English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Leipzig
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
80%
 80%  [ 50 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
8%
 8%  [ 5 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
3%
 3%  [ 2 ]
Denic
1%
 1%  [ 1 ]
Levi
3%
 3%  [ 2 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Jebali
3%
 3%  [ 2 ]
Total Votes : 62

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.09.2018 20:11    Post subject: Reply with quote

Jeder sechste Einwohner Trondheims ist Student. Das prägt auch die lokale Kulturszene. Sie gilt als die aufregendste und spannendste Norwegens und überflügelt Oslo und Bergen. Egal ob Kultur, Ausgehen oder Party - in Trondheim findet man das alles. Das Klima ist für Mittelnorwegen relativ mild, Anfang Oktober müssen wir uns auf Temperaturen um die 5°C einstellen.

Die Anreise nach Trondheim gestaltet sich nicht wirklich kompliziert. Durch die Entfernung von rund 1.700 Kilometern zwischen Leipzig und Trondheim dürfte für die meisten Fans der Flieger die erste Wahl sein. Direktflüge gibt es ab Deutschland zwar nicht, aber SAS und Norwegian fliegen eigentlich ab allen deutschen Großstädten nach Trondheim, wobei der Zwischenstopp meist in Oslo oder Kopenhagen erfolgt. Für Hin- und Rückflug muss man hier rund 200-250€ einplanen. Der Fanberband bietet eine Busfahrt nach nach Trondheim an, Anmeldung unter orga@fanverband-rbl.de

Mehr lesen: TRONDHEIM, GLASGOW, SALZBURG - UNTERSTÜTZT UNSER TEAM IN EUROPA!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.09.2018 20:35    Post subject: Reply with quote

Pumpa bollar, klippa gräset, jobba i klubbshoppen, servera mat i kafeterian...

Dessa är bara några av de bestraffningar som Emil Forsberg kan få om han inte sköter sig i fortsättningen.

Managern Ralf Rangnick har nämligen kommit på idén att sluta bötfälla spelarna i RB Leipzig när de bryter mot klubbens regler.

Nej, om du exempelvis kommer sent, använder mobiltelefonen på träning eller dyker upp överviktig får du i stället snurra i gång lagets nya ”wheel of misfortune”.

– Böter hjälper sällan, konstaterar Ragnick för tyska Bild och tillägger:

– Det gör mer ont för spelarna om de får mindre fritid. Exempelvis genom att stå tre timmar i fanshoppen.

Läs mera: Nya straffsystemet för Forsberg i RB Leipzig

Apropos botkassa: Spillerne skal vel som vanlig rett på blåtur etter returkampen i desember. De var vel i Berlin i fjor, så det blir ikke en så enkel og praktisk løsning denne gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 15.09.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

Leipizig-hannover på viaplay nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2018 20:53    Post subject: Reply with quote

Bratz på krigsstien:

Rosenborg Trondheim spielt in der Europa League in einer Gruppe mit RB Leipzig und dem FC Salzburg. Vorstandsmitglied Rune Bratseth ist alles andere als begeistert - wie er im Interview mit Sport inside erzählt.

Mehr lesen: "Ist das erlaubt?" - Bratseth über das Red-Bull-Duell

Der 57-Jährige wundert sich im Interview mit dem WDR.

"Als ich die beiden RB-Vereine in unserer Gruppe gesehen habe, musste ich natürlich denken: Ist das erlaubt?"

Es sei doch "ganz klar, dass sie zusammenarbeiten, anders kann man das nicht nennen", sagt Bratseth

"Man sieht den Zusammenhang, davon kommt man nicht weg."

(...)

"Auch wenn sie juristisch Recht haben, heißt das nicht, dass es moralisch richtig ist. Vom Gefühl her ist es nicht gut."

Mehr lesen: Bremen-Legende Bratseth prangert Leipzig und Salzburg an
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.09.2018 19:28    Post subject: Reply with quote

Adressa følger opp med egen prat med Bratseth:

– De har sikkert jussen på sin side og gjort alt som skal til. De har en tung sponsor i ryggen som kan hjelpe. UEFA (Det europeiske fotballforbundet) kan sikkert ikke pirke på noe, men jeg er helt sikker på at de ikke er særlig begreistret, sier han.

(...)

– At tysk TV tar turen til Trondheim for å snakke med meg om det, det viser at dette er et problem. Det er det, så lenge temaet er på bordet. At motstanderne kan tenke og spille på resultat. Blir det uavgjort om begge lag trenger poeng i den femte runden? Det er uheldig at man i det hele tatt skal tenke i den retningen. Ofte går jo spillere fra Salzburg til Leipzig, sier Bratseth.

Det har den gamle midtstopperen rett i. I dagens Leipzig-stall er det hele seks spillere med fortid fra Red Bull Salzburg. Fire spillere med Salzburg-kontrakt spiller for eller har spilt for andre Red Bull-klubber:

Les mer: Rune Bratseth reagerer på Rosenborgs Europa-motstandere: – Det er uheldig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2018 20:25    Post subject: Reply with quote

„Zuviele Spieler haben heute nicht die beste Leistung gezeigt. Wir haben in der ersten Halbzeit fast jeden Zweikampf verloren“, sagte der eingewechselte Torschütze Poulsen.

„Am Ende haben wird nicht gut verteidigt. Man muss das cleverer runterspielen.“

Ähnlich sah das Teamkollege Marcel Sabitzer:

„Wir haben in der ersten Halbzeit alles vermissen lassen. Bei uns hat teilweise die Einstellung gefehlt.“

Die Sachsen stehen nach dem ersten Spieltag Gruppe B mit Rosenborg Trondheim und Celtic Glasgow schon unter Druck. Nach einem holprigen Start in die Bundesliga-Saison wartet zudem am Sonntag der deutsche Pokalsieger Eintracht Frankfurt auf das Rangnick-Team.

Mehr lesen: Leipzig im RB-Duell vorgeführt

Blir taperduell dette. Begge lag allerede litt presset til å vinne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 21.09.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Blir et helvete på Lerkendal. Møter et skadeskutt dyr som gjør alt for å vinne tilbake tillit og balanse. Må være våkne og påskrudd. Blir en kanon kamp. Håper jeg
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 21.09.2018 22:54    Post subject: Reply with quote

Usikker på om det er Leipzig eller RBK du sikter til som det "skadeskutte dyret" . RBK skal væll slite med å få flere enn 3 skudd på mål og en halvveis sjanse.

De har ingenting å stille opp med, mot lagene i gruppen! Tror RBK enten taper alle kampene, får en uavgjort eller flakser seg til en seier der utenlandske klubber virkelig får øynene opp for herr Hansen.

Det nytter ikke å investere så lite penger på spillere når klubbene det konkurreres mot bruker 5-15 ganger så mye. Kan ikke bare RBK også bli sponset av et eller annet merke for å hevde seg litt oftere i Europa enn 2 kamper hvert 10 år?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.09.2018 23:33    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Kan ikke bare RBK også bli sponset av et eller annet merke for å hevde seg litt oftere i Europa enn 2 kamper hvert 10 år?


RB RBK? Smile

Jeg er personlig veldig imot den kommersialiseringen da det tar vekk mye historie og identitet osv.

Men en sponsing av utbygging av stadion og sponsormidler til drift av stadion mot å bytte navn på den hadde jeg kanskje kunne taklet. Selve klubbnavnet nei. Dahls Stadion? hehe Smile
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 22.09.2018 00:16    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Usikker på om det er Leipzig eller RBK du sikter til som det "skadeskutte dyret"

Sikter til Leipzig.

Hvis vi klarer å jobbe videre med det Coolen prøvde å skape de første 20 mot Celtic, skjerpet relasjoner og skrur opp tempoet har jeg trua på 3 poengere. Vi har det inne, men må bare få tatt det ut.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 22.09.2018 00:23    Post subject: Reply with quote

Rasenballsports Ralf Rangnick raser:

Dagbladet, oversatt fra Bild:
"- Det er fullstendig perverst at vi reiser rundt i Europa i tre måneder for å kvalifisere oss til denne turneringen, og så har vi spillere som ikke tar dette på alvor.
På stillingen 0-2 til pause byttet Rangnick ut tre spillere. De tre var Nordi Mukiele, Jean-Kevin Augustin og Bruma. Dette kan ikke tolkes som annet enn markering av kraftig misnøye.

På en pressekonferanse fredag kom det fram at Mukiele og Augustin bidro til at oppvarmingen kom et par minutter for seint i gang. Lagkameratene lette etter dem på toalettet, uten resultat. I stedet ble de funnet på trenerbenken, spillende på mobiltelefonen, skriver storavisa Bild.

Treneren varsler at hendelsen kommer til å få konsekvenser i form av bøter:

- Jeg kan fortsatt ikke tro det. Vi hadde klare regler for hvordan vi skulle opptre, men disse ble ignorert. Dette har med holdning og mentalitet å gjøre. Vi så på dette allerede forrige sesong og har hatt fokus på det. Jeg trodde vi hadde kommet et skritt videre, raser treneren, ifølge Bild."


Innbytter Yussuf Poulsen uttaler også at laget hadde spillere som ikke ga hundre prosent.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2018 14:16    Post subject: Reply with quote

Den omtalte saken: Bråk i Rosenborgs gruppe: - Perverst

Pappelg wrote:
RB RBK? Smile


Som haavarl påpekte i en eller annen sammenheng, så er RBK forkortelse for RB Koteng. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 22.09.2018 15:07    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:

RB RBK? Smile


Hvis Red Bull hadde kjøpt RBK så tror jeg i vertfall han Vector-fyren her inne hadde skifta klubb..
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.09.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

Det er masse skriverier om at spillerne til Leipzig ikke tar Europa League alvorlig i det hele tatt. Flere av de større klubbene har samme problem.

Det virker som om spillerne våre tvertimot synes at det "er stas å være med", noe som helt klart bør være fordel for oss?
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 22.09.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

Er det ikke noen Staut oppdateringer her?
Noen som vet hvordan billettsalget har vært så langt?
Er det solgt mange pakker?
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 22.09.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Sjekk STAut-tråden i På sidelinja for generell problematikk. Når det gjelder EL-kampene henger det sammen med når de legges ut for generelt salg. Skal se på det når det mer generelle problemet er under kontroll.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 27.09.2018 12:43    Post subject: Reply with quote

Nå er salget av enkeltbilletter til denne kampen startet, men gitt problemet nevnt over så ser vi ikke noe til STAut her med det første?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 27.09.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg skal sparke det igang når jeg kommer hjem. Det blir ikke høy frekvens på oppdateringene, men noe blir det. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Vector
Senior


Joined: 16 Feb 2015
Posts: 154

PostPosted: 27.09.2018 15:10    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Pappelg wrote:

RB RBK? Smile


Hvis Red Bull hadde kjøpt RBK så tror jeg i vertfall han Vector-fyren her inne hadde skifta klubb..


Hahahaha. Kolstad? Singsås? Brekken? Mange å velge mellom i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 27.09.2018 16:07    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Som haavarl påpekte i en eller annen sammenheng, så er RBK forkortelse for RB Koteng. Tommel'n opp!


RB Koteng var noen andre, tror jeg. Jeg bare gjenfortalte en Celtic-tilhengers oppramsing:
RB Salzburg
RB Leipzig
RB Klubb
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 27.09.2018 23:15    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Jeg skal sparke det igang når jeg kommer hjem. Det blir ikke høy frekvens på oppdateringene, men noe blir det. Smile


Ble det ikke noe graf? Smile RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 28.09.2018 01:54    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

RB Koteng var noen andre, tror jeg. Jeg bare gjenfortalte en Celtic-tilhengers oppramsing:
RB Salzburg
RB Leipzig
RB Klubb

Selv om vi skulle solgt sjela vår til Red Bull kan jeg ikke se for meg at vi legger til en ekstra B Haavarl. Wink
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 28.09.2018 06:22    Post subject: Reply with quote

JohnTiger: Det kommer. Har vært alenepappa det siste døgnet, og det lille jeg har hatt av tid til overs har gått til å forske på løsninger på STAut-datasanken. Men ja, det kommer. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.09.2018 08:28    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
RB Klubb

Selv om vi skulle solgt sjela vår til Red Bull kan jeg ikke se for meg at vi legger til en ekstra B Haavarl[/quote]

Ok RB Klub da. Han celtiker'n var ikke så nøye på det.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 28.09.2018 08:43    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
JohnTiger: Det kommer. Har vært alenepappa det siste døgnet, og det lille jeg har hatt av tid til overs har gått til å forske på løsninger på STAut-datasanken. Men ja, det kommer. Smile


Ikke bry deg om mitt mas Smile Skjønner godt det er andre ting som er viktigere Smile Blir bare så ivrig iblant at jeg glemmer det Very Happy
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Next
Page 2 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb