English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 183, 184, 185 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 27.05.2018 10:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
VI må huske på at Oslo består av 100.000er av innflyttere som har null lokal tilhørighet. Mange er stolte av å sitte i Norge å heie på de store korrupte klubbene i Premier League.

Full forståelse av det er slik at folk gidder ikke drittfotballen som presteres år etter år av VIF og andre norske klubber, men det hjelper ikke på norsk fotball den gedigne interessen for Premier League. Det ødelegger norsk fotball.


Dette er dessverre et fullblods norsk problem, ikke bare Oslo.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2018 11:52    Post subject: Reply with quote

Skjønner, mange gir en lang faen i begge lag og norsk fotball generelt. Det gjelder hele landet, og ikke er det rart heller. Vi får servert verdens beste fotball på alle kanaler, mens den norske ligaen er ranket bak Kazakhstan og Hviterussland. I tillegg er det som senador sier et spesielt problem i Oslo, som kun har et bydelslag i toppdivisjonen, og svært få i byen har noen tilhørighet til Vålerenga.

Det er lett for oss som har vokst opp med storhetstid og dominans fra RBK gjennom hele livet å tenke at andre lags supportere mangler ryggrad og er medgangssupportere. Nå spørs det hvordan denne millenniumsgenerasjonen av RBK-supportere hadde vært i dag om vi hadde byttet historie med VIF og LSK.

Den samme generasjonen i VIF og LSK har blitt pissa på av RBK hele livet, og til slutt begynner apatien å sette inn. Det de da sitter igjen med er disse derbykampene.

EDIT:

Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 27.05.2018 12:22    Post subject: Reply with quote

Her i Oslo blir jeg ofte møtt med latter når jeg svarer "Rosenborg" på spørsmål om hva som er "favorittlaget", man tar det for gitt at jeg skjønner at spørsmålet er hva som er det engelske laget. Man tar det også for gitt at man støtter det engelske landslaget og merkelig nok også veldig mange som støtter de fleste engelske lag i e-cup ("Bra for Premier League at..." WTF? Som om PL er en liga å ha omsorg for). Det er merkelig og jeg klarer ikke å unngå ekstrem passiv-aggressiv stil når jeg havner i de situasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 27.05.2018 17:43    Post subject: Reply with quote

Den intense interessen for engelsk fotball skjønner ikke jeg heller.

Når det gjelder VIF så er vel det minst like mye et lag for innflyttere fra hele østlandsområdet som et Oslo lag. Dernest er det et motefenomen som tid om annen trekker til seg alt mulig rart av hippstere og andre wannabes som fluer til hestebæsj på en varm ettermiddag. Utover det så er det en bydelsklubb på lik linje med Lyn eller Skeid.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 27.05.2018 18:05    Post subject: Reply with quote

Samme her, Henning. Får så og si alltid to oppfølgingspørsmål etter at jeg har svart Rosenborg. Det ene er hvorfor Rosenborg (på det svarer jeg faren min) og det andre er; Men hva med i Premier League? (Der jeg svarer at jeg ikke har noen, men at jeg følger litt med på Bradford City)

Men det skal sies at dette ikke er kun en Oslo (og omegn) ting. Når jeg studerte i Bergen fikk jeg alltid det samme spørmålet; hvilket lag i England (de måtte vanligvis spesifisere det etter at jeg svarte RBK i første omgang) jeg heiet på. Av de 5 fotballinteresserte jeg kjente der, der alle var vestlendinger (noen fra Stryn og andre Bergen), fulgte alle mest med på engelsk fotball (var alltid enten Man United eller Liverpool). De bergenserne jeg kjente virket nesten ikke å bry seg om Brann.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 27.05.2018 19:03    Post subject: Reply with quote

Tror VIF hadde hatt veldig godt av å stille f.eks 5000 gratisbilleter til disposisjon for alle skoleelever i nedslagsfeltet i hver kamp. Det hadde fått flere på stadion og ville gitt bra avkastning når de som blir konvertert blir voksne.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.05.2018 19:33    Post subject: Reply with quote

Så er jeg så lei av disse som driter i norsk fotball som allikevel har en trang til å fortelle oss som bryr oss at norsk fotball er så ræva. Det er nedtur å se Eliteserie-matcher i forhold til Premier League, sier de. Vel, duh! La oss kose oss, så får du holde deg unna, og fortsette å si "vi" og "oss" om en klubb i England som knapt har en nasjonal spiller, og hvor du blir kroppstakla av en livvakt om du skulle kommet nær nok en av 200 millioner i året-stjernene til å se dem.

Vi er greit off topic nå, men vi henter oss vel inn.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.05.2018 14:09    Post subject: Reply with quote

Apropos 'største oppgjør':

Rosenborg - Brann satte ny rekord

Det er altså flest folk på tribunen, størst betydning sportslig, og flest folk foran skjermen. Høyest nivå og mest interesse. Merk også at den gamle rekorden også tilhørte Rosenborg og Brann...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2018 14:11    Post subject: Reply with quote

Jo, jo. Men ramma rundt, da mann. Ramma rundt!
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 17.07.2018 17:57    Post subject: Reply with quote

Juklerød til Belgia. Ikke noe stort tap for VIF. Tviler på at de får alt for mye heller. Ikke hørt om laget engang (Royal Antwerp f.c for de som ikke gidder å klikke på linken).
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.07.2018 18:02    Post subject: Reply with quote

Supporterfavoritt (?) Simen Juklerød solgt til Royal Antwerp, laget som havnet rimelig dead center (8/16) i den belgiske toppdivisjonen i 17/18-sesongen. Har signert for to år, men har ikke sett noe overgangssum ennå.

EDIT: second.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Vår Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 05.08.2018 18:22    Post subject: Reply with quote

Ser VIF-Sandefjord nå. Deila neste som får sparken? Det er jo fullstendig på ræva, utspilles av Sandefjord hjemme i sitt meget glisne fort.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.08.2018 18:34    Post subject: Reply with quote

Deila uttalte vel at den skal ta medalje neste år eller noe? Det jeg har sett av dem i år har vært så grått og trist som det kan bli.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 05.08.2018 19:20    Post subject: Reply with quote

Det er jo alltid neste år med Vålerenga.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 05.08.2018 19:46    Post subject: Reply with quote

Nå syns jeg Morten P i Dagbladet og de andre Oslo-avisene bør begynne å kvesse knivene å stille denne udugelige treneren VIF har til veggs
istedet for å skrive noe de ikke har peiling på, som saker om RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 05.08.2018 19:48    Post subject: Reply with quote

Deila er jo favoritten i norsk media,Så det må vi se langt etter.Han har væert trener i selveste celtic.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 05.08.2018 19:55    Post subject: Reply with quote

Da gjør dem ikke jobben sin!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.08.2018 20:24    Post subject: Reply with quote

Hva er egentlig jobben til Morten PP og Esten O. Pirelli? Jeg mener, ja de driver å leker besserwisser, men jeg føler ikke det burde regnes som en jobb
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.08.2018 21:09    Post subject: Reply with quote

Det kan muligens være et problem for VIF at riksmediene, i stor grad basert i hovedstaden, kjører denne ukritiske hyllinga av klubben. De får jo ikke gjort noe feil. Det blir litt komiske Ali over det, når de tilsynelatende egentlig har de beste spillerne i de fleste posisjoner, har en fantastisk trener, fantastiske fans og en stadion VIF fortjener, mens de i praksis roter rundt midt på tabellen foran 7.000 tilskuere med en spillerlogistikk som ser ut til å være basert på "wheel of fortune". Kontrasten er rimelig stor til oss som forfølges og kritiseres for den minste lille ting i både lokal og nasjonal presse.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.08.2018 21:23    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Nå syns jeg Morten P i Dagbladet og de andre Oslo-avisene bør begynne å kvesse knivene å stille denne udugelige treneren VIF har til veggs
istedet for å skrive noe de ikke har peiling på, som saker om RBK.


Innenfor "boksen" til de inkompetente Sportsjournalistene fra Oslo så er det slik at Solskjær og Deila er kjæledegger . De unnskyldes med alt mulig eller at det ikke kommenteres når det går dårlig. Vinner VIF 3-0 er Morten P ute å sier at VIF nå er Norges beste lag og slik skal det egentlig være. Mens når RBK vinner er det fordi Ranheim er altfor dårlig.....

Er det noen gang skrevet en kritisk artikkel til hva VIF holder på med? De har jo sløst tonnevis med penger og samlet på midt på treet plass i mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 05.08.2018 21:37    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...g/70075940

Når du puster lettet ut etter ett poeng hjemme mot Sandefjord er det meste feil. Det klokeste Ronny Deila kan gjøre er derfor å ta fram hårføneren.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.08.2018 18:52    Post subject: Reply with quote

Det som irriterer meg mest med Morten P, er at jeg må lese halvparten av tekstene hans flere ganger. Han har en veldig rævva og kreativ måte å bygge setninger på.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 06.08.2018 19:13    Post subject: Reply with quote

Morten P er en elendig skribent og har i tillegg en svært mangelfull fotballforståelse.

Blir for dumt når sånne gamle dinosaurer klorer seg fast til stillinger. Skulle vært skiftet ut for lenge siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 10.08.2018 17:51    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/10013720/

Mohammed Abu tilbake i eliteserien.

Nå blir vel enga ett topplag Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 10.08.2018 18:00    Post subject: Reply with quote

Skal de bli et topplag så må de ned et nivåVery Happy

Merkelig at de ikke klarer det, for kvaliteten bak RBK er grusom svak på de aller fleste.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 183, 184, 185 ... 213, 214, 215  Next
Page 184 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb