English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og treningskultur
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 98, 99, 100  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.04.2019 22:58    Post subject: Reply with quote

Skulle også gjerne likt å se tallene, men hvis det er Rosenborgs egne tall og vurderinger får man anta at de både har parametre og verktøy til å vurdere det på en profesjonell og pålitelig måte.

Pluss at den negative forskjellen neppe er blåst opp eller overkommunisert, i og med at det er bukkens egen havresekk.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.04.2019 23:05    Post subject: Reply with quote

Det er ingen grunn til at de ikke skal måle kondis på tredemølle slik det skal gjøres på en profesjonell måte. Det er presise data man får ved laktatmålinger. Pulsmåling er er jo litt "hobby" for aerob kapasitet, og gir bare tull i anaerob sone. Fotballkondis er vel en blanding, men sprutinga er vel i høyeste grad i anaerobe soner.
Back to top
View user's profile Send private message
are
Junior


Joined: 31 Aug 2017
Posts: 12
Location: Nardo

PostPosted: 17.04.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Målinger fra kamper vil selvfølgelig variere med ulike kampbilder, men målinger fra løpetreninger skal være sammenlignbare.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 17.04.2019 23:18    Post subject: Reply with quote

Man kan diskutere nytteverdi av tester, anaerobe og aerobe terskler, pulsmålere og laktattnivå til man blir grønne i trynet. Har ikke så stor betydning. De aller fleste som ser RBK’s kamper enten på TV eller live har sett med det blåtte øye at spillerne ikke har den samme løpskraft, aggressivitet og intensitet i spillet sitt, som de har hatt og burde ha. Dersom det ikke betyr at spillerne ikke orker, så betyr det at de ikke gidder. Ett av to, eller en kombinasjon. Uansett så må det skje noe på den fronten. Moderne fotballspillere er 24- timers utøvere, med full fokus på å prestere best mulig. Skulle bare mangle!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.04.2019 00:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tar det for gitt at disse tallene er basert på tall som er relevante, og at de er faglig forankret. Det har rundt regna null verdi å teste, dokumentere og sammenligne tall som ikke har noe med prestasjonene på banen å gjøre. Det er lite hensiktsmessig å basere slike sammenligninger på antall push-ups stallen tar i snitt, for å si det slik.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 18.04.2019 05:24    Post subject: Reply with quote

are wrote:
Målinger fra kamper vil selvfølgelig variere med ulike kampbilder, men målinger fra løpetreninger skal være sammenlignbare.


Det er en utfordring å få tatt laktatmålinger. Det er utfordrende å få satt anstrengelser i forkant av måling likt, spesielt i en så stor gruppe.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 21.04.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

NFF har vært på studietur til Shenzen og Hesten har registrert følgende:
Quote:
Spansk/Shenzhens periodisering av treningsuka:

Når det gjelder selve periodiseringen av trening og kamper, følger laget den spanske modellen, som fysisk trener Cedric Thyus forklarte på en særdeles nøye og entusiastisk måte. Kortversjonen av en shenzhenuke der laget spiller 1 kamp pr. uke, ser i grove trekk slik ut:

Lørdag: Kamp

Søndag: Restitusjon - den er alltid lik, og følger samme struktur.
15 min- sykkel
15 min – styrke på overkropp
15 min roller foam
15 min – stretching/ massasje + isbad
Totalt 1 time

Mandag: Fri

Tirsdag: Styrketrening med 2 eller 3 grupper.
Fokus: Core, Legg, hamstring og overkropp
Alle spillerne har individuelt program.
Etter styrke, går spillerne ut og «kjører» hopp over hekker, sprint i ulik grad.
Merk: Ingen fotball mot 2 mål
Tid: 75 min

Onsdag: Fotball
Rolletrening
Smålagsspill
Kontringsspill i ulike varianter
Spill 3 lagsturnering – til sammen 12 minutter
Trigger det å vinne. Taperne (de som blir nummer 2 og 3), må alltid kjøre ekstra styrke i en eller annen variant. Vinnerne får gå i dusjen.
Tid: 75-80 min

Torsdag: Taktisk trening - forberedelse til lørdagens kamp.
A-laget mot B-laget
Dødball
Merk: Ingen spill mot 2 mål, etter at den taktiske treningen er over etter ca 45 min.
Tid: 80-90 min

Fredag: Siste trening før kamp, består av følgende:
Rondo/ ulike firkanter
Sprint
Pasningssdrill
Possesion
Til sammen 30-35 minutter

Etter treningen, drar hele laget på hotell, for å lade opp til kampen dagen etter. Hele denne syklusen gjør laget uke inn og uke ut.
Det interessante å observere er kanskje at det trenes kort og med høy intensitet på alle treningene. I tillegg er det lite spill mot 2 mål, kun for å spille, som vi jo har en tradisjon for i norsk fotball. Det er jo også interessant med hensyn til den norske treningsdebatten som sier at vi må trene mer og med mer mengde.
Da jeg spør den fysiske treneren Cedric Thyus (som har master i fotballfysiologi fra universitetet i Barcelona) om dette sier han bare. Hva skal vi da trene mere på? Dette er den periodiseringen som vi tror har best effekt på et fotballag under en sesong, så får andre gjøre det de tror på.


Ole Kristian Selnæs og Ola Williams Kamara vurderer kinesiske spillere og sitt eget lag, midt på tabellen i Kinesisk Superliga, slik:
Quote:
Begge er unisont enige om at dagens Shenzhen lag ville ha slått både Rosenborg og Molde.

De opplever de kinesiske spillerne som sterke fysiske i både løpskraft og duellstyrke, og som ikke står tilbake for noe som de har opplevd i noen av de andre ligaene de har spilt i.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.04.2019 16:06    Post subject: Reply with quote

Registrerer at et lag fra en liga som ikke har bevist noe som helst trener fotball to ganger i uka.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 21.04.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

En treningsuke fra Kina er jo helt irrelevant for RBK. Da hele troppen virker å mangle det meste etter KI og EH sine herjinger med spillerne og laget. Laget og spillerne trenger mengdetrening, MYE mengdetrening og de trenger mye samhandling, altså spille mye fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 21.04.2019 18:03    Post subject: Reply with quote

Fysisk og taktisk trening er da to forskjellige ting.

Såvidt jeg vet så kjører blant andre Barcelona to-tre totimersøkter i uka med styrke, hurtighet og utholdenhet og resten er taktisk trening. Et program designet av et par stykker på NTNU som Eggen sparret ganske flittig med slik min erindring går.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 22.04.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Tallene fra Shenzen kan ikke stemme. Spillerne må trene mye mer enn det?. Det kan tenkes at de må ha egentreninger? Jeg kan ikke tro at de spillerne utvikler seg til det bedre med så lite balltrening...
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 22.04.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
...
Såvidt jeg vet så kjører blant andre Barcelona to-tre totimersøkter i uka med styrke, hurtighet og utholdenhet og resten er taktisk trening. Et program designet av et par stykker på NTNU ...


Ja, jeg har satt meg en del inn i Barca-regimet og akademiet (fikk til og med sett på akademiets treninger til g14 og g15 som var åpent for alle). Barca trener mye da de har en kamp i uken. Minst to økter om dagen borsett fra kampdag og dagen etter. Organisert trening i Barca (også i akademiet) handler stort sett alltid om ball. Det betyr ikke at alt er like intensivt. Men de har ofte en litt mindre intensiv økt om dagen som gjerne five-a-side eller barca -lignende økter og økt nr.2 er gjerne en lengre taktisk, rolle, firkant -økt, eller motsatt.
De setter også krav til individuell økter hvor hver enkelt spiller presenter sin plan som handler om styrke- og kondisjonstrening. Hver enkelt spiller blir fulgt opp og sammen med trenerne bestemmer de på hva som skal vedlikeholdes og hva som må bedres. og hvor hardt de individuelle øktene skal kjøres i henhold til de organiserte øktene. Det er faktisk ganske likt opplegget til gjert ingebrigsten. Brødrene trener ikke steinhardt til enhver økt, men de trener slik at de klarer å opprettholde mengden og man finner en balansegang.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 01.05.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Lagets suverent beste spiller de siste årene, keeper André Hansen, mener problemene klubben sliter med nå er sammensatt, men er klar på at manglende løpsstyrke er en del av problemet.
I uttalelsene her tolker jeg også en erkjennelse av at den labre tilstanden nå er et symptom på en for dårlig treningskultur over lengre tid, og ikke noe som akutt kom med trenerskiftet.

Bent Skammelsrud, en klubblegende som jeg personlig hadde ønsket klubben trakk tettere inn, gjerne som en av de sportslige alibiene i styret, forteller også til VG at han er usikker på om treningene er gode nok.

Andrè Hansen wrote:
Mot Molde føler jeg at banespillet er ok, men jeg føler at når det virkelig gjelder løper de tøffere, hardere, raskere. Der er ikke vi intense nok.

Quote:
Der vi nesten løp over motstanderen i hver eneste kamp i 2015 og 2016, der er vi ikke helt nå. De andre har kanskje tatt oss litt igjen, mener Hansen.

– Hva er grunnen til det da?

– Det skal ikke være en bortforklaring, men vi har de siste fire årene med mange av de samme spillerne spilt 50 kamper i året. Høstsesongene våre har ikke bestått av trening, det har bestått av matcher og restitusjon.

[ ... ] som følge av Europa-deltakelsen avslutter [Rosenborg] en sesong og starter neste senere enn de andre lagene.

– Vi må reparere, mens de andre må bygge. Det gjør at vi kanskje henger litt etter, sier 29-åringen.


Her vil jo også overbelastningen av enkeltspillere, frykt for skader, nedskalering av trening for enkeltspillere som "ikke tåler planlagt trenings-/kampnivå" lett kunne være følgefeil av Bjørnebyes for dårlige spillerlogistikk kombinert med trenernes aversjon over lang tid mot å slippe til unge spillere.

Når det gjelder treningsintensitet har jeg en opplevelse av at klubbens sparkede trenerteam, samt nåværende fysiske trener, har noen særegne tolkninger av treningsperiodisering, herunder at de har misforstått noe av det Verheijen predikerer og har lagt alle eggene i den kurven som heter "glem alt annet, Verheijen er fasiten".

Jeg synes Skammelsruds tilnærming må tas alvorlig, og ikke fnyses bort som "gammeldags og uten relevans til moderne fotball" fordi man har en mann i trenerteamet som har vært på et seminar med Verheijen og har lært noe nytt, revolusjonerende og direkte anvendbart på treningshverdagen i Rosenborg.

Jeg lurer på om det kan ligge noe her. Rosenborg har behov for å trene mer/bedre/smartere for å løfte laget et par hakk opp i prestasjoner målt mot europeiske konkurrenter vi har intensjon om å heve oss opp på nivå med.
Dette er kanskje noe ulikt for lag der spillerne mann for mann har bedre fotballspesifikk fysikk og ferdigheter.

Et annet moment, som muligens kan ha gitt falske signaler og dermed ledet til feil konklusjoner, er at Rosenborg over tid har lastet opp med for mange rekonvalesenter og spillere som rett og slett ikke tåler toppidrett på dette nivået. Selv om spillere som alltid er skadd blir skadd, så trenger ikke det bety at det generelt er for hard trening.

Mitt innspill er å se kritisk på alle konklusjoner/meninger Rosenborgs fysiske team måtte ha. Kanskje de er litt akterutseilt eller selv er blitt forledet og bør ha korrigerende påfyll av kompetanse?

Quote:
Rosenborg-legenden Bent Skammelsrud frykter at fokuset på restitusjon og frykt for skader går utover treningskvaliteten.
– Jeg har i hvert fall hatt åtte år i Champions League. Man må tørre å utfordre seg selv på trening. Vi må stikke fingeren i jorda og si at overtrente fotballspillere, det finnes det ikke mange av.

[ ... ] – Kom deg på trening, spill fotball og få ut litt aggresjon, istedenfor å sitte hjemme og irritere deg. Så må man glemme den fysiske boka av og til, mener Skammelsrud, som savner mer kamplike spillsekvenser på trening.

– Jeg synes det er for lite intensitet på trening. Da jeg spilte hadde vi 70 prosent spill på hver eneste økt – i forskjellige varianter. Man må ha to mål, og det må være lønnsomt å spille ballen fremover fort. Det skal bety noe og vinne eller tape, sier han.


Mer i caps-lock avisen VG: "LØPSSTYRKEN BEKYMRER RBK-KEEPEREN: – DE ANDRE HAR KANSKJE TATT OSS LITT IGJEN"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 01.05.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Restitusjon er unødvendig i en klubb som RBK der det kun spilles maks 60 kamper i året. I denne ligaen bør RBK ha såpass gode backupspillere at litt rotasjon i laget er en bedre løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.05.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne også tenke meg å vite mer om hvordan de fysiske trenerne i klubben vurderer sin egen rolle i dette. Har det egentlig blitt gjort særlige endringer i måten vi tenker fysisk form på etter at Hjelde og Perry predikerte at rekonvalesens var den nye hardtreningen i 2013? Har kampprogrammet de siste årene blitt en sovepute for spillerne, slik at de ikke lenger er innstilte på å trene med kvalitet i løpet av de åtte månedene sesongen varer?

For å ta Hansens forklaringsmodell: hvordan har det seg at de andre europeiske lagene som spiller 60-70 kamper per sesong raser fra oss i utviklingen, mye fortere enn de norske stakkarene med 34 kamper eventuelt tar oss igjen? Det spørsmålet må besvares før man i det hele tatt prøver seg på å bruke kampprogrammet som unnskyldning for sviktende fysisk form.

Det er jo egentlig ganske enkelt. Hvis laget er for dårlig trente over tid, så får de fysiske trenerne enten ringe i alarmbjellene underveis, eller pakke sakene når fasiten er langt under pari. Hvis vi plutselig er feiltrente nå etter mange år med slack, så er det også deres ansvar å unngå. Med mindre hovedtrener eller spillere konsekvent nekter å føye seg etter rådene de gir, men da skal også det rapporteres på en betimelig måte.

Klubben mangler både ansvarspersoner. rolleavklaringer og ledelsesstrukturer, det er min mening. Jeg skulle vært meget interessert i hva de to gutta fra NTNU Samfunnsforskning, som begge har sine faglige styrker nettopp rundt sånne problemstillinger, egentlig fant i den undersøkelsen de gjorde, og hvordan deres analyse slo ut.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.05.2019 06:11    Post subject: Reply with quote

Et meget godt poeng, Zaphod.

Jeg synes det er rart at ingen retter fokus mot det fysiske apparatet. Det ser jo ut som de har stått å sett på elendigheten i lang tid uten å gjøre noe.

Det er rart å si det, men blir man dum av å jobbe i RBK eller ansetter man konsekvent inkompetanse? Det er hvertfall tydelig at RBKkultiren har utviklet seg til en la det skure og gå mentalitet hvor ting ikke blir tatt tak i.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 02.05.2019 06:24    Post subject: Reply with quote

er jo bare å se på alle unnskyldninger som kommer fra klubben. vi har ikke tid til å trene, spiller for mye kamper, kan ikke hente spillere...
dette er ikke en seriøs gjeng, de er vant med å leke fotballklubb. det at vi vant i 2017 og 2018 med den innsatsen som ble lagt ned, har bare gjort at spillergruppa har blitt enda mer tøff i trynet når de har fått kritikk. de har lent seg mot pokaler hver gang uten å evne å se på prestasjon.
helt klart at mange i klubben har sviktet med å ta tak i situasjonen. Koteng prøvde litt med den 5. div nivå kommentaren, da våknet noen i spillergruppa med en gang...
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 02.05.2019 07:17    Post subject: Reply with quote

Du treffer vel spikeren her.
Og det begynner å bli mange eksempler på spillere, spesielt de som kommer fra norske klubber, som over tid har gjort det langt dårligere etter at de kom til oss. Nytt system er ofte unnskyldningen... Vet ikke helt jeg. Av egen erfaring fra nivå 2, 3 og breddefotballen så hadde jeg ingen problem med å tilpasse meg systemet. Det tok noen kamper. Den ene klubben kunne ha forståelig system mens den andre var svært kompleks slik at vi spillerne gikk på bakrommet og avtalte selv hvordan vi skulle spille. Det var i grunn ikke verre enn det. Og selv om rbk er/skal være på et "annet" nivå så må de lære seg å spille med hverandre og ha god innsats til å utvikle gode prestasjoner og selvtillit.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.05.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

Så lenge spillere som selges til utlandet fortsetter å uttale treningssjokk, høyere intensitet, hardere og tøffere, etc. Så trener ikke vi hardt nok. Så enkelt er det.

Det er blant de ytterst få tingene som er uavhengig av penger og klubbstørrelse.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 02.05.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

Hørte nylig en podcast med Johan Lærde Bjørdal Han mente at suksessen til Rosenborg under Kåre skyldtes at de var det desidert best trente laget i Elitserien, og det kommer fra en spiller som har spilt i Viking, Bodø Glimt, Vålerenga, samt toppserien i Danmark og Belgia. Dette tilbakeviser vel Hornelands påstand om at Rosenborg har vært dårlig trent.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.05.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

Nei på ingen måte. Bjørdal forsvant ut i 2017. Under Kåre så var det ekstremt bra trening i 2015 - 2016, men det ble slappere og slappere utover. I 2018 var det dårlig og grunnlaget fra 2017 var heller ikke godt nok.

Kan vel si RBK under Kåre har hatt samme problem med trening som Petter Northug hadde utover karrieren. Knallbra start og deretter dårligere og dårligere trening. Og etterhvert så kunne ikke grunnlaget redde sesonger lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.05.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Ja, klubben har jo selv dokumentert at intensiteten sank med 30% mellom 2016 og 2018.

Jeg er forøvrig helt enig med Bjørdal her. Det var aldri noe taktisk overlegent spillemønster av gammel skole under Kåre, det var et lag som overkjørte de andre fra start av i 2015 på intensitet, og skapte veldig mange av sjansene etter offensiv gjenvinning eller dårlige klareringer fra motstanderne. Relasjonene Jensen-Svensson-Helland og Selnæs - Mikkelsen fikset resten.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 02.05.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har en annen oppfatning. Fra dag 1 under Kåre så vi en endring i retning klassisk RBK-fotball, men på et eller annet tidspunkt på høsten 2015 begynte det så smått å skrante. Deretter gikk det bare nedover, rent spillemessig, og dermed begynte Kåre å grave sin egen grav.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.05.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Jeg skal korrigere meg selv litt: vi fikk definitivt inn en lyst og vllje til å spille offensivt, og en fornyet tro på noen av de gamle postulatene, og det var selvfølgelig veldig viktig for prosjektet. Sånn sett var det jo mye nærmere et 'gammelt' RBK-lag enn Perrys kjønnsløse modernitet.

Poenget mitt var at vi ofte så litt sketchy ut mot etablert forsvar da også, og at de momentene jeg nevner ga et litt overdrevet inntrykk av at vi var så veldig gode kollektivt spillemessig. Da er det ikke så overraskende at prestasjonen skled nedover i takt med intensiteten, og at vi ikke klarte å gjenskape eller erstatte de relasjonene som hang på enkeltspillere. Det hadde vi ikke kompetansen til.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 02.05.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Med Midtsjø, Svensson, Selnæs og Helland så fikk også Kåre en enklere jobb med å selge og implementere klassisk Rosenborgspill. De var lederstjerner i et ungt og sultent lag og de hadde spilt den fotballen hele livet.

Vesentlig verre å gjøre det samme idag med aldrende stjerner som ikke er flasket opp med den fotballen.

Ikke at det betyr så mye akkurat nå, for Horneland ønsker definitivt ikke å spille god, gammeldags Rosenborgfotball. Hans stil virker å være klassisk Lillestrømfotball, selv om han er flnk til å snakke i intervjuer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 98, 99, 100  Next
Page 79 of 100

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb