English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 386, 387, 388 ... 405, 406, 407  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 24.12.2014 13:26    Post subject: Reply with quote

etter min mening så har de startet denne prosessen i feil ende.

-definere SL stillingen

-søke ny SL

-søke ny trener

-treneren velger teamet han ønsker

slik burde de startet.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 24.12.2014 13:42    Post subject: Reply with quote

Hva i alle dager skal vår nye SL gjøre om han ikke skal hente spillere? Bare forlenge kontrakter?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 24.12.2014 13:50    Post subject: Reply with quote

Han skal ha en tittel, så klubben virker proffere enn den er.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 24.12.2014 13:50    Post subject: Reply with quote

Passe på at spillerne spiser riktig og får nok søvn. Skal bli toppidrett vet du Tommel'n opp!
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
stenex
Rutinert


Joined: 23 Jul 2009
Posts: 628

PostPosted: 24.12.2014 14:32    Post subject: Reply with quote

Herre min skaper for en nepeløsning. Da Hoftun var sportslig leder, gikk arbeidsdagen hans ut på å ha:

- ansvar for spillerlogistikk
- ikke være assistenttrener samtidig
- tilsynelatende svært lite annet

Nå skal han altså ha:

- ansvar for spillerlogistikk
- være assistenttrener samtidig

Men det er jo helt OK, for dette er det han er best på innenfor triangelet Nardo-Tempe-Gløshaugen!

Jeg har ikke ord. Det er da vel faen ingen friske, normale mennesker som tror at dette er en bra løsning?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.12.2014 15:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tror gleden folk har uttrykt utelukkende er fordi Hoftun ikke skal være SL. "Hoftun må gå" vant frem til slutt, men det går i sakte film.

Den midlertidige løsningen er ikke bra, så blir det spennende å se hvilken retning den permanente løsningen blir et skritt i - forhåpentligvis får vi en kompetent fotballskalle med nettverk og visjoner. Det kan på litt sikt rette opp i at denne prosessen har vært ass backwards.

Skulle de derimot ansette feil person, så er vi her igjen om noen få år, og må begynne prosessen på nytt. Om vi har råd, selvfølgelig, og der er det lov å lure på når man ser hvor vi er i dag og tenker hvor vi er om noen få år uten vesentlig suksess.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 24.12.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Slapp av folkens, jeg er ikke president lenger, jeg er degradert til statsminister nå


_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Ã…fjord

PostPosted: 24.12.2014 15:38    Post subject: Reply with quote

Noen må vel ha ansvar for spillerlogistikk også, til ny mann overtar. Hoftun har denne jobben per i dag, og da er det organisatorisk forståelig at han minst er mye innblandet fremover. Inntil videre er han den på brakka med i utgangspunktet best oversikt og erfaring på dette. Så får han heller bli 100 prosent assistent når en svært godt kvalifisert SL overtar, forhåpentligvis så raskt som mulig (før sesongstart).

Jeg synes ellers også at styrets prosess virker veldig merkelig. Det må gå an å sondere terrenget grundig før Hoftuns fremtid er avklart. Når en person skifter jobb i klubben, det være seg på eller utenfor banen, skal en klubb som RBK selvsagt ha nye gode kandidater på blokka allerede.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.12.2014 16:02    Post subject: Reply with quote

I Rosenborg jobber vi med de vi har helt til den dagen de eventuelt ikke er her lenger.

Fritt etter Erik Hoftun.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 25.12.2014 09:54    Post subject: Reply with quote

Prinsen fra Os wrote:
- Nå skal jeg i tillegg til assistent-jobben fortsette å jobbe med spillerlogistikk, som jeg føler jeg har god kompetanse på. Det var viktig for meg å få fortsette med det, og da det kom på plass var det ikke noe tvil lenger.


Her er det duket for maktkamp når den nye SL er på plass...


Neida, når den nye sportsdirektøren er en O2-ekspert uten fotballkunnskap blir det jo en tydelig rollefordeling.

Eneste forskjellen fra før er at alt som har sviktet før, herunder spillerlogistikk, blir degradert på et lavere nivå i organisasjonen til fordel for utholdenhetstrening, ja kanskje til og med høydetrening Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 25.12.2014 09:59    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
VG wrote:
– Hoftun vil fremdeles jobbe med spillerlogistikk. Han vil holde kontakten med spillere som skal ut og inn av klubben og med agenter. Han har hatt den jobben lenge og er flinkest i Trøndelag på den biten, sier Koteng.

Flinkest i hele Trøndelag faktisk. I sterk konkurranse med ingen lag på vårt nivå, ingen lag med våre ressurser og ingen lag med våre ambisjoner.

Adressa wrote:
Hoftun: - Nå skal jeg i tillegg til assistent-jobben fortsette å jobbe med spillerlogistikk, som jeg føler jeg har god kompetanse på. Det var viktig for meg å få fortsette med det, og da det kom på plass var det ikke noe tvil lenger.


Jeg hadde håpet å kunne pensjonere signaturen min til jul, men: - Av og til virker det som om vinnerkulturen sitter sterkere i veggene på brakka enn i hodene på sportslig ledelse.

-Viktig for meg å få lov til ... Jeg føler at ....
-Flinkest i Trøndelag .... holdt på lenge .... så må få lov til å fortsette.


Dette er jo i tråd med Kotengs nye ambisjonsnivå: RBK skal være best i Trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 25.12.2014 14:04    Post subject: Reply with quote

Korriger meg hvis jeg tenker feil her, men denne prosessen forteller meg at Koteng/styret har gitt Hoftun lov til selv å diktere at han kan fortsette som sportsdirektør? Hadde de ikke gitt han den friheten så hadde de jo kunnet sette igang med prosessen med å finne en ny mye tidligere. Merkelig. I juli blir han omplassert, men kan senere selv bestemme om han vil fortsette å være omplassert? Det er noe her som ikke henger sammen.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 26.12.2014 02:13    Post subject: Reply with quote

I all min naivitet velger jeg å håpe og tro at Hoftun skal ha ansvaret for det praktiske rundt spillerlogistikk til en ny SL er på plass. Denne naiviteten sier meg også at jeg ikke ser det som et problem at en assistenttrener med erfaring på området gjør denne jobben, så lenge det ikke er tvil om at hovedtrener er assistentens sjef, og er den som har avgjørende beslutningsmyndighet.
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 26.12.2014 10:12    Post subject: Reply with quote

Slapp av. Med Levanger på vei opp, så er topp 3 i Trøndelag en grei målsetting for 2015. Dette med målbare prestasjoner er jo litt hipp som happ. Akkurat som et terningkast.

Vi gi terningkast 1 til styret i denne saken hvis de vitterlig ikke har startet arbeidet med å få på plass ny sportslig leder før nå.

Med Koteng som styreleder skal RBK være glad for at klubben ikke er et aksjeselskap på børsen.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 26.12.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Noen må vel ha ansvar for spillerlogistikk også, til ny mann overtar.

Problemet er vel at Hoftun ikke ville fratre den arbeidsoppgaven "når ny mann overtar" og styreflertallet ville ikke sette hardt mot hardt. Derfor fikk Hoftun fortsatt den oppgaven, ikke bare midlertidig til ny mann kommer.

Se Hoftun uttalelse til Adressa. "- Nå skal jeg i tillegg til assistent-jobben fortsette å jobbe med spillerlogistikk, som jeg føler jeg har god kompetanse på. Det var viktig for meg å få fortsette med det, og da det kom på plass var det ikke noe tvil lenger."
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 26.12.2014 15:51    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Slapp av. Med Levanger på vei opp, så er topp 3 i Trøndelag en grei målsetting for 2015. Dette med målbare prestasjoner er jo litt hipp som happ. Akkurat som et terningkast.

Vi gi terningkast 1 til styret i denne saken hvis de vitterlig ikke har startet arbeidet med å få på plass ny sportslig leder før nå.

Med Koteng som styreleder skal RBK være glad for at klubben ikke er et aksjeselskap på børsen.


Hadde RBK vært børsnotert, skulle jeg satset all min egenkapital på ytterligere kursnedgang - forutsatt dagens ledelse.

Skjønner ikke hvorfor enkelte er så åpenlyst glad for at Hoftun skal ut av SD-jobben.

De viktigste arbeidsoppgavene knyttet til den stillingen skal jo Hoftun fortsette med.

Spørsmålet til Koteng blir jo dermed: hvorfor ta fra Hoftun sportsdirektør-jobben når han likevel skal fortsette med noenlunde de samme arbeidsoppgavene?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 26.12.2014 18:41    Post subject: Reply with quote

For da slipper han sinte mail, ubehagelige spørsmål og Hoftun må gå rop fra tribunen?

Forresten er det vell en vesentlig forskjell nå fra hans tidligere ansvar rundt søillerlogistikken? Mens han tidligere kunne bestemme i samråd med hovedtrener hvem som skulle inn og ut er han nå mer en som bare gjennomfører på Kåres ordre? Korriger meg om jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 27.12.2014 03:30    Post subject: Reply with quote

For å kalle en spade for en spade;
Kan man anta at Hoftun er en kreftbyll som ikke lar seg fjerne sånn uten videre?
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.12.2014 09:14    Post subject: Reply with quote

på samme måte som Alstad da i så fall
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 27.12.2014 13:50    Post subject: Reply with quote

Dårlig ordvalg i mitt forrige innlegg.Poenget angående fjerning står seg.
Han er sikkert godt likt og man ønsker ikke rettsaker og etterlønn i nåværende situasjon kanskje?
Blir bare gjetting.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 27.12.2014 16:00    Post subject: Reply with quote

Tja, nå som han er assistenttrener bør det vel være lettere, eller har Koteng klart å gjøre det til en stilling med fast ansatt?
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 27.12.2014 16:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper klubben ikke har råd til å fjerne ham og at dette er en mellomløsning hvor spillerlogistikken kommer til å forsvinne som oppgave. Og at pratet om en leder fra andre idretter er en finte - dersom SL stillingen er vekk slipper man å betale sluttoppgjør.

Dersom SL stillingen fortsatt eksisterer kan man ikke omplassere EH uten det koster penger, kanskje mange penger. Man kan ikke degradere EH til assistenttrener og ansette ny SL uten at det blir dyrt. Jeg tipper (håper?) at det er dette som foregår.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 29.12.2014 18:35    Post subject: Reply with quote

Hoftuns overordnede må nå ta ansvar og rydde opp etter tullet Hoftuns dårlige informasjon til hovedtreneren fører til.
Her og her.

Diskuteres i "Sportslig organisering", men linker til det for ettertiden i Hoftun-tråden også.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 14.01.2015 11:15    Post subject: Reply with quote

Ny stillingstittel: Erik Hoftun Assistenttrener/Head of recruitment
Very Happy
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 14.01.2015 12:36    Post subject: Reply with quote

Og der ligger vel spillerlogistikken. huff.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 386, 387, 388 ... 405, 406, 407  Next
Page 387 of 407

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb