English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal Live '05
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 12:34    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ser desverre ut som om Lerkendal Live ikke kommer til å gå dundrende underskudd.

Jævla husmannstrøndere.

I sommer var det 40-50 000 på Nya Ullevi for å se Iron Maiden, i tillegg til at konserten gikk direkte på Svensk TV. Konserten solgte ut raskere enn hva U2 gjorde når de var i Sverige. Det sier litt om potensialet Lekendal har, men da må man tenke litt lenger enn kun Robbie Williams, U2 og REM når det gjelder utenlandske artister.

Det ville vært stort med f.eks. Metallica til neste år, men frykter at Espeseth & Co ikke vet hvem det er engang.
Back to top
View user's profile Send private message
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 15.08.2005 13:51    Post subject: Reply with quote

Dælj nå en million på bordet til rockekongene Prepple Houmb og Kjartan Kristiansen så vi får vekt de opp til neste sommer! Da blir det nok fullt nedpå lerkendal kan jeg tenke meg!
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 13:52    Post subject: Reply with quote

Jedidalen wrote:
Dælj nå en million på bordet til rockekongene Prepple Houmb og Kjartan Kristiansen så vi får vekt de opp til neste sommer! Da blir det nok fullt nedpå lerkendal kan jeg tenke meg!

Tviler på at noen norske band kan trekke fullt på Lerkendal....
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 15:48    Post subject: Reply with quote

Så om du trekker navn som DumDum Boys og Turbonegro opp av hatten, så vil man fremdeles få problemer med å selge ut mesteparten av stadion, er det det du mener?

Er ikke så overbevist om det. Klart, Lerkendal som konsertarena er jo stor, og det skal godt gjøres å selge det helt ut, men jeg tror ikke man ville vært langt unna med slike navn.
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 15:57    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Så om du trekker navn som DumDum Boys og Turbonegro opp av hatten, så vil man fremdeles få problemer med å selge ut mesteparten av stadion, er det det du mener?

Er ikke så overbevist om det. Klart, Lerkendal som konsertarena er jo stor, og det skal godt gjøres å selge det helt ut, men jeg tror ikke man ville vært langt unna med slike navn.

Ville vært mere spennende med navn som Metallica og Iron Maiden. Hvorfor kun tenke norsk? De har jo spilt mange ganger i Trondheim tidligere. Det ville vært mer en opplevelse å få se noen som aldri har vært her før.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 15.08.2005 16:04    Post subject: Reply with quote

Dumdum Boys har en unik posisjon i hele landet, ikke bare Trondheim, så jeg tror lerkendal ville blitt fylt opp av folk fra hele landet hvis de hadde meldt sin ankomst. Kurt og Bryan Adams greide jo å fylle Brann Stadion, så hvorfor kan ikke Dumdum fylle lerkendal? For en opplevelse, 20 000 hyler ut splitter pine mot sommernatta! Da hadde det blitt gåsehud på Jedidalen gitt!
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 16:08    Post subject: Reply with quote

Jedidalen wrote:
Dumdum Boys har en unik posisjon i hele landet, ikke bare Trondheim, så jeg tror lerkendal ville blitt fylt opp av folk fra hele landet hvis de hadde meldt sin ankomst. Kurt og Bryan Adams greide jo å fylle Brann Stadion, så hvorfor kan ikke Dumdum fylle lerkendal? For en opplevelse, 20 000 hyler ut splitter pine mot sommernatta! Da hadde det blitt gåsehud på Jedidalen gitt!

Hadde fått mer gåsehud av å hørt 'Battery'
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 15.08.2005 16:11    Post subject: Reply with quote

Men så er folk forskjellige og da, man kan umulig bli enige om hvilke band som burde komme! Jeg ville helst hatt U2, Coldplay, Travis, Dumdum og Dire Straits, men tviler på om alle er enige med meg der!
joakleis
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 16:11    Post subject: Reply with quote

Sier ikke at vi kun skal tenke norsk, men når det norske uansett var utgangspunktet, så tror jeg det skal mye til om ikke så store band som Turboneger og DumDum Boys som begge har en særdeles stor tilhengerskare i dette landet.

Men for all del, man kunne trygt ha sett litt mot utlandet også. REM ble lokket til Stavanger. Brann Stadion huset Bryan Adams (ikke at det var såå stort da, men likevel. Stort nok til at de rustne herrene på Brakka blir imponert). Da bør det vel være mulig å kapre noe lignende til Trondheim også.
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2005 16:23    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvor mange Lerkendal kan ta. Nya Ullevi tok jo 57000 da Iron Maiden var der i sommer. Konserten ble i tillegg sendt direkte på svensk TV, så det er et imponerende antall.

Nya Ullevi tar vel til vanlig cirka 40000, så da burde det være mulig for Lerkendal å greie 30000 tilskuere på en konsert.

Da tror jeg ikke DumDumBoys og Turboneger er nok. Metallica og Iron Maiden ville helt sikkert fylt stadion.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 15.08.2005 16:26    Post subject: Reply with quote

I likhet med Bruce Springsteen, Rolling Stones, U2 m. fl
Recon
Legende

PostPosted: 15.08.2005 17:35    Post subject: Reply with quote

Dire Straits og Bryan Adams. Er det mimrestund i skinnvest? Snakk om å diskutere has-beens!

Og 20 000? Lerkendal er ikke mye full med 20 000 som konsertarena.
Jeg hadde gjerne sett Dum Dum, men ikke pokker om de hadde fylt Lerkendal. Ta gjerne inn band som DumDum og Turboneger etterhvert, men sett for pokker en standard, ikke begynn med 5 søppelband som de håper å trekke 8000 til...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 16.08.2005 13:42    Post subject: Reply with quote

Quote:

RBK.NO:
I tillegg til Kaizers Orchestra kommer Ravi og DJ Løv, opphavet til årets store sommerhit "Tsjeriåu". I løpet av kvelden blir det også opptreden med populære live-band som DDE, Hellbillies og Wig Wam. Mangfoldet skulle dermed tilfredsstille selv den mest kresne konsertgjenger.

Confused
Junior

PostPosted: 16.08.2005 14:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at dette delvis trues av melhusfestivalen, óg, som årlig trekker folk i bøtter og spann. Passer dårlig at dette skjer på samme kveld. Personlig så gidder jeg ikke ta turen til denne konsertgreia, da jeg bare er sytten, og derfor vil få det hardt med å kjøpe meg øl, osv.

Melhusfestivalen frister dog mer uansett. Ta turen dit istedet for dere andre, óg! Cool
Back to top
tiki20
Junior

PostPosted: 18.08.2005 11:39    Post subject: Reply with quote

Heisann. Noen som har hørt noe om rekkefølge artistene skal spille? Har vært greit å ikke stresse nedover for å stå å se på Wig Wam og Hellbillies mens man venter på de andre.

Har ganske sikker kilde på at Kaizers blir siste band og det er jo godt å tenke på hvis man trives fint på vorspielet Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.08.2005 15:27    Post subject: Reply with quote

Tipper rekkefølgen blir slik:

- Ravi
- WigWam
- Hellbillies
- Kaizers

- Vi har 8.000 som et suksessmål for antall solgte billetter. Den barrieren ble passert onsdag, og vi ser at vi sannsynligvis passerer 10.000 i løpet av fredag. Det tar vi som et klart signal om at Trondheims konsertpublikum ønsker stadionkonsert på Lerkendal. Nå ser vi bare fram til å åpne portene og ønske publikum velkommen til en heidundrende festaften med varmt vær og det ypperste av norske artister på Lerkendal, sier Erik Espeseth.

Les mer: The Monroes kommer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 18.08.2005 15:36    Post subject: Reply with quote

Hvordan KLARER de å anse dette som en suksess????

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 18.08.2005 15:41    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Dire Straits og Bryan Adams. Er det mimrestund i skinnvest? Snakk om å diskutere has-beens!

Og 20 000? Lerkendal er ikke mye full med 20 000 som konsertarena.
Jeg hadde gjerne sett Dum Dum, men ikke pokker om de hadde fylt Lerkendal. Ta gjerne inn band som DumDum og Turboneger etterhvert, men sett for pokker en standard, ikke begynn med 5 søppelband som de håper å trekke 8000 til...

Recon wrote:
Hvordan KLARER de å anse dette som en suksess????

Hvorfor får jeg alltid en følelse av å ha en trassig 16-åring i nærheten når jeg leser dine innlegg, Recon...? Razz
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.08.2005 15:44    Post subject: Reply with quote

Fordi jeg legger suksesskriteriet en 8-10 hakk høyere enn den jevne husmann?

Trassig 27-åring tenker jeg vi sier.

Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 18.08.2005 15:52    Post subject: Reply with quote

Om ambisjonene var å lage en trivelig konsertaften for trøndersk folkelighet så kan de nå måla sine. Om måla er å etablere Lerkendal som en topp konsertarena så er de lenger fra måla nå enn da de starta...
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2005 16:15    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Fordi jeg legger suksesskriteriet en 8-10 hakk høyere enn den jevne husmann?

Trassig 27-åring tenker jeg vi sier.

Må sig mig enig her. 8-10.000 solgte billetter er ikke specielt imponerende, når man tænker på at der mindst kan være 20.000.

Ps. Recon indrøm nu du er 16 Wink

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 18.08.2005 17:49    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Må sig mig enig her. 8-10.000 solgte billetter er ikke specielt imponerende, når man tænker på at der mindst kan være 20.000.

Line-up'en er jo en vits da. Kan ikke tenke meg å sette min fot på Lerkendal på fredag.

Iron Maiden trakk 57000 til Nya Ullevi i Göteborg i sommer. Der har de en tilskuerkapasitet på 43000 (20000 flere enn på Lerkendal. Etter at man har fylt opp banen må vi da nærme oss 35000 i kapasitet her også vel.

Problemet er vel at ingen på brakka har hørt om andre enn Rolling Stones, Bruce Springsteen, Neil Young, Robbie Williams, REM eller U2 når det kommer til internasjonale band, så da har de ikke peiling hvis ingen av de er ledig på ønsket tidspunkt.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 18.08.2005 18:59    Post subject: ! Reply with quote

Enig! Her må det litt større band til, for å dekke gressmatta. Få inn et av de store utenlandske bandene, så kan vi ha de litt mindre norske på starten. Få et ordentlig trekkplaster!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2005 19:51    Post subject: Reply with quote

Dette bør gubbene på brakka overlate til et bookingbyrå med renomme
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.08.2005 19:53    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Å si nei til Turboneger, som så fram til å spille på Lerkendal, er som å skyte seg i foten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb