English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm SK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 60, 61, 62  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 20.08.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Haha, serien blir stadig utvidet, vi får bare ikke vite om det
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 20.08.2018 19:45    Post subject: Reply with quote

Javel, javel, 30-kampersserien da, paragrafryttere. Kan da ikke være så nøye.

Zorac wrote:
Er ikke det ofte slik det er; at innbyrdes oppgjør mellom bunnlagene er utslagsgivende for nedrykkskampen?

Det er mulig, kanskje noe man kan se nærmere på ved anledning. Jeg har hovedsakelig konsentrert meg om poengsum til slutt, hvor tallene ser ut til å være temmelig konsistente. Noen unntak finnes jo; Start greide kvalik med skarve 22 poeng i 2015, mens Aalesund rykket direkte ned med 32 poeng i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 20.08.2018 20:44    Post subject: Reply with quote

Man kan selvfølgelig ikke sammenligne sånt direkte, men likevel interessant å se på f.eks. lsk og Stabæk i fjor. En av tabellene som ble født av GRAut-prosjektet var "Kamper mot nedre halvdel av ligaen"-tabellen. Den viser hvordan tabellen hadde sett ut dersom man kun telte kamper mot lag på nedre halvdel (dette betyr at lag på øvre halvdel fikk 16 kamper hver fordi de møtte alle lagene nederst, mens lag på nedre halvdel kun får 14 kamper fordi de ikke møtte seg selv).

Brann var da best av samtlige, mfk holdt andreplassen sin fra serien generelt sammen med Godset. Lillestrøm rykket hele 7 plasser opp - i en dårlig sesong for dem var de altså meget sterke mot de svake - og fikk til et poengsnitt på 1.929.

Stabæk, som året sett under ett gjorde det bedre enn lsk, ramlet helt ned på 14. plass med et stakkarslig poengsnitt på 1.0.

RBK helt nede på 7. plass forøvrig, med poengsnitt på 1.750 og 1.125 positiv målforskjell pr. kamp. Noe som er med på å illustrere hvorfor så mange synes vi var svake i fjor?



Som sagt forteller ikke en sånn tabell hele sannheten, men det kan gi noen interessante vinklinger på ting. Og hvis lagene fortsetter i samme spor kan det si noe om at lsk vil ta de viktige poengene mot tabellnaboene i litt større grad enn det Stabæk klarer.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2018 19:45    Post subject: Reply with quote

Jævla dommerfaen = frihelg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 12.09.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm anker:

Lehne Olsen wrote:
Jeg er drittlei. Nå må han begynne å følge med. Jævla dommerfaen.

Karantene.

Bamba wrote:
Yeah, but every fucking time we get penalty, they don't give us penalty. Against Sandefjord we get penalty, they don't give. And this time also, before I hit the ball, he shoot my leg. And the referee, they don't have eyes. What the fuck? This is fucked up.

Irettesettelse.

Har de et poeng?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.09.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

Nei. Hvis man skal begynne å synes 'jævla dommerfaen' er greit når man intervjues utenfor situasjonen, så kan man bare slå en tjukk strek over alt som heter dommerrekruttering.

Om Bamba burde vært straffet på samme måte for 'the referee, they don't have eyes', er jo et åpent spørsmål, men jeg synes jo tonen til Lehne Olsen er langt mer trakasserende og krenkende.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 12.09.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

Krenkende??Spar meg.Hvor overfølsomme er vi i 2018.Han ble intervjuet i et derby.
Fotball er følelser,Fjerner man det også,Er fotballen død.
Hadde han sagt noe værre,Men det der er jo sykt mildt.

TÃ¥ler vi ikke det,Bare legge ned fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.09.2018 19:08    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om følsomhet men hvilket signal man sender. Spillere er forbilder. Straffer man ikke utbrudd mot dommer vil det, som zaphod gå utover en allerede fraværende dommerrekruttering. Helt riktig å gi en kamp. Verken mer eller mindre
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2018 19:57    Post subject: Reply with quote

Lehne Olsen uttaler seg aggressivt og krenkende om dommeren. Bamba kaller dommeren blind og bruker skjellsord til å beskrive situasjonen. Å sidestille disse to situasjonene blir for dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 12.09.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

Synes spillerforeningen skal instruere spillerne/klubbene om å nekte spillerintervjuer på vei til garderoben som et tilsvar til NØFF. Dette vil svekke produktet.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.09.2018 08:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok de fleste som spiller fotball eller andre lagsporter med dommer vil kjenne seg igjen i at det går an å bli forbanna på dommeren, og ærlig og oppriktig mene at hen er fullstendig inkompetent. Der må det tåles en del. Grensen går imidlertid hardt ved hva som sies idet man er utenfor kampsituasjon, og spesielt når man snakker til media.

Dommerne er helt nødvendige for gjennomføringen av den sporten Lene Olsen med flere tjener pengene sine på, de burde regnes som en slags bransjekompiser av spillerne, og da (siden normal folkeskikk tydeligvis ikke er nok) må man faktisk klare å beholde et minimum av respekt. Det Lene gjør er ren æreskjelling av en kollega foran åpen mikrofon; det påvirker hvordan andre mennesker, spesielt på Romerike, oppfatter denne dommeren. Og kritikken går ikke engang på handlingen, den går rett på person. Dette er jo utsagn som fort hadde gitt rødt kort hvis han hadde sagt det direkte til assistentdommeren; straffen burde være strengere når han sier det til media i pausen.

Som om ikke det var nok, så tar Lene til og med feil. For en idiot, han burde prise seg lykkelig for den ene kampen. Og hvis spillerforeningen skulle på noen måte støtte dette, så er de like store idioter som spiller seg selv helt ut over sidelinjen. I sånne tilfeller skulle jeg ønske det var en pris å betale for en feilslått anke.
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 13.09.2018 10:52    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Synes spillerforeningen skal instruere spillerne/klubbene om å nekte spillerintervjuer på vei til garderoben som et tilsvar til NØFF. Dette vil svekke produktet.


Hva er egentlig grensa for hva de som dømmer skal tåle, synes du? Jeg stiller meg bak det Zap sier her, det er faktisk de som tilrettelegger jobben som Lehne Olsen utfører han står her og ærekrenker foran kamera. Dette er ikke greit.

Vi har ikke så veldig mange skikkelige gode dommere i Norge pr. dags dato, men det er et yrke det er forferdelig vanskelig å rekruttere flere personer til. Overivrige foreldre slenger dritt til 12-åringer som dømmer 10-åringer hele tida over hele landet. Det skuffer meg enormt at én liten kamps karantene for det Lehne Olsen sier ankes av klubben, noe som er med på å legitimere denne oppførselen om at det er greit å slenge så mye dritt du bare vil om de stakkarne som går rundt på norske fotballbaner og gjør en viktig jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.09.2018 10:55    Post subject: Reply with quote

Lehne Olsen selv var sånn sett eksemplarisk etter episoden. Han la seg paddeflat og sa han hadde oppført seg idiotisk, forventet straff, ville ta denne med uten å mukke. Jeg er jaggu ikke sikker på at han selv bifaller denne anken.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 13.09.2018 11:51    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av denne saken er jeg enig i at det er ganske spesielt å skulle bli intervjuet kun sekunder etter at en omgang eller kamp er ferdig. Hadde jeg noen gang spilt på et høyt nok nivå til at jeg ble intervjuet 10 sekunder etter et tap hadde jeg vært mer i karantene enn på banen.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 13.09.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Wow, ja, for en idiot, som uttrykker helt naturlige følelser i den situasjonen han er i. Riktig å gi straff for å vise at dette ikke er ønsket, men det han gjør er jo helt menneskelig. Han var raskt ute med å beklage seg.

Er alle som synger dommerjævel og jævla rasshøl etc på Kjernen-feltet også idioter?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 13.09.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Nei, men noen ganger er det idiotisk å uttrykke sine naturlige følelser i jobbsammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.09.2018 15:11    Post subject: Reply with quote

Hvis vi taper mot molde eller Lillestrøm på grunn av dommerfeil (ikke det at LSK nødvendigvis tapte pga dommerfeil), så hadde det vel vært befriende for oss fans at spellerne reagerte på det i media? Jeg skjønner forsåvidt at sånt må straffes, men samtidig har jeg full forståelse for at sånt kommer ut i en slik kontekst.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.09.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

Reaksjoner er lov. Så vidt meg bekjent står det også i forskriftene til dommerne at de skal tillate spontanreaksjoner fra spillere. Det er dog enorme forskjeller på hva reaksjonene inneholder. Hadde Lehne Olsen utelatt "jævla dommerfaen" tror jeg han hadde sluppet unna, eller i verste fall fått en reprimande slik Bamba fikk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 14.09.2018 14:15    Post subject: Reply with quote

NFF aviser anken til LSK og Lehne Olsen.
Intet sjokk akkurat
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.09.2018 08:16    Post subject: Reply with quote

Indre stridigheter i LSK/Kanarifansen. KFL planlegger (i utgangspunktet) stille-protest i 19 minutter og 17 sekunder, da de mener at laget ikke blør nok for drakta. Så er det selvsagt flere i supportergjengen som mener dette er feil. Vi får se hva det ender med.

Jeg skjønner at LSK-supporterne er lei av å støtte et lag som konstant har ryggen mot veggen (de som har vært med ei stund husker tross alt andre tider), men det spørs om dette er veien å gå. Det er heller neppe det beste for klubben med ytterligere negativ omtale i media og gnisninger i/mot egen supporterklubb.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.09.2018 09:48    Post subject: Reply with quote

Kan jo fort bli litt stein i glasshus dette - jeg husker jeg var for Kjernens protester mot Perry/sportslig i sin tid med bannere opp/ned og det var vel også en kamp hvor de var stille første kvarteret.

Dette bl.a. for å illustrere hvordan det ville ha vært uten dedikerte supportere, som de risikerte å miste hvis ambisjonsnivået var så dårlig at Hansen fikk fortsette særlig mye lengre. Det fikk han ikke, Kåre kom inn, Erik ble "degradert" til assistent, og Bjørnebye kom inn. Historien etter dette er kjent.

Samtidig så er det jo sånn at en supporter står med laget i tykt og tynt. Vi elsker klubben, og er vi ikke gode nok til å bidra på banen så får vi gjøre det lille vi kan fra tribunen. Å bevisst la være går jo da direkte utover de som trenger støtten mest, spillerne på banen. Er det riktig vei å gå?

I deres tilfelle ser det jo ut som om deres protest er rettet mot spillerne (som ikke "gidder"), ikke mot ledelsen, og det synes jeg ihvertfall blir en litt rar vinkling. I vårt tilfelle prøvde spillerne, men de fikk det ikke til innenfor de rammevilkårene som var satt av en hårreisende inkompetent trener, og da var det eneste rette å gjøre en endring der.

Jeg har ikke sett så mange lsk-kamper i år så jeg vet lite om spillernes innstilling, men lsk har jo vært der nede i årevis. Er det først i år de har begynt å gi faen? Jeg vet ikke, synes som sagt det er et litt merkelig mål de har for sine protester.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.09.2018 10:17    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo ansatt en ny trener, som det naturligvis sitter fryktelig langt inne å sparke med det første (har vi hatt klubber som har byttet trener to ganger i løpet av en sesong utover "caretaker"-løsninger involvert?), og laget har jaggu ikke mange profiler. Når gode spillere fra i fjor, som Kind Mikalsen og Melgalvis er på et lavere nivå i år, og "stjernene" Mathew og Knudtzon kun leverer i beste fall glimtvis, er det vanskelig å få til all verden på Åråsen.

Når det er sagt, stusset jeg veldig på treneransettelsen da jeg hørte intervjuene etter pressekonferansen. Lennartsson snakket om at han ikke var låst til noen formasjon eller filosofi, og ville bruke tid på å bli kjent med spillerne før han valgte hvem som skulle spille. En slik Steinerskole-tilnærming kan muligens fungere i et selvgående lag med naturlige sjefer på banen og treningsfeltet, men slik ståa er nå hadde nok LSK hatt vesentlig mer nytte av en type Rekdal eller Nordlie som kunne "skremt" inn litt arbeidsmoral og defensiv struktur. Det hadde dog fort blitt bare en midlertidig løsning det også.

Det er vanskelig. LSK trenger supportere i ryggen mer enn noen gang (og det sier ikke lite), samtidig skjønner jeg at fansen er lei av å se sin gamle (relative) storhet kjempe mot nedrykk for noe slikt som sjette gang på 10 år. Klubben lever for supporterne, men supporterne lever også for klubben, og da er det ikke så lett når begge trekker hverandre ned. Kanarifansen har vært lojale lenge og mobilisert både antall og kronerullinger det står respekt av i lang tid, men jeg forstår om nok blir nok. Det er imidlertid vanskelig å finne riktig tidspunkt eller metode å demonstrere dette skikkelig på uten at det samtidig blir ris til egen bak.

Jeg ser ingen løsning ut av det sporet de har låst seg til det siste tiåret, og jeg tror et nedrykk er både uunngåelig og nødvendig. Så får tiden vise om det gjør ting bedre eller verre. LSK er skakkjørt både økonomisk og sportslig og har vært det over så lang tid, at det ikke synes å være noen utvei på hverken kort eller mellomlang sikt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.09.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Det ligner jo mer og mer på at det de trenger er et nedrykk, et skikkelig skremmeskudd der de får startet på nytt, snudd alle steiner, røsket opp i gammel moro, og kommet sterkt tilbake. Litt som Brann mao. Jeg vet ikke om det blir sånn, men for dem tror jeg ikke det hadde vært så ille, sammenlignet med å ligge rundt kvalikplass i en mannsalder..
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.09.2018 11:07    Post subject: Reply with quote

Helt enig, det tror jeg gjelder for ganske mange av klubbene i ES nå. Jeg er derimot langt fra sikker på at det vanker direkte opprykk for dem.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 24.09.2018 12:04    Post subject: Reply with quote

Ganske "lett" konklusjon å komme til, det med at et lag som stadig kjemper i sumpa kan ha godt av et nedrykk for å realitetsorientere seg, men jeg er ikke så sikker på at det passer for Lillestrøm. Klubber som Vålerengen og denslags, som har et selvbilde langt over faktisk kvalitet, trenger et nedrykk i ny og ne for å nullstille seg, få inn noen friske rikinger som skal slumme med gutta og vifte med sjekkheftet og sånt. Lillestrøm driver slik jeg forstår det både nøkternt og fornuftig, og har vært flinke til å hente de riktige afrikanerne i en del år nå. De er bare ganske enkelt en liten klubb med nisjepreg som sliter med å hevde seg i konkurransen med andre småklubber som også driver smart.

Jeg unner Lillestrøm et nedrykk minst like mye som nestemann, men jeg er ikke sikker på at de trenger det slik andre klubber gjør. Slik jeg vurderer det er de fullstendig klar over hva ståa deres er og hvilke muligheter de har. Som han ovenfor her er jeg heller ikke bombesikker på at de freser rett opp igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 60, 61, 62  Next
Page 55 of 62

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb