English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Utstyrsavtaler
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 23.01.2009 11:34    Post subject: Reply with quote

Hirschfeld tror jeg brukte malte(svarte) hansker fra uhlsport, men er ikke sikker. Ganske sikker på at Jarstein bruker adidas.
Select er vel også mer kjent for sine fotballer enn sin keeperhansker.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 23.01.2009 11:37    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Er de oransje vinterballene også Adidas?

Tror det (er rimelig sikker).
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 11.02.2009 22:55    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det angående Rosenborg-spillernes skobruk på landslaget?
Skjelbred brukte nike mot Tyskland, men med adidas-logo.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 17.03.2009 19:27    Post subject: Reply with quote



Ser at Zahora bruker Nikesko her, disse blir han vel fratatt snart eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.03.2009 22:41    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
Hvordan er det angående Rosenborg-spillernes skobruk på landslaget?
Skjelbred brukte nike mot Tyskland, men med adidas-logo.


Sto om dette i papir vg i dag, han skal bruke adidas, men det siste gamle paret han hadde (fordi ingen nyere adidas sko passer foten hans) gikk i stykker og han ble nødt til å bruke nikesko. Ble oppstyr om dette så nå har han vært på fabrikken og får seg spesialsko.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 17.03.2009 23:31    Post subject: Reply with quote

PCS bruker en rundt seks år gammel modell fra Adidas, Predator Mania. Denne produseres meg bekjent ikke lenger, og selges hvertfall ikke. Nå er det jo selvsagt ikke noe problem for PCS å skaffe seg de. Synes det er rart at ingen nye modeller passer foten hans, Mania er ganske lik de nye modellene til Adidas. Helt like er de likevel ikke, og personlig synes også jeg at Mania er de beste skoene som er produsert. Ufattelig synd de ikke blir solgt lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.03.2009 23:34    Post subject: Reply with quote

Ja men poenget var at heller ikke disse passet veldig bra til PCS. Men etter denne modellen hadde det gått bare ytterligere i feil retning i forhold til hans føtter. Han mente han hadde spilt i uoptimale sko siden han kom til Rosenborg og at han hadde smale fotsåler etter å ha spilt på asfalt med gressko i sine yngre år. Nå får han dog helt nye sko. Han får tilsendt 4 spesialsko fra fabrikken som har studert føttene hans, også får han velge sin signatursko selv som han da sikkert får et lass av.

Last edited by Hedning on 17.03.2009 23:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 17.03.2009 23:37    Post subject: Reply with quote

Aha, skjønner.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.03.2009 09:03    Post subject: Reply with quote

Verdens Gang, 17.03.09

FÃ…R SPESIALSYDDE SKO

TRONDHEIM (VG) Per Ciljan Skjelbred (21) har hatt feil fotballsko helt siden han kom til Rosenborg for drøyt fire år siden. Denne uken får han sko formet helt etter føttene sine - sendt fra Tyskland, akkurat som stjerner som Kaká og Zinedine Zidane i sin tid fikk.


- Jeg får tilsendt fire par først, der alle fire er forskjellige. Så skal jeg velge ut de som passer mine føtter aller best, ta de siste justeringene - så det paret jeg velger skal passe mine føtter perfekt, forteller Skjelbred til VG.

Søndag herjet han med Vålerenga, i to gamle skopar, et i hver omgang, som han har fått en skomaker i Trondheim til å holde ved like, uke for uke.

- MÃ¥tte bytte
I lengden går ikke dette, og i forrige uke ble midtbanejuvelen sendt til Adidas-konsernet utenfor Nürnberg i Tyskland.

- Da jeg kom til Rosenborg hadde jeg spilt med Nike-sko hele livet. For meg som har en smal og liten fot (størrelse 40), var denne perfekt, formen var trang og god. Men siden Rosenborg spiller i Adidas, måtte jeg bytte. Og jeg fant ingen som passet mine føtter helt perfekt. Det ble til at jeg brukte en gammel Adidas-modell, fordi de skoene Adidas utviklet gikk i feil retning i forhold til mine føtter, sier Skjelbred.

Han innrømmer at skoproblemet har gjort det komplisert for ham, og derfor samlet Skjelbred sammen gamle sko som han fikk en lokal skomaker til å stelle og gjøre i stand for ham.

- Han har gjort en fantastisk jobb for meg. Skomakeren sydde skoene for meg etter hver kamp og skiftet ut knotter som var ødelagt. Hvis jeg leverte dem på en fredag så hadde han dem klare til neste torsdag. Så det gikk på et vis, forteller Skjelbred.

Helt til han skulle på landslagssamling med Norge i Tyskland i februar. Da gikk det siste paret i stykker.

Fikk trøbbel
- Jeg fikk en fornemmelse av at noe var galt før kampen. Og da skoene gikk i stykker måtte jeg ta et par gamle Nike-sko og gjøre dem om litt så de så ut som Adidas-sko. Det ble styr og stell av det jeg gjorde, og da ble det enighet mellom Adidas og meg om at jeg måtte reise til Tyskland for å få spesialsko.

Jeg tok en dagstur, sammen med rådgiveren min og vi ble veldig godt tatt imot og fikk masse hjelp. Nå gleder jeg meg til å se resultatene. Skoene kommer en av de nærmeste dagene, forteller Skjelbred.

Han forteller at føttene hans trolig er blitt så smale fordi han som liten spilte så mye på asfalt med gressknotter.

Nå håper Per Ciljan Skjelbred at problemet skal være ute av verden.

- Psykisk spiller det en rolle. Du må trives i de skoene du skal jobbe i. Derfor er fotballsko så viktig, sier Per Ciljan Skjelbred.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK-Nr1
Proff


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 18.03.2009 16:37    Post subject: Reply with quote

Trodde spillere fikk bestemme fotballsko fritt? Men det gjelder kansje bare i England? De har sikkert slitt med samme problem å gikk med på å gi fritt skovalg. Norge henger vel litt etter. Bare en tanke Razz
_________________
Rosenborg - Nr 1
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.03.2009 16:38    Post subject: Reply with quote

Brann og VIF(?) har innført fritt skovalg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 18.03.2009 17:19    Post subject: Reply with quote

I Norge har vel de fleste spillerne samme merke på drakt og sko, men man har "unntak" som da Martin Andresen spilte med adidas såle med "umbro" overdel.

Er det slik at det er nor-contact som leverer sko til RBK-spillerne? For noen år siden var det vel snakk om at mange av spillerne brukte miadidas, men det er vel ikke slik lenger, eller?
Er det også slik at miadidas ikke er godt nok for Skjelbred? det finnes jo i Norge:http://www.torshovklubb.n...p;dept=203
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 18.03.2009 17:43    Post subject: Reply with quote

RBK-Nr1 wrote:
Trodde spillere fikk bestemme fotballsko fritt? Men det gjelder kansje bare i England? De har sikkert slitt med samme problem å gikk med på å gi fritt skovalg. Norge henger vel litt etter. Bare en tanke Razz

Det er vel fordi mange (de fleste?) i England har personlige avtaler med utstyrsleverandører. Tror de fleste klubbers praksis er at man må benytte klubbens utstyrsleverandør dersom man ikke har en personlig avtale med en annen leverandør. Mulig jeg tar feil selvsagt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.03.2009 18:03    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
Er det slik at det er nor-contact som leverer sko til RBK-spillerne?


Det er vel slik at klubben har en del fotballsko, men spillerne bruker å skifte størrelser og evt ta ut annet utstyr man har på Nor-Contact.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 18.03.2009 18:14    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Ser at Zahora bruker Nikesko her, disse blir han vel fratatt snart eller?


Hadde på seg Adidas-sko i fokus-serien til rbk-tv.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 18.03.2009 22:20    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Brann og VIF(?) har innført fritt skovalg.


Ikke så rart den tid Kappa ikke akkurat er noen topp-produsent på sko
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 12.06.2010 12:40    Post subject: Reply with quote

Er det kun i kamper for Rosenborg at RBK-spillerne må bruke sko fra adidas? Registrerer at Annan bruker nike når han spiller for Ghana.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2010 12:57    Post subject: Reply with quote

Er forholdsvis sikker på at Adidas har skobruk som krav, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hercules
Proff


Joined: 26 Dec 2007
Posts: 250
Location: Kyrksæterøra S

PostPosted: 16.06.2010 20:23    Post subject: Reply with quote

Til og med i 3. div har vi en slik avtale med umbro, der skobruk er ett av punktene.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 17.06.2010 10:53    Post subject: Reply with quote

Men gjelder det for landslaget?
Har sett tidligere bilder med Annan og nike-sko, så da er det kanskje ikke noe problem...
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.06.2010 03:42    Post subject: Reply with quote

Landslagsspillere trenger (naturligvis) ikke å skifte sko foran landskamper. Er derfor overrasket over at Annan velger å gjøre det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 02.04.2011 15:06    Post subject: Reply with quote

RBK har ikke mye kontroll over hjemmesiden sin når de nå har reklame for Nike der...
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2011 23:15    Post subject: Reply with quote

Egentlig et godt spørsmål med tanke på hvordan annonsering på rbk.no er innbakt i avtalene til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2011 23:24    Post subject: Reply with quote

Italienske Kappa kommer trolig til å avslutte sine klubbavtaler i Norden som distribueres av det danske selskapet Prime Time, og derfor er det mulig for Brann å skifte leverandør. Det blir danske Hummel.

(...)

I Norge er det assistCo som distribuerer Hummel-draktene, og derfra får BA bekreftet at de er i forhandlinger med Brann om en avtale.

– Jeg håper inderlig at vi kan få til en avtale med Brann, men det er ingenting som er boks ennå. Det går nok noen dager før det kommer en avklaring, sier daglig leder, Sigmund Mårdalen, til BA.

Da Brann signerte den første avtalen med Kappa var den unik i norsk sammenheng. For første gang fikk spillerne lov til å velge sko – uavhengig av merke. Etter det BA kjenner til får de den samme avtalen med Hummel.

Les mer: Får ny draktleverandør

De fem siste årene har FFK hatt en lukrativ utstyrsavtale med Umbro, verdt nesten 25 millioner. Avtalen blir ikke fornyet.

Det fem år lange samarbeidet FFK har hatt med Umbro avsluttes ved årsskiftet. Nylig inngikk utstyrsgiganten nye femårsavtaler med serievinner Molde og cupmester Aalesund, med en totalramme på 20 millioner til hver klubb.

(...)

Ifølge administrerende direktør Terje Normann Johanssen i Scan Trade/Umbro var det de som valgte ikke å fornye avtalen ut fra en totalvurdering.

- Hvorfor er dere ikke lenger på lag med FFK?

- Det er krevende å ha sju eliteserielag. Norsk fotball har heller ikke hatt den utviklingen ut fra de investeringene vi gjør, sier han til Fredriksstad Blad.

Les mer: FFK får ikke fornyet mi...lionavtale

SÃ¥ en Scantrade-bil i Prinsens gt. i morges....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 15.02.2012 19:52    Post subject: Reply with quote

FCK har nå signert avtale med ADIDAS. Skal bli interessant å se trøyen de får, ift hvor mye jobb som legges i RBKs trøye.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
Page 3 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb