English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Shkëndija
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
4%
 4%  [ 6 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
3%
 3%  [ 5 ]
Birger Meling
8%
 8%  [ 11 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Marius Lundemo
2%
 2%  [ 3 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Jonathan Levi
1%
 1%  [ 2 ]
Nicklas Bendtner
53%
 53%  [ 70 ]
Issam Jebali
25%
 25%  [ 34 ]
Total Votes : 132

Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.08.2018 12:17    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli voldsom denne svartmalinga av Levi.

Tror alle ser at han sliter med fotballforståelse til tider, men nå har det bekket over til at hver eneste aksjon han gjør på banen enten er elendig eller blir bortforklart. Blir litt unyansert og slitsomt i lengden.

Han hadde for eksempel et flott kombinasjonsspill senest borte mot Cork som ført til et av de flotteste målene vi har scoret i år. Men det var vel bare flaks og tilfeldigheter det også.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.08.2018 12:23    Post subject: Reply with quote

Den første pasningen var bra, men målet var flaks. Mot KBK hadde han en pasning til Jebali som var presis og bra, om enn ganske åpenbar, og et greit innlegg, og det var det.

Det er ikke absolutt alt som er elendig, og siden jeg antar det er meg du sikter til, så fikk han 6 og BB på min børs mot Cork, til tross for at han hadde totalt tre nyttige involveringer hele kampen, og ellers bare rota bort ballen.

Han er bare alt, alt for dårlig til å spille for oss, og i alle fall å starte kamper mot lag som er langt over hans kompetansenivå. Ikke dermed sagt at Helland i dagens forfatning er så himmelvidt bedre, men han får nå spilt ballen til medspiller et titalls ganger i løpet av en kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.08.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men han har det aller laveste bunnivået jeg har sett for en Rosenborg-ving.


Hvor var du da Morten Knutsen spilte ving?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.08.2018 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med Zaphod, om enn ikke like "outspoken".

Levi er bortimot ubrukelig som lagspiller, og ikke i nærheten av god nok individuelt til å kompensere. Han scorer lite, har lite assist, og bidrar i det hele tatt svært lite til sjanseskaping. I tillegg er han, med unntak av enkelte glimt av brukbare raid, fryktelig utsatt for ballmist og brudd mot. Han utfordrer ofte, men er relativt forutsigbar slik at forsvaret presser ham utover og tvinger frem langskudd som i all hovedsak er ti meter unna alt som heter aluminium, og om han skulle kare seg forbi en spiller eller to, skyver han ofte ballen såpass langt foran seg at den blir brutt av neste i rekka. Pasningsspillet går jeg ikke inn på en gang, da han knapt har truffet, eller for den saks skyld prøvd med noe annet enn støttepasninger i hele sin RBK-karriere. I tillegg sliter han med kroniske feilvalg, og velger veldig ofte det motsatte av hva som er logisk og konstruktivt, som skudd fra (vanskelig) distanse med fire medspillere i boks, eller støttepasning eller dribling når han bør ta en Trond Olsen og sparke ballen i lengderetning og løpe etter for å parkere backen sin.

Jeg synes Levi er relativt langt unna å være noen god spiller, og enda lenger unna å være en god Rosenborg-spiller. Det kan selvsagt løsne, og ingen ting hadde vært bedre enn om han blir en Helland anno 2015, men jeg klarer ikke å se noe som tyder på det. Selv med tillit og tid er det grove mangler på utføringa, og enda større mangler rundt valgene han tar, og jeg har sett svært liten fremgang på disse elementære tingene den siste tiden hvor han faktisk har fått mye spilletid.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.08.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Haha jeg husker Morten Knutsen, men jeg mener også å huske at han spilte en pasning i ny og ne. Ikke at han fikk så mange sjanser til å bevise akkurat det, han ble avskiltet rimelig raskt.

Hovedproblemet hans, i tillegg til å være alt for dårlig da, var jo ikke egentlig hans feil: den totale mangelen på samsvar mellom ferdigheter og prislapp.
Back to top
View user's profile Send private message
Knurt Rotleifsen
Senior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 108

PostPosted: 20.08.2018 12:31    Post subject: Reply with quote

Tror Levi har vært på dama Zaphod81.
_________________
Hva var livet uten øl og potetgøll
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 20.08.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Men han har det aller laveste bunnivået jeg har sett for en Rosenborg-ving.


Bunnivået til Helland er så hinsides mye lavere enn Levis. Uansett hvor mye rart Levi gjør på siste 3.del, så skaper han ubalanse, er offensiv i hodet, og ikke minst; gjør en innsats defensivt. På torsdag bør Levi starte foran Helland, noe annet vil vært et hån.
Back to top
View user's profile Send private message
Knurt Rotleifsen
Senior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 108

PostPosted: 20.08.2018 12:37    Post subject: Reply with quote

Levi er ung og lovende (Ja, jeg vet at han ikke er 17 lenger). Har akkurat fått tillitt i flere kamper på rad, fordi andre har vært skadd. Har mål og målgivende. Han kommer fremover til å gjøre flere ting riktig og færre gale valg. Mange i Rosenborgs historie som ikke har fått det til fra dag 1. Personlig gleder jeg meg til han får ballen, fordi da vet jeg at det skjer NOE. Han tør og urfordre og har et bra skudd.
_________________
Hva var livet uten øl og potetgøll
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.08.2018 12:39    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men han har det aller laveste bunnivået jeg har sett for en Rosenborg-ving.


At han har lavere bunnivå enn det f.eks. Alas viste, kan jeg ikke forstå. Men du så kanskje ikke så nøye på ham da tydeligvis.

zaphod81 wrote:
Og når du snakker statistikk, siden du helt tydelig ikke evner å se forskjellen på banen, så registrerer jeg at du lener deg med full tyngde på to sleivtreff (ja, tydelige sleivtreff med keiva) i en enkelt kamp mot Cork(!), siden dette er bortimot det eneste han har produsert i sin RBK-karriere. Nitten seriekamper og ett mål. Det er tynt det.


Dette. At til og med det positive Levi bidrar med blir svartmalet. At du mener at en hvilken som helst annen spiller enn Levi hadde scoret fem mål istedenfor to sier sitt. Det er ikke en hvilken som helst annen spiller som hadde tatt valget om å faktisk skyte, og da faktisk innenfor stengene, «sleivtreff» eller ei.

zaphod81 wrote:
Omtrent så selektiv må man nok også være for å mene at å starte med Levi er kompatibelt med satsning mot CL. Det er den klassiske tabben; å tenke at 'hvis han bare lykkes med alt i stedet for å mislykkes, og blir kjempegod på de tingene han er dritdårlig på, så blir han dritgod'. Newsflash: det blir alle, og det er veldig mange som har både kortere vei og bedre tid enn Levi.


Nå sa jeg ikke at å starte med Levi viser satsing mot CL, men at det i hvert fall ikke går i direkte motsetning av en satsing. Tatt i betraktning spillerne vi har tilgjengelige i dagens stall. Og til det siste; hvor gammel var Skammels og flere tidligere RBK-stjerner før de virkelig slo til?
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 20.08.2018 12:46    Post subject: Reply with quote

For the record, jeg er også totalt enig med Zaphod81 når det gjelder Levi. Det er tragikomisk å se på. Unner Levi alt godt, men det ser ut til å være en veldig lang vei å gå. Lurer på hva trenere og lagkamerater egentlig sier til ham.

Høyner Morten Knutsen med Jaime Alas som må være nullpunktet på en vingskala.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 20.08.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Hansen

Hedenstad - Hovland - Reginiussen - Meling

Komradsen - Trondsen

Jensen

Levi - Bendtner - Jebali


Sånn; der er fasit! Om ikke blir jeg overrasket! (Eneste logiske endring er Helland foran Levi, men tror Levi trekker det lengste strået der).
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.08.2018 12:49    Post subject: Reply with quote

Tilbake til kampen: Gidder bare ikke se Helland bli brukt som rundingsbøye av en fotrapp albansk back. Og blir garantert frispark mot når Helland i mangel av fart skal albue seg frem 1v1 mot spillere som vel ikke akkurat er ukjent med å falle lett i gresset. Defensivt er Levi både mer aggressiv i gjenvinning og skaper færre frispark mot.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.08.2018 12:49    Post subject: Reply with quote

Er Konradsen på banen fra start føler jeg meg trygg på at vi går ut i en 4-3-3 som vi gjorde i andre omgang i går.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.08.2018 12:50    Post subject: Reply with quote

Levi er jo plenty god nok for det nivået han ble hentet fra, - men det er vanskelig å se at han kan få noe særlig spilletid på vårt nivå når flere vinger er friske.

Imidlertid sikkert en utmerket ving-backup. Det er grenser for hvor mange førstevalgs-vinger vi kan ha, og samtidig grenser for hvor lenge de holder uten å bli skadet. Sånn sett en grei fyr å ha tilgjengelig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 20.08.2018 12:53    Post subject: Reply with quote

Høyner med Enil Nielsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 20.08.2018 12:55    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg synes Levi er relativt langt unna å være noen god spiller, og enda lenger unna å være en god Rosenborg-spiller. Det kan selvsagt løsne, og ingen ting hadde vært bedre enn om han blir en Helland anno 2015, men jeg klarer ikke å se noe som tyder på det. Selv med tillit og tid er det grove mangler på utføringa, og enda større mangler rundt valgene han tar, og jeg har sett svært liten fremgang på disse elementære tingene den siste tiden hvor han faktisk har fått mye spilletid.


Jeg er enig i din beskrivelse av hvor Levi sitt nivå er per nå, men samtidig så virker det for meg som at han blir gradvis bedre og bedre. Noe som det strengt talt ikke skal mye til for at han gjør, samtidig er disse stegene en plass mellom rottesteg og musesteg. Han er helt klart fotballdum, og treg til å lære, men det virker for meg som om at han faktisk lærer.

Han har to store styrker foran Helland: Han er aldri skadet, og har derfor mulighet til å lære seg å bli bedre. Det gjør også at vi har en spiller som kan spille ving i store deler av sesongen. Hans andre styrke er at han jobber mye begge veier noe som gjør høyrebacken ikke i like stor grad jobber alene. Jeg blir like sprø av de elendige valgene Helland gjør i forsvarsjobben, enten ved å ikke jobbe bakover eller hans elendige innvolveringer når han først gjør det. I kampen husker jeg en situasjon hvor han bokstavlig talt stod og så på når han kunne hjulpet Hedenstad.

Helst skulle vi jo hatt en bedre ving en Levi (og Helland), men det har vi ikke enn så lenge at Adegbenro fortsatt er skadet (Dølle ser jeg på som invalid inntil videre).
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.08.2018 13:04    Post subject: Reply with quote

edit: @wikivic

- Men du kan jo ikke mene at alle spillere skal få tillit fram til de er så gamle som Skammelsrud var da han kom til Rosenborg? Det vil, om ikke annet, gi oss et aldri så lite logistikkproblem når vi skal rullere for spilletid som et barnelag. Eventuelt kan man innse at man må velge hvilke spillere man synes er gode, og kan bli enda bedre med tillit. De må bidra hele veien, vi er ikke Lillestrøm, og sånn er det bare.

- Levi fikk, som jeg har nevnt, kreditt for de to målene mot Cork, og var banens beste på en svak dag, og jeg sa aldri at en annen spiller ville scoret fem (igjen: som tidligere nevnt), jeg sa at LAGET kunne scoret fem med en virkelig god ving, for så store var mulighetene Levi kastet bort. Det er hovedproblemet med Levi: han gjenkjenner ikke de mulighetene laget har til å rulle opp på en overgang, og søler bort store sjanser på å drible når en enkel innsidepasning hadde vært nok. Se på det skuddet han sender på tribunen mot KBK: vi er fire mot tre i boksen hvis han slår inn. Poenget er følgende: hvis man skal se på hva som er forventet bidrag fra Levi i en kamp vi må vinne, så kan man ikke vekte tungt at han er heldig og treffer med noe annet enn han prøver på mot Cork, når vi ellers ser at han ikke har noe sluttprodukt på de tingene han faktisk forsøker å gjøre, selv mot dårlig motstand.

- Jaime Alas var uten tvil en dårligere spiller enn Levi, han hadde jo ingenting på et sånt lag å gjøre, men man klarer å skrape sammen noen gode involveringer ved å være villig til å spille en pasning nå og da. Helland sitt bunnivå er også vederstyggelig, men det er som regel enkelte gode pasninger der inne. På sitt bunnivå er Levi direkte destruktiv for laget, og ender med null positive involveringer og femten negative. Det skal egentlig ikke være mulig.

Han løper sine meter i en kamp, og ser aldri uinteressert ut, og det er det som konsekvent redder ham fra en stolpebørs hos meg, en stolpe både Helland og Moldskred har fått tidligere, men samspillsmessig er han helt på sin egen hylle.

edit 2: Både Alas og Nielsen hadde enda mindre på RBK å gjøre; Levi skjønner man i det minste hva de så i, selv om han ikke er/blir god nok, de to førstnevnte hadde jo ingenting. Jeg står for at Levi på sitt dårligste er dårligere, men han har jo i alle fall spisskompetanser.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 20.08.2018 13:53    Post subject: Reply with quote

@Zaphod;

Jeg mener helt klart ikke vi skal bli noe utviklingslag á la Lillestrøm! Likevel som du sier, enkelte spillere man ser potensiale i, kan få tillit til å utløse dette potensialet. Ellers er rullering/utlån en god løsning. Når man spiller flere kamper i uka, trengs en bred og solid stall.

Ok, da trekker jeg tilbake og beklager at jeg mente du sa én annen spiller kunne scoret fem i Cork-kampen. Uansett blir det bare synsing å påstå at vi kunne scoret fem mål med en annen ving. Jeg tror nok heller vi hadde scoret færre, siden Levi tross alt sto bak de to vi scorte. Du nevner skuddet på tribunen mot KBK. Jebali hadde også et skudd utenfor fra omtrent lik posisjon på motsatt side. Poenget er at om man ikke prøver, blir det heller ikke mål.

At en ving er litt egoistisk er nødvendig for å få målpoeng. Det er tross alt det vinger lever av - det som fører til videresalg og høyere lønn. Neymar på PSG er vel heller ikke helt feilfri.
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 20.08.2018 13:55    Post subject: Reply with quote

Ordentlig byks på STAut nå. Vi har utnyttet oss av gjenkjøpsretten, satser på at flere gjør det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 20.08.2018 13:59    Post subject: Reply with quote

Samme lag som mot KBK, med unntak av Reitan for Hedenstad ville gjort seg. Kommer ikke til å skje, all den tid Hedenstad nyter ubegrenset tillit uansett hvem som er trener og Lorden uten klær åpenbart har det i kontrakten sin at han skal spille når han gidder.
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 20.08.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Humrer av dette tullet med hvor dårlig Levi er.

Sikker på at Levi kommer til å fortsette med sin fine utvikling, gi oss viktige mål og en viktig brikke i å bli et RBK som kan true bakrommet sammen med Samuel når den tid kommer. Så kommer nok "haterne" til å fortsette å hate med argumenter som ikke henger på grep.

Ja, han har mye å lære ved å ta riktige valg i enkelte situasjoner, men til denne kampen håper jeg han spiller. Vi trenger en rask spiller som tørr og utfordre og lage uro på torsdag. Jeg får heller banne og irritere meg over svette valg Levi tar i ny og ne, hvis det skaper mer dynamikk og uforsigbarhet i vårt offensive spill.

Klarer ikke å se nok en kamp med Helland sitt one-trick-pony oversteg finte med et tregt rykk som failer gang på gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 20.08.2018 14:21    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
zaphod81 wrote:
Men han har det aller laveste bunnivået jeg har sett for en Rosenborg-ving.


Hvor var du da Morten Knutsen spilte ving?


Eller Trond Olsen? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 20.08.2018 14:22    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:


Eller Trond Olsen? Rolling Eyes


Kunne vært bra han om han bare hadde fått ut kleshengeren fra drakten.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.08.2018 14:23    Post subject: Reply with quote

Men når du ser Søderlund mot KBK, eller mot noen andre lag for den saks skyld: hvorfor skal han i det hele tatt være på banen? (og please, den der 'uten klær'-greia er like forhistorisk som den 'råtne på rot'-greia for noen år siden) Jeg tror kombinasjonen av Bendtner og spesielt Jebali kan lage veldig mye trøbbel: to spillere med god oversikt og klassisk fotballforståelse, og Bendtner vil dra på seg mye oppmerksomhet som midtspiss.

Prinsipielt enig i Reitan vs. Hedenstad, uten at det egentlig betyr at jeg synes Reitan er spesielt god, men jeg tror ikke jeg ville ha rørt kollektivet defensivt, som tross alt ikke slipper inn all verden, så fryktelig mye før denne typen kamp. Da måtte nesten Reitan startet mot KBK.

@wikivic: jeg var ikke særlig fan av skuddet til Jebali heller, og håper han ikke er en type som blir selvgod og ego så snart han har fått seg en scoring, men som noen andre nevnte: han gjør seg fortjent til det ved å også spille pasninger når det er påkrevet. Han har dessuten ikke en åpenbar mulighet til å slå inn på umarkert medspiller i den situasjonen, selv om han også kunne ha trillet ballen videre.

Jeg er ikke enig i at en ving skal være ego, men han skal ha selvtillit nok til å mene at det er større sjanse for scoring ved å skyte fra distanse iblant, eller drible av mannen sin, enn å spille en trygg pasning.

Jeg synes jo heller ikke vi nødvendigvis skal selge Levi, men jeg mener han er nødt til å spille på et lag som ikke er vårt for å få ut et eventuelt potensiale for å spille sammen med andre. Utlån til en annen eliteserieklubb hadde nok vært bra. Ranheim hadde vært perfekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 20.08.2018 14:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men når du ser Søderlund mot KBK, eller mot noen andre lag for den saks skyld: hvorfor skal han i det hele tatt være på banen? (og please, den der 'uten klær'-greia er like forhistorisk som den 'råtne på rot'-greia for noen år siden) Jeg tror kombinasjonen av Bendtner og spesielt Jebali kan lage veldig mye trøbbel: to spillere med god oversikt og klassisk fotballforståelse, og Bendtner vil dra på seg mye oppmerksomhet som midtspiss.


Søder løper. Det gjør ikke Bendtner. Uten at jeg av den grunn håper denne versjonen av Søder er her neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 32, 33, 34  Next
Page 4 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb