English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norgesmesterskapet 2025

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2023 23:31    Post subject: Reply with quote

Liten status på pressekonferansen i dag. Ingenting nytt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Choirboy
Senior


Joined: 25 May 2023
Posts: 156

PostPosted: 28.11.2023 18:11    Post subject: Reply with quote

Nå vet vi jo at Hangeland utvalget sin innstilling dersom cupen skulle snues med finale på vårparten og ikke senhøstes som nå så ville man arrangert en komprimert cup på våren og starte opp ny cup igjen når høsten kommer. Med en playoffinale mellom de 2 cupvinnerne om hvem som skal til Europa samme sommer.
Nå vet jeg at det ikke er aktuelt en slik løsning men dersom det hadde vært på agendaen at serien skulle snues også sånn rett hypotetisk. Ville det da vært brukt samme løsning her også. Med en komprimert med oppstart på våren og avslutning en gang på høsten og oppstart ny sesong noen uker senere. Og avvikle en playoff finale mellom de 2 seriemesterne om hvem som skulle gått inn i Champions League kvaliken. Eller ville man latt det gå veldig lang tid fra man avslutter serien på høsten til man starter opp en ny sesong?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2023 18:29    Post subject: Reply with quote

Jeg var på farten 23. november og må innrømme at jeg skrudde av opptaket for tidlig. Fikk derfor aldri med meg poenget fra Klaveness om at styret ønsker debatt om framtidig NM-format på fotballtinget 9. og 10. mars, før styret deretter tar en avgjørelse. Det blir altså ingen avstemning på tinget.

Det betyr at klubbene og kretsene kan komme med alternativer der og da. Jeg velger derfor å skille ut i egen tråd.

Personlig mener jeg at NFF fortsatt bør strekke seg langt for å fortsette med NM gjennomført i løpet av samme kalenderår. Jeg har ikke finstudert terminlista utover problemstillinga med bare to midtuker ledige på høsten.

Mulige tiltak for å komme tett terminliste i møte:

Arrow Legge kvartfinalene til helg i august, sånn som tidligere i årtusenet. Det vil redusere behovet for å flytte seriekamper i august for e-cuplagene, som derimot kan vurdere å rullere på laget om de fortsatt henger i NM.

Dermed blir det to midtuker på høsten til semifinaler og evt. utsatte seriekamper.

Arrow Vurdere å flytte fram cupfinalen til slutten av oktober, sånn som ble forsøkt tidligere i årtusenet. Dette bare dersom man mener det øker tilskuertallene.

Arrow Ved fortsatt utfordringer med antall kampdager kan man vurdere å redusere fra sju til seks ordinære runder. Det er tross alt lell bare 16 smålag som møter motstandere fra eliteserien i nåværende format, og det vil det også være sjøl om det blir vanskeligere å komme gjennom nåløyet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Choirboy
Senior


Joined: 25 May 2023
Posts: 156

PostPosted: 08.03.2024 23:37    Post subject: Reply with quote

Vet du om dette Norgesmesterskapet vil starte opp våren 2025 og avslutte med finale senhøstes? Eller kan det bli oppstart i år med de 2 første rundene i år og avslutning med finale i mai måned 2025?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2024 21:01    Post subject: Reply with quote

En avgjørelse vil ikke bli tatt før tidligst til neste forbundsting, men under helgens ting på Ullevaal Stadion ble temaet nøye diskutert. Der kom det tydelig frem at det er delte meninger.

– Vi er alle glade i cupen, men å klare å få den terminlisten til å gå opp er ikke enkelt. Vi klarer ikke å lage den festen for alle de som er litt interesserte i fotball ut i desember, sier visepresident i NFF, Arne Larsen Økland, og legger til:

– Forbundsstyret heller nok i retning mot å følge Hangeland-utvalget.

(...)

Lillestrøms styreleder Morten Kokkim var også klar i sin tale.

– Utvalget har bestått av gode folk, men gode folk betyr ikke nødvendingvis et godt resultat. Gjennom 118 utgaver siden oppstart i 1902, har cupen blitt det mest tradisjonsrike vi har. Tukling med tradisjoner bør kreve mer enn et styrevedtak, sier Kokkim.

Han kom så med et eget forslag om at en eventuell cupavgjørelse skulle tas på neste ting og ikke i forbundsstyret, et forslag som ble vedtatt med 74 mot 64 stemmer.

Les mer: Cupforslag vedtatt: – Gode folk betyr ikke gode resultater

Dermed blir det kalenderår-NM også neste år?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Choirboy
Senior


Joined: 25 May 2023
Posts: 156

PostPosted: 12.03.2024 11:53    Post subject: Reply with quote

Tror du kan ta bort spørsmålstegnet på slutten 2mas. Når dette tidligst kan vedtas på forbundstinget i mars 2025 så vil dette medføre at Hovedterminlisten for neste år som blir publisert på høsten i år vil inneholde et NM som strekker seg fra april til desember. Selv lurer jeg på om det vil gå like lenge fra 4.runde til kvartfinale som i år. Der er det hele 5 måneders pause. Fra onsdag 8.mai til søndag 6.oktober. Og er plassert rett før landslagsvinduet i oktober. Noe som medfører at Eliteserien får en pause på 3 uker mot normalt 2 uker i forbindelse med dette landslagsvinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 14.03.2024 10:41    Post subject: Reply with quote

Kunne man hatt to cuper i Norge?

Kjøre den vi har fra før + den NFF foreslår. Kan jo være en sponsorcup eller noe sånt. Vært moro med flere kamper i Norge
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.03.2024 22:50    Post subject: Reply with quote

Det er jo allerede snakk om vinterturnering, som i mine øyne gjerne kan spilles som cup, men der alle utslåtte lag spiller plasseringskamper seg i mellom.

Flyttet innlegget ditt hit siden at 2024-formatet nå er sikret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb