English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 20.07.2016 00:45    Post subject: Reply with quote

I det en mimret tilbake ved å ta en kikk på gamle klassiske musikkvideoer kommer følgende spørsmål opp:

- Hvorfor Var Namsosingene ekstra glade da Rosenborgsangen ble spilt inn i 1988?
0:26 ut i videoen her:
https://youtu.be/kbVPGZfK6ME?t=25
- Viste de da at dette skulle bli starten på en lang rekke med RBK-sanger skrevet av Namsos-artister?
- og er det Kåre Ingebrigtsen som står helt til høyre på 1:16?
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.07.2016 00:49    Post subject: Reply with quote

Det der er KÃ¥re ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 20.07.2016 16:16    Post subject: Reply with quote

Så i en kommentar til den videoen at sangen var med i Michael Palins Pole to Pole, filmet i 1991 tror jeg. Letet opp klippet og la det ut på youtube:

https://youtu.be/sUnYHnHG6yU
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 20.07.2016 16:21    Post subject: Reply with quote

Må nok "skuffe" deg med å fortelle at 2mas var ute før deg:
https://www.youtube.com/w...F4vL-pqsB0
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 20.07.2016 16:25    Post subject: Reply with quote

Hehe, det har ikke noe å si, var uansett gøy innslag!
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 18.08.2016 00:15    Post subject: Reply with quote

'Hvit Tornado' er lagt ut på Viaplay.

http://viaplay.no/sport/h...rnado-2016
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.08.2016 13:35    Post subject: Reply with quote

Trønderen Kjell Øyasæter var Brann-toppscorer fire sesonger på rad, fra 1971 til 1974. Han ble seriemester med Rosenborg allerede som 19-åring, på lag med Nils Arne Eggen og Odd Iversen, men kom til Bergen for å studere. Det ble et sportslig eventyr.

- Årene i Brann var de fineste jeg hadde på toppnivå. Det var der jeg hadde størst suksess, forteller Øyasæter til BT.

66-åringen jobber nå som tannlege i Trøndelag. Han flyttet hjemover før sitt siste studieår, våren 1975. Da hadde Øyasæter blitt Branns mestscorende i alle sine hele sesonger på laget.

- Det er ikke mange trøndere som har markert seg på samme måte i Brann?

- Trur itj' det, nei!

Les mer: Trøndertannlegen Kjell (66) var 70-tallets Helstad: Brann-toppscorer fire år på rad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
burreh
Junior


Joined: 12 Jul 2009
Posts: 83

PostPosted: 10.10.2016 12:21    Post subject: Reply with quote

En litt morsom sak på innherred.no om en kamp for 100 år siden:

"Idet vi henleder opmerksomheten paa annoncen... vil vi anstendig anmode tilskuerne, spesielt guttene, om ikke at forstyrre spillet med høirøstede tilrop..."

http://www.innherred.no/s...621041.ece

Kjernen blir forøvrig nevnt som den beste supporterklubben i Norge i samme sak.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.10.2016 16:51    Post subject: Reply with quote

Til inntekt for P3aksjonen viste vi "Miraklet i Milano" i reprise, kampen der RBK slo selveste AC Milan på bortebane og gikk til kvartfinalen i Champions League i 1996. Før kampen hadde vi en prat med noen av spillerne fra RBK, blant annet begge målscorerne!

Hør mer: Bonuspodkast fra P3aksjonen 2016 (direktelink)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 25.10.2016 14:08    Post subject: Reply with quote

burreh wrote:
Kjernen blir forøvrig nevnt som den beste supporterklubben i Norge i samme sak.


Og artikkelens eneste kommentar kommer fra en klansskalle.



Rekk opp hånda den som er overrasket over at han kommer fra Galdbygdi i Oppland! Ei lita bygd midt i Jotunheimen, aka Klanens kjerneområde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 25.10.2016 14:22    Post subject: Reply with quote

Oppland aka Morten Nydal-land
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.10.2016 14:54    Post subject: Reply with quote

Beklager at jeg vanner OT-mølla, men jeg lurer på om det er slike ting som gir mange VIF-supportere fra Oslo et nærmest komisk behov for å stadfeste egen ekthet. Vi har jo sett det her inne på forumet også; det er ikke måte på klasseskiller mellom supportere og hvor dypt klisjeen "en by, ett lag" tilsynelatende stikker. Det er ingen supportere i Norge, kanskje ikke i hele verden, som er mer ekte, genuin og ren-raset enn en VIF-supporter fra Oslo.

Man får kanskje behov for å markere seg når brorparten av fansen kommer fra områdene Klanen elsker å rakke ned på - litt som at nasjonalismen ofte slår om seg i takt med innvandring, globalisering (og til dels segregering). Det er i hvert fall tragikomisk og smått underholdende å se hvor høye på seg selv og opptatt av eget ego en del VIF'ere er.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2016 19:49    Post subject: Reply with quote

Fædrelandsvennen wrote:
28. oktober 1991

Tore André Dahlum er klar for Rosenborg. I går signerte 23-åringen en toårskontrakt med trønderklubben, en kontrakt som trolig vil gi Dahlum en årslønn på rundt 400.000 kroner. Dermed blir han Rosenborgs best betalte spiller.

- Jeg valgte Rosenborg ut fra en totalvurdering av det økonomiske og sportslige, sier «Totto», som har spilt for Start de siste fem sesongene.

- Under dagens forutsetninger har Start gjort det maksimale av hva som er mulig. Jeg vet det er en utvikling pÃ¥ gang, men det tar trolig tid Ã¥ fÃ¥ innført dagtreninger og en mer profesjonell satsing. Jeg føler at jeg ikke vil vente lenger, men satse NÃ…. Derfor valgte jeg RBK, sier Dahlum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3946
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 05.11.2016 21:47    Post subject: Reply with quote

Så først nå Hvit Tornado... frysninger og en tåre i øyekroken ble det gitt.
En ting er jo at Eggen fikk spillerne til å tro at vi kunne slå alle, men Eggen og laget fikk jo oss supportere også til å tro det. Unikt! Det mest spesielle sett nå i ettertid for meg er jo å se at Olympiakos faktisk var glade for å greie uavgjort hjemme mot RBK. Det sier ikke rent lite. Smile STORT!
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.11.2016 23:55    Post subject: Reply with quote

27. mai [1978] reiste Rosenborg for første gang til Kongsvinger, som ikke hadde tapt på Gjemselund på tre år. Åge Fossum utnyttet en forsvarstabbe og avgjorde en sjansefattig kamp i favør hjemmelaget etter 88 minutter.

- I løpet av en hel kamp hvor vi har ballen i sikkert 70 minutter, makter vi å spille oss frem til bare to-tre målsjanser. Det er rett og slett forferdelig. Men faktum er vel at fremste ledd overhodet ikke fungerer. Det virker som om løperspillerne ikke klarer å spille godt nok sammen, konstaterte Nils Arne Eggen.

Det var Viggo Sundmoen, Magnar Florholmen og Thor Robert Johanssen som fikk passene sine påskrevet. 0-1-tapet gikk ordentlig innpå treneren:

«Da var jeg sint og sur, og ikke bare ett sekund på rad, men i sju timer på bussturen nordover. På Elgstua ved Elverum inntok jeg mine kjøttkaker surmulende alene ved et bord, antakelig for å markere avstand til det kollektivet jeg burde delt bord og ansvar med», skrev Eggen senere i «Godfoten».

Les mer: Bunnen ble nådd på Kongsvinger

For Jørn Karlsrud er det litt artig at det nettopp er Rosenborg som er motstander. Den tidligere så elegante midtbanespilleren storspilte for Kongsvinger i 1992-sesongen, og ble brått aktuell som nåværende RBK-trener Kåre Ingebrigtsen sin arvtaker på midtbanen.

– Jeg var på Lerkendal og så på forholdene, men fikk veldig kort tid på meg til å svare. Jeg takket nei og valgte det trygge. Sett i ettertid tapte jeg nok litt på det sportslig. Jeg hadde nok sittet igjen med flere medaljer og kongepokaler enn nå. Samtidig er ikke dette noe jeg tenker så mye på. Jeg tok et valg, og fikk ti fine sesonger med Kongsvinger, forteller 50-åringen, som av høydepunkter trekker fram seriesølvet med rødtrøyene i 1992 og europacupkampene mot Juventus i 1993 (1-3 sammenlagt) og Real Madrid i 1988 (0-4 sammenlagt).

Les mer: Fikk aldri spilt cupfinale selv – nå har Jørn Karlsrud (50) en klar favoritt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2016 23:21    Post subject: Reply with quote

Det er siste gruppekamp i Mesterligaen: RBK må vinne over den italienske mesteren AC Milan for å ta seg til kvartfinale, mens giganten fra Milano klarer seg med uavgjort. Nils Arne Eggen tar meg spillerne på treningsleir til Frankrike før kampen, hvor Hoftun og Heggem bor på rom – og bruker dagene inn mot kampen til å lese til eksamen i idrett ved NTNU. Heggem har for aller første gang blitt vurdert foran en skadefri Mini Jakobsen i en startoppstilling.

Les mer: VM, EM, Liverpool og RBK: Slik rangerer helten Milan-målet

Jahn Ivar «Mini» Jakobsen fikk slippe innpå som innbytter i siste spilleminutt. Det var Heggem som hadde fått hans plass i startoppstillingen.

- Nils Arne (Eggen) kom til meg noen dager før kampen, og fortalte at Vegard skulle få spille istedenfor meg. Og jeg kan ikke huske at jeg ble sur. Kanskje jeg var glad. Glad for å slippe den forventede ydmykelsen, sier Mini.

Han drar fram smarttelefonen og googler lagoppstillingene.

- Hør på dette, dere. Costacurta, Baresi, Maldini, Savicevic, Albertini, Boban, Ambrosini, Dugarry og Roberto Baggio. Så Rosenborg; Kvarme, Hjelde ... nei. Vi lar det ligge, sier Mini.

(...)

I et intervju med VG i Milano for et år siden snakket Baresi - legenden Il Capitano - om marerittet.

Han husker meget godt Harald Brattbakks lange ball, som traff Vegard Heggems hode, og den matchavgjørende scoringen.

Rossi bommet. Paolo Maldini forsøkte. Mens Baresi aldri kom opp i duellen. Han vegret seg - og så fryktelig klønete ut.

- Jeg husker kampen veldig godt. Dette var min siste sesong, og jeg var åpenbart ikke i form. Det var for øvrig ikke laget heller. Vi hadde en nedadgående kurve, hadde skiftet trener og hadde dårlig balanse i laget, sier Baresi.

For Milan var Champions League-eventyret over. Det var nesten ikke til å forstå.

Akkurat dét husker Baresi som en mørk dag i karrieren. Men igjen er han raus med superlativene overfor Rosenborg.

- Jeg forstår selvtilfredsstillelsen til Rosenborg. Og jeg forstår den gleden nordmennene følte. Å vinne over Milan på San Siro må ha gjort godt. De vant også etter en sterk prestasjon. Men jeg kan bekrefte det var vondt for oss. Det var en skikkelig nedtur. Men den måtte komme etter alt vi hadde vunnet over lang tid, sier Franco Baresi til VG.

(...)

- Jeg hadde følelsen av at vi kunne klare det. Men da måtte vi gå ut på banen å være gode selv, og ikke håpe på at Milan ikke fikk mål. Vi valgte å gå rett i strupen på dem, og tok ledelsen, sier Eggen.

Han sier dette om feiringen etterpå.

- Det var en helt fortjent fest. Men den taklet vi fint. Det gjorde treneren også, sånn nogen lunde, i hvert fall, sier Eggen, og humrer.

- Har du noen gang i ditt innholdsrike fotballiv vært så glad?

- Du går med et håp, og plutselig går det i oppfyllelse. Det er en indre glede som er vanskelig å beskrive. Å tenke tilbake på seieren over Milan føles fortsatt godt, sier Nils Arne Eggen 20 år senere.

Les mer: Mirakelet i Milano – 20 år etter

– Hadde det ikke vært for den kampen, ville jeg aldri blitt proff i utlandet. Mange av RBK-spillerne spilte på landslaget og hadde et utstillingsvindu der, også. Men det gjorde aldri jeg. Dette ble min store sjanse, sier Jon Olav Hjelde til Adresseavisen.

(...)

Han var en lovende junior, midtstopperen fra Vuku. Spilte seg inn på det lokale 4. divisjonslaget allerede som 16-åring, og var på prøvespill i Bodø/Glimt tre år senere. Selv hadde han bestemt seg for å satse alt på fotballen, men trodde det like gjerne kunne ende i norsk 2. divisjon, som i utlandet. I hvert fall da han som 20-åring, i 1992, fortsatt spilte for Vuku.

På nivå fem i norsk fotball.

Men etter noen gode kamper mot Rosenborg i juniorserien året før var Hjelde et brukbart kjent navn på Brakka, og i 1993 ble han hentet til RBK. Men som 21-åring satt Hjelde på benken på rekruttlaget til RBK, og lurte på hva han hadde begitt seg ut på.

– Jeg var litt usikker på hva dette skulle bli akkurat da, ja, sier han om situasjonen i dag.

En gang på våren i ‘93 snudde det, og Hjelde ble sentral midtbanespiller for rekruttlaget. Før 1994-sesongen ble han tatt opp i a-stallen, og fikk sine to første kamper, nå som midtstopper. Men i konkurranse med Bjørn Otto Bragstad og Erik Hoftun uteble gjennombruddet, og først i 1996, som 24-åring, fikk han starte to kamper på rad for A-laget. Da snudde det: To kamper ble til ti, og Hjelde ble også foretrukket foran Bragstad da RBK skulle ut i kvalik til Mesterligaen mot greske Panathinaikos.

– I den første kampen røk ei sene under foten. Ekstremt bittert, sier Hjelde.

Etter å ha brukt tre sesonger på å spille seg inn i RBK, ble han skadet da han først var der. I over tre måneder satt Hjelde på sidelinjen og så lagkompisene sikre seriegull og gå til gruppespillet i Mesterligaen. Først 20. november var han tilbake, og fikk direkte tillit av Nils Arne Eggen.

(...)

Hjelde spilte også kampene mot Juventus i 1997, hvor spiss Christian Vieri ble en viktig oppgave. RBK røk ut, men holdt storlaget til 1–1 hjemme. Verden så lys ut for Hjelde, som også startet serieåpningen mot Brann.

Så var det slutt. Brått slutt.

– Jeg ønsket ikke å forlenge kontrakten, og beskjeden fra Nils Arne var at jeg ikke ville få spille om jeg ikke ville forlenge. I løpet av våren var jeg enig med italienske Bari om en overgang. De spilte i serie A, og det fristet, sier Hjelde.

På sommeren, med fire måneder igjen av kontrakten, smelte imidlertid Forest syv millioner kroner på bordet, og RBK ønsket heller å selge dit.

Les mer: Spilte i 4. divisjon som 20-åring – så stoppet han superstjernen Baggio

Stemningen etterpå; vantro, uvirkelige jubelscener, hyllest og pur glede som varte langt inn i natten. Etter å ha skrevet oss tom, dumpet vi innom Rosenborg-hotellet og der gikk det hett for seg. Alle mirakelmennene, og det som var av koner og kjærester, slo ut håret.

Jeg tror Ståle Stensaas var den eneste som holdt seg noenlunde klar i toppen, for som den ytterst seriøse utøveren han var, skulle han trene dagen derpå. Vi andre hadde behov for å bearbeide opplevelsen. Så pass forsto vi, at vi hadde vært med på noe historisk, en bragd som ville leve lenge i trønderes minne.

Les mer: Paven får mene hva han vil. Rosenborgs bragd fortjener tittelen «Mirakelet i Milano»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 03.12.2016 23:32    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig at det allerede er tjue år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2016 00:03    Post subject: Reply with quote

Rett og slett skremmende.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.12.2016 14:07    Post subject: Reply with quote

Magnar Ansnes ved Eides Radio og TV i Fillan kunne i 1996 fortelle at de solgte omlag 100 parabolanlegg dette året.

En av årsaken til den store interessen skyldes Rosenborg som denne høsten spilte i Champion League.

Les mer: Magnar solgte paraboler for harde livet

Er nok ingen tvil om at også TBK Kabel-TV/Telenor Avidi fikk et sterkt oppsving i Trondheim og omegn da TV3 plutselig ble en viktig kanal for RBK-supporterne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2017 20:05    Post subject: Reply with quote

I 1990 ledet TIL serien i elleve av 22 serieomganger, men endte opp som nummer to, bare to poeng bak seriemester Rosenborg.

– Vi hadde fortsatt sjansen til å vinne seriegull i siste serieomgang, men vi visste at Rosenborg måtte tape poeng, og vi måtte slå Lillestrøm. Den sjansen var ikke stor. Direkte etter kampen var det skuffelse over at vi ikke klarte å ta gull, men i dagene etter handlet det mer om glede over å ha klart å ta sølv, sier Tommy Svensson.

– Vi ledet serien i flere runder, men det var i hjemmekampen mot Brann (0-1-tap) i tredje siste runde vi tapte seriegullet. Vi hadde en rekke sjanser, og var uheldige som ikke vant. Sånn er fotballen av og til.

Les mer: Her er mannen med størst suksess etter Tromsø-karrieren: – TIL ble et springbrett for meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 02.01.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

Det var faktisk fire lag som kunne vinne serien før siste runde det året, selv om det nok var tynn teori for Molde - Brann måtte ta en knapp seier på Lerkendal, kombinert med tap for Tromsø og kalasseier for Molde. Så sent som i midten av august var vi fortsatt sju poeng bak Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2017 21:21    Post subject: Reply with quote

Derav gleden etter kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2017 23:10    Post subject: Reply with quote

L.H.B. i minneord i Adresseavisen wrote:
Alf Bartnes døde 20. desember 2016 i Stockholm, 99 år gammel. Han var født i Trondheim og vokste opp på Lademoen og Voldsminde. Som ung var han interessert i idrett, og med nært slektskap til trønderske toppidrettsmenn var det naturlig å satse på dette, og det ble fotball. Etter to sesonger i National gikk han over til Rosenborg og ble distriktsmester i 1937 sammen med blant andre Ragnar Iversen. Alf deltok på landsdelslaget i 1937/1938. Han mente at mange sommerferier hos Bartnes i Beitstad ga krefter til innsatsen på banen. Han fortalte om lange turer ut i distriktet for å spille kamper, som oftest bak på en lastebil med et enkelt overbygg og på dårlige veier. Ifølge Alf ble klubben drevet på dugnad, og at formann- og kassererjobben gikk på rundgang hos spillerne.

Alf brukte å si at han var like gammel som RBK. Som for mange kom krigen og ødela karrieren for Alf. Han utdannet seg innen økonomi, men etter krigen var det vanskelig med gode jobber i Trondheim og i 1948 dro Alf og Jenny til Stockholm for å bo og arbeide. Han arbeidet for det meste av tiden hos svenske Shells hovedkontor.


Var vel garantert den eldste RBK-spilleren i live inntil advent. Hvil i fred i RBK-himmelen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2017 00:04    Post subject: Reply with quote

Mikael Dorsin ble fratatt kapteinsbindet vinteren 2013.

- I min karriere var det nok det tyngste inntil da. Jeg var stolt og ville være kaptein, men treneren bestemmer, konstaterer Dorsin.

(...)

- De spurte om jeg ville være visekaptein, men jeg ville ikke være visekaptein. Om poenget var å få fram flere ledere, var det bedre at det var noen andre.

Les mer: Dorsin om vrakinga

- Dere reiste jo til Molde som serieledere i slutten av oktober 2012.

- Det kommer jeg faktisk ikke på ... Var vi med så lenge? I hvilken runde var det?

- 27. serierunde. Dere tok ledelsen runden før da Molde spilte uavgjort mot Strømsgodset.

- Nå husker jeg! Det var da Solskjær sklei på knærne etter at Etzaz (Hussain) hadde scoret på åpent mål.

- Det var faktisk første gang siden 1981 at Rosenborg tapte en gullstrid.

- Sånt glemmer man. Det er sånt som du må spre ut: "Så nær var vi." Hadde vi vunnet, hadde vi kanskje vunnet gull.

Les mer: Dorsin om Jan Jönsson

Alzheimer light eller bare blasert stockholmer? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Som det skinner gjennom, er ikke Perry favorittreneren til Dorsin:

- 2013 og 2014 føltes som tunge år - svarte år for meg. Det er sånn jeg ser det. Det er det jeg kan snakke om, for jeg kan ikke snakke for andre. Det var ingen artige år i min Rosenborg-karriere.

- Det var dårlig stemning generelt i byen, i laget og hos publikum. Det kom folk - det gjør det alltid, det står det respekt av, men det var en mørk stemning i halvannet til to år.

Les mer: Dorsin om Per Joar Hansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 41, 42, 43  Next
Page 31 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb