English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 31.01.2020 09:45    Post subject: Reply with quote

Synes det var hardt, synes han har gjort en imponerende jobb i Odd.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 31.01.2020 09:45    Post subject: Reply with quote

Han har jo fått greie resultater etter forutsetningene i de klubbene han har vært; mange plasseringer over midten av tabellen, snuser tidvis på topp tre, på lave budsjetter. Har vært flink til å bruke unggutter.

En eh, særegen, stil, til tider, men har hittil vært en solid trener for litt mindre klubber. Sikkert en god løsning.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2020 10:14    Post subject: Reply with quote

Ja, det blir spennende å se om Fagermo kan levere noe utenfor de gjennomtrygge rammene og ikke-eksisterende forventningene i Odd, hvor det inviteres til fest hver gang de må sette innpå tredjekeeperen sin fordi han er fra Porsgrunn, og ingen stiller noen spørsmål ved Fagermos vurderinger.

Det er jo egentlig den samme løsningen som Deila dette, bare litt mindre imponerende. Når det er sagt tror jeg også at det er noe av det bedre og tryggere Vålerenga kunne ha fått til, for der fantes det også et potensiale for umiddelbart og spektakulært nedrykk med en eller annen merkelig Braovic-ansettelse.

Jeg ville vært skuffet dersom jeg var Isnes, dog.

edit: men Odd må jo ha ny trener, og han seiler nok opp som en kandidat der.
_________________
Sitat slutt.


Last edited by zaphod81 on 31.01.2020 10:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.01.2020 10:15    Post subject: Reply with quote

Fagermo har vært i Odd siden 2008. Teller vi fra 2009, første sesong etter opprykket fra (den gang) Adecco, har Fagermo følgende plasseringer: 4, 5, 5, 10, 7, 3, 4, 3, 6, 9, 4 - altså snitt på 4/5-plass og aldri høyere enn 3. Han har én cupfinale, men ingen kongepokal. Ser man bort fra hederlige plasseringer, har han ikke mye å vise til i medaljeskapet, og det er tross alt mye rart som har fått både meritter og medaljer de siste ti-femten årene.

Han har også måttet justere på nedslagsfeltsfilosofien de siste årene. En gang i tida bygget Odd med stolthet lokalt og lykkes bra med det (noe Fagermo benyttet enhver anledning til å fremsnakke seg selv for), men da progresjonen stoppet så de seg nødt til å utvide horisonten. Fagermo sa også i et intervju for ikke lenge siden at dersom han skulle forlenge med Odd trenger han forsikringer om at satsingen skal økes.

Jeg prøver på ingen måte å snakke ned Fagermo som har gjort det relativt bra med Odd - til og med over tid som er ganske sjeldent, men jeg tror ikke han er rett mann for å få VIF dit de tror de hører hjemme. Han er en helt OK trener hverken mer eller mindre, og helt OK er vel VIF i et nøtteskall.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.01.2020 10:19    Post subject: Reply with quote

Ekstremt norsk ansettelse. Gå for det trygge, for guds skyld ikke prøv å legg ett godt stykke arbeid i det og risikere å ende opp med en enda bedre trener. Dag-Eilert er for all del en helt grei trener i norsk målestokk, men jeg sliter med å se at han skal selge ut stadion. Hadde vært gøy om det for en gangs skyld kom et navn en del folk ikke hadde hørt om før.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 31.01.2020 10:21    Post subject: Reply with quote

Jaja, vi vurderer dette veldig ulikt (til zap og zorac). For meg er Odd en klubb som med jevne mellomrom ville kjempet mot nedrykk uten den riktige treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2020 10:24    Post subject: Reply with quote

Han er nok også en slags garanti mot at Vålerenga skal kjempe mot nedrykk, hvis han får drive på en stund. Men er han en garanti for at de skal etablere seg noe høyere på tabellen med sine notorisk lavtscorende lag?

Poenget er at det er en forskjell mellom trenere som skal løfte 'rike' klubber til toppen og trenere som skal hjelpe fattige klubber med trygg plass i divisjonen. For meg er Fagermo det siste.

Kan godt hende Odd går på en smell uten Fagermo, ja. Han er nok den riktige treneren for de, og en vanskelig mann å etterfølge.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 31.01.2020 10:28    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
jeg tror ikke han er rett mann for å få VIF dit de tror de hører hjemme.


Men med Odds snitt på 4./5.-plass er han kanskje mannen til å ta VIF lenger opp enn der resten mener de hører hjemme?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 31.01.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om han vil gjøre det bra i VIF, jeg bare vurderer det han har fått til i Odd veldig forskjellig fra dere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.01.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Det spesielle med Fagermo er at han har vært ekstremt stabil, noe som er fryktelig uvanlig i norsk (og forsåvidt europeisk) sammenheng. Å trene en klubb i ti år uten å gå på nok smeller eller ikke svare til økte forventninger til at man får fyken er svært uvanlig. Har vi hatt noen trenere utover Eggen som har sittet lenger i en norsk toppklubb i moderne tid?

Når det er sagt, har han ikke tatt det siste steget og etablert Odd som en naturlig medaljekandidat, og knapt en dark horse for gullet. Samtidig som Odd under Fagermo har vært det kanskje mest stabile laget plasseringsmessig (utenom oss), har den stabile plassen vært bak de beste - som i stor grad har variert mye under hans periode. Odd har aldri vært nedrykksfare under ham, men har heller aldri vært i reell nærhet av gull, med unntak av cupfinalen i 2014. Eliteserien i Norge er såpass svak og ustabil at det nesten er like imponerende å trene samme klubb i ti år uten noe bedre enn bronsemedalje å vise til, som det er å faktisk ha jobben i ti år.

Jeg stiller meg bak dere andre som sier at Odd og Fagermo sannsynligvis er en optimal match, og fallhøyden er stor ved større oppgaver. Forventningene på Valle kommer fort, og etter alt å dømme (om man ser på historien) tyngre enn hva som er rettferdig, og da blir det spennende å se om Fagermo, som har en lei tendens til å gå i selvforsvar, overlever i en klubb med større krav, fokus og personligheter. Odd har i mange år vært mer eller mindre personifisert ved Fagermo, selveste Mr. Odd, og slik tror jeg neppe det blir på Intullity.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 31.01.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Samtidig som Fagermo ikke er på benken under treningskampen kaller VIF inn til pressekonferanse 16.30. Mye som tyder på at Fagermo blir ny VIF-trener. Kan jo bli morsomt det.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 31.01.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Odd publiserte det før pressekonferansen til Vålerengen hadde startet (pga et kvarter forsinkelse hos sistnevnte).
Odd.no wrote:
Dag-Eilev Fagermo forlater Skagerak Arena til fordel for Intility Arena, og blir dermed VÃ¥lerengas nye hovedtrener.

På en pressekonferanse på Intility Arena i dag ble det klart at Dag-Eilev Fagermo forlater Odd og blir Vålerengas nye Hovedtrener.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 31.01.2020 17:51    Post subject: Reply with quote

Kvalme ting har en tendens til å finne hverandre. Passer som hånd i hanske, Fagermo og Vålerenga. Ble ikke noe vanskeligere å mislike den klubben, for å si det sånn Cool
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.01.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Styreleders første ord om Fagermo som ny trener: "Det er vel ingen av klubbene som er helt fornøyd, så det betyr vel kanskje at det har vært gode forhandlinger".
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 31.01.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Artig med Fagermo inn som trener for Vålerenga, jeg tror det kan bli en god match. Skal Vålerenga "endelig" begynne å nærme seg topplagene? De har i alle fall ressurser i form av talenter i Oslo og omegn, og ikke minst økonomisk støtte fra Trøim.

Hadde vært artig om det ble en toppkamp i 22. serierunde på Intility arena, med masse blest rundt kampen og smekkfull stadion. Begynner å bli en stund siden nå..

Vålerenga har noen harde kamper i de første serierundene. Vårt første møte med Fagermo som Vålerengatrener er i 5. serierunde på Lerkendal.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Det er i følge DB-palma sin kilder så da antar jeg egentlig bare at det neste som blir presentert på Intility er HamKam assistent Chris Twiddy


Pedersen har tross alt ganske gode kilder i VIF, så jeg ble ærlig talt ganske overrasket over dementiforsøkene til Fagermo tidligere i uka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 31.01.2020 21:28    Post subject: Reply with quote

Frykter seriøst at VIF med fagermo havner over oss på tabellen i år...
Ikke fordi at de blir så fantastisk gode, men fordi jeg har en dårlig magefølelse om våre evner i år... Eller generelt under nåværende trener... Sad Lenge siden jeg har sett så lite frem til seriestart.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 31.01.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Fagermo har ikke helt slått meg som typen til å gå inn og føre til øyeblikkelig nivåheving av VIF, mer en som gjør et solid grunnarbeid som kommer frem over tid. Nå var de jo veldig tålmodige med Deila, men han hadde vel litt mer navn å flyte på.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 31.01.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

Faen, da har VIF bedre trener enn oss. Lav list, men likevel, det var en viss trøst i å følge prosjekt Deila under vår egen misere.
Spent på å se hva han får til med litt mere ressurser.
Må innrømme at jeg unner begrenset med suksess til disse sjarmerende lyse hodene bak åndsverk som RÆVBK og fremskredent Primærnæringskompleks.
Back to top
View user's profile Send private message
Enga1913
Senior


Joined: 23 Jan 2015
Posts: 168

PostPosted: 01.02.2020 03:27    Post subject: Reply with quote

Svovel wrote:
Faen, da har VIF bedre trener enn oss.


Ja, det vil jeg absolutt si. Pressekonferansen i dag, var meget oppløftende for Enga. Han kom inn, og tok salen. En sterk leder. Noe vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 01.02.2020 08:43    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se. Lykke til.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.02.2020 12:59    Post subject: Reply with quote

Enga1913 wrote:
En sterk leder. Noe vi trenger.


Er ikke Reka også en såkalt sterk leder?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 01.02.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Det skal mer til enn en Fagermo for å få bukt med problemene VIF har, blir sikkert et greit sportslig år med en gjenerobring av en bunnsolid 7de plass.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 11.02.2020 14:56    Post subject: Reply with quote

Nå har vif-supporterne fått trua på sesongen igjen. Bare se første kommentaren her:

http://www.vif-fotball.no...d-fine-mal
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.02.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det er bra hent bilder med takk Inger jeg håper bilder til farmor tjener kan bli bra jeg håper tror jeg skal bilde til skal bli bedre og bedre, jeg håper bowlinga og må tilbake billett til skal få ordentlig bilde kan komme en gang i vindu


Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 213, 214, 215  Next
Page 194 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb