English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 164, 165, 166, 167  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.11.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Sløvsekken wrote:
27Sapara wrote:
Jeg synes ikke dette er et urimelig krav. RBK har uttalt mål om å spille i Champions League, og hvis ikke klarer å ta Rosenborg dit, eller å gå videre fra gruppespillet i Europa League (noe som Østersund klarer), så bør vi finne en trener som kan nå dette målet.

Det er ikke et urimelig krav at Kåre skal klare det Deila ikke klarte i en klubb med 5-6 ganger høyere inntekter ? Makes sense Rolling Eyes

Molde gikk vidre fra gruppespillet i EL for et par sesonger siden også. Enkelte ganger går alt ens vei. Normen er at hverken Molde eller Østersund er i EL.

Ja, Delia vant to strake seriemesterskap, men fikk sparken fordi han ikke kvallet til Champions League. Og hva skjedde da? Celtic har åpenbart en sportselig ledelse som som tar konsekvensen av sine ambisjoner.

Og tross trenerbyttet til fantastiske Rodgers så holdt de på å ryke i kvalikken mot et lag med 1/6 av inntektene de har. Hvis du oppriktig mener at en RBK-trener skal sparkes for å ikke nå Champions League så har du en forvrengt virkelighetsoppfatning. Det blir som å sparke Sogndal-treneren fordi de havner bak RBK på tabellen. De kan ha marginene på sin side og slå RBK i en enkeltkamp en og annen sesongen, men normen er at de taper. På samme måte så er normen at Celtic og Ajax, som betydelig mer ressurssterke klubber, slår RBK. Heldigvis hadde vi marginene med oss i år,.

Et realistisk mål for RBK er EL-gruppespill, selv om det også til dels er prisgitt trekningen slik som rankingen vår er pr. i dag.

Og du må gjerne komme med trenerkandidater som med stor sikkerhet tar RBK til CL neste sesong Wink
Noah FC
Proff

PostPosted: 10.11.2017 13:25    Post subject: Reply with quote

Nordlys og 27Sapara er nye senador. X2 virker det som. De har nok uendelige timer foran PC’n siste åra. Wink Men vi hører ikke fra de på et par dager nå. Nye FM kom i dag! Laughing
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 10.11.2017 23:12    Post subject: Reply with quote

Hyggelig Noah! Jeg er kritisk, men prøver samtidig å være saklig. Om du ønsker et homogent forum må du gjerne fortsette på denne måten.

Angrip argumentasjonen min, ikke meg er du snill... Det er så lett å være majoritet, og stå og pisse på minoriteten.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 11.11.2017 00:14    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han mente det slik, det var sagt med Glimt(!) i øyet Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.11.2017 08:59    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Oppsummert synes jeg at tendensen er ganske tydelig. I kamper hvor spillerne ikke er overlegne motstanderen går det ofte gærent.

Her må jeg si at jeg er helt uenig med deg. Jeg synes på mange måter at Kåres RBK ligner mer og mer på Eggens RBK i denne sammenheng.

Vi glitrer ikke i alle seriekampene, men vi avgjør mange nok av dem til at vi ligger komfortabelt på toppen. Vi presterer omtrent alltid mot topplagene, og går på noen blemmer mot de ubetydelige lagene.

Samme i kvalik til Europa. Vi spiller våre dårligste kamper mot det laget vi skal slå 9 av 10 ganger, men kommer oss videre likevel. Spiller våre beste kamper i de avgjørende kampene, selv om motstanderen egentlig er bedre enn oss. Presterer jevnt bra i gruppespill mot bedre motstandere, men går på en og annen smell (Gjerne borte)

Det eneste som mentalt har sviktet i år, er vel strengt tatt festdagene. Vi svikter med full stadion 16. mai, jubileumskampen og i seriefinalen.
Back to top
Noah FC
Proff

PostPosted: 11.11.2017 10:24    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Hyggelig Noah! Jeg er kritisk, men prøver samtidig å være saklig. Om du ønsker et homogent forum må du gjerne fortsette på denne måten.

Angrip argumentasjonen min, ikke meg er du snill... Det er så lett å være majoritet, og stå og pisse på minoriteten.

Then i guess i’m one of them RBK
Very Happy Om jeg ønsker et homogent forum? Jeg har vært her lenge nok til å vite at det ikke er sure bitre folk som uten unntak skal krangle, være uenig i og komme med det DE mener er saklige argumenter som er messt troverdig/saklig i sine uttalelser!
Men hvis jeg er slik du beskriver, så skal jeg stå for det! Da er det en ting jeg liker. I likhet med laget vårt som hele tiden reiser rundt å pisse på alt å alle! RBK

Men helt alvorlig, så må forum være mottakelig for litt glimt i øyet også. RBK
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2017 13:48    Post subject: Reply with quote

Får vel gratulerere gulltreneren med 52-årsdagen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 13.11.2017 18:55    Post subject: Reply with quote

Noah FC wrote:
Men helt alvorlig, så må forum være mottakelig for litt glimt i øyet også. RBK

Absolutt! Mulig jeg var treg som ikke oppfattet at det var slik ment! Tommel'n opp!
Back to top
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 13.11.2017 19:22    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Nordlys wrote:
Oppsummert synes jeg at tendensen er ganske tydelig. I kamper hvor spillerne ikke er overlegne motstanderen går det ofte gærent.

Her må jeg si at jeg er helt uenig med deg. Jeg synes på mange måter at Kåres RBK ligner mer og mer på Eggens RBK i denne sammenheng.

Vi glitrer ikke i alle seriekampene, men vi avgjør mange nok av dem til at vi ligger komfortabelt på toppen. Vi presterer omtrent alltid mot topplagene, og går på noen blemmer mot de ubetydelige lagene.

Samme i kvalik til Europa. Vi spiller våre dårligste kamper mot det laget vi skal slå 9 av 10 ganger, men kommer oss videre likevel. Spiller våre beste kamper i de avgjørende kampene, selv om motstanderen egentlig er bedre enn oss. Presterer jevnt bra i gruppespill mot bedre motstandere, men går på en og annen smell (Gjerne borte)

Det eneste som mentalt har sviktet i år, er vel strengt tatt festdagene. Vi svikter med full stadion 16. mai, jubileumskampen og i seriefinalen.

Tommel'n opp!

Delvis enig! Når motstanderne er individuelt bedre spiller RBK ofte bedre. Men kampbildene i disse kampene er også ganske ulike det man normalt ser fordi RBK får mulighet til å kontre i mye større grad, og dikterer mye mindre av det som skjer utpå matta. I disse scenarioene er laget godt.

Men om laget skal ta de neste stegene mener jeg at laget må heve standarden på eget spill i det etablerte offensivt. Dels for å luke vekk de kjedelige poengtapene mot lag på nedre halvdel, men også for å minske risikoen for å rote det til i de tidlige e-cuprundene (I år var det altfor næte mot Dundalk). I tillegg ville det være veldig nyttig om man hadde klart å holde i ballen i større grad i de største kampene for å redusere den fysiske belastningen det faktisk er når man ligger lavt defensivt, og presser med halvhøy aggresivitet.

Man kan aldri garantere noe som helst, men hjemme mot Zenit sist, så hadde nok sjansene for å ri av den siste stormen fra Zenit vært vesentlig større om spillerne hadde hatt et bedre grunnspill som kunne ført til noe lengre avlastningsperioder før Zenit igjen fikk ballen. Typisk da Mike slo langt før utligningen. Her kunne man heller roet ned og brukt ballen til å hale ut tid. For hver klarering er jo som kjent bare en ny sjanse for motstander til å bygge opp et nytt angrep. Det var mye av det samme mot Sociedad. Ballen havnet fryktelig fort hos spanjolene igjen etter brudd.
Back to top
are
Junior

PostPosted: 14.11.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Vi må ikke glemme at vi i realiteten startet sesongen med helt ny forsvarsfirer, en mildt sagt rusten spiss, og at alle første- og andrevalgene på begge vingene var skadet eller ute med karantene i løpet av våren. I tillegg ble det sagt at laget skulle terpe på det defensive inn mot CL-kvalik. Vi fikk ikke akkurat mye gratis fra trekningene i noen av rundene heller.

Syns derfor ikke det er noe rart at vi har slitt litt offensivt og at samhandlingen i laget har vært så som så. Mye av dette er ting Kåre ikke kan gjøre noe med og vi har allerede kommet lenger i europa enn det jeg så for meg mot slutten av sommeren.

Greit å være nordens lokomotiv og alt det der, men å forvente CL hvert år er bare urealistisk.
Back to top
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 19.11.2017 23:06    Post subject: Reply with quote

For å plukke opp tråden ang. assistent for Kåre; hva med Ian Burchnall? Fikk en fryktelig vanskelig oppgave med å geleide et vanskeligstilt Vikinglag i årets sesong. Har opplevd stor gjennomtrekk av spillere som i tillegg til dels har vært ganske dårlige. Mistet i tillegg sin eneste virkelig skapende kraft midt i sesongen, Samuel. (Bra for oss! RBK )

Har sett en del kamper av Viking i år, og ofte sittet igjen med en følelse av at de har fått dårlig betalt. Kan vel delvis bekreftes med tall også, ettersom Viking har gitt fra seg ett/tre poeng på overtid/rett før overtid i mange kamper i år. 14 innslupne mål siste kvarteret er ikke akkurat en statistikk som gir mange poeng.

Viking har dog fremstått veldig solide med ballen i laget fra backrekka og frem til siste tredel. Måten stoppere har slått opp på kanter/spisser/midtbanespillere som igjen har kunnet legge igjen til rettvendte spillere har vært imponerende å se på. På siste tredel har de dog vært tafatte, men det handler fryktelig mye om spillerkvalitet. Pep Guardiola har flere ganger sagt at hans jobb som trener for et fotballag er å hjelpe spillerne med å få ballen frem til siste tredel. Derfra og inn er det spillerne, og kun spillerne, som må gjøre jobben. RBK anno 2017 har et veldig bra offensivt arsenal, og kan bli fryktinngytende i 2018. Kanskje kan Burchnall tilby det bittelille ekstra for at laget skal kunne ta ytterligere steg?
Back to top
Nordens Lokomotiv
Rutinert

PostPosted: 19.11.2017 23:56    Post subject: Reply with quote

Litt tynt det der kanskje.
Back to top
gurgla
Rutinert

PostPosted: 28.11.2017 00:36    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen om Kåre etter prisen som årets trener:

Hvis jeg en dag blir trener så vil jeg bli som ham. Han er så faglig dyktig ... Han er god, sa Jensen mens han lette etter superlativene om sin trener.

Det var ydmyk og varm RBK-kaptein som møtte VG etter utdelingen. Han hyllet Ingebrigtsen på flere områder. Som trener, men også som menneske. 

– Han er helt utrolig flink som trener. Han er faglig sterk og en kjempefyr. Den måten han får garderoben til å fungere på, det har jeg stor respekt for, sa han og mente at prisen som årets trener var mer enn fortjent. 

– Jeg syns det er mange flinke trenere i norsk fotball, men det er klart at målt i resultater er det Kåre har gjort kjempestort. Da er det klart at han fortjener anerkjennelse, sa RBK-kapteinen. Sitat slutt.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 28.11.2017 00:57    Post subject: Reply with quote

Godt å høre, da man etter - om man ser vekk fra E-cup - en spillemessig kjedelig og flere nitriste kamper i ES, får tanker som gjerne sår tvil. Da er det greit å høre slikt, for det gjør at man nullstiller, og fort tenker 2018. Very Happy

Men, i 2018 bør/må det spilles mer angrepsvillig og publikumsvennlig fotball igjen. Vi kan ikke ha en sesong til hvor pila bare peker nedover med Kåre som trener.

Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.11.2017 18:23    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje den grafen kan være noe farget av forventninger dog. Etter Jølle Jønsson og Perry så var nok både krav og forventninger lavere i 2015 enn i 2017. Når det er sagt så har det gått alt for mye på halv maskin i ES i år. Dessverre er konkurransen i ES så dårlig at vi vinner uten innsats.
BalleK
Veteran

PostPosted: 28.11.2017 20:46    Post subject: Reply with quote

Gratulerer som "Årets trener"!

Det er utrolig fortjent.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 28.11.2017 21:29    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
For å plukke opp tråden ang. assistent for Kåre; hva med Ian Burchnall?

Interessant tanke, selv om jeg innbiller meg at Burchnall sikter høyere enn assistenttrenerjobb i ES.

Du som har sett Viking litt i år, hvilken type fotball har de spilt under Burchnall? Kjenner han 4-3-3 godt nok til å utfylle Kåre?
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 28.11.2017 22:50    Post subject: Reply with quote

Burchnall har stort sett spilt en 4-3-3-variant med to sittende midtbanespillere, men har også flere kamper med andre formasjoner. Jeg skal slettes ikke påberope meg noe ekspertstatus når det gjelder Burchnall, men de gangene jeg har sett Viking har kantspillerne vært relativt frie i sine roller og har hatt lov til å drifte ned i mellomrom både for å skape overtallssituasjoner sentralt, men også for å skape større siderom for backene som kommer høyt relativt tidlig. Mye av de sjansene som skapes kommer etter innlegg fra nettopp backene. Ellers er Burchnall av den moderne trenerskolen som ønsker å holde ballen på bakken, og stopperne spiller ikke langt før de må.

Assistentrenerjobb i ES og assistenttrenerjobb i RBK kan ikke sammenlignes Wink
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 28.11.2017 23:55    Post subject: Reply with quote

OK, da sier vi det sånn. Burchnall inn som assistent nå! Tommel'n opp! Smile
Whoppa
Veteran

PostPosted: 29.11.2017 06:23    Post subject: Reply with quote

Det er helt utenkelig at Kåre bytter assistenttrener. Nesten så at det ikke er noen vits å diskutere.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.11.2017 06:35    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje utenkelig at Kåre tar initiativ til å sende Hoftun på dør/be om en erstatning, men det er vel ikke utenkelig at Erik våkner en dag med ambisjoner og prøver seg som hovedtrener i en noe mindre klubb?
Henning
Legende

PostPosted: 29.11.2017 08:15    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen idé om hvor flink Hoftun er som assistent, det er jo nærmest umulig for oss fra utsiden å vurdere. De her inne som er så oppsatt på at han må ut, hva er det basert på? CV?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.11.2017 08:57    Post subject: Reply with quote

Har spurt om det der før, men det kommer lite fornuftig. Vil tro det for det meste bunner ut i at han ikke var egnet som sportsdirektør, og da antas det av en eller annen grunn at han er uegnet i enhver rolle. Nå skal jeg ikke påstå at han er fryktelig god i den rollen heller, da jeg bare har sett en håndfull treninger de siste par årene, men hadde jo vært greit om noen som er tilstede litt oftere kommer med litt mer konkrete ting i forhold til hva som evt. ikke er bra nok.
Henning
Legende

PostPosted: 29.11.2017 09:00    Post subject: Reply with quote

Og denne Burchnall-hyllingen dukket opp etter det podcastintervjuet hvor han fremstår som en morsom og kul fyr. Sikkert tilfeldig.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 29.11.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Burchnall hyllesten kommer ikke av en podcast, det kommer vell mere av hvordan han har fremstptt utifra den situasjonen han var i hos Viking.

Fremstår som en meget oppegående fyr som er uredd og har ambisjoner.

Om han har mere å komme med inn mot en spillergruppe enn Erik har jeg ingen peiling på, men at han kan være en type som kan utvikle seg å bli en ressurs for klubben føler jeg meg ganske sikker på, om de rette kriteriene fylles selvfølgelig.

Veldig likanes type iallefall og uansett hvor det bærer videre håper jeg han lykkes Smile

Foruten kåre har du liksom skalaen for hvilke managere du sykes er ok, og for meg så ligger Burchnall øverst på den liste i ES, nederst finner vi tungvektere som Fagermo og Sunny :p
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 164, 165, 166, 167  Next
Page 165 of 167

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb