 'x-faktoren' inn i ny Europa-kvallik. På spørsmål om dødballkvalitet - "Det er da så jævlig kjedelig...". Sier at man skårer lite på corner generelt, og at det ikke er noe man bør bruke særlig mye tid på. Bruker ikke leggskinner på treninger fordi de er 'som to frimerker nå for tida', og at man spiller såpass pent at det ikke skal være nødvendig. Botheim og Helmersen har hatt stor framgang i høst og nå framover.
Henning
Legende

PostPosted: 24.01.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

csk wrote:
Sagbakken hadde jo veldig fokus på det også da. Skjønner ikke hvorfor han gnagde i vei med de spørsmålene, som om han ville rive ned motivasjonen til Kåre.

Tror du tilskriver Sagbakken litt mye makt over Kåre. Men når vi snakker om Adressa-podcasten, er det nødvendig å snakke 10-15 min HVER JÆVLA GANG om åpenhet og medias tilgang til RBK? Skjønner ikke journalister at slike ting er 100 ganger mer interessant for dem selv enn for oss andre?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorac
Legende

PostPosted: 24.01.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes for øvrig at Ingebrigtsen dodger spørsmålet om offensiv fotball anno 2015 litt. Kontringsrom vil variere og er sikkert mindre og lenger i mellom nå enn da, men det var ikke bare det det handlet om for drøyt to år siden. Det handler om samtidige bevegelser, rask ballforflytning, og pasninger gjennom ledd også. Når samhandlinga fungerer skapes det også rom og overganger da motstander ikke rekker å omstille. Får vi ikke ubalanse, må vi skape det. Det er heller ikke bare kontringene og rommene som utgjør at vi scoret drøyt et halvt mål mer per kamp i 2015 enn 2017.

Når det er sagt tror og håper jeg at litt mer stabilitet i spillergruppa gjør at relasjonene sitter bedre. Rosenborgsk offensiv fotball på sitt beste handler om å nærmest kunne slå ballen i blinde fordi man intuitivt vet hvor løpene går. Bevegelse utløser pasning og ikke omvendt. Slikt er naturligvis meget vanskelig å demme opp for når det flyter.
Macha
Veteran

PostPosted: 24.01.2018 15:41    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt med på at kontringsspillet er hovedgrunnen til de mange målene i 15'. Ser aldri Kåre snakker om presshøyde lenger. I 2015 hadde vi Søder på topp som manglet mye som spiss, men nesten ingenting som førsteforsvarer. Det var Gegenpressing. Alltid.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 26.01.2018 21:30    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Er ikke helt med på at kontringsspillet er hovedgrunnen til de mange målene i 15'. Ser aldri Kåre snakker om presshøyde lenger. I 2015 hadde vi Søder på topp som manglet mye som spiss, men nesten ingenting som førsteforsvarer. Det var Gegenpressing. Alltid.

Kan virke som KI har glemt at man ikke må spole gjennom opptak fra VHS kassetter for å motbevise han. Det holder rett og slett å titte på målene fra 2015 på youtube. Vil anslå 80% av målene våre på hjemmebane (som er det kritikken går på) er mål mot etablert angrep, der vi spiller oss inn i motstanderens 16 meter før sistepasningen slås.

Jeg ville ikke byttet KI mot en eneste trener i verden, men hans utvikling hva gjelder forholdet til media, forklaringer og tilsvar på kritikk begynner å minne litt om en eldre mann med gult hår på andre siden av Nord-Atlanteren.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 26.01.2018 22:44    Post subject: Reply with quote

Minner meg mer om en med grått hår fra Fannrem.
Back to top
Grieg78
Junior

PostPosted: 13.02.2018 04:10    Post subject: Reply with quote

Tidlig på året for å begynne å klage men jeg synes kampene så langt har sett ekstremt rotete ut. Jeg kan akseptere litt rustne spillere (enkelte feilpasninger osv.), men som i fjor (og året før) virker det som om spillerne ikke kjenner sine roller godt, dårlig bevegelse og dårlig samhandling. Vi har vunnet nøkkelkamper de siste par sesongene først og fremst pga gode enkeltmannsprestasjoner og ikke spesielt godt spill. Jeg er ikke voldsomt optimistisk mtp at dette skal bedre seg i 2018 basert på det jeg har sett i det siste. Jeg stiller spørsmålstegn ved hvor flinke Kåre og staben er på å få til en noenlunde samhandling i laget håper jeg tar feil Rolling Eyes
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2018 13:45    Post subject: Reply with quote

Tre elendige år på rad og det ser enda verre ut i år. Alle må gå.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 13.02.2018 16:43    Post subject: Reply with quote

Så flesteparten av måla fra den videoen Nordens Lokomotiv posta. Mange av de mot etablert forsvar kom som et resultat av av nydelig frispilling av Selnæs, eller kombinasjoner på høyrekanten med Jonas. I tillegg til voldsomt mange fine skudd fra Helland selvsagt.

Så kjenner på savnet av Selnæs og Svensson ennå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 242, 243, 244  Next
Page 166 of 244

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb