English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 412, 413, 414 ... 538, 539, 540  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.08.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Skjønner til dels at Fulham vil låne (spesielt om det er med opsjon) men kan ikke fatte hva St. Etienne får ut av en sånn lånehandel.


Utlån utløser vel ikke videresalgsklausul. Kan minne litt om Pall Gunnarsson-saken, men Stabæk var uskyldig.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11718

PostPosted: 06.08.2018 14:59    Post subject: Reply with quote

Svært få storklubber i dag som låner ut spillere uten å ha med opsjon på kjøp. Unntaket er som regel om spilleren er fortsatt veldig ung (under 21 ca).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.08.2018 13:42    Post subject: Reply with quote

Tirsdag skriver flere franske franske medier at Saint-Étienne skal ha avslått et nytt bud på Selnæs fra Fulham. Premier League-klubben skal ha ønsket en låneavtale med opsjon på kjøp.

Ifølge den franske storavisen L'Équipe vil ikke Saint-Étienne selge Selnæs med mindre budet er «ellevilt».

Les mer: Franske medier: Premier League-klubb fikk avslått bud på Ole Selnæs

Då startade äntligen säsongen för Hellas Verona.

...och vilken smakstart! 4-1 i italienska cupen mot Serie C Juve Stabia.

(...)

[Henderson] gjorde en helt magnifik match och blev utsedd matchens spelare. Mister Grosso hade verkligen stenkoll på honom då han tränade just Bari förra säsongen. En darling väl värd att inte döda.

Spelförståelsen som han besitter saknades verkligen förra säsongen, särskilt när Daniel Bessa inte funkade alls under Pecchia.
Grosso kommer använda Henderson lite djupare, lite klassisk registaroll i en 4-2-3-1 där Pazzini är ensam på topp.

(...)

Spelet såg riktigt stabilt ut och trots att Juve Stabia reducerade strax efter paus så var det den chansen laget fick. Det var klasskillnad verkligen och Hendersons assist till Pazzini var ...breathtaking

Läs mera: Henderson - en darling väl värd att inte döda

Mamelodi Sundowns meddelar att klubbens tekniske direktör, Erik Hamrén, har släppts från sitt kontrakt för att ta över det isländska landslaget, som deltog i VM i Ryssland, skriver klubben.

Läs mera: Bekräftar: Hamrén lämnar Sydafrika - på väg att ta över Island

Ellers: Solli skal danse på TV2
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2018 14:51    Post subject: Reply with quote

Bent Skammelsrud gleder seg til å besøke hjembygda for å delta på talkshow i anledning årets messe, selv om han innrømmer at han ikke helt vet hva han går til.

Førstkommende lørdag 11. august inntar den tidligere fotballhelten låven på Markens Grøde for å være med på «Senkveld med Even». Der får han selskap av Rakkestads nye kapellan, Gunhild Vesteraas Grøvle, illusjonisten Alexx Alexxander og klarsynte Gro Helen Tørum kjent fra Åndenes Makt.

- Det var en god blanding av mennesker med veldig ulik bakgrunn, så det kan bli interessant. Jeg vet ikke helt hva vi skal snakke om, men det finner vi vel ut, smiler Skammelsrud.

Les mer: Skammelsrud: - Dette blir nytt for meg

Spesiell forsamling. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.08.2018 15:17    Post subject: Reply with quote

En prest, en synsk, en tryllekunstner, og en magiker med ball. Det er i hvert fall ingen tvil om at det meste av spekteret for illusjoner dekkes!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 09.08.2018 12:07    Post subject: Reply with quote

Ryktes at det kan bli Premier League-retur på Markus Henriksen i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 11.08.2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Helt utrolig at det fortsatt finnes klubber som signerer den idioten. Burde vært frosset ut av fotballverden.

Tror de færreste danske klubber på nivå 2 vil sige nej til en spiss-duo med Kim Ojo og Nicki Bille. Klubben burde dog have beholdt Herolind Shala.
Back to top
View user's profile Send private message
Talentløs
Senior


Joined: 31 Aug 2008
Posts: 249
Location: Bærum

PostPosted: 12.08.2018 17:21    Post subject: Reply with quote

Svensson har gållet for AZ Alkmaar i serieåpningen mot NAC Breda.
I skrivende stund 2-0
_________________
Først kaffe, så Cola.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.08.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Skammelsrud: - Dette blir nytt for meg


Selveste høydepunktet for de aller fleste i salen var fotballstjerne og tidligere landslagsspiller, Bent Skammelsrud. Rakkestads store sønn og årsaken til at så å si de fleste rakstinger kan Rosenborg-sangene på rams. Nå var han altså tilbake på hjemmebane i Rakkestad i låven under Markens Grøde hvor han med flytende trøndersk dialekt fortalte om sin tid som fotballproff og ga noen motiverende ord til rakstingene.

Han fortalte at han i barndommen sparket fotball 4-5 timer hver eneste dag etter skolen uten selv å forstå at dette faktisk var trening.

- Det er kanskje ikke så rart at det ikke var så mange som ville være med meg hjem etter skolen, for da var det utelukkende fotball det gikk i, smiler han.

Nå er derimot fotball lagt på hylla. Han la opp karrieren i 2002 og er nå kun involvert i fotball som pappa på sidelinjen og som foredragsholder. Han har lenge reist rundt med foredraget "Hvordan bli et vinnerlag", som tar for seg hvordan man fokuserer på ens positive egenskaper og ferdigheter.

– Skal man bli flink er det viktig å forbedre ens positive egenskaper og ferdigheter, ikke fokusere på det man ikke er flink til, var rådet under talkshowet.

Les mer: Skammelsrud tilbake på hjemmebane for å underholde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2018 23:02    Post subject: Reply with quote

Tobias Tandberg Gran ble i dag klar for [HamKam] på en kontrakt som strekker seg ut 2018-sesongen. Den unge spissen får nå muligheten til å vise deg frem i grønt og hvitt i høst.

Les mer: Tobias Gran til HamKam
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.08.2018 23:03    Post subject: Reply with quote

Andreas Nordvik til Odd.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2018 23:49    Post subject: Reply with quote

Kan sånn sett nevne at Trond Olsen havna i Sogndal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.08.2018 10:25    Post subject: Reply with quote

Dagens Se og Hør (eller Dagbladet da, men det er ofte vrient å se forskjellen):

Steffen Iversen (41) har funnet lykken med Lise (27)


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.08.2018 12:43    Post subject: Reply with quote

Florø-keeper Jacob Storevik forlét klubben til fordel for Sandefjord.

– Det følest bra. Å komme til eliteserien har heile vegen vore eit mål for meg, så eg er veldig glad for at dette gjekk i orden, seier Jacob Storevik til Firda seint onsdag kveld.

(...)

Storevik har for det meste vore reservekeeper i Florø det siste halvanna året, men etter at Nicklas Frenderup forsvann i sommar har Storevik vokta buret.

Han har stått dei fem siste kampane, og han har gjort sakene meget bra. Denne overgangen betyr nok at det vert nederlandske Renze Fij som kjem til å stå for Florø i haust. Han signerte i sommar.

– Nokre vil kanskje reagere på at du reiser no når du endeleg har fått stått i fleire kampar på rad?

– Eg skjønar visst folk lurer på det, men å komme meg til eliteserien er noko eg har jobba for lenge. Det er mykje meir profesjonelt her enn i Florø, seier Storevik som akkurat har teke inn på eit hotell i Sandefjord for natta når han snakkar med Firda.

Sandefjord sin førstekeeper, islendingen Ingvar Jonsson, forsvann frå Vestfold-klubben tidlegare i sommar. I dei siste kampane er det Eirik Holmen Johansen som har stått for laget som ligg sist i eliteserien.

– Eg er klar for å ta opp kampen. Eg har ikkje reist hit for å sitje på benken, men samstundes så stressar eg ikkje, seier Storevik.

Les meir: Jacob (22) frå Naustdal klar for Sandefjord: - Det følest bra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 19.08.2018 19:48    Post subject: Reply with quote

Jacob Rasmussen starter i dag for Empoli, i Serie A.
Rart de ikke kjøpe en lovende Hovland..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 19.08.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

Mener du vi gjorde feil i å selge Rasmussen og satse på Hovland?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 19.08.2018 22:14    Post subject: Reply with quote

Ja!

Men ikke at vi selger Rasmussen for 10 millioner +..
Men at Hovland ble kjøpt er helt uforståelig, pris-messig er det katastrofalt dårlig. Så idiotisk at Styret bør vurdere om de fortjener plassen i styret.

Beklager at jeg blander Hovland inn i dette, svært hyggelig for Rasmussens del at han får 90 minutter (ser det ut til) og at Empoli vinner.

Empoli vet tydeligvis hva som kan være verdt 10 millioner +..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2018 22:24    Post subject: Reply with quote

Merkelig vurdering. Hovland har jo vist seg verdt hver ei krone så langt. Uten han hadde vi aldri tatt så mye poeng i vår.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 19.08.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Jepp, og Rasmussen viste det stikk motsatte på stopperplass i starten av sesongen. Å vurdere Rasmussen til en bedre stopper enn Hovland viser bare mangel på fotballforståelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1067

PostPosted: 19.08.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

Salget av Rasmussen viser i all hovedsak at det var ett stort problem i sportslig ledelse som ikke fikk utnytta en spiller som noen måneder sener spiller fra start i serie A.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2018 23:00    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig, er det så jævlig imponerende å få spille en kamp for et nyopprykka lag i Serie A?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1067

PostPosted: 20.08.2018 01:10    Post subject: Reply with quote

Ja, har ikke sett kampen enda, men ser han får bra rating på whoscored. Så derimot Parma mot Udinese og begge lagene holdt merkbar høyere standard enn RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1567

PostPosted: 20.08.2018 10:15    Post subject: Reply with quote

Håper det ble tatt med en grei videresalgprosent. Skulle tro ferdighetsregisteret passer som hånd i hanske i Serie A, om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.08.2018 22:23    Post subject: Reply with quote

[Bakenga] legger ikke skjul på at spilletiden i år frustrerer. Han har kun i overkant av 900 minutter så langt, fordelt på åtte starter og ti innhopp.

– Jeg var ute i 5,5 måned med strekk før sesongstart. Så skulle vi spille 4-3-3 med meg på vingen, og det går ikke. Det var en dårlig start, helt uten rytme for min del, sier 26-åringen.

Nå satser han på bedre rytmer fremover, og mener TIL har de fysiske egenskapene, men får svar på om de har de mentale egenskapene som må til for å snu fire strake tap.

– Jeg tror vi klarer å snu trenden. Vi har kvalitetene til det, men det krever mental styrke og at lederne står frem nå. Det hjelper ikke å gjemme seg når det butter i mot. Hvis noen vil videre, så er det nå folk på tribunen ser etter hvem som stepper opp og vil ha ballen. Det er nå vi trenger ledere til å gå foran med et godt eksempel, sier Mushaga Bakenga.

Les mer: Bakenga har aldri opplevd større motgang: Får hjelp av eks-Barcelona og Chelsea-stjerne for å snu trenden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 21.08.2018 22:24    Post subject: Reply with quote

Burde ikke måltørken frustrere mer enn mangel på spilletid? Eller er det et høna og egget-case?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 412, 413, 414 ... 538, 539, 540  Next
Page 413 of 540

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb