English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 157, 158, 159 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 18.08.2017 12:48    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
SeG wrote:
Holder ikke med the double i år heller nei. Bør nok helst nå kvarten i EL før jul om han skal ha noe heng på den prisen


I så fall spørs det vel om han ikke kjapt forsvinner til en annen liga?


Har du hørt pressekonferansene pÃ¥ engelsk 🙃
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 18.08.2017 15:25    Post subject: Reply with quote

Kåre har plukket opp en del engelsk fotballterminologi i Man City, og gjør seg forstått. Men uttalen, syntaksen og den veeeldig sterke trøndersk aksangen, tyder på en herremann som ikke fulgte veldig godt med i engelsktimene som ung herremann.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 18.08.2017 15:53    Post subject: Reply with quote

Vi ar verri hæppi vitt det result Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 18.08.2017 15:56    Post subject: Reply with quote

Solberg-engelsken er for lengst ute. Det nye store er The Kåre ænglissh Very Happy
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 19.08.2017 01:52    Post subject: Reply with quote

Kåre skal få skryt av meg..Virker som han har blitt en bedre trener.Vi ser også utvikling i laget,Selv om jeg ønsker meg at vi skal bli bedre offensivt.

Er så glad Per joar hansen er borte..husker hvor deprimert jeg ble av og se RBK da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.08.2017 09:59    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg har ikke vært så fornøyd med Kåres defensive terping og topping av form, men etter å ha holdt nullen i 180 min borte mot Celtic og Ajax så er det ingen tvil om at Kåre tross alt har gjort endel riktig. Very Happy


Enig.

Hvis han nå får beholde mye av troppen gjennom vinteren, og kan få terpet inn mer av den offensive samhandlingen vi så i 2015, kombinert med den bedrede defensive organiseringen, kan dette laget bli knallsterkt i 2018.

Kanskje Kåre er kommet over Nils Arnes ankler og snart når han til knærne Cool Razz
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 19.08.2017 10:23    Post subject: Reply with quote

Jeg har kritisert Kåre mye i år. Men mye av premisset bak kritikken min var at Kåre ikke så ut til å lære av feilene sine. Men der må jeg innrømme at jeg tok feil. Kåre har definitivt tatt store grep som gjør at laget ser mye bedre ut enn før.

Dette skyldes ikke bare det fysiske regimet til Vebjørn Rodal. Man ser at rent taktisk er laget mye mere solid enn før. Vingene som tidligere var fritatt for defensive oppgaver legger ned en mye mer solid innsats, inkludert i Eliteserien.

Utfordingen nå framover handler om at når vi står høyt mot svakere motstandere, så sliter vi med å få ballen ut av det bakerste leddet. Det skyldes at det fortsatt er for store avstander på midten (noe som ikke har vært et problem mot Ajax og Celtic, siden vi lå lavere og mere kompakt).
Indreløperne og vingene er fortsatt for langt frem i forhold til backlinja.

Jeg mener vi må tørre å stå med et høyere linje. Ja, vi blir mere sårbare i bakrommet, men det blir mye lettere å etablere press.

Men jeg er optimistisk. Kåre har tatt solide grep som har gjort oss bedre defensivt. Da er det fullt mulig at han kan gjøre tilsvarende grep for å gjøre oss bedre offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 19.08.2017 10:31    Post subject: Reply with quote

Det er jammen godt ikke alle kaster seg på hylekoret med en gang.
Mange her på forumet er unge og umodne som krever umiddelbar tilfredsstillelese.

Tid og tillitt er undervurderte faktorer på forumet.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.08.2017 10:40    Post subject: Reply with quote

Hørt sånn sprøyt TomH Wink

Jeg vil vinne CL NÃ…!! Razz
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 19.08.2017 10:46    Post subject: Reply with quote

Det heter å være fotballsupporter TomH. Det sier seg selv at en så urutinert trener som KI kommer til å bruke noen år før han har 100 prosent tillit hos supporterne for valgene han foretar seg.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.08.2017 13:10    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Det er jammen godt ikke alle kaster seg på hylekoret med en gang.
Mange her på forumet er unge og umodne som krever umiddelbar tilfredsstillelese.

Tid og tillitt er undervurderte faktorer på forumet.


Joda Tom, men selv en gammel og vanligvis tålmodig gubbe som meg, hadde mer eller mindre fått nok i mai/juni, nå både angrepsspill og forsvarspill var dårlig.

Ville ikke sparke Kåre, men mente at hvis ikke formen kom kjapt, måtte han ta ei skikkelig evaluering og legge om opplegget. Var temmelig misfornøyd en periode.

Fortsatt gjenstår å gjenskape godt offensivt spill, men når jeg nå ser at det defensive sitter, har jeg håp om at det kommer i neste steg.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 19.08.2017 13:11    Post subject: Reply with quote

NL,
det tok ikke lang tid for noen å se at KI var på rett vei. Det var heller aldri vanskelig å se at han hadde utvikling.

Resten handler bare om tid og tillitt.

Det siste er det ikke mye av på forumet her.

Av mine "samtalepartnere" blir jeg gjerne kalt en konservativ fotballteoretiker. Dette er et eksempel på det Wink
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 19.08.2017 14:37    Post subject: Reply with quote

KI er superb. Bortsett fra den surmulinga og dårligtaper -egenskapene virker han som en meget dyktig trener som lytter og lærer av mange andre. Han ønsker virkelig å følge Eggen-ånden i klubben med sin egen vri og har skjønt hva som skal til for å gjenta suksess år etter år, kombinert med en god porsjon humor i det daglige.
Akkurat dette er det ikke mange som har forstått. Perry var rake motsetningen, "jeg vet best, fotballen er annerledes nå, vi kan sende baller i bakrom lenger." fungerer rett og slett ikke. Man må lytte til andre som har oppnådd suksess, som Eggen.
Om ikke RBK kommer til europa på torsdag spiller det ingen rolle for min del. Håper man klarer det neste år. Man vet nå hvor listen ligger i forhold til å vinne serien, og man vet hvor listen ligger for å kvalifisere seg til europa. Viktigste er å vinne serien for i det hele tatt kunne forsøke seg i europa.
Er også veldig fornøyd med at RBK ikke sparer seg til fant lengre. Spytte ut millioner på mange halvgode spillere og sende de gratis videre. Det må det være slutt på. Hvis S08 selger Diatta til 20 mill sitter de igjen med 35 mill. Tenk dere hva dette kan bidra til norsk fotball om kronene blir brukt "riktig" !?
RBK skal være en klubb som skal være ettertraktet blant spillere fordi spillere vet dette kan være veien videre til profflivet i en større liga med mer penger... Helt fair!
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 19.08.2017 14:43    Post subject: Reply with quote

JESUS wrote:
Jeg har kritisert Kåre mye i år. Men mye av premisset bak kritikken min var at Kåre ikke så ut til å lære av feilene sine. Men der må jeg innrømme at jeg tok feil. Kåre har definitivt tatt store grep som gjør at laget ser mye bedre ut enn før.

Dette skyldes ikke bare det fysiske regimet til Vebjørn Rodal. Man ser at rent taktisk er laget mye mere solid enn før. Vingene som tidligere var fritatt for defensive oppgaver legger ned en mye mer solid innsats, inkludert i Eliteserien.

Utfordingen nå framover handler om at når vi står høyt mot svakere motstandere, så sliter vi med å få ballen ut av det bakerste leddet. Det skyldes at det fortsatt er for store avstander på midten (noe som ikke har vært et problem mot Ajax og Celtic, siden vi lå lavere og mere kompakt).
Indreløperne og vingene er fortsatt for langt frem i forhold til backlinja.

Jeg mener vi må tørre å stå med et høyere linje. Ja, vi blir mere sårbare i bakrommet, men det blir mye lettere å etablere press.

Men jeg er optimistisk. Kåre har tatt solide grep som har gjort oss bedre defensivt. Da er det fullt mulig at han kan gjøre tilsvarende grep for å gjøre oss bedre offensivt.


Om Trondsen er den nye Ole så har vi kanskje råd til å stå høyt med indreløperne i eliteserien. Spørs om han er god nok.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 19.08.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

Pasningsfoten til Trondsen er nok like god som Selnæs. Mitt spørsmål er om han er like kreativ som Selnæs? Trondsen må da være betydelig kjappere med og uten ball enn Selnæs? Ser slik ut på de kampene han har for S08. Smarte folk tilegner seg lærling. Vedder noen øl på at Trondsen tar RBK med storm over tid!!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.08.2017 21:54    Post subject: Reply with quote

vi har 100% jesus, bare et tidspørsmål før Kåre utropes til Gud xD
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.08.2017 22:59    Post subject: Reply with quote

Jesus, Lord og Helland'en; et mer guddommelig angrep får vi ikke på en stund.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2017 23:04    Post subject: Reply with quote

Vi har en Judas i De Lanlay også skal vi tro Vikingfolket
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 19.08.2017 23:05    Post subject: Reply with quote

Haavarl,
Very Happy
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.08.2017 18:18    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jesus, Lord og Helland'en; et mer guddommelig angrep får vi ikke på en stund.


Det er klart; om vi hadde fått kloa i Spalvis neste gang, og henta Henriksen hjem igjen, kunne vi seff endt opp med Markus, Matthias og Lukas på midtbanen.

Forsvaret da? Smile
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 20.08.2017 18:38    Post subject: Reply with quote

Abraham, Jakob, Isak og Moses? Da må noen stikke på transfermarkt å lete.

Adam Larsen må selvsagt stå i mål.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 20.08.2017 20:17    Post subject: Reply with quote

Kåre i dag må du ta på deg skylden for tapet. Feil å bytte ut 8 mann fra start. Burde byttet færre fra start og heller byttet tidligere i kampen for å spare.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 20.08.2017 20:27    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler.

Dette var veldig dumt.
Med så stor rotasjon samt å beholde 0% av midtbanen sin, blir det vanskelig for Trondsen og Adegbenro og bruke denne kampen til å "øve på RBK-spill". Dette var ustrukturert og til tider reine steinerskolen.

Å teste reginuissen samt meling på h.back støtter jeg, samt at Mike sin suspensjon naturlig gå plass til Trondsen, men utover det mener jeg det kun er skader/slitasje som er grei unnskyldning for å endre på laget.(og 90 min Adegbenro-trening er jeg for)

Hansen - Meling, Reginuissen, Skjelvik, Gersbach - Trondsen, Kon, Midsj - Yanni, Bendtner, samuel.

Mer enn nok rotasjon, mer gjenkjenbare relasjoner og mindre risiko for skrell.

Levi er ikke klar for dette nivået enda.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 20.08.2017 20:33    Post subject: Reply with quote

Kåre må ta Haugesund-tapet på sin kappe. Alt for mange bytter siden sist, dessuten klarer han ikke å motivere spillerne sine.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.08.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

Nja det var også mange inkludert meg som likte at han roterte litt til denne kampen. Syntes laget så veldig spennende ut. Med fasit i hånd var det en kjempefeil. Men samtidig vil jeg legge litt ansvar på spillere som får muligheten i disse kampene. Det er disse kampene de har mulighet til å stikke seg frem, og i dag tok INGEN vare på den muligheten. Mulig kampplanen var for dårlig, men det er også utrolig sløvt i mye vi gjør og det er veldig lite fremgang. Lundemo, Levi og Gersbach er spillere som MÅ prestere i oppgjør som dette, men svikter totalt. Ikke bare Kåre sin skyld, men det er selvfølgelig han som har ansvaret her.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD


Last edited by SeG on 20.08.2017 20:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 157, 158, 159 ... 271, 272, 273  Next
Page 158 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb