English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 17.05.2017 23:19    Post subject: Reply with quote

Kong Erik var en av de beste stopperne jeg noen gang har sett. Men du har rett, vi vet tilnærmet ingenting om hva som er Erik Hoftuns filosofi og fotballideologi.

Det nærmeste vi vet er vel at han definitivt foretrakk 4-4-2 da han ledet laget sammen med Rambo i 2008. Vi vet også at han var mot å ansette Eggen i 2010 og mente at Jönsson og 4-4-2 var framtida.

Så unnskyld meg om jeg mangler entusiasme i troen på Hoftuns dedikasjon til 4-3-3 og rosenborgsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 18.05.2017 02:36    Post subject: Reply with quote

Fins det noe statistikk på corner mål i fjor og hittil i år? Gjerne i forhold til resten av Eliteserien, jeg mener at vi ikke har gjort noen så langt i år?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 18.05.2017 13:56    Post subject: Reply with quote

Det stemmer vel, men internasjonalt er det noe sånn som en av 50 cornere som blir mål, så jeg tror ikke vi har noen spesielt dårlig statistikk enda iallefall.

Her er forholdsvis statistikken i premier league fra 2011, så godt som ingen cornere blir faktisk mål.

Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.05.2017 14:55    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at 0% så langt i år fortsatt er relativt elendig uttelling. Spesielt med tanke på at denne uttellingen ikke bare gjelder cornere, men absolutt alle former for dødballer - og vi har fått ganske mange såkalte 'dødballer i farlig område' uten egentlig å skape all verdens sjanser på det engang.

Uttellinga vår på direkte frispark de siste to årene, noen?
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 18.05.2017 16:08    Post subject: Reply with quote

Offensiv dødball kommer langt nede på min liste over ting vi bør bruke treningene til i øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 18.05.2017 17:27    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra straffe er de farligste dødballene frispark fra 18-20 meter og fra kant der du kan ha innoversving eller utoversving mellom forsvarsrekka og keeper. Cornere er lite farlige, ville kjørt med en variant forbi bakre stolpe og header tilbake eller kort corner.
Synes vi har vært meget bra defensivt på dødballer i år, offensivt fra alle posisjoner har det vært elendig. Å trene inn dødballer bør de gjøre i tillegg til og ikke istedenfor ordinær trening da det ikke er stor belastning rent fysisk.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 18.05.2017 17:36    Post subject: Reply with quote

Tenk å ha over 400 sider med innlegg.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 18.05.2017 19:34    Post subject: Reply with quote

Artig sak på side 1 i denne tråden:

2mas wrote:


I fjor høst kåret "Champions" - det offisielle CL-magasinet - de 250 beste fotballspillere i Europa gjennom alle tider, og Erik kom på 86. plass - foran spillere som blant annet Kahn, Paolo Rossi, Ronald Koeman og Patrick Vieira:

"Rosenborg and Norway's defender is a legend in his home country. He's provided stability for his club in a remarkable 74 Champions League games since 1995."

Les mer: Hoftun: En av Europas beste
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 18.05.2017 19:46    Post subject: Reply with quote

Haha. Jeg leste det jeg også nå nettopp. Attach snakket om en annen artikkel hvor Hoftun var blant Europas beste. Den artikkelen var i World Soccer i 1999 eller 2000 eller noe sånt. Jeg husker jeg spratt i taket da jeg kjøpte den utgaven.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 20.05.2017 18:27    Post subject: Reply with quote

Tro hva han utfyller Kåre på. Planlegging og drill av dødballtaktikker?

Han vil muligens gjøre mindre skade nå som assisterende sportsdirektør. Stillingen som ble opprettet for ham, på bakgrunn av en lang spillerkarriere, for at han skulle lære det lille som var nødvendig på det nivået RBK ønsker å være?

Kåre trenger kvalifisert mentorhjelp å bryne seg på i det daglige. En halvtime uforpliktende meningsutveksling med Eggen er åpenbart ikke nok.

Hoftun? Mulig han ville vært en ypperlig assistenttrener og læregutt i spann med en mer erfaren hovedtrener, men sammen med Kåre blir det for skralt.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 20.05.2017 18:42    Post subject: Reply with quote

Han ville vært en ypperlig speider med spesielt ansvar for å se på spillere som var gode mot oss.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 20.05.2017 18:47    Post subject: Reply with quote

Jeg kan bare bedømme Hoftun ut av det jeg vet han har ansvar for. Dødballer, per dags dato ingen mål hvor vi egentlig har gode forutsetninger for å lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2017 18:47    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Han ville vært en ypperlig speider med spesielt ansvar for å se på spillere som var gode mot oss.

Very Happy
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 28.05.2017 23:27    Post subject: Reply with quote

Jeg betviler ikke at Hoftun oppleves som trivelig av Kåre, kanskje også av mange spillere, kokken, banemannskap og RBK-familiens svigermødre, men hvis man erkjenner at annen kompetanse enn trivelig og "vært med lenge" trengs for å ta nødvendige steg mot Europaspill:
- Hva konkret er det egentlig Hoftun spisser klubben på?

Å til enhver tid ha tilgang til riktig kompetanse, samt å over tid sørge for tilstrekkelig kompetanseutvikling i - eller rekruttering til - egne rekker, er et viktig ledelsesansvar.
Så vil man selvfølgelig ikke alltid klare å ha all den beste kompetansen fast på lønnslistene hele tiden. Da gjelder det å identifisere hva som er mest kritiske behov for tiden og hente inn den kompetansen eksternt.

I et lengre perspektiv: Hva kan og bør Hoftun snarest lære/utvikle mer for at han skal kunne styrke klubben (for tiden som medlem av trenerteamet) på lengre sikt?

Han skal jo uansett antagelig jobbe i klubben til han går av med pensjon. Det er en erkjennelse, så man trenger ikke hoppe i skyttergravene og late som om jeg vil sparke spillerlegenden Hoftun, men hvis man setter klubbens interesser foran en enkeltpersons:
Er det på kort sikt behov for kompetansemessige "støttehjul", for å styrke "team Kåre" inntil Hoftun har lært?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.05.2017 01:42    Post subject: Reply with quote

Nå er jo han Pereira tydeligvis Hoftuns nye støttehjul på benken, så snart er det vel betimelig å spørre om de eksisterende støttehjulene er montert med kort nok avstand til bakken.

Det er vel ikke til å legge skjul på at jeg helst ser at hovedhjulet ganske snart heises opp slik at det snurrer fritt*, mens støttehjulene tar seg av trillingen. Først da kan man vurdere om de er gode nok.

* Nei, jeg forsøker ikke å subtilt hinte om at Hoftun skal 'klynges opp' i nærmeste tre, eller lignende. Det får være måte på.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 29.05.2017 04:03    Post subject: Reply with quote

Hoftun er en katastrofe som assistent. Helt håpløs.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen.
Junior


Joined: 17 May 2017
Posts: 28

PostPosted: 29.05.2017 07:02    Post subject: Reply with quote

Hoftun må gå.
Nok en dødball mål i mot. Elendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff


Joined: 29 Jan 2013
Posts: 264

PostPosted: 29.05.2017 07:22    Post subject: Reply with quote

Så at Midtsjø bommer på ballen er nå Hoftuns fortjeneste? Pussig.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 29.05.2017 15:45    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/tronde...1.13049844

- Etter tre dødballmål imot på de tre siste kampene har assistenttrener Erik Hoftun terpet på dødball før den viktige kampen mot Norrköping.

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.05.2017 15:50    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:
Så at Midtsjø bommer på ballen er nå Hoftuns fortjeneste? Pussig.


Ja, for du synes dødballforsvaret i den situasjonen er forbilledlig helt til Midtsjø roter det til? Det så ufarlig ut fram til da?

Snedig det, hvordan statistikken tilsier at cornere og dødballer aldri blir scoring, derfor er uttellingen vår på 0,000% offensivt egentlig helt grei, og Hoftun en stram assistent, mens denne statistikken aldri blir presentert på baklengsmålene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.05.2017 17:21    Post subject: Reply with quote

Hvor mye trenes det egentlig på dødball i klubben?

Mener å huske fra TV serien at Hoftun fikk 3-4 minutter i det ene klippet, og at det ble fleipet med at det var dobbel tid.

Vet ikke om det er tilfelle eller bare fleip, så spørsmålet er til de som ser treninger. Trener vi på denne svakheten, eller er det bare en kjapp gjennomgang av nye ideer?
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 29.05.2017 17:55    Post subject: Reply with quote

På meg virker det som at det generelt trenes lite på dødballer og lange innkast, både defensivt og offensivt, med tanke på hvor mange slike situasjoner man får i en kamp. Dette gjelder ikke bare Rosenborg, men nesten alle lag, utenom de Pulis trener da. Å være god på dødballer utgjør en del ekstra mål i løpet av en sesong, enten det er å slippe inn mindre eller score flere.

Jeg tror årsaken til at det trenes såpass lite på det i mange klubber er at man bruker tid som man ønsker å bruke på andre øvelser, pluss at dødballer i en viss grad er marginer og avhenger av enkeltspilleres fysikk. Man kan trene hvor mye man vil på defensive dødball, men møter man en stor jævel på 2 meter og 100 kg, er det vanskelig å stoppe han uansett hvor mye man har trent på det.

Når det er sagt, jeg synes absolutt Rosenborg bør sette av mer tid til å trene på dødballer (hvis de ikke bruker mye tid allerede, noe det ikke ser ut som at de gjør). Ikke koster det mye fysisk heller. Utvid treningstiden med 1 time i uken og bruk den timen til bare dødballtrening, så slipper man å ta av tiden man bruker til andre ting.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.05.2017 18:22    Post subject: Reply with quote

Helt enig. For det som i alle fall i fjor gikk igjen, defensivt, var at oppstillinga så ok ut, men når ballen kom, så klarte ikke våre spillere å følge løpene.

For meg så tyder det rett og slett på for lite trening, ikke feil strategi eller dårlig organisering.

Spillerne virket sløve, og slapp dermed markeringa. Det burde la seg rette på uansett hvem som er trener eller assistent. Det er ren terping.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.05.2017 20:17    Post subject: Reply with quote

Dere som konsekvent slakter Hoftun som assistent, har dere vært regelmessig på treningene og observert at han ikke bidrar noe konstruktivt ?

Jeg har bare sett en håndfull treninger de siste sesongene, og har ikke noe særlig grunnlag for å uttale meg om hva Hoftun bidrar med på feltet, hverken den ene eller andre veien, så er litt nyskjerrig på hva som legges til grunn.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.05.2017 21:05    Post subject: Reply with quote

Du svarer jo litt på eget spørsmål der synes jeg. Du har selv vært på trening men du synes det er vanskelig å si hva han bidrar med på treningene. Om det er så vanskelig å observere hva han egentlig bidrar med drister jeg meg til å si at det sannsynligvis er fint lite.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407  Next
Page 403 of 407

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb