| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.03.2013 21:20 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | Frodo har uten tvil noe personlig mellom seg og Skjelbred. Litt som han duden på VGD som ikke fikk plass til Skjelbred på sin topp-50 liste over norske fotballspillere.
Kanskje like greit å melde seg ut.. |
Nå har jeg jo sagt at jeg vanskelig kan tenke meg annet enn at Skjelbred bør være blant topp 3 i Morten "Guru" Pedersens neste liste over topp 50, samt at han nå burde vært i landslagstroppen.
Men man får jo håpe at det ikke er et krav at man må digge alle ex-Rosenborgspillere med lokal tilhørighet for å kunne skrive her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.03.2013 21:27 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Om han hadde vært aktiv på 10 forum og skrevet at Forren spilte en dårlig kamp på alle sammen, så er det fortsatt kun 1 mening om 1 dårlig kamp, men når du lister det opp etterpå så ser det voldsomt ut.
Så poenget er at siden han nok har delt sin mening flere ganger i samme tidsrom på forskjellige forum så er det "duplikater" i lista di.
Derfor kan du vel heller legge frem en oversikt over hva han har skrevet om Forren her inne på RBKWEB. |
Det er kun snakk om to forum, ikke ti.
Nå er det som nevnt mer aktuelt å her på dette forumet diskutere Skjelbred, som spilte her i mange år, enn å diskutere Forren, som ikke har noe med klubben å gjøre, så selvsagt er det ikke like mye å finne om Forren her. For øvrig intet poeng å lage noen liste, det er jo bare å henvise til søket Hedon selv henviste til i sitt innlegg.
Finner for øvrig svært få duplikater, som du kaller det, antar da du mener to innlegg skrevet både her og på vgd på omtrent samme tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.03.2013 21:29 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | Frodo har uten tvil noe personlig mellom seg og Skjelbred. Litt som han duden på VGD som ikke fikk plass til Skjelbred på sin topp-50 liste over norske fotballspillere.
|
For øvrig, kan du henvise til det innlegget om Skjelbred utenfor topp-50?
Edit: Fant innlegget, og ser at du i desember i fjor mente Skjelbred var Norges nest beste fotballspiller Antar du er Dewaz.
Hadde jo vært interessant om det hadde vært jeg som har skrevet at Skjelbred ikke var topp 50, men jeg hadde ingen innlegg i den tråden.
Meg og Skjelbred, ja, noe må det jo være..
Jeg kan godt erkjenne at jeg tror nok jeg overdriver angående Skjelbred i negativ retning, men tror kanskje du overdriver litt andre veien også..
Last edited by Frodo on 10.03.2013 00:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.03.2013 23:15 Post subject: |
|
|
Min vurdering av topp 50 i Norge (hovdesaklig topp 20, resten blir hipp som happ) ble gjort på bakgrunn av mine egne vurderinger av spillernes ferdighetsnivå, og daværende prestasjoner. Dette ble vel gjort før/rundt den tiden Skjelbred snudde benketilværelsen om til tillit.
Å nå vurdere en spiller som spiller mer eller mindre fast på en av verdens mest tradisjonsrike klubber som landets beste spiller kan umulig være veldig kontroversielt. Jeg forstår at andre har ment det er ganske søkt tidligere, men jeg føler vel kanskje at jeg har størst grunn til å glise akkurat nå. Det var vel du som snakket høyt om dette veddemålet du ville ha (husker du?).
Jeg mener ikke at du må være excited over alle eks-RBK'ere, men det finnes en mellomting mellom det å hylle, og det du har gjort de siste månedene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 09.03.2013 23:24 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | Hentesveis wrote: | At det faktum at Hedon påpeker at Forren har blitt fraløpt av Koné et par ganger skal kunne trekkes frem som bevis for noe som helst er for meg en gåte...  |
Hehe, det får da være måte på til flisespikking, men du har rett i at det ikke burde vært uthevet. Men så var det ikke akkurat "fraløpt" som var de verste beskrivelsene av Forren i de innleggene, du syntes da ikke det? |
Nei, og nettopp derfor skjønte jeg ikke hvorfor dette var et av argumentene dine. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.03.2013 23:41 Post subject: |
|
|
Jeg brukte nok tid på det der som det var, så tok meg ikke tid til å lese korrektur, bare markerte og uthevet negativt ladede ord/vendinger, men det gikk nok litt fort i svingene.
Last edited by Frodo on 10.03.2013 00:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 10.03.2013 00:23 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: |
Å nå vurdere en spiller som spiller mer eller mindre fast på en av verdens mest tradisjonsrike klubber som landets beste spiller kan umulig være veldig kontroversielt. Jeg forstår at andre har ment det er ganske søkt tidligere, men jeg føler vel kanskje at jeg har størst grunn til å glise akkurat nå. Det var vel du som snakket høyt om dette veddemålet du ville ha (husker du?).
|
Vurderingen din kom på et tidspunkt hvor Skjelbred hadde slitt benken i ca. 1,5 år, så der og da var det nokså kontroversielt, men ok. 2 gode måneder har han hatt, men han trenger selvsagt mer for at vi skal kunne si at du har hatt rett hele tiden og jeg feil. Skjelbred har også tidligere vært god i perioder, det har jeg ikke lagt skjul på, men hans manglende evne til å være stabilt god lenge er noe jeg alltid har holdt mot ham.
Jeg husker godt at jeg inviterte til veddemål, men finner ikke igjen innlegget. Tror det forsvant noen innlegg fra forumet en gang i høst.
Uten at jeg husker nøyaktig hva jeg skrev, antar jeg det var noe sånt som at jeg setter 500 boks på at Skjelbred ikke vil spille fast i en av de store ligaene gjennom karrieren, og at kriteriet vil være noe sånt som å starte minst halvparten av kampene eller spille minst halvparten av spilletiden, og at om han skulle komme i nærheten uten å klare det helt, så vil jeg anse det som uavgjort veddemål.
Uansett husker jeg meget godt at det var ingen som tok i mot veddemålet, så du hadde kanskje ikke den store troen på Skjelbred innerst inne, likevel?
For øvrig har Skjelbred hatt spilletid i 11 av 24 seriekamper (startet i 9) i årets sesong (46 %), og spilt 673 minutter av 2160 mulige (31 %).
Starter han resten av kampene ender han opp med å ha startet i 19 av 34 kamper. Men selv om han spiller 90 minutter i hver gjenstående kamp vil han "bare" ha spilt 51 % av total spilletid, så jeg tror nok vi kan fastslå at han neppe vil spille minst halvparten av total tid.
Men vi kan gjerne inngå veddemål på ny, fra og med 2013-14, selv om oddsen min er langt dårligere nå:
-Du vinner om han både klarer å starte minst halvparten av seriekampene og spille minst halvparten av antall minutter (synes i hvert fall ikke det er for strenge kriterer om man skal snakke om å spille fast, men mulig jeg kun snakket om antall starter sist, får sette det på kontoen for revidering etter siste to måneders hendelser!).
-Uavgjort om han klarer kun én av delene ovenfor, eller er i nærheten av en eller begge (jeg skal være raus her).
-Jeg vinner om han er et godt stykke unna.
Som et tillegg kan vi ta med et veddemål om resten av sesongen i Hamburg:
-10 seriekamper gjenstår, du vinner 200 boks om Skjelbred starter minst 8 kamper (han vil da ha startet i minst halvparten av kampene), jeg vinner om han starter høyst 2 (oddsen er naturligvis minst for uavgjort, men tror nok ellers oddsen klart er på din side).
-Uavgjort ellers, også om han blir satt ut av spill pga. skade. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.03.2013 01:00 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke noe behov for å gå inn i noe veddemål med deg, da "diskusjonen" gikk i om Skjelbred hadde kvalitetene til å spille på øverste nivå eller ikke. Det har han bevist ganske greit. Jeg har sett etter innlegget uten hell tidligere jeg også.
Du må gjerne regne på prosent som en gal, men det endrer ikke stort mye. Skjelbred har med solide prestasjoner kjempet seg bort fra transferlista til å bli en av HSV sine store bidragsytere - leser du på seriøse HSV-forum vil du se at brukerne der vurderer Skjelbred sine bidrag til å være mer nyttige enn blant annet vdV sine.
Men Skjelbred er Skjelbred, og med den beskjedne summen han kom for, med den konkurransen som er på hans plass og ferskheten i hans suksess tatt i betraktning er det naturligvis kort vei fra bane til benk og omvendt.
På de kampene han har har han altså vært blant banens beste 4 ganger (skal man tro HSV sine FB-avstemninger, 400k følgere der). En gang som banens beste.
https://www.facebook.com/...permPage=1 |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 10.03.2013 01:11 Post subject: |
|
|
Jeg har lest om Skjelbred her:
http://www.hsv-forum.de/
Joda, virker som om mange vil ha ham i startoppstillingen.
Og jeg må nok tolke innleggene dithen at Skjelbred som regel er den som blir ofret ved spillerbytte fordi han ikke har stort nok "navn".
Det som blir spennende å se, er hvor lenge det holder. Som jeg har nevnt har jeg aldri sagt noe på hva Skjelbred kan være i stand til å prestere når han har dagen (selv om det er åpenbart at han mangler teft hva mål/målgivende pasninger angår), bare at han jevnt over, helhetlig sett, ikke presterte så veldig godt i Rosenborg, sett i forhold til lønn og hype (samt at han forsvant for en billig penge).
Det er kontinuerlig gode prestasjoner jeg har savnet, og det er jo ikke slik at jeg blir illsint om han skulle få det til nå, om ikke på annen måte enn at han burde gjort det i Rosenborg også. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.03.2013 01:36 Post subject: |
|
|
Han ble vel nesten konsekvent brukt feil. Enten på kant, eller som en av to på midten. Var vel bare under Høgmo og etter at Eggen la om til 4-3-3 at han i det hele tatt fikk en rolle som passet han.
Egentlig ganske håpløst, Hamrèn skulle på død og liv ha Iversen som offensiv midtbane men den ene omgangen Skjelbred fikk på den plassen så fikk vi se hvor mye bedre Skjelbred var i rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 10.03.2013 01:46 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Han ble vel nesten konsekvent brukt feil. Enten på kant, eller som en av to på midten. Var vel bare under Høgmo og etter at Eggen la om til 4-3-3 at han i det hele tatt fikk en rolle som passet han.
Egentlig ganske håpløst, Hamrèn skulle på død og liv ha Iversen som offensiv midtbane men den ene omgangen Skjelbred fikk på den plassen så fikk vi se hvor mye bedre Skjelbred var i rollen. |
Hm, han spilte sin første seriekamp fra start våren 2005 (forbehold ang. 2004) og gikk altså til Hamburg i august 2011, hvor mye feil ble han egentlig brukt på disse 6 årene? Nesten hele tiden?
Nå er det vel også slik at Skjelbred stort sett har spilt "indreløper" i en diamantformasjon i Hamburg, var ikke denne rollen klassifisert som "feil bruk av Skjelbred" da han var i Rosenborg? Det burde det i hvert fall ikke, da må man jo si at han brukes feil i Hamburg også. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 10.03.2013 02:36 Post subject: |
|
|
Nei, konsekvent feil ble han ikke brukt. Men MYE feil. I starten fikk han tillit som den offensive. (Riktig nok mye sominnbytter, men ta alderen i betraktning da) Jeg anser han som best enten som indreløper eller som offensiv, hengende midtbane. Disse rollen fikk han veldig lite spilletid i, de to siste sesongene han var hos oss i alle fall. Sesongen etter benbruddet var veldig preget av det, og viste oss ikke det beste av ham.
Hans 'evigvarende' problem er manglene på målpoeng. Og veldig mange offensive midtbanespilleren dømmes etter dette. Men sett utover det er han utvilsomt en av de aller beste spillerene RBK har utviklet selv. Selv i storhetstiden slet flere av stjernene med å slå igjennom i større ligaer. Ciljan har en benrapphet, grunnteknikk og arbeidskapasitet som går utenpå de aller, aller fleste i Norge.
Han er også en spiller som blomstrer når tempoet øker. Se på internasjonale kamper med RBK og Hamburg nå. Mest nærliggende sammenligning om du spør meg, er Ørjan Berg. Tror og håper Ciljan kommer hjem om 2-3 år og spiller karrieren ut i RBK. Med rutine og den grunnteknikken ser jeg ingen grunn til at ikke han kan utfordre Berg og Strand på legendestatus og lange karrierer. Spår at Ciljan spiller til han er 36/37 år. - hos oss. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.04.2013 22:49 Post subject: |
|
|
kai risholt @kairisma 2m
| Quote: | Stikker ned i lobbyen og ser om jeg får noen lønn.Presidenten skulle fly hit og betale i dag
1 april.
Tipper svaret blir
i morgen,i morgen |
Skjønner at man ønsker et utenlandsopphold, men det må være kjipt å bli sittende uten lønn. Rart at ikke spillerne(rådgiverne) er mer kritiske når man skal velge klubb. Mange klubber med dårlig rykte når det kommer til betaling der ute. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.04.2013 23:11 Post subject: |
|
|
1 April?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.04.2013 23:16 Post subject: |
|
|
Ser ikke sånn ut, men kan jo selvsagt være  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.04.2013 01:19 Post subject: |
|
|
Mente det var to nordmenn i den klubben (Etar), hvorav en fra lavere divisjoner enn Risholt, men det viste seg at Mesut Cans overgang strandet. Enda en historie om uteblitt lønn og kontrakter som ikke er verdt papiret de er skrevet på.
Mesut Can fikk ikke lønn av hans tyrkiske klubb, som også nektet ham en overgang til Etar. Nå er han på klubbjakt i Norge.
Fotballsonen kunne i midten av januar skrive om den forhenværende Skeid-spilleren Mesut Can, som var klar for bulgarske klubben FC Etar på utlån fra tyrkiske Korfez FK. Det var snakk om en låneovergang ut sesongen, men nå kan 21-åringen avsløre til Fotballsonen at noen overgang aldri kom i stand. Avtalen var at han skulle spille vederlagsfritt i Bulgaria ut sesongen, men plutselig skal Korfez ha kommet med et krav om penger.
- Jeg fikk beskjeden da jeg skulle signere kontrakten her om dagen, uten at jeg aner hvor mye penger det var snakk om. Det endte med at klubbene ikke ble enige, forteller han.
Mesut Can, som er av tyrkisk opprinnelse, signerte en treårskontrakt med den Korfez, men etter at Etar-overgangen gikk i vasken, ble også kontrakten med den tyrkiske tredjedivisjonsklubben revet i stykker.
- Vi hadde en avtale om at jeg skulle få betalt en viss sum hver måned, men det ble ikke holdt. Det endte med at jeg satt blakk i Tyrkia i flere måneder, men jeg kom meg i hvert fall bort, fortsetter spilleren... Artikkel: "Ny nordmann lurt i Tyrkia." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 26.05.2013 12:17 Post subject: |
|
|
| Forren vurder fremtiden |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 27.05.2013 13:47 Post subject: |
|
|
| Har ennå ikke fått ett eneste minutt spilletid, men angrer ikke på at han gikk... lønna er jo viktigere enn sportslig utvikling! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.05.2013 13:59 Post subject: |
|
|
| For et flåsete innlegg. Lønna er sikkert fin den, men han kan jo ikke angre på at han tok sjansen på å prøve seg i PL-klubb med gode muligheter for spilletid. Ikke dumt å være tålmodig, plutselig kan han få sjansen og griper han den så er ventinga glemt. Begrenset hvor mye mer han kunne utvikle seg i Norge og exit-mulighet tilbake hit vil alltid være der uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.05.2013 14:05 Post subject: |
|
|
| Han har vel muligens vært litt offer for omstendighetene, både gjennom at det kom et managerskifte rett etter at overgangen var i boks, samtidig som Southampton også har prestert over forventning (var tippet på nedrykk av de fleste). |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 27.05.2013 14:30 Post subject: |
|
|
| Og at han er oppskrytt |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 27.05.2013 14:38 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | For et flåsete innlegg... |
Det må være veldig behagelig for deg som ennå har til gode å skrive et flåsete innlegg på forumet - du er jo nesten å betrakte som et sannhetsvitne for alt som rører seg i fotballen, dønn seriøs som du alltid er.
*bøyer seg i støvet, i ærefrykt og ærbødighet, for O store Henning* |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.05.2013 15:27 Post subject: |
|
|
| Takk. Du drar det litt langt, men liten tvil om at du har et poeng. Skal ta deg mindre seriøst fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 04.06.2013 01:55 Post subject: |
|
|
Moa på vei til Stuttgart: http://www.bild.de/sport/....bild.html
Kan være lurt med et klubb bytte, virker som om han ikke er 1 valg i Hannover selv når han er skadefri. Men skal det blir et bra bytte så må han holde seg unna skader |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.06.2013 15:34 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...282483.ece
- Får jeg signaler om at Southampton ikke satse på meg, vil jeg gjerne ha spilletid et eller annet sted, dersom klubben er villig til å låne meg ut eller eventuelt å selge meg. Det vil ikke være noen nedtur å måtte dra hjem til Norge, heller. Jeg har opplevd Premier League-drømmen, og om jeg ikke lykkes har jeg i hvert fall forsøkt.
Ja litt av en drøm å spille hele 0 kamper for et PL-lag.
Skikkelig suksess  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|