English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 01.04.2016 11:57    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon. Selv om jeg egentlig ikke synes noe om at klubben blir med på sånt tull.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 01.04.2016 12:07    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Farken, fikk det ikke med meg.

Noen som vet om det er mulig å se dette uten å betale det hvite ut av øyet for abonnement på Sumo?

Går sikkert i reprise en dag på tv2 zebra eller noe. Som andre sier, jeg synes både klubben og Elvestad kom godt ut av det. Morsomt program.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 01.04.2016 12:09    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
Enig med Hedon. Selv om jeg egentlig ikke synes noe om at klubben blir med på sånt tull.

Er flott så lenge det ikke forstyrrer det sportslige. Dette tror jeg neppe gjorde noe utslag, bare at det bedret omdømmet vårt.
Back to top
View user's profile Send private message
BanensVerste
Proff


Joined: 15 Apr 2015
Posts: 351
Location: Munkholmen

PostPosted: 01.04.2016 13:10    Post subject: Reply with quote

Tull? Klubben lever av å vise seg frem. Selge seg. Om det betyr kamera i nærheten må vi nesten akseptere. Du er ikke mye til fotballspiller om du feiler bare fordi Elvestad entrer garderoben.
_________________
Dahls.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 01.04.2016 13:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Synes absolutt det var verdt en titt, selv om høydepuktet forsåvidt var da Elvestad var hos Frode Johnsen i Skien og øvde på avslutninger.

Synes både Kåre, Stig Inge, Erik og resten av støtteapparatet kom veldig godt ut av det. En fin klubb med mange fine mennesker.

En prestasjon å klare backspin på samtlige avslutninger omtrent. Hadde han bare siktet mot midtbanen så hadde nok ballen trillet i mål langt oftere.

Høydepunktet for min del var da han løp ned plastfiguren og Hoftun knakk sammen totalt.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 01.04.2016 14:37    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Farken, fikk det ikke med meg.

Noen som vet om det er mulig å se dette uten å betale det hvite ut av øyet for abonnement på Sumo?


Sendes på vanlig(!) Tv2 i dag kl. 1900.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 01.04.2016 15:36    Post subject: Reply with quote

Fint vorspiel før "tett-på" Tommel'n opp! Ingen tvil om at dette gir pluss-poeng, om man velger å se helt objektivt på forholdet til øvrige supportere av andre klubber/ikke-fotballinteresserte.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 01.04.2016 17:10    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:


Sendes på vanlig(!) Tv2 i dag kl. 1900.

Supert, takk Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 03.04.2016 13:28    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../43734850/

Reagerte på dette selv i går.
I intervjuet der Bredeli prater med Mike så blir Skjelvik fanget opp naken og kameramann reagerer ikke og filmer fortsatt rett mot han.

Skjønner at Skjelvik og flere blir irritert når man ikke kan skifte uten å risikere å bli blottlagt for hele landet.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 25.05.2016 21:15    Post subject: Reply with quote

Guløsesongen 2015 på Sportskanalen nå! Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.06.2016 20:54    Post subject: Reply with quote

Antar Øystein Jorem er sommervikar i Adressa. Stusser på et par ting i hans første store sak:

Gøril Kringen burde vel ha vært fritatt ekspertrollen da det viste seg at hun ikke hadde sett landskampen mot Island? Dessuten spesielt å omtale Tjærnås som C More-ekspert når (de norske) sportskanalene er lagt ned.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
royal league
Junior


Joined: 06 Aug 2016
Posts: 2

PostPosted: 06.08.2016 10:14    Post subject: Sportsjournalister Reply with quote

Skal ikke sportsjournalister være objektive? Lillestrøm-supporter Morten Stokstad skal dekke kampen for VG i dag. Nå sitter han på Twitter skriver ting som dette: "Huset jeg har kjøpt i Lillestrøm er forresten fra 1977. Året LSK vant The Double og RBK rykket ned. Er så rutinert."

Er det innafor? Samme mann har blir kritisert landet over for å være for subjektiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2016 10:17    Post subject: Reply with quote

Det skal de, men man ser det ofte i norsk sportsjournalistikk at det skinner godt igjennom hvem de holder med og hvordan de helst ser at et oppgjør går.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
royal league
Junior


Joined: 06 Aug 2016
Posts: 2

PostPosted: 06.08.2016 10:24    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Det skal de, men man ser det ofte i norsk sportsjournalistikk at det skinner godt igjennom hvem de holder med og hvordan de helst ser at et oppgjør går.


Jeg er ny her, så jeg skjønner ikke enda hvordan jeg svarer uten å quote.

Ja, enig i at det ofte skinner gjennom, men rart de ikke har regler om hvordan de skal oppføre seg på sosiale medier i det minste. Jeg blir provosert av å tenke på at en LSK-supporter skal dekke LSK-RBK for landets største avis, og det blir ikke bedre av at han hauser opp sin egen LSK-sympati i timene opp mot kampstart. Enig?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 06.08.2016 10:25    Post subject: Reply with quote

Sports"journalistikk".
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2016 10:38    Post subject: Reply with quote

Er veldig få sportsjournalister i Norge som klarer å holde seg upartiske. Det samme gjelder kommentatorene i Tippeligaen. Skinner så jævlig igjennom hvilket lag de støtter og det er gjerne først når Rosenborg totaldominerer en kamp at det kommer noe positivt. Alsaker var jo ekstrem når det var Brann-kamper, mens godeste Drillo hater alt som har med Rosenborg å gjøre.

Sportsjournalister skal også skrive for å provosere og skaffe lesere. Morten P tror jeg faktisk ikke vet bedre, han er bare udugelig nok til sin egen fortjeneste - om man kan si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.08.2016 11:25    Post subject: Reply with quote

Synes det er verre når kommentatoren holder med et lag enn dette. Her kan man bare la være å følge med på VG. Dette er ikke noe å hisse seg opp over spør du meg. Det er verre for omdømmet til VG, hvis de har som mål å bli tatt seriøst.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 06.08.2016 12:01    Post subject: Reply with quote

Synes Aftenpostens 'Hole' er verre. PÃ¥ lik linje med Morten :P
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 06.08.2016 13:12    Post subject: Reply with quote

Enig med Megafritz - andre meningstryner kan man tross alt bare gi beng i, mens kommentatoren er man dessverre stuck med dersom man samtidig vil ha med seg litt lyd fra stemning på tribunen o.l.

I denne tiden hvor jeg blir tvunget til å betale for PL for å se TL så kan jeg lansere et alternativ jeg GLATT hadde betalt nesten like mye for:

Whoever som har rettighetene lar meg kjøpe abbo på RBK sine kamper, borte og hjemme. De sørger for å ha Kim Rud Petersen som kommentator for meg uansett. Så kan f.eks. lsk-supportere som hadde sett samme kamp få høre Tom Nordlie eller en eller annen trist fyr som hadde hjemmesympati.

Ingen andre kamper interesserer meg, og jeg får en kommentator med tilsvarende holdninger som meg selv til det som foregår på banen. Verdt penger.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.08.2016 14:13    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:


Whoever som har rettighetene lar meg kjøpe abbo på RBK sine kamper, borte og hjemme. De sørger for å ha Kim Rud Petersen som kommentator for meg uansett. Så kan f.eks. lsk-supportere som hadde sett samme kamp få høre Tom Nordlie eller en eller annen trist fyr som hadde hjemmesympati.


Dette ble jo på et vis prøvd, da adressa.no hadde rettigheter til å vise kamper for noen år siden, og man kunne velge nøytral eller Petter Rasmus (noen ganger en annen trønder) som kommentator. Det var vel ikke noe særlig suksess, men det skyldtes nok mye heller at både RBK og tippeligaen begynte nedturen for alvor på den tiden.

Jeg hadde selv også betalt noen kr ekstra for dette for øvrig, men det bli jo begrenset hvor mye man skal betale for de 10-12 bortekampene ila. et år man trenger å se kamp fra stua.

Enn så lenge så får vi håpe det dukker opp noen som er generelt bedre kommentatorer (uavhengig av partiskhet). Dessverre så prioriteres ikke TL og da ender det opp med håndballkommentatorer og diverse ymse.
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2016 10:48    Post subject: Reply with quote

Dette funker fint på NBA League Pass, kan svitsje mellom hjemme og borte-broadcaster. Selvfølgelig i en annen skala mtp målgruppen. Men det hadde vært fantastisk om det kunne vært sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 07.08.2016 10:58    Post subject: Reply with quote

Megafritz: Enig i alt utenom at dette nok er en lettere avgjørelse for meg som er langt unna og sjelden er aktuell for hjemmekamper. Sånn sett kunne det jo vært helt konge om klubben tilbød "Sesongkort + bortekamper" for de som ikke er så glad i bussturer, hvor man får bortekampstream med trønderstemme for litt mer enn bare fast plass på Lerkendal. Smile

Ten8y: Jeg er vant til det samme fra NHL selv, og ja, det er noen i verden som ser på det også, men teknologien burde nærme seg at dette kan gjøres på en måte som ikke er noe katastrofalt tapsprosjekt skulle man tro..
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2016 14:30    Post subject: Reply with quote

Teknologien bør absolutt være der, spørsmålet er vel heller om det er bærekraftig å lønne den utskremte kommentatoren. OG om mange nok er interessert i en sånn løsning. Folk flest er jo træg med sånne nymotens ting. Så får de heller sitte å irritere seg over tv2`s kommentatorer.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 14.08.2016 13:28    Post subject: Reply with quote

Ganske random spørsmål fra meg her, fant ikke noe bedre tråd:

TV2 har siden før sesongen hatt i mellom og i sendinger hatt ei snelle som synger de forskjellige lagene i TLs supportersanger litt sakte og sensuelt samtidig som bilder i slow motion i bakgrunnen. Dette for å promotere kamper som skal sendes. Nå følger jeg mye med, RBK spiller mange tv-kamper, men jeg har _ALDRI_ hørt at det har blitt sunget noen RBK-sang i denne forbindelse. Spurte min over middels interesserte far og heller ikke han hadde sett noe til dette. Flere som har merket seg dette, eller har jeg bare hatt sykt dårlig timing og dermed ikke fått det med meg?

Det er ikke noe jeg drømmer om at TV2 MÅ få med, men synes bare det er noe merkelig.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 14.08.2016 13:34    Post subject: Reply with quote

Jo, de synger 'Rosenborg å Rosenborg er Trondhjems fotballag, å Rosenborg, å Rosenborg tar seiern hjem idag' osv osv. Syntes den gikk sjelden men oftere nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 38, 39, 40  Next
Page 34 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb