English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 157, 158, 159  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SteinarG
Proff

PostPosted: 19.06.2017 13:02    Post subject: Reply with quote

I motsetning til hva du tror er det ikke realistisk å tro at et lag konstant skal kunne forbedre seg uten tøffe perioder med tilbakegang og problemer. Som beste klart beste laget i Norge er det heller ikke hverken enkelt å forvedre seg, eller uten risiko å prøve å forbedre seg.

Forbedring innebærer som oftest endringer, noe Kåre har prøvd seg på, både med tenke på hardere treninger/sprinttrener, og endringer i taktikk. Slik jeg ser det er det også dette som er medvirkende til den dårlige vårsesongen. For å forbedre oss har vi prøvd oss på noe vi ikke var vant med. Det failet nå... men det er en del av prosessen med å oppnå suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Like urovekkende; jeg kan heller ikke se noe som helst tegn til at vi er fysisk bedre trent enn andre lag. Før var det i alle fall sånn at vi klarte å ta dem etter 70 minutter, selv om vi spilte jevnt før det. Nå ser jeg ingen forskjell.

En mulig forklaring er at man trente for tøft, for lenge, og har gått på en Northug.
JESUS
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 15:14    Post subject: Reply with quote

En annen forklaring er jo at det som fungerte for Northug og Vebjørn Rodal ikke nødvendigvis fungerer i en sport som mest av alt handler om å sentre en ball rundt omkring.
Green Goblin
Proff

PostPosted: 19.06.2017 15:27    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Like urovekkende; jeg kan heller ikke se noe som helst tegn til at vi er fysisk bedre trent enn andre lag. Før var det i alle fall sånn at vi klarte å ta dem etter 70 minutter, selv om vi spilte jevnt før det. Nå ser jeg ingen forskjell.

En mulig forklaring er at man trente for tøft, for lenge, og har gått på en Northug.

Tror kanskje det hadde vel så mye med at de andre lagene måtte jage ball i 70 minutter før de kapitulerte som at RBK var i mye bedre fysisk form. Et vel innarbeidet spillemønster med samtidige bevegelser på hele banen krydret med tempo og presisjon.
Back to top
JESUS
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 15:38    Post subject: Reply with quote

Det er også sant.
bommel1
Senior

PostPosted: 19.06.2017 17:08    Post subject: Reply with quote

Ser det slik som Green Goblin gjør det.

Stor strekk i laget og manglende evne til å holde på ballen gjør at det blir hawaii-fotball med mange lange løp fremover og mange lange løp bakover.

Se på indreløperne. De løper frem og tar opp posisjon ved siden av spissen, ballen blir brutt, returløp på 60 meter i høyt tempo. Minuttet senere skjer det samme. De får ikke hvilt med ballen i beina.

Typisk er det at Jensen og MIdtsjø begynner å komme på etterskudd med ganske lang tid igjen av kampen. Man ser at midtstopperne våre vinner dueller, ballen faller ned, motstander tar i mot ballen, og indreløperne kommer halsende etter i ryggen til mostanderne.
Back to top
enojado
Junior

PostPosted: 19.06.2017 17:47    Post subject: Reply with quote

Generelt synes jeg ikke RBK-spillerne ser dårlig trent ut.
Men deler oppfatningen, det er altfor mye hawaii og flinkis-fotball. RBK må kunne spille mot etablert forsvar.
Å ha ballen mot etablert forsvar betyr ikke å slappe av, men å få flere samtidige bevegelser. Når bevegelsene ikke skjer må man dog være tålmodig nok å slå støttepasninger.
Selv Dortmund eller RBK på 90 tallet forsøkte ikke å spille så direkte som de gjør nå mot etablert forsvar.
Dagens RBK må forstå hva kontring betyr, og ha en forståelse for å være i possession mot etablert forsvar.
Synes en del trekantspillet fungerer ofte godt, men kantspillet er helt natta. Gjenvinningen av ball må skje kollektivt og ikke en og en.
Flere ganger Hedenstad ikke fullfører løpet for overlapp og tar istedet veien på innsiden av Helland.
Både Konrads og Lundemo er for dårlig i oppbyggingsfasen. Sentrale midtbanespilleren jogger etter når forsvaret vender spillet og rekker aldri å bli et spilleralternativ på midten. Ofte slår de feilpasninger når de slår på motsatt kant. Defensivt har de vært gode.
Jeg tror tålmodighet og klokhet med ball er nøkkelen. Alt skal skjer så fordømt kjapt og direkte, og det har vi nå sett ikke fungere i 10 kamper!?
Når vi har sett spillet mot etablert forsvar fungere er det stort sett tålmodighet og trekantspill med flere pasningsalternativer som har fungert.

Last edited by enojado on 19.06.2017 17:49; edited 1 time in total
Back to top
JESUS
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 17:48    Post subject: Reply with quote

Veldig god analyse.
sidney
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 18:18    Post subject: Reply with quote

Det har vært nidtrist å se RBK i år, og selv om jeg ikke tror dette handler så mye om spillestil, som om detaljer, håper jeg vi har is i magen. Kontinuitet er ikke nødvendigvis noe negativt, selv om perioden med El Hopla var ulidelig.

Foreløpig virker Kåre relativt ydmyk og kunnskapssøkende.

Pressen har for øvrig gjort sitt beste for å stresse han og laget den siste tida, og i går sprakk det. Personlig mener jeg Kåre treffer spikeren på hodet og uttaler seg rett fra levra, rett på sak og helt innafor, men beklagelser er i vinden. Når en urutinert og ikke minst umerittert spiller prøver å snakke ned Bendtner og RBK, er det faktisk et poeng at han er lite troverdig. Dette handler kun om å stresse Kåre og RBK, og lagbygging har aldri vært forsidestoff.

Greit å beklage for å legge ballen død i media, men i mine øyne var uttalelsen helt grei og på sin plass.
number10
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 18:37    Post subject: Reply with quote

Å va skriver så adressa?
Elleve utfordringer Kåre Ingebrigtsen må finne ut av – og det faderlig fort

http://adressa.alda.no/be...7313b.html
Tortuga
Junior

PostPosted: 19.06.2017 18:52    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Greit å beklage for å legge ballen død i media, men i mine øyne var uttalelsen helt grei og på sin plass.

Helt enig!
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 19:07    Post subject: Reply with quote

Helt enig.
Ser ingen grunn til at KI skal beklage noe som helst.
Hva med Haugesund-spilleren?
Han skal ikke beklage noe som helst?
Det er altså helt greit å rakke ned på en spillerkollega altså?
Hva med det andre trenere, de ska få slippe å beklage idiotiske utspill?(Fagermo, Solskjær, Rekdal mfl. ).
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 19:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også svaret til Kåre var helt på sin plass. Synes det er meget irriterende at journalistene til enhver tid skal prøve å konstruere saker for å hakke på Bendtner. Skulle likt å sett hvordan Eggen ville tatt tak i dette, tipper det hadde smellt mye hardere mot både journalister og Pallesen.

Nå klarte Kåre i det minste å få overskriftene og det negative fokuset til å handle om seg selv, istedenfor nok en runde med Bendtner.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 19.06.2017 20:06    Post subject: Reply with quote

Litt håpløst når VG åpenbart er ute etter Brutter'n for egen vinnings skyld. Tragikomisk om ikke akkurat overraskende at de i lys av gårsdagens hendelser kliner til med en samlesak basert på hele tre uttalelser i media.
DonRevie
Proff

PostPosted: 19.06.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

KI kan ikke holde på slik i media, flott at også Koteng er tydelig på at man ikke kan oppføre seg slikt!

Mitt spm er hvorfor KI reagere slik han gjør? For meg fremstår han som irritert, frustrert og desperat Rolling Eyes Desperat for at han ser at de prestasjonenen som er levert så langt i år ikke holder mål! Desperat fordi han ikke har svar på hva som skal til for å få ting til å fungere igjen, fordi han har gjort alt han evner å gjøre?

Laget fungerer ikke, enkelt spillerne fungerer ikke og KI skjønner ikke hvorfor Neutral

Håper jeg er helt på jordet og at KI, sammen med resten av gjengen vet hva som må gjøres og kreves. For slik som er levert av sporstlige prestasjoner kan vi ikke heller være bekjent av!
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 21:38    Post subject: Reply with quote

Det var opplagt planlagt å gnage på rundt Bendtner helt til Kåre sa noe det kunne skrives om.

Helt enig i at ting har vært ræva, men det er ikke noen grunn til ikke å svare for seg.
Macha
Veteran

PostPosted: 19.06.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Urutinert og dumt av Kåre, men samtidig er det deilig befriende at noen sier ifra og at ikke alle svar er A4. Det pågår en aldri så liten heksejakt i media nå så neste gang håper jeg det er journalisten selv som får unngjelde. Rotter.

I går og idag har jeg tatt meg selv i å tenke å droppe Sogndal-kampen. Om ikke for å unngå 90 minutter med rævvafotball så for å la det være en stille protest. Men faen heller. Det der er piss man sier til seg selv som en ren forsvarsmekanisme.

Vi elsker denne klubben og laget trenger all støtte nå. Nå er det samling i bånn. Det er nå laget må vise hva man er laget av. Aldri har strofen "..Alle andre hater oss" føltes mer passende. Alle håper på Brann. Vi skal faen meg vise dem.
Back to top
Silkesvarten
Senior

PostPosted: 20.06.2017 17:38    Post subject: Reply with quote

Kåre var gjest i Rasmus & Saga nylig.

https://soundcloud.com/ra...saga-kaare

Dere som vil ha inn ny hovedtrener nå, ta dere en bolle.
Back to top
Micmac
Proff

PostPosted: 20.06.2017 18:48    Post subject: Reply with quote

Imponerende innsikt av Kåre i opptredenen hos Rasmus og Saga. Håper spillerene begynner å levere som et lagmaskineri nå
Back to top
Kent
Rutinert

PostPosted: 20.06.2017 18:54    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
KitWalker: Jeg er enig i at det tar tid å bygge opp et lag. Men nå har han hatt 6 mnd på seg, og vi ser jo ingen fremgang i det hele tatt. I tillegg hadde vi aldri noe bra samspill i 2015 og 2016 under KI heller. Det var enkeltspillere som Mike, Helland, Svensson og Selnæs som stod for samspillet. Nå som de er borte, har vi mistet samspillet mellom dem også.

Man må slutte å skylde på nye spillere i laget som årsak til at spillet ikke fungerer.

Jan Derek Sørensen uttalte i et intervju i etterkant av jubileumet tidligere i år, at et av suksesskriteriene i perioden mot slutten av 90-tallet var at det alltid kom nye sultne og gode spillere inn etter hver sesong som erstattere til de man solgte.

Nye spillere som altså bidro til å heve laget ytterligere et nivå.

I dag brukes dette derimot som en unnskyldning på hvorfor spillet ikke sitter ennå.

Kanskje bør man også se litt på innkjøpspolitikken. Hvis man ser bort fra kjøpet av Bendtner, hva har vi kjøpt av kvalitet på midtbane og angrep siden Bjørnebye kom inn?

Vi har fire vinger, som i teorien skal fore Bendtner med innlegg. Men ikke en eneste av disse er kapabel til å utfordre sin back, komme rundt på dørlinja og slå innlegg.
Back to top
Micmac
Proff

PostPosted: 20.06.2017 18:57    Post subject: Reply with quote

Imponerende innsikt av Kåre i opptredenen hos Rasmus og Saga. Håper spillerene begynner å levere som et lagmaskineri nå
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 20.06.2017 20:15    Post subject: Reply with quote

Enig. Får bare håpe det ikke er bilselgerpjatt.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.06.2017 20:44    Post subject: Reply with quote

Synes han svarte greit for seg, men så gjenstår det å se om han evner å få det ut i praksis. Perry prata også tidvis som en gud, men viste seg mer kompetent på trav enn fotball. Slik som strukturen i laget systematisk har forfalt siden i fjor vår må jeg innrømme at jeg stiller meg ganske så tvilende på nåværende tidspunkt.
Nordens Lokomotiv
Rutinert

PostPosted: 20.06.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev i den andre tråden er jeg mest kritisk til at de har lagt om treningsstrategien de hadde de første par årene. KI har ikke den samme aktive rollen på feltet. Det brukes mer tid på øvelser coachet av Pereira nå.

I lys av Perrytiden og hvordan vi har fremstått i år er jeg svært kritisk til om dette går noe bra. Håper bare han har vett til å skjønne at vi må tilbake til røttene (igjen) hvis vi ikke lykkes i år.
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 20.06.2017 22:29    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ikke alt av det Kåre svarte for i podcasten. En sitter litt igjen med inntrykket av at han ikke helt vet veien ut av det uføre vi er i, at han ikke vet hva han skal gjøre, og at han klynger seg til et håp.

På spørsmål om hvordan han vil at vi skal spille svarer han at han egentlig ikke vil at vi skal ha ball(!), fordi norske lag generelt er ganske enkle å ta ballen fra, og at det da er mer effektivt(?) å stjele ballen og ta dem i ubalanse heller enn å spille ball selv. Jeg tolket i hvertfall at det var det han sa. Neutral
Han vil altså at vi først og fremst skal være et kontringslag (hallo vi er rosenborg! vi skal dominere på norske baner og spille ut motstandere etter godt gammalt rosenborgsk ballspill!) Men i tillegg setter han eliteserien som målestokk, og ikke "europanivå" som han har snakket om i laang tid nå. Litt foruroliget, ja
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 157, 158, 159  Next
Page 143 of 159

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb