English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 215, 216, 217  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
iconbit
Veteran

PostPosted: 08.03.2013 20:25    Post subject: Reply with quote

I København er Mos 6. valg som spiss og Grindheim 6. valg som indreløper, så kan parterne blive enige bør det blive permanente aftaler til sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran

PostPosted: 08.03.2013 20:29    Post subject: Reply with quote

Vif kan få en god vårsesong, og hvis iconbits spådommer slår til, så kan de ha en ok høst også.
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 08.03.2013 20:39    Post subject: Reply with quote

VIF har den mest tragiske drakten jeg har sett etter krigen iallefall!
Back to top
LeMond
Proff

PostPosted: 08.03.2013 21:02    Post subject: Reply with quote

Sykkeldrakt.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 08.03.2013 21:19    Post subject: Reply with quote

Øyvind wrote:
VIF har den mest tragiske drakten jeg har sett etter krigen iallefall!

Synes den var meget, meget fin.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 08.03.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Enig med Sola, en helt fantastisk drakt (i norsk sammenheng) Very Happy
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 08.03.2013 21:27    Post subject: Reply with quote

http://fotball.aftenposte...271386.ece

"VÃ¥lerengas nye drakt er den beste i norsk eliteserie noen gang. Punktum."

Drakta spiller visst på den vi fikk i 1915, da de mosegrønne draktene ble bytta ut.

Hyggelig med Mos tilbake, men Rekdal sier jo at vi jobber med en annen spiller mer permanent - det har vært snakk om en offensiv Costaricaner, visstnok anbefalt av Barrantes og Gonzales. Dette er det mest omtalte på ryktebørsen i alle fall.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2013 21:36    Post subject: Reply with quote

Drakta passer klubben godt.

VIF fortsetter å hente gamle kjente med større navn enn evner. Atpåtil på korttidskontrakter.

Det kan godt hende iconbit har rett og Grindheim og Mos kan bli VIF-spillere på permanent basis i sommer, men det er uansett ikke så mye å hoppe i taket av etter min mening.

Jeg ser på Wikipedia at godeste Mos leverte 7 scoreinger på 33 kamper sist han var i Oslo, og har i grunn bare levert i Tromsø i sin karriere - et lag som er eksperter på å få middelmådige spisser til å produsere mål. Jeg har heller ikke all verden tro på at han plutselig skal bli storscorer under Rekas vinger.

Nå vet jeg ikke hvor mye han investoren har hatt med spillerkjøp å gjøre, men jeg hadde vært skuffet om laget jeg var glad i liksom skulle satse ordentlig snytt og hentet Rekdal som trener og Solli, Grindheim, og Mos som forsterkningerforan sesongen. "Trygge" og ekstremt lite spennende valg, og navn jeg ikke kan se skal kunne dra VIF til de store høydene.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

Dette er jo spillere jeg ville kjeftet Hoftiz huden full for å hente til vår klubb, lav oppside, høy alder og høy lønn, koblet med for store navn til å bli byttet ut ved dårlige prestasjoner, så de der kan VIF gjerne få beholde så lenge de vil for min del. Det blir ikke ekstraordinære prestasjoner av sånt, det blir ikke god økonomi, og det blir definitivt ikke et godt lag på sikt. I beste fall snakker vi en veldig mediedekt femteplass, uten fotballmessig framgang, og det forbauser meg at det er godt nok for det eneste Oslo-laget i norsk toppfotball.

Kos dere med nostalgishowet, det blir ikke bare gøy, tror jeg.
smeboe
Proff

PostPosted: 08.03.2013 22:37    Post subject: Reply with quote

Ettårskontrakt og lån med Solli, Grindheim og Mos gir i hvert fall Reka tid til å gjøre kloke og langsiktige valg på spillerkjøpsfronten framfor å måtte kjøpe noe dyrt eller dårlig nå, så får vi håpe det hjelper. Men vi har blitt kvitt mye ræl - Stoor, Koné, Leigh, Laajab (unggutten Næss gikk til Stabæk, men han hadde jeg personlig tro på).

Selvfølgelig, Rekdal gjør det lettere for seg selv når han skaffer tilbake klansfavoritter (DFH var kanskje ikke favoritt lenger, men...) - det skal mer til før surmulinga fra fansen kommer.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2013 23:02    Post subject: Reply with quote

Det er dog noe spesielt å hente inn spillere til en mellomsesong i mine øyne. Jeg føler VIF er, eller i hvertfall burde være i angrepspsjon med pågangsmot, ny tro, ny trener, og pengesterk investor i ryggen.

Uansett tror (og "håper" jeg for klubbens del) at fansen er tålmodig og ser an noen kamper. Men det er mye for dem å klage på om det skulle gå skeis.

En og annen korttidsspiller for å fylle store hull er selvsagt greit, men så vidt jeg har fått med meg er alt som hittil er hentet spillere som skal kunne gå rett inn på laget, men har (i utgangspunktet) frustrerende korte kontrakter. Eneste fordelen må vel være at om en eller flere av disse spillerne ikke skulle levere/forsvare lønna, så er det greit å bli kvitt dem. Men det er i overkant defensiv strategi. Personlig ble jeg veldig frustrert over kontrakta Mix fikk i fjor. I VIF har de nå liknende kontrakt på tre spillere.

Både VIF og RBK har vært litt i startgropa før denne sesongen med store utskiftninger i både stall og trenerstab. Man kan selvsagt ikke garantere at alt vi har henta slår til heller, men jeg er i hvertfall veldig glad for at vi har valgt å se etter annet enn gamle kjente og signert kontrakter på 4-5 år på de fleste.

Smeboe, du som forhåpentligvis har litt mer oversikt enn meg, har dere gode/lovende alternativer i stallen til disse tre (hhv sentral midt, høyreback og spiss) i klubben, eller må alle disse tre erstattes i løpet av året om det ikke blir forlenging?
bongo
Veteran

PostPosted: 08.03.2013 23:20    Post subject: Reply with quote

Den trøya var fæl, enkelt å greit!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2013 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også den var fæl. Enga har hatt ligaens beste trøyer i et par sesonger nå, men dette var definitivt et skritt ned. Kan ikke fordra stripete trøyer, enten de er horisontale eller vertikale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.03.2013 07:32    Post subject: Reply with quote

Torgeir Børven:

" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

En kjempe kommentar Cool

- Torgeir Børven
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 12.03.2013 14:23    Post subject: Reply with quote

Grindheim ny anfører. Udmiddelbart rart at bygge laget opp om en spiller, der kun har kontrakt til sommer
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2013 15:21    Post subject: Reply with quote

Da er det vel ingen tvil om at han får en langtidskontrakt. Aldri i verden at Reka gir en leiesoldat kapteinsbindet i en halv sesong og knapt nok det. Han har jo uansett ingen fremtid i FCK.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2013 16:41    Post subject: Reply with quote

Helt enig.

Det ligger nok en klausul i avtalen her. Om ikke kan det jo hende at FCK vil hente ham tilbake om han imponerer.
Elg
Veteran

PostPosted: 12.03.2013 16:45    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært fantastisk morsomt om enga hadde mistet kapteinen sin i juli Smile

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 12.03.2013 16:53    Post subject: Reply with quote

Tror også at det ender med langtidskontrakt, som jeg skrev ovenfor. Men det er i så fald ikke dårlig forhandlingstaktik fra VIF's side?
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 12.03.2013 16:55    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det ligger nok en klausul i avtalen her.
Tommel'n opp!
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 12.03.2013 20:12    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Smeboe, du som forhåpentligvis har litt mer oversikt enn meg, har dere gode/lovende alternativer i stallen til disse tre (hhv sentral midt, høyreback og spiss) i klubben, eller må alle disse tre erstattes i løpet av året om det ikke blir forlenging?

Talentsituasjonen er bra såvidt jeg vet, men jeg har sett for lite av talentene i spill selv, så dette er basert på det jeg har lest. Forøvrig alltid spennende å lese og skrive om talenter rundt omkring, så jeg tar meg tid til å skrive om flere.

Sentral midtbane:
- Ghayas Zahid(94) spiller i Fellah-rollen (offensiv midtbane sentral), og kom inn i noen TL-kamper i fjor. Har vært god, men varierende i treningskamper.
- Kamer Qaka(95) spilte en del som defensiv midtbane i fjor, men har visst holdningsproblemer. Han har trent med Odd litt i vinter, vet ikke hva som skjer fremover. Han har vært en barnestjerne i flere år, og kanskje mista kontakt med moder jord.

Spiss:
- Chuma Anene (93) har dere sikkert sett i TL i fjor, scoret 2. Rask, sterk, men trenger å bli tøffere og mer "rett på". Spiller ofte kant p.d.d, men er egentlig midtspiss.
- Aaron Samuel(94) kom fra Nigeria i fjor, scoret ett i TL. Var nesten på vei til Sarpsborg siden han viste dårlig utvikling, men har skjerpet seg og virker som om han kjemper med Anene om 3. valg som spiss
- Sidoine Oussou (92) kom jo som "kjempetalent" før 2011-sesongen, men har spilt lite og ikke funnet seg tilrette. Er på utlån i Belgisk 1. divisjon, vi håper han kommer tilbake sterkere til sommeren.
- Shåresh Ahmadi(94) og Moussa Njie(95) har begge vært innbyttere i treningskamper, men er nok begge litt lenger unna laget.

Forsvar:
Her mangler vi unge erstattere til Solli p.d.d - vi har Dahl Hagen og Simon Larsen som muligheter, men de er også aktuelle for andre plasser.
- Marcel Wawrynkievitz (eller noe lignende, vanskelig navn) kom tilbake til VIF etter et opphold i Polen såvidt jeg vet, og har imponert som innbytter på venstrebacken for Thomassen.
- Ivan Näsberg (96) er fast på aldersbestemte landslag, var med til La Manga og kan banke på døra hvis han imponerer for junior/rekruttlag.
- Nikolai Næss(93) dro til Stabæk etter Rekdal kom, spiller på førstelaget der nå.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 12.03.2013 20:47    Post subject: Reply with quote

Vålerenga har vært i Tyskland og spilt treningskamp mot Hamburg. Det ble seier til Grindheim & co. Skjelbred spilte ikke, det gjorde ingen andre fra startoppstillingen på søndag heller, men 5 av de som startet på benken var med i dagens kamp.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.03.2013 03:21    Post subject: Reply with quote

smeboe wrote:
Men vi har blitt kvitt mye ræl - Stoor, Koné, Leigh, Laajab

Å se hvordan det har gått med spillerne dere "rappa" foran nesen vår i Martin Andresens geniale taktikk "kjøpe alt RBK prøver seg på", er ikke annet enn kjempemorsomt. Dere storkoste dere når Stoor, Kone og ikke minst VPG signerte, men nå er de "ræl" dere har kvittet dere med.
Pinlig situasjon sportslig, økonomisk, moralsk og samtidig brudd på norsk lov.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 13.03.2013 14:15    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
smeboe wrote:
Men vi har blitt kvitt mye ræl - Stoor, Koné, Leigh, Laajab

Å se hvordan det har gått med spillerne dere "rappa" foran nesen vår i Martin Andresens geniale taktikk "kjøpe alt RBK prøver seg på", er ikke annet enn kjempemorsomt. Dere storkoste dere når Stoor, Kone og ikke minst VPG signerte, men nå er de "ræl" dere har kvittet dere med.
Pinlig situasjon sportslig, økonomisk, moralsk og samtidig brudd på norsk lov.

Dette er å kaste kampesteiner i glasshus. Det er heller ikke det minste morsomt å tenke på at halvparten av disse godt kunne havnet i RBK, og vi overhodet ikke har en moralsk fot å stå på når det gjelder VPG saken.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 13.03.2013 16:12    Post subject: Reply with quote

Enig at vi ikke kommer perfekt ut av VPG saken, men VIF kommer desto verre ut. Stoor og Kone kunne havnet i RBK ja, og om de hadde blittt suksess hos RBK får vi aldri vite. Det gjør det ikke mindre morsomt å se hvordan det gikk med dem i VIF. Holder meg som oftest unna skadefryd, men akkurat her synes jeg det var på sin plass å more seg litt over at en VIF supporter kaller 2 spillere som de "stjal" fra oss for "ræl vi har kvittet oss med" på vårt forum Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 215, 216, 217  Next
Page 98 of 217

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb