English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 20.06.2017 23:57    Post subject: Reply with quote

Synes KI famler mye.
Spesielt når han sier at RBK skal være et kontringslag. RBK skal ha mye ball, og skal dominere.

Meling inn som dirigent på midten. Kjøre Jensen og konradsen som indreløpere.
Midt og Helland som kanter (innoverkant) og Bendtner som midtspiss..



Slik som det er nå så spiller RBK som et middels TL-lag.
Det er ren og skjær flaks som gjør at vi ligger på 2.plass.

Vi har blitt utspilt av Viking blant annet.
Ikke en eneste kamp har vi vært spesielt gode.. Det er bekymringsverdig..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 21.06.2017 00:26    Post subject: Reply with quote

Ingen som har tenkt tanken på at Kåre,Erik,Pereira,Bjørnebye,Koteng,Tove og muligens flere har vært enige om opplegget denne sesongen?
Tviler sterkt på at Kåre plutselig har valgt å kjøre et solo-løp.
Problemet er vel at om det blir skivebom, slik det ser ut nå, blir han stående veldig alene.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 21.06.2017 00:28    Post subject: Reply with quote

Folk her inne vil jo ha Eriks hode på fat. Ønsker selv en bedre assistenttrener.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 21.06.2017 00:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror hverken Koteng eller Tove legger seg opp i hva sportslig avdeling lager av opplegg. Men det er tydelig at Erik og Kåre mente det var nødvendig med mer fokus på individuelt rettet trening etter fjorårets Europamiss. Resultatet er individuelle øvelser med Pereira og løping med Rodal. For meg er dette så utrolig fjernt fra utgangspunktet til KI der det var åpenbart at Eggens tilnærming var det som gjaldt.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.06.2017 00:41    Post subject: Reply with quote

Stig Inge er nok en sterk mann i så måte.

Samtidig bør det være rom for å utforske litt på treningene. Jeg synes ikke det er noe galt i at man prøver seg med litt spesifikk hurtigetstrening på enkelte av spillerne. Eller at Pereira kommer inn med øvelser som fokuserer på individuell teknisk utvikling. Men det må komme i tillegg til grunnmuren. Det må være et supplement. Det er jeg usikker på om det har vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 21.06.2017 00:56    Post subject: Reply with quote

I følge KI er det et supplement, og han sier de spiller "like mye fotball som før". Men disse øvelsene inngår jo helt klart dette han regner som spilling av fotball siden han indirekte sier det er mindre spillsekvenser med coaching enn før.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 21.06.2017 07:40    Post subject: Reply with quote

Syntes Kåre klarte seg greit på podcasten . Litt surrete på Bendtner saken, men ellers ok. Synes nok at når du hat en time med Kåre så kunne de to i studio med fordel tatt opp mer fotballfaglige ting slik som høye indreløpere, hvorfor er vi lett å stenge av med høyt press etc. At Kåre&Mini herjet på Bajazzo på 80 tallet interesserer meg midt i ryggen.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 21.06.2017 17:28    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re-parodien her fra Kasper Foss er virkelig sylskarp.

Last edited by quentez on 21.06.2017 17:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 21.06.2017 17:32    Post subject: Reply with quote

Parodiene til duden der er tidvis skummelt bra.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 21.06.2017 17:35    Post subject: Reply with quote

Haha, veldig bra.

Synes svarene fra Kåre var litt ymse i podcasten. Litt rart det med at vi skal være et kontringslag og litt rart/vagt det med at spillerne skal spille mer på intuisjon. Bra og konkret det han sier om problemene med å integrere Hedenstad og Meling.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 21.06.2017 20:47    Post subject: Reply with quote

Han tok faen meg Bernt Hulsker på kornet også, syns jeg

https://twitter.com/Kasper_Foss
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.06.2017 21:22    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Folk her inne vil ha Jo Eriks hode på fat.


Surprised
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.06.2017 01:11    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Synes KI famler mye.
Spesielt når han sier at RBK skal være et kontringslag. RBK skal ha mye ball, og skal dominere.

Meling inn som dirigent på midten. Kjøre Jensen og konradsen som indreløpere.
Midt og Helland som kanter (innoverkant) og Bendtner som midtspiss..



Slik som det er nå så spiller RBK som et middels TL-lag.
Det er ren og skjær flaks som gjør at vi ligger på 2.plass.

Vi har blitt utspilt av Viking blant annet.
Ikke en eneste kamp har vi vært spesielt gode.. Det er bekymringsverdig..

Vi skal ikke ha mye ball bare for å ha ballen. Ballinnhavet ska komme pga noe.
Vi er ikke Barcelona, og glad er jeg for det. Å se et fotball lag trille ball bare for å beholde ballen er like kjedelig å se på som å se maling tørke på veggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 22.06.2017 07:36    Post subject: Reply with quote

På en annen side så kan man si at d er kjedelig å se at vi taper på å IKKE ha ballen også. Hvis vi har ballen blir det vanskelig for motstander å score mål iallefall.
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.06.2017 07:55    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at vi ikke skal ha en ballbesittende stil, vi skal spille direkte i lengderetningen, men det er jo ikke det samme som at vi skal være et kontringslag. Det er mulig Kåre bare formulerte seg litt klønete, vi får tro at han ikke mener at vi skal ligge lavt for å vente på kontringer, men han klaget jo nærmest over at norske motstandere ikke vil ha initativet i kampen og at det derfor er enklere å spille i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 22.06.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

vi scorer jo alt for lite mål!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 507

PostPosted: 22.06.2017 17:50    Post subject: Reply with quote

Vi må i allefall ha mer ro og kontroll over ballen enn det vi har nå. Vi spiller for fort for oss selv.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 22.06.2017 18:40    Post subject: Reply with quote

Har aldri ment at vi skal være et lag som skal ha posession, bare for å ha posession. Men Rosenborg er best, med de beste spillerene, da må vi ha ballen mest, eller det er naturlig at vi har ballen mest, og derfor blir det merkelig om RBK skal være et erketypisk kontringslag, som bare skal basere seg på det.

Merker meg også at RBK ofte taper andre baller. Vi vinner ikke nok dueller, og vi virker mer "daffe" enn hva man har gjort tidligere.

Rosenborg må ha en tydelig dirigent på midten, samtidig som de må ha spillere med utholdenhet på topp. Helland, Bendtner og Jevto blir alt for pinglete der oppe, eller i hvert fall så mangler det noe på "viljen" , eventuelt "evnen" til å vinne igjen ballen.


Meling er kvikk, bra pasningslegger, god på det defensive. Jeg mener ut i fra det jeg har sett blant annet i Stabæk at han er den perfekte "dirigenten" i Rosenborg.
Da kan man også fortsette med å benytte seg av Gersbach Smile
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 22.06.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

Det er greit at han mener vi ikke skal være et posession, men det er det vi har blitt.

Vi har et fast mønster, hvor vi har 5-10 trekk i forsvarsleddet, pasning til Hansen. Dette fører til enten poling fremover, pasning til sidebeck eller sentral midtbane. Det neste som skjer er pasning tilbake til midtstopper og det hele gjentar seg. Vi har alltid mest ball, men færrest avslutninger = posession.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 22.06.2017 19:25    Post subject: Reply with quote

Synes Kåre burde innsett at prosjekt Konradsen var dødfødt for lenge siden, og tilpasset rollene på laget deretter. Jeg har et like romantisk forhold til klassisk RBK 4-3-3 som de fleste her inne, men jeg tror vi hadde klart oss mye bedre om vi hadde snudd V-en på midtbanen etter Selnæs dro. Det ville ført til at vi ikke spiller 4-1-5 i angrep, vi ville fremstått mer balanserte og hatt fler spillalternativer i oppbygningen av spillet. Jeg er også en av de som tror Midtsjø ville kledd en mer fri, fremskutt rolle, men der kunne de rullert underveis (og blitt litt mindre forutsigbare).

All den tid barista-typer som Selnæs er høyt ettertraktede og vanskelige å få tak i/holde i klubben, tror jeg også stilen hadde vært enklere å ha suksess med over tid. Mener det uansett er en bedre løsning inntil vi finner vår nye Selnæs, de må ikke lære fotball på nytt igjen av en sånn endring.

Glad for at Kåre har en klar (..?) fotballfilosofi, men man blir ikke en sjelløs klubb uten identitet bare av å ha en litt mer pragmatisk tilnærming til taktikk og spillestil. De har jo forsøkt litt med 4-2-4, men kun sent i kampene, og det har vært mange rare disposisjoner av spillere.
For meg er det viktigste at RBK spiller offensivt og artig, ikke at vi på død og liv må forholde oss til 1 måte å spille på.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 23.06.2017 03:09    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
KÃ¥re-parodien her fra Kasper Foss er virkelig sylskarp.


En ting at han treffer på stemmen, men han bommer på 2 dobbel-L'er på slutten, og det er det eneste som avslører at han ikke er trønder. DET er imponerende det, egentlig i likhet med det meste jeg har sett han har gjort
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 24.06.2017 03:45    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
KÃ¥re-parodien her fra Kasper Foss er virkelig sylskarp.


En ting at han treffer på stemmen, men han bommer på 2 dobbel-L'er på slutten, og det er det eneste som avslører at han ikke er trønder. DET er imponerende det, egentlig i likhet med det meste jeg har sett han har gjort
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 25.06.2017 00:13    Post subject: Reply with quote

Nå får jeg sikkert mye motbør her inne. Men..

Ronny Deila hadde vært en mye bedre match for RBK, enn tilfelle KI!.


Ronny Deila var veldig godt likt i sin periode i Godest. Tok Godset fra absolutt ingenting til å ta gull. Det er egentlig ganske så utrolig. Han fikk maks ut av Konradsen som ble solgt til Rennes.

Celtic vant han to gull!. Greit nok han ble sparket, og ting kunne blitt bedre. Rodgers gjør det bedre.. Skal sies at Rodgers har fått større handlerom.
Faktum er at Deila var svært godt likt blant spillere, og fans.


Jeg er sikker på at Deila kommer til å få VIF til å bli landets beste klubb, om vi fortsetter med KI. Jeg ser klare begrensninger med KI, og man kan bare se det ved måten han falt gjennom i Glimt på.

Eliteserien er såpass dårlig at RBK, med mye flaks ligger på en 2.plass.
Det med spillere som Bendtner, Helland, Reggi, Meling, Konradsen, Jensen, Midtsjø osv.. Det er helt hinsides at vi har gjort det så dårlig. Vi skal være klart best...

Da er det bare for folk å komme med motsvar, eventuelt støtte til det jeg sier, osv.. Smile
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 25.06.2017 00:22    Post subject: Reply with quote

Hvis KI nå har bestemt at han skal gå sin egen vei, finne opp kruttet "på nytt", så er jeg enig. Da er nok KI lige begrenset som Perry, Jönsson osv. Hvis han gjør som sin læremester derimot, så tror jeg ingen er bedre enn KI.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 25.06.2017 02:31    Post subject: Reply with quote

RBK bør ærlig talt ikke ha en trener som bare blindkopierer det Eggen drev med i sin tid. Treneren i RBK bør velges ut basert på noen premisser og krav ift. filosofi, men å ha en trener som er lenket fast og mister handlingsrom pga en slags bindende avtale om en gitt spillestil innprentet av en annen trener for 20 år siden blir for meg fullstendig gærent. Kopier blir som regel bare dårlige kopier, enkelt og greit. Skal man lykkes som klubb må man ha nytenkning og utvikling; det blir det lite av om alt skal stemme med det Nils Arne mente og sa.

Blir litt som å være ny i fiskebåten, og bare få forhåndsbestemte beskjeder om hvor du skal fiske av en gammel sjøulk. Du drar ut, fisker og kommer tilbake med fangsten, og repeterer dette om og om igjen helt til fisken plutselig er borte fra stedet den gamle mannen sa du skulle fiske. Mannen er nå borte og du kan ikke lenger få råd av denne. Plutselig er du helt stuck. Du lærte jo aldri hvorfor du fisket på den bestemte plassen, og har ikke lært å forstå havet på en tilstrekkelig god måte slik at du kan gjenoppta fiskingen et annet sted basert på kjennskap og kunnskap.

Slik blir det litt med RBK også om Eggen i all fremtid skal få definere hva som er riktig og hvordan alt skal gjøres. Klubben må videre, det må skapes nye 'Eggener' og det gjøres kun ved at man utvikler trenere som er i stand til å reflektere og tenke fotball selv og ikke trenere som må følge et script hugget i stein lang tid tilbake. Fotballen utvikler seg, utfordringene endrer seg og da kan vi ikke ha en trener oppe på kommandobroen som ikke evner å finne nye fiskefelt når de gamle er gått tomme.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 271, 272, 273  Next
Page 144 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb