English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 405, 406, 407  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6532
Location: Oslo

PostPosted: 19.07.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Å trene Byåsen gutter 13 i Dana Cup er nok mer nivået til Hoftun, ja. Likevel - klubblegende. Nå kan jeg begynne å huske på deg som spilleren igjen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 19.07.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Takk for alt, i følge godfot-teorien skulle du aldri vært ansatt verken som sportslig leder eller assistent.

En avgjørelse Looong overdue.

Jeg vil alltid huske på deg som en fantastisk spiller.
Takk for alt Erik.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4899

PostPosted: 19.07.2018 22:55    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å hylle midtstopperen Erik Hoftun. Legende.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 20.07.2018 16:57    Post subject: Reply with quote

Ikke bra:

https://www.vg.no/sport/f...an-koeddet
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 283
Location: Bergen

PostPosted: 20.07.2018 16:59    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Ikke bra:

https://www.vg.no/sport/f...an-koeddet


Rimelig skandaløs personalbehandling å gi Hoftun sparken mens det sitter en annen kollega i rommet.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.07.2018 17:07    Post subject: Reply with quote

Hvis det der stemmer så er det hårreisende måte å takke av Hoftun av etter 24 år i klubben.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1848

PostPosted: 20.07.2018 17:10    Post subject: Reply with quote

Direkte flaut. Hoftun har vært med på mye og jeg tror klubben vokser godt på at vi gir slipp på ham, men å få sparken foran en kollega er skandale.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2018 17:14    Post subject: Reply with quote

Ikke sikkert det var meningen at Kåre skulle ringe han med en gang. Siden Tove og Alstad var på vei inn på kontoret. Sånt skjer i en kaotisk situasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1848

PostPosted: 20.07.2018 17:17    Post subject: Reply with quote

Om Kåre ringte han har jo ikke noe å si. Kåre visste jo ikke at Hoftun skulle få sparken. Dersom Hoftun åpner med "hæ, har Kåre fått fyken" så er riktig prosess å si "ja, kom hit, vi må prate" og gå inn på et lukket kontor. Ikke "jepp, og du må også gå"
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 283
Location: Bergen

PostPosted: 20.07.2018 17:20    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Ikke sikkert det var meningen at Kåre skulle ringe han med en gang. Siden Tove og Alstad var på vei inn på kontoret. Sånt skjer i en kaotisk situasjon.


Dette handlingsmønsteret mangler ikke bare klasse og verdighet, det er også i strid med arbeidsmiljøloven. ‘Sånt skjer’ ikke hos en stor og profesjonell arbeidsgiver.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1848

PostPosted: 20.07.2018 17:25    Post subject: Reply with quote

Arbeidslivets spilleregler gjelder fortsatt selv om det er "fotball".
Back to top
View user's profile Send private message
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 20.07.2018 17:28    Post subject: Reply with quote

Hva faen. Når styret bestemmer seg for å sparke Hoftun, så bør styrelederer Koteng fortele det han selv. At han enda ikke har snakket med Hoftun er en skam.
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 20.07.2018 17:33    Post subject: Reply with quote

Styrets og ledelsens håndtering av dette fremstår bare mer og mer inkompetent og idiotisk. Helt utrolig...
Back to top
View user's profile Send private message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 484

PostPosted: 20.07.2018 19:06    Post subject: Reply with quote

Dette er den største skampletten i klubbens historie. Takk og farvel, Koteng!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.07.2018 19:08    Post subject: Reply with quote

Mange vil nok si at behandlingen av Eggen i 2010 var verre. Men hva vet vel jeg.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.07.2018 19:12    Post subject: Reply with quote

Er det ikke Kåre som er sjefen (og grunnlaget for jobben) til Hoftun da, og sånt sett er den som skal formidle budskapet? Var jo tydeligvis Tove som ville vært den som måtte si opp SIB om det skulle skje en dag, og ikke Koteng.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2018 19:13    Post subject: Reply with quote

Når Tove og Alstad var på vei inn på kontoret så skjønner man nok hvem det var som hadde ansvar for å si ifra til Hoftun. Vi vet ikke akkurat hva som har skjedd her.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.07.2018 19:19    Post subject: Reply with quote

Tviler i alle fall sterkt på at Koteng har hatt ansvaret for å si opp en person, og latt det bare gå med via-via når meldingen tilfeldigvis kom frem en bakveg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 20.07.2018 19:40    Post subject: Reply with quote

Synd at de ikke klarte å gjøre det helt etter boka.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 27.07.2018 10:56    Post subject: Reply with quote

Gjorde de ikke det?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.07.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

ikke helt iallefall. Ingen skal få beskjed om oppsigelse foran en kollega.

Når det gjelder resten er det vanskelig å vite, for såvidt jeg har fått med meg, så vet vi ingenting om hans kontrakt.

Han er jo ikke leder som KÃ¥re, og har dermed bedre oppsigelsesvern. Var han fortsatt fast ansatt, eller ble det skrevet midlertidig kontrakt da han ble assistent?

Men jeg tror uansett at dette ordner gutta og klubben opp i når de bare får satt seg ned og drøftet litt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2018 22:06    Post subject: Reply with quote

Det var på torsdag i forrige uke at sjokkbeskjeden kom; duoen hadde fått sparken med umiddelbar virkning. Styreleder i Rosenborg Ballklub, Ivar Koteng, forklarte avskjeden med «manglende utvikling».

– Det har vært veldig spesielle dager. Det var en tung beskjed å få. Vi har fått veldig mye støtte, både meldinger på telefon og ikke minst masse samtaler. Så det har vært mye støtte å få, sier Hoftun.

(...)

Mens Ingebrigtsen fikk beskjed av styreleder Ivar Koteng om at han var sparket, klokken halv fire på torsdag ettermiddag, fikk Hoftun vite om avskjedigelsen via Ingebrigtsen.

– Koteng ringte meg så vidt i går, men utover det har det ikke vært noe kontakt. Det var ikke noen lang samtale, sier Hoftun.

Til sammen har de to spilt over 400 seriekamper for Rosenborg. Hemnværingen Hoftun har vært i Rosenborg i 22 år.

– Det var rart å ikke dra på Lerkendal i morges. Jeg er ikke sint, det ordet vil jeg ikke bruke, men veldig overrasket. Jeg har ikke lyst til å kommentere forholdet mitt til Rosenborg. Vi har ikke avtalt noen nye møter med Rosenborg, sier Hoftun.

(...)

– Det er vanskelig å si hva som skjer videre nå, jeg trenger noen dager på å lande etter det som skjedde i forrige uke. Jeg vet faktisk ikke hva som skjer, men jeg har ikke tenkt på hva som skjer i fremtida enda. Det blir vel noen dager ferie, sier Hoftun.

Les mer: Hoftun etter sparkingen: – Koteng ringte meg så vidt i går

Etter det Adresseavisen kjenner til, hadde Hoftun et tilbud på bordet om å gå inn i en annen rolle i Rosenborg da han fikk sparken som assistenttrener.

Dette takket Erik Hoftun nei til. Dermed forsvant han ut av klubben sammen med sin trenermakker.

(...)

På grunn av at erstatterne, Rini Coolen og Trond Henriksen, kom inn fra henholdsvis jobbene som akademisjef for Salmar-akademiet og RBK 2-trener, må det legges en ny, midlertidig kabal.

(...)

[Alstad] vil ikke kommentere om Erik Hoftun ble tilbudt en av disse to stillingene.

Les mer: Erik Hoftun fikk tilbud om å fortsette i Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10630

PostPosted: 12.09.2018 17:56    Post subject: Reply with quote

Det var vel nærmest et krav og ikke bare gode råd fra Rosenborgs advokat Kristian Nordheim som holdt sportsdirektør Erik Hoftun unna å rote seg og klubben inn i lovbrudd i forbindelse en kontrakt Hoftun hadde på gang med Stabæk for sju år siden.

TV 2 wrote:
– Jeg fikk tilsendt en kontrakt på Per Ciljan (Skjelbred). Mens jeg jobbet med den, fikk jeg en telefon fra Hoftun som hadde pratet med en i Stabæk. Han ba meg vurdere hvorvidt dette var en pakke der Stabæk skulle erverve forkjøp på en ung spiller, og om dette var noen RBK kunne vurdere, sa Nordheim.

Advokatens inntrykk var at rådene fra ham om å holde seg unna, ble tatt imot av Hoftun.


Nå blir vel sikkert Hoftuns søksmål mot RBK ordnet ved forlik via partenes advokater, men hvis han skulle møte Nordheim selv er det vel på plass med et "takk for at du berget meg unna trøbbel".
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2472

PostPosted: 12.09.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

hva er egentlig greia her? Skal Hoftun og Ingebrigsten ha mer penger fordi de mener at de er dårlig behandlet? Fint, men tror ikke de kommer så særlig langt med dette. Å få tynt ut noen hundretusen kroner i et forlik er kanskje det de vinner på. Å få RBK dømt i denne saken kan jeg ikke i min villeste fantasi forestille meg. Skulle vært interessant å se på kontraktene til Ingrebrigsten og Hoftun. De viste at de gikk til en jobb med stor sannsynlighet for å få termine kontrakter over tid.
Min personlige mening er at Hoftun fikk eller ble tvunget til denne jobben slik at klubben skulle kvitte seg med han senere etter alle dårlige valgene som sportssjef... Har ingen tro på suksess for Hoftun og Ingebrigsten i denne saken her.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoffer99
Senior


Joined: 23 Aug 2015
Posts: 173
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.09.2018 21:33    Post subject: Reply with quote

De satser på å vinne folket nå med disse gjentatte oppslagene. RBK derimot, kan ikke svare før rettssaken er i gang. Samme som Edvartsen mot NFF.

PINLIG
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 405, 406, 407  Next
Page 406 of 407

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb