English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 185, 186, 187 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.11.2018 11:00    Post subject: Reply with quote

Jeg synes at lag som holder til sør for polarsirkelen, og som likevel insisterer på å legge astroturf på den nye banen sin, burde vært diskvalifisert fra å benytte uttrykket 'ute på gresset'.

'Ute på plasten', 'ute i granulatet', 'på kunstigheten', 'på drittdekket' er alle gode norske uttrykk som ikke forleder publikum til å tro at de skal bivåne en ordentlig fotballkamp.

Ellers er det alltid gøy når Vålerengens vyer og powerpointpresentasjoner møter virkeligheten. Og forklaringsmodellen er at 'jo, men hvis alle våre andre urealistiske forventninger kicker inn, så går også dette som forventet'. Det er høna og egget hele veien, mens Oslo permanent er kjemisk fritt for noen av delene. Nøtteskall.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.11.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Dette er bare presse-propaganda. Husk at på Infertility er det fullt når de har solgt 15.000 av 17.333 billetter. Dermed er det nok mye bedre besøkt i resten av sesongen også en alle disse tallene skal ha det til hele tiden.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.11.2018 11:29    Post subject: Reply with quote

Jeg flirer fortsatt når de snakker og synger om "gamle gress" i Drammen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Klanen klasker til med en moderne klassiker i form av t-skjorter med teksten "redd ulven - skyt bønda" trykt på. En ganske smakløs og lite relevant politisk verkebyll å kaste seg på, men det er ikke noe nytt at de nissene har takt og tone som får Steinerskolens samtidsmusikk-avdeling til å høres strukturert ut. Det er også imponerende å få så mye ironi inn på en setning bestående av fire ord.

Jeg må si det provoserer meg litt. Ikke i innhold; selv om jeg er bondesønn og - i likhet med rundt 98,5 prosent av Norges befolkning - er "bonde" etter Klanen-målestokk, irriterer budskapet meg omtrent like mye som en printerstopp på et bedehus i Eskiltuna. At dette presenteres som humor er det som fyrer opp. Humor er faktisk noe av det morsomste som finnes, men dette er like mye edgy humor som lymfekreft.

Så spør jeg igjen, da, i en slags retorisk nysgjerrighet: Hvorfor er det "greit" å harselere med en yrkesgruppe på en arena som har jobbet enormt med holdningsarbeid, anti-diskriminering, og respekt? Hadde dette vært i nærheten av å kunne flires bort om det omhandlet noen annen gruppe?

Men de er jo jævlig kule da, disse klansfolka. Ære være, vøtt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Tilbake til sporten: Deila ønsker i følge ryktene å hente Vilsvik som erstatning for Nouri som gikk til Belgia. Prosjekt "det funka jo i Drammen" fortsetter altså på Onkology Arena.

Nå skal ikke jeg uttale meg så mye om VIF-supporternes dømmekraft, men jeg innbiller meg at det hadde blitt en viss murring i våre kretser om eksempelvis Horneland hadde levert under ambisjonsnivået, for så å hente "halve" FK Haugesund til Trondheim for å lappe skuta.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.01.2019 07:09    Post subject: Reply with quote

At Klanen mangler/har dårlig humor er ingenting nytt. Dette bondegreiene deres er så oppbrukt og lite raffinert at det har passert det pinlige for lenge siden. Det er helt der oppe på nivå med bart og skinnvest - LOL!

At de selv tror de er edgy som faen, gjør det hele til noe blodharry møl, som med det meste fra den kanten de siste femten år. De minner meg om bølla på skolen som hadde ekstrahjelp i både norsk, matte og gym. I sin egen sfære er de top notch edgelords, men de er i bunn og grunn ingenting av de det prøver å være.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 17.01.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Deyver Vega klar for VIF
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 17.01.2019 18:37    Post subject: Reply with quote

Ikke noe å miste nattesøvnen av.

Seriøst, skal dere begynne å grine av den bondekommentaren der er det helt bekmørkt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.01.2019 18:56    Post subject: Reply with quote

Trist at ikke Norges Bondelag tar saken.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 17.01.2019 19:36    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Seriøst, skal dere begynne å grine av den bondekommentaren der er det helt bekmørkt.

Nå gjør du jo det samme som klansfolkene. Du tolker det at man påpeker dårlig/oppbrukt/kjip humor som at man har blitt provosert.

Jeg tror det kan telles på få hender hvor mange som blir provosert av det budskapet der. Klanen har gjentatt sine ultrakomiske vitser om skamslåtte bønder i tretti år, så man skal være bra plantet under en stein om man plutselig reagerer på det i 2019.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.01.2019 19:39    Post subject: Reply with quote

Jeg skal selvsagt ikke latterliggjøre en stakkar som forsøker å selge seg inn til sine nye fans, men jeg må humre litt av hvor klokkerent Vega treffer sin nye arbeidsgivers manglende virkelighetsoppfatning allerede i første intervju:

Quote:
– Jeg er veldig glad for å få denne muligheten, og gleder meg stort til å spille for Vålerenga. Jeg er klar for å ta denne klubben opp dit den hører hjemme, sier Vega til vif-fotball.no.


Der de hører hjemme, der altså. De mener med andre ord å ha hevd på statusen de hadde i en treårsperiode for snart femten år siden, attpåtil i en periode hvor norsk fotball var elendig. Etter dette har de kun én medalje men to 11-plasser, og både snitt og median som skriker middelhavsfarer.

Men de er topp- og storklubb, altså. Æresord!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.01.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Toppen av OBOS?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.01.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

De burde jo hatt ressursene til å kjempe om medalje hvert år, kanskje de til og med har hatt de, men forvaltningen av det de har hatt og evnen til å bygge seg opp har jo vært ganske fraværende.

Ikke at RBK har vært så mye bedre drevet heller, men vi har iallefall greid å få inn nok penger til å betale festene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 17.01.2019 22:38    Post subject: Reply with quote

Nå får dere slutte å rakke sånn ned på Enga. Eller vil dere heller ha de i OBOS, og storheter som Sandnes Ulf, kristiansund eller Sogndal i ES?

Ingenting hadde vært bedre enn om VIF etablerte seg som et topp3 lag. Tross alt bedre med 15-17k på intility enn 2000 på fosshaugane
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.01.2019 23:04    Post subject: Reply with quote

Øh.. Hva i all verden har setning én med setning to i innlegget ditt å gjøre?

Jeg kommer aldri til å slutte å påpeke pisspreik, selvmotsigelser, kriminalitet, eller hva det nå skulle være i Eliteserie-klubber, være seg gullkandidater eller dumpekandidater, hovedstads- eller distiktslag. Et lag er ikke hevet over kritikk bare fordi de tiltrekker mer oppmerksomhet i ligaen enn andre. Sandnes Ulf, Kristiansund og Sogndal klager jeg for øvrig sjelden på, da disse (blant annet) ikke forlanger automatisk respekt og posisjon de ikke kan levere på.


Kritiske røster som tar utgangspunkt i hvor de er og ikke hvor de mener de fortjener å være er kanskje akkurat det VIF trenger for å komme seg opp i toppen. Bare så synd for dem at det synes å være forsvinnende få av disse stemmene i egne rekker.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 18.01.2019 07:03    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
Ingenting hadde vært bedre enn om VIF etablerte seg som et topp3 lag. Tross alt bedre med 15-17k på intility enn 2000 på fosshaugane


Ingen forskjell, spiller på plastikk begge to.
Og folk er mye hyggeligere på fosshaugane.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 18.01.2019 08:39    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:

Ingenting hadde vært bedre enn om VIF etablerte seg som et topp3 lag. Tross alt bedre med 15-17k på intility enn 2000 på fosshaugane

Og det er bedre med 15000 på Fosshaugane enn 2000 på Intility.

Forsto jeg leken riktig?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 18.01.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Generelt trenger jo norsk fotball, inkludert oss, at lag som VIF, Brann og Viking evner å ta ut potensialet det ligger i å holde til i byer med sekssifret antall innbyggere. Den er jeg helt enig i.

Men når de blir drevet av klovner uten virkelighetsforståelse så må det da være lov til å le av tragikomedien de steller istand?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 18.01.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

Det er lov å le, men herregud, Vålerenga burde få til å hevde seg i toppen som et stabilt topplag. Det vil både RBK og Eliteserien tjene mer på enn hvis Sogndal gjør. Ingen tvil.

Vålerenga gjør en slett jobb med å skape entusiasme rundt klubben. Der har de mye å hente.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 18.01.2019 14:49    Post subject: Reply with quote

Problemet til Vål`enga er at de er en bydelsklubb. Oslo er en meget delt by. I tillegg er nedslagsfeltet til Vålerenga preget av titusenvis av innflyttere fra andre deler av landet (f.eks haugevis med trøndere), som ikke nødvendigvis har den samme patriotismen.
Tror prosjekt Deila trenger enda mer tid. Blir de et stabilt topplag med flere profiler kommer også publikum til å møte opp i større grad.
Bor selv i gangavstand til Intility, og det hadde jo vært gøy hvis det ble litt mer trøkk på stadion og rundt klubben. Under storhetstiden for endel år siden var vel publikumssnittet på høyde med RBK
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 18.01.2019 15:54    Post subject: Reply with quote

Kalle Vålerenga et bydelslag er nok å ta en del i. Selv er jeg oppvokst ca 45 min fra Valle og har sett flere VIF flagg en jeg er komfortabel med så jeg veit nok om dette. Greia er i all hovedsak da Lyn forsvant ned i dassen så blei VIF et lag som skulle representere hele Oslo, dette gjorde de ved å begynne å skyve ut Oslo øst mer for å trekke til seg folk fra Oslo vest. Der de en gang var et lag for østkanten ble de mer et lag uten identiet. Nå er de tilbake på der de egentlig hører hjemme, men om man snakker med de gamle fanebærerne så hører man fortsatt at de mangler den identiteten de hadde. Jeg trur det viktigste for enga nå er å holde seg i orden, appellere til folka de en gang appellerte til og heller la klanen få gå tilbake til Apeberget opplegget de dreiv med.

Ellers trur jeg nok at om de kvitter seg med noen av pampene i ledelsen, rensker opp i trener apparatet og viser seg frem som en klubb som ikke lenger har en identitetskrise, en klubb for halve byen så får vi se et lag som kan konkurrere
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.01.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Vålerenga leier ut Felipe Carvalho. Spesielt. Skal hjem til Uruguay på lån med opsjon
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.01.2019 15:18    Post subject: Reply with quote

Den overgangen der skjønner jeg veldig lite av.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.01.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

Meget merkelig å sende det som i mine øyne er deres beste spiller på lån ja. Da må man heller stå hardt på å få penger for ham nå.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.01.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Der leies jammen Sam Johnson ut også. Drar til MLS og Real Salt Lake.. skjønner lite. For å oppsummere er det nå tre klare førstelagsspillere som er sendt på lån.

Carvalho - Nacional
Nouri - Oostende
Johnson - Real Salt Lake
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 185, 186, 187 ... 213, 214, 215  Next
Page 186 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb