English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 414, 415, 416 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 04.09.2018 15:51    Post subject: Reply with quote

Har vært slike uttalelser i ny og ne..
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 04.09.2018 18:49    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Hadde blitt mer som med Gamsten tenker jeg.

Kan ikke sammenlignes.Gamst var benka i Championship og i Tyrkia, Skjelbred har spilt fast inntil nylig (er han skada eller vraka nå?).
Back to top
View user's profile Send private message
Demolith
Rutinert


Joined: 02 Feb 2009
Posts: 842

PostPosted: 05.09.2018 21:47    Post subject: Reply with quote

Visste ikke at Svensson og Bakenga var en del av Illuminati før nå https://www.youtube.com/w...VmzMjbKKMM
_________________
"Could the world fall?" - Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.09.2018 21:55    Post subject: Reply with quote

Merkelig grunn til å dra opp denne tråden, men siden den først er her:

https://www.adressa.no/10...1022b.html

Quote:
- Det handler litt om at man må spille når man kanskje ikke er helt god nok, for å bli god nok. Det er ganske utrolig hvor mange steg man kan ta hvis man blir kastet inn i det, sier Svensson.


Svensson er enig med meg angående talenter, de må få prøve seg før det er bevist at de er gode nok. Eller så blir de aldri det. Det er ikke noe vi taper på sportslig, vi tjener på det.

Quote:
Holdningen til Ole Selnæs er slik:

- Det er viktig at Rosenborg dyrker sine egne, og jeg tror ikke det går på bekostning av resultatet i det hele tatt. I tillegg skal RBK spille på en veldig bestemt måte, en måte de som kommer opp kjenner veldig godt. I 2015, da vi spilte veldig bra fotball og vant det som var, var i hvert fall fire trøndere fast på laget. Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal være realistisk igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.09.2018 21:57    Post subject: Reply with quote

Flyttet et par innlegg hit.

Foreslår likevel at talentdiskusjonen fortsetter i annen tråd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.09.2018 19:22    Post subject: Reply with quote

VG Helg, 25. august:



Brattbakk snakker litt om fly, men veldig mye om fotball. Det er liten tvil om hva som ligger hans hjerte nærmest.

- Det er fint å være pilot. Jeg er stasjonert på Værnes. Sånn sett lever jeg et tilnærmet normalt arbeidsliv. Fem dager på jobb, og fire dager fri. Det blir en livsstil. Men en krevende sådan, tidlige vakter, sene kvelder, helger. Vi har mange flytimer. Det er belastende, og jeg kommer nok ikke til å orke det resten av livet.

- Angret du noen gang på at du la opp?

- Nei, jeg var ferdig med fotballen da. Det var riktig å slutte. Men at jeg ikke angrer, betyr ikke det samme som at jeg ikke savner den. Det jeg savner mest, er faktisk kampene. Selve konkurransen. Å vite at alt er mulig. Sette seg nye mål. Og alle kamper starter på 0-0.

I dag spiller han på Rosenborgs veteranlag.

- Vi trener hver mandag. Det er en lokal serie. Når jeg går på banen, gir jeg fortsatt alt. Det kan sikkert høres dumt ut når en gubbe på snart 50 år kjefter på dommeren. Men konkurranseinstinktet mitt lever fortsatt. Mini og Ståle Stensaas er også med. I hodet vårt er vi fortsatt like gode. Og vi er for gode for de andre lagene.

Han utdyper:

- Jeg ønsker meg en nasjonal serie for veteranlag, slik det er i noen andre land. Jeg er sikker på at jeg i tillegg til Mini og Ståle kunne fått med meg Jørn (Jamtfall), Christer (Basma), Bjørn Tore (Kvarme), Bjørn Otto (Bragstad) og Roar (Strand) på et slikt lag.

(...)

- Hvordan tror du en kamp mellom Rosenborg i din tid og dagens Rosenborg ville ende?

- De løper raskere, hopper høyere, og ballen går fortere i dag. De er også teknisk bedre. Men spilleforståelsen og samhandlingen vår var bedre, tør jeg påstå. Jeg tror vi hadde vunnet.

(...)

- Du snakker mye om fotball, ønsker du deg tilbake?

- Jeg har ingen umiddelbare planer om det. Men samtidig har jeg ikke lyst til helt å slippe den. Jeg sitter i valgstyret i Rosenborg nå. Og jeg har tatt noen trenerkurs.

- For å bli trener?

- Det er greit å ha den formelle kompetansen, om det skulle bli aktuelt. Det er krav om det nå. Og det er viktig at det vi lærte, og gjorde, ikke forsvinner. Det er eksempelvis ingen som kan ringe Bjørn Hansen (nylig avdød trenerlegende i Rosenborg. Red. anm.) og be om råd lenger. Men om jeg vil bli trener? Jeg vet ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.09.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Og det er viktig at det vi lærte, og gjorde, ikke forsvinner.


Denne setningen har høy litterær kvalitet! Vakkert tenkt og sagt! Episk!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 08.09.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

0-6-tap mot Sveits for Hamrén i Island debuten...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.09.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Vegard Heggem:

Hva gjør du akkurat nå?

- Jeg smører meg ei brødskive, og etterpå skal jeg ta en kaffekopp med en kompis.

(...)

Hvorfor bor du der du bor?

- Jeg bor både i Trondheim og Rennebu, og da får jeg det beste av to verdener.

Hva gjør du på fritida?

- Jeg trener, og så driver jeg med både jakt og fiske.

Blir det en og annen fotballkampen også?

- Ja, jeg følger nøye med på både Liverpool og Rosenborg.

Fornøyd med det du ser?

- Ja, Liverpool har hatt en god start, og kjemper forhåpentligvis om seriegullet. For Rosenborgs del blir europafotball på Lerkendal i høst, og laget kjemper om både cup- og seriegull.

Les mer: Liker ordførernominasjonen

Per Skjelbred will es weiter wissen. Herthas Mittelfeld-Abräumer kämpft um seinen Platz im Team und einen neuen Hertha-Vertrag. Obwohl der 31-Jährige zuletzt zweimal nicht im Kader stand, bleibt der sympathische Norweger optimistisch. Und formuliert im Gespräch mit dem KURIER eine Kampfansage.

„Es ist eine lange Saison. Wenn es brennt, kommt der Wikinger zurück“, sagt Skjelbred mit einem lauten Lacher.

Die gute Laune ist ihm nicht vergangen, obwohl er es zuletzt nicht in den 18-Mann-Kader von Pal Dardai schaffte.

„Das war für mich ein Schock“, sagt Schelle ehrlich.

„Es war das erste Mal seit sechs Jahren, dass ich nicht dabei war.“

(...)

In Trondheim, dort, wo alles begann, will er seine Karriere auch beenden.

„Rosenborg hat mir alles ermöglicht. Ich muss mein letztes Spiel in Trondheim machen. Sonst bekomme ich Probleme“, sagt Skjelbred mit einem Grinsen.

Doch Norwegen muss warten.

„Ich habe noch viel Fußball in meinem Körper und will unbedingt länger spielen“, sagt Schelle.

Mehr lesen: Per Skjelbred: „Der Wikinger kommt zurück“

"Schelle" er tydeligvis kallenavnet hans i Berlin.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 09.09.2018 20:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Doch Norwegen muss warten.

„Ich habe noch viel Fußball in meinem Körper und will unbedingt länger spielen“, sagt Schelle.

Med andre ord, "Jeg vil spille mer i utlandet før jeg drar hjem til Trondheim."

Jeg sier now or never. Om han forlenger med Hertha, eller signerer for en annen klubb. Så kan han glemme å avslutte karrieren i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 09.09.2018 20:30    Post subject: Reply with quote

Enig, det er for sent å komme når han er blitt for dårlig for spill i utlandet.

Skal han avslutte i RBK får han jaggu bidra!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.09.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

Han kommer nok hjem dersom han ikke klarer å tilrive seg en plass på Hertha-laget i løpet av sesongen, tror jeg. Klubben vil vel heller ikke forlenge med en 31-32-åring som ikke lenger er i trenerens førstelagsplaner, så da tror jeg kommer for en relativt symbolsk sum til våren.

Enn så lenge er han Hertha-spiller, og da ville det vært idiotisk å flagge noe annet enn at han skal kjempe seg inn på laget igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.09.2018 10:29    Post subject: Reply with quote

Neste hinder dukker jo da opp neste sommer, når Kaiserslautern finner ut at de vil signere Skjelbred som sin nye lederstjerne og gi han pene 6 millioner i lønn. Velger han å fortsette i Tyskland, istedet for å dra til RBK og 2,6 mill i lønn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.09.2018 10:41    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror også dét er det store spørsmålet. Vi vet allerede at han fortsetter på det høyeste nivået så lenge han har nivået inne, men kommer han hjem når det store eventyret er over?

For de fleste ville jeg ikke trodd det, men dette er en kar som er både klubblojal og hjemmekjær, så jeg velger å tro at han heller tar et moderat lønnskutt for å spille i RBK enn å flytte 'innad' i Europa for å skvise saft ut av proffdrømmen.

Jeg tror for the record også at Tettey ville flyttet hjem hvis han ikke fikk forlenget med akkurat Norwich. Det er klubben hans det også, og vi kan ikke forvente at vi er de eneste lojale spillere føler lojalitet til, mange år senere.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 10.09.2018 16:05    Post subject: Reply with quote

Quote:
Harald Martin Brattbakk til VG Helg, 25. august:

- Hvordan tror du en kamp mellom Rosenborg i din tid og dagens Rosenborg ville ende?

- De løper raskere, hopper høyere, og ballen går fortere i dag. De er også teknisk bedre. Men spilleforståelsen og samhandlingen vår var bedre, tør jeg påstå. Jeg tror vi hadde vunnet.

Dette er slett ikke noe du kan sette på kontoen for flåsete utsagn fra den tidligere regnskapsføreren i Rosenborg.
For lav spilleforståelse er et problem i dagens RBK.
Bedre innterpet samhandling kan dels bidra til å øke spilleforståelsen, men fremfor alt kan samhandling skjule mange potensielle utslag av den for lave spilleforståelsen når de som har for lav spilleforståelse stadig tvinges til å bruke den.
Takk, Brattbakk Tommel'n opp!
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 10.09.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Ingebrigsten ny fotballekspert for Discovery.
Back to top
View user's profile Send private message
dembaba
Senior


Joined: 13 Jan 2012
Posts: 192
Location: Trondheim

PostPosted: 10.09.2018 16:38    Post subject: Reply with quote

Må si jeg sliter litt med å se for meg Ingebrigtsen i en sånn rolle. Blir moro å se.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 10.09.2018 17:11    Post subject: Reply with quote

Mang strålende herremeinnj å få hør om!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 10.09.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

Kåre som pundit ja. Synes vagt jeg hører Elton John synge "Circle of Life" i bakgrunnen her.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 10.09.2018 21:28    Post subject: Reply with quote

Er jo livssyklusen til en (sparket) Eliteserie-trener, det.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 10.09.2018 21:31    Post subject: Reply with quote

Neste naturlige stopp for Per Ciljan blir Trygg Lade.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 13.09.2018 10:39    Post subject: Reply with quote

Synes det er noe litt irriterende selvfølgelig over uttalelsene til Skjelbred:

Quote:
Jeg har fortsatt et par år igjen i meg på dette nivået. Til slutt går ferden tilbake til Trondheim der det hele startet. De spør hver eneste sommer om når jeg kommer tilbake, sier 31-åringen i intervjuet med Berliner Zeitung.


Som om han bare kan bestemme seg for at han skal til Rosenborg på et gitt punkt i livet som passer ham. Håper virkelig klubben tar en seriøs avgjørelse på om Skjelbred er en sportslig aktuell forsterkning når tiden kommer at Per vil flytte hjem igjen.

Edit: Ser nå at dette diskuteres i nye spillere 2019. My bad
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.09.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

Onsdag fortæller Saint-Etiennes Ole Kristian Selnæs nemlig, at The Cottagers viste interesse for ham henover sommeren.

- Klubben har fulgt mig i et stykke tid, selvom ingen kom direkte til mig. Jeg modtog ikke et tilbud. Mit arbejde er her, jeg er fokuseret på Saint-Etienne. Jeg har de bedste muligheder for at udvikle mig og forbedre mig. Jeg er glad for at være her og fokuseret på min sæson, udtaler han til But! Football Club.

Læs mere: Saint-Etienne-nordmand: Fulham viste interesse

Mer fra samme mann:

« Mon envie de prolonger est-elle toujours d’actualité ? Je n’en ai pas encore discuté avec le club. Personne n’est venu me parler de mon contrat. On verra. Moi, je suis tranquille avec ça. Je suis lié au club jusqu’en 2020. Il reste du temps », a notamment expliqué le protégé de Jean-Louis Gasset.

Lire la suite: ASSE - Mercato : Ole Selnaes donne une indication sur son avenir

Google-oversetteren wrote:
" Is my desire to extend still relevant? I have not discussed it with the club yet. Nobody came to talk to me about my contract. We'll see. Me, I'm calm with that. I am linked to the club until 2020. There is time, " explained the protégé of Jean-Louis Gasset.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 16.09.2018 23:14    Post subject: Reply with quote

Ett par RBK-spisser som ikke gjør det spesielt bra for tiden er Sørloth og Bakenga:

Sørloth fikk ikke spille i kampen mot Huddersfield selv med Benteke ute. I stedet stilte man men to vinger (Ayew og Zaha) på topp. På Crystal Palaces forum blir forøvrig Sørloth ofte omtalt med den lite smigrende beskrivelsen "a donkey".

Bakenga har på sin side ikke scoret på 20 eliteseriekamper
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.09.2018 23:30    Post subject: Reply with quote

On another note: Gratulerer med dagen Nils Arne!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 414, 415, 416 ... 536, 537, 538  Next
Page 415 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb