English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og treningskultur
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 98, 99, 100  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 13:33    Post subject: Reply with quote

Dessuten kan det fort hende at RBK faktisk trente mer mengde uten at det slo negativt ut. Bare fordi man mener RBK skal øke kapasiteten, så betyr det ikke at man skal overtrene. Det finnes en mellomting, men faren er der selvsagt. Man bør være så profesjonell at man vet hvor grensen går. Det er det som er toppidrett.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 13:35    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Han sa ikke treningsmengde, men treningsresultater...


Er ikke målbart i fotball, med unntak av tabellen ved sesongslutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 13:37    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
tror ikke rbk kommer til å gå i overtreningsfella. her snakker de om individuelle programmer for hver enkelt i samarbeid med en som virkelig kan trening.


Men Olympiatoppen som skal inn i dette har ikke kompetanse på fotballtrening. Er litt redd for at det kan bli trent feil, og at det kan gå ut over kvalitetstrening med ball.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 13:41    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
attach wrote:

Han sa ikke treningsmengde, men treningsresultater...


Er ikke målbart i fotball, med unntak av tabellen ved sesongslutt.


Fysiske treningsresultater er så absolutt målbart. Fotballresultater er noe annet..
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 13:42    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
uoriginal wrote:
tror ikke rbk kommer til å gå i overtreningsfella. her snakker de om individuelle programmer for hver enkelt i samarbeid med en som virkelig kan trening.


Men Olympiatoppen som skal inn i dette har ikke kompetanse på fotballtrening. Er litt redd for at det kan bli trent feil, og at det kan gå ut over kvalitetstrening med ball.


Det er derfor vi har Høgmo. Olympiatoppen får bare utdelt oppgaver av Høgmo.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 13:43    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Brady wrote:
attach wrote:

Han sa ikke treningsmengde, men treningsresultater...


Er ikke målbart i fotball, med unntak av tabellen ved sesongslutt.


Fysiske treningsresultater er så absolutt målbart. Fotballresultater er noe annet..


Nettopp. Det behøver ikke å være noen sammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 13:46    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
attach wrote:
Brady wrote:
attach wrote:

Han sa ikke treningsmengde, men treningsresultater...


Er ikke målbart i fotball, med unntak av tabellen ved sesongslutt.


Fysiske treningsresultater er så absolutt målbart. Fotballresultater er noe annet..


Nettopp. Det behøver ikke å være noen sammenheng.


Det er alltid en sammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 13:54    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Brady wrote:

Nettopp. Det behøver ikke å være noen sammenheng.


Det er alltid en sammenheng.


La meg rette meg selv. Sammenhengen trenger ikke entydig å være positiv eller entydig negativ.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 13:56    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
attach wrote:
Brady wrote:

Nettopp. Det behøver ikke å være noen sammenheng.


Det er alltid en sammenheng.


La meg rette meg selv. Sammenhengen trenger ikke entydig å være positiv eller entydig negativ.


Det er sant, men det trenger den ikke å være om du satser mye eller lite på den fysiske biten.
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 14:24    Post subject: Reply with quote

Har fulgt litt diskusjonen her.
Tror vel de fleste her er enige om at treningskvalitet er viktigere en treningsmengde? Så mitt utgangspunkt er vel egentlig hva RBK bruker de 2 timene de trener hver dag på. Vil heller at de gjennomfører dette med 100% kvalitet og individuelle tilpasninger på den fysiske biten, enn at de øker dosene til 4 timer daglig og at kvalitet dermed blir til kvantitet og større slitasje. Hmm...kanskje jeg var litt utydelig her igjen? Håper noen skjønner poenget...

Samtidig så tror jeg at en tropp fotballspillere som trener hver dag vil over en periode prestere bedre, enn en samling som kun trener hver tredje dag. Så på denne måten har jo treningsmengde noe å si for prestasjoner over en lengre periode. Sier seg vel egentlig sjøl. Tror også at en tropp fotballspillere har større mulighet for å prestere bedre, jo større fysisk kapasitet troppen besitter. Men innrømmer at jeg er på tynn is her, vrient å dokumentere. blir bare en påstand fra min side.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 14:30    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
Tror også at en tropp fotballspillere har større mulighet for å prestere bedre, jo større fysisk kapasitet troppen besitter. Men innrømmer at jeg er på tynn is her, vrient å dokumentere. blir bare en påstand fra min side.


Neida, det har du helt rett i!

Rosenborg har sannsynligvis en del å gå på når det gjelder den fysiske biten. Dette kommer Høgmo til å ta tak. Jeg synes det virker som at du er skeptisk til det, Brady? Det skjønner jeg ikke helt. Det er ikke noe automatikk i at det skal gå utover teknikken. Hvis det isåfall gjør det, så kan jo summen bli bedre likevel.

RBK trener 1,5 timer 6 dager i uka.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 14:41    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Rosenborg har sannsynligvis en del å gå på når det gjelder den fysiske biten. Dette kommer Høgmo til å ta tak. Jeg synes det virker som at du er skeptisk til det, Brady? Det skjønner jeg ikke helt. Det er ikke noe automatikk i at det skal gå utover teknikken. Hvis det isåfall gjør det, så kan jo summen bli bedre likevel.


Er litt redd for at Rosenborg skal bli et mindre spillende lag, med en trening som tar fokus bort fra ballspill og inn på utholdenhet. Er skeptisk til hva Olympiatoppen kan bidra med, og er også skeptisk til Høgmo's kompetanse når det gjelder trening. Husk at han ikke har trent klubblag over lengre tidsperioder, han har mest erfaring med å lede diverse alders-/kjønnsbestemte landslag.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 14:47    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
attach wrote:

Rosenborg har sannsynligvis en del å gå på når det gjelder den fysiske biten. Dette kommer Høgmo til å ta tak. Jeg synes det virker som at du er skeptisk til det, Brady? Det skjønner jeg ikke helt. Det er ikke noe automatikk i at det skal gå utover teknikken. Hvis det isåfall gjør det, så kan jo summen bli bedre likevel.


Er litt redd for at Rosenborg skal bli et mindre spillende lag, med en trening som tar fokus bort fra ballspill og inn på utholdenhet. Er skeptisk til hva Olympiatoppen kan bidra med, og er også skeptisk til Høgmo's kompetanse når det gjelder trening. Husk at han ikke har trent klubblag over lengre tidsperioder, han har mest erfaring med å lede diverse alders-/kjønnsbestemte landslag.


Jeg har fullstendig tiltro til Høgmo og hans treningsopplegg. Din skepsis er total, så det går nesten ikke an å overbevise deg med argumenter. Vi får bare vente og se. Det er poenget: Høgmo må få tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 14:52    Post subject: Reply with quote

[quote="Brady"]
attach wrote:


Er litt redd for at Rosenborg skal bli et mindre spillende lag, med en trening som tar fokus bort fra ballspill og inn på utholdenhet. Er skeptisk til hva Olympiatoppen kan bidra med, og er også skeptisk til Høgmo's kompetanse når det gjelder trening. Husk at han ikke har trent klubblag over lengre tidsperioder, han har mest erfaring med å lede diverse alders-/kjønnsbestemte landslag.


Hmm..skepsis er sunt av å til. Men det siste drøye året har jo RBK hanglet spillemessig. Ikk evært stabile hvertfall, for å benytte meg av en forsiktig tilnærming. Så kan man jo spørre seg, hva har vært fokuset på treningene i løpet av denne tiden. var ikke parolen at man skulle finne seg sjøl. Gjøre som gode, gamle Rosenborg? Jeg mistenker RBk for å ha sovet litt i timen når det gjelder den fysiske, helt grunnleggende biten. At man nå tar tak i dette, tror jeg ikke vil gå utover det faktum at vi vil se RBk som et spillende lag. Snarere kanskje tvert imot?? Større fysisk kapasitet på hver enkelt spiller ser jeg heller på som et pluss for et spillende lag.

Så selv om RBk nå tar et tak for å kartlegge og kanskje da forbedre den fysiske biten, så tror jeg ikke man velger bort eller nedprioriterer treningen med ball. Og jeg tror ikke vi vil merke noen negative virkninger som direkte følge av dette. men, i år 2005 tør jeg ikke være sikker p ånoe lenger... Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 14:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det først og fremst kommer til å bli stilt krav til spillerne slik at mange må forbedre egentreningen sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert


Joined: 15 Apr 2004
Posts: 690
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 14:58    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg tror det først og fremst kommer til å bli stilt krav til spillerne slik at mange må forbedre egentreningen sin.


Ja, helt klart. Tror enkelte spillere har mye å gå på her. Rette veien å gå. Spillerne må bli stilt slike krav.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2005 15:00    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg tror det først og fremst kommer til å bli stilt krav til spillerne slik at mange må forbedre egentreningen sin.


Det er positivt hvis det blir gjort. Winsnes bør f.eks. stå og slå frispark i en time etter hver trening. Storflor kan trene ekstra på driblinger. Er ikke så sikker på at egentreningen bør brukes på utholdenhet da. Er viktigere å perfeksjonere det man er god på fra før.
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 29.08.2005 15:00    Post subject: Reply with quote

må si at jeg har mistet mye av tiltroen jeg hadde til høgmo etter hans prestasjon i til. frode johnsen er kanskje god nok for en middelhavsfarer i 1 div, tror feks han kunne hjulpet skeid. men han har ingenting på første eller andrelaget til rosenborg å gjøre. høgmo har allerede fått sin strike en når han ikke solgte frode evt ga ham bort med litt penger i kompensasjon. to slike _EKSTREMBLUNDERE_ til og jeg mener han bør gå. nå får vi jo heldigvis storhjelp av gulkortregelen til neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 15:02    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
attach wrote:
Jeg tror det først og fremst kommer til å bli stilt krav til spillerne slik at mange må forbedre egentreningen sin.


Det er positivt hvis det blir gjort. Winsnes bør f.eks. stå og slå frispark i en time etter hver trening. Storflor kan trene ekstra på driblinger. Er ikke så sikker på at egentreningen bør brukes på utholdenhet da. Er viktigere å perfeksjonere det man er god på fra før.


Ja, takk, begge deler!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 15:05    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
må si at jeg har mistet mye av tiltroen jeg hadde til høgmo etter hans prestasjon i til (edit).


Hæ? Du kan ikke være seriøs.


Last edited by attach on 29.08.2005 15:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 29.08.2005 15:10    Post subject: Reply with quote

skrev i til. ikke hittil. med det mener jeg at han gjorde en god jobb i til men ikke leverer nå. han har gjort mye bra allerede, men når du som trener bruker frode johnsen betyr det at du har en skrue løs.

statistikken viser lett at frode johnsen er tippeligaens og første divisjons minst målfarlige spiller i år (trekk ifra gavepakken fra al habsi og johnsen har ett mål i år). likevel fikk han spille som midtspiss hele kampen igjennom.

hallo! høgmo!: er du tilbakestående!?

og frode johnsen: jeg hater deg så inderlig og uendelig! Evil Evil Evil
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 15:15    Post subject: Reply with quote

beklager..

men baserer du virkelig alt på om frode johnsen får spille eller ikke? så hvis frode spiller to kamper til (=to "ekstremblundere"), så må høgmo gå? hva med alt det andre? det trekker ikke opp?
Back to top
View user's profile Send private message
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 29.08.2005 15:21    Post subject: Reply with quote

mener at det å ikke selge Tommel'n ned johnsen Tommel'n ned ikke kan kalles annet enn en ekstremblunder. men der tror jeg rune bratseths tvers igjennom onde vesen hadde en ond finger med i spillet. men å bruke frode johnsen er ren idioti.

tenk på det: her har vi en spiller som var fast på uruguays beste lag og som regnes som en storspiller! han har ekstremt potensiale! han klarte seg ikke så bra i de første kampene og er nå henvist til andrelaget. frode johnsen kan bare bli enda dårligere (tro det eller ei!) men han får spille fast, hele kampen, uten å prestere noe som helst! har så lyst til å gråte! FAEN!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2005 15:23    Post subject: Reply with quote

Eguren er per idag oppskrytt. Ikke har han utpreget god teknikk heller.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 29.08.2005 15:26    Post subject: Reply with quote

Frode har 4 mål i serien i år.
Men alle her er vel noenlunde enig i at andre bør få prøve seg på laget og at Frode skal få hvile.

Jeg har dessverre ikke anledning til å følge treningene, men det kan jo være at Frode gjør det bra der. At det er en så stor feil er jeg uansett uenig i. Det er bare litt over 2 mnd siden han var i landslagstroppen.
Nå får han jo muligheten til å se andre spille seg til plass i kamp og jeg håper Helstad tar plassen for godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 98, 99, 100  Next
Page 4 of 100

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb