English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 15.08.2018 23:08    Post subject: Reply with quote

Altså, vi har signert to spillere i posisjon hvor vi trenger spillere. Vi har fått spillere tilbake fra skader og flere spillere er skadet og vil komme tilbake etterhvert.

Synes dette vinduet var helt fint. Ønsker selvfølgelig alltid storfisker, men det finnes gode spillere selv om de ikke har et like stort navn.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 15.08.2018 23:08    Post subject: Reply with quote

Herregud for en bitter fyr Torbjørnsen er.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 15.08.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Fordi du ikke vet noen ting om de så er de ikke klare førstevalg?


At jeg ikke kjenner til de betyr ikke noe, men forventet soleklare førstevalg. Kanskje noe i bendtner klassen. Ikke fra lag som er langt under oss i kvalitet. Håper selvfølgelig at begge to slår til. De er spennede, men kunne tenkt meg minst en sentral midt med mer kvalitet
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 15.08.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

Talentløs wrote:
Hvis vi har handlet inn enda en nå, kan de offentliggjøre det etter overgangsvindu, eller er det en regel på å offentliggjøre kjøp/salg mens vinduet er åpent?

Kjenner ikke til reglene her, men i England ble det vel presentert spillere utpå formiddagen dagen etterpå, tror jeg. Er vel fortsatt et par overganger som kan gå gjennom der ennå, bl.a. en forsvarsspiller til Leicester (mulig jeg tar feil).
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 15.08.2018 23:12    Post subject: Reply with quote

Finnes det tilsvarende i Norge som "deal sheets" i England? Der har klubbene mulighet til å kjøpe seg to ekstra timer til å fullføre papirarbeid, hvis de fyller ut deal sheet før vinduet stenger.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 15.08.2018 23:12    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
hello wrote:
Fordi du ikke vet noen ting om de så er de ikke klare førstevalg?


At jeg ikke kjenner til de betyr ikke noe, men forventet soleklare førstevalg. Kanskje noe i bendtner klassen. Ikke fra lag som er langt under oss i kvalitet. Håper selvfølgelig at begge to slår til. De er spennede, men kunne tenkt meg minst en sentral midt med mer kvalitet


Du forventet soleklare førstevalg, men har allerede avskrevet nysigneringene som førstevalg før de i det hele tatt har fått muligheten til å spille? Uten å kjenne til de? Dette henger ikke på greip.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 15.08.2018 23:15    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Sjiraff wrote:
hello wrote:
Fordi du ikke vet noen ting om de så er de ikke klare førstevalg?


At jeg ikke kjenner til de betyr ikke noe, men forventet soleklare førstevalg. Kanskje noe i bendtner klassen. Ikke fra lag som er langt under oss i kvalitet. Håper selvfølgelig at begge to slår til. De er spennede, men kunne tenkt meg minst en sentral midt med mer kvalitet


Du forventet soleklare førstevalg, men har allerede avskrevet nysigneringene som førstevalg før de i det hele tatt har fått muligheten til å spille? Uten å kjenne til de? Dette henger ikke på greip.


Vi får vente å se da. Får fort svaret om et par mnd på hvilke kvaliteter disse to innehar.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.08.2018 23:17    Post subject: Reply with quote

Det er ingen regel for at man må offentliggjøre hvem som er signert før vinduet stenger. Eneste er at papirene er hos NFF før 23:59:59. Om vi signerte en kar kl. 23:30 i natt så trur jeg klubben vil vente med å annonsere til folk er våkne imorgen før de offentliggjør det (med mindre spillern heter Wangberg, da blir det holdt hemmelig for alltid).
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 15.08.2018 23:19    Post subject: Reply with quote

Jönsson mener Karamoko og Carvalho har vært bedre signeringer i Eliteserien enn Hovland denne sesongen. Det sier vel sitt eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.08.2018 23:27    Post subject: Reply with quote

TIL (litt i sammenheng med Starts nye Nigerianer)

NFF må sende forespørsel til spillers tidligere forbund før midnatt om å frigjøre spillerlisensen. Overgang først i orden når den er frigitt. Derfor kan noen overganger fra utlandet ikke gå formelt i orden før i morgen. #ESNballl
— Jørgen Tjærnås (@Jotjar) August 15, 2018


There is hope in a hanging snore
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 15.08.2018 23:28    Post subject: Reply with quote

Det var vel som forventet, stille og rolig for vår del med litt tumulter når Alstad og biler ble observert på Brakka.
Sitter vel igjen og er mest glad for at Wangberg ikke var et reelt rykte, og da er det vel slik at vi har gjort et ok vindu.
Hverken mer eller mindre.

Så får vi håpe at med folk tilbake fra skade, et par forsterkninger og et par-tre unggutter som får litt tillit utover høsten skal gi oss det seriegullet vi virkelig trenger.
Så får EL og Cup bli ren bonus, selv om vi har særs gode sjangser der også.

Vintervinduet...vel der forventes det faktisk at vi leverer nå!
Bør være bestemt hvem som blir trener da, og er faktisk enig med Torbjørnsen (bank i bordet) at vi bør jo faktisk se etter rollespillere fra Nederland.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 15.08.2018 23:28    Post subject: Reply with quote

Nå er det sånn at har vi kjøpt en spiller og gjort alt vårt papirarbeid og sendt inn papirene til forbundet FØR 00.00 så kan mølja organiserres iløpet av natta og spiller presenteres i mårra.

når det er sagt tviler jeg på at det er tilfelle, men jeg føler ikke vi skal slakte Stig.

Vi har hatt begrenset tid på å hente nye spillere etter trenerbyttet og vi kan ikke jobbe med 100 caser så liten klubb som vi er så jeg vil tro vi har vært på ballen men fått avslag hos flere.

la oss håpe på en flott høst og at Moille havner bak oss. jeg driter i om Brann eller Haugesund vinner serien sålenge vi kommer før Sunni shopping boi.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 15.08.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner folk er litt skuffa fordi vi ikke signerte noen store navn, men jeg synes både Jebali og Denic er spennende signeringer. Tror ikke Jebali er et fnugg dårligere enn Helland og Denic har fremtiden med seg og jeg stoler på SIB når han sier han tror han kan gå rett inn. Vi fikk kanskje ingen inn som hever laget, men jeg tror ikke alltid det lar seg gjøre. Det er en vanvittig kabal som skal gå opp og det er ikke alltid man treffer med de man håper på. I fjor hadde vi et helt _sinnsykt_ overgangsvindu der vi fikk det vi drømte om og litt til (Bendtner, Trondsen OG Adegbenro var for meg helt, helt, villt), i år har vi fått et litt roligere vindu. Hadde den ukjente LFC-spanjolen blitt signert hadde sikkert alle vært fornøyde, enda knapt noen her inne har sett ham spille. Jeg synes SIB har gjort en fantastisk jobb for oss og ser ingen grunn til å begynne å tvile på ham fordi han i dette vinduet har signert to spillere som vi ikke kjenner til.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 621

PostPosted: 15.08.2018 23:48    Post subject: Reply with quote

Positivt vindu, synes jeg. To spennende spillere inn i nødvendige posisjoner på banen. Viktigst av alt har RBK beholdt spillere som Meling, Trondsen etc. Folk kommer tilbake fra skade, og formpilen kommer til å peke oppover utover høsten. Blir bra, dette Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 16.08.2018 00:06    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi har en bra stall når alle er skadefrie. Det var jo et av argumentene mine da jeg kritiserte Kåre, at med på papiret så sterk stall skal det være mulig å få felles forståelse blant spillerne om hva en fotball er.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 16.08.2018 00:48    Post subject: Reply with quote

Ny trener med "medbrakt" spiller presenteres i morgen
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 16.08.2018 00:48    Post subject: Reply with quote

Håper jeg Very Happy RBK
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
möllenbergs
Senior


Joined: 28 Oct 2011
Posts: 240
Location: Down Under

PostPosted: 16.08.2018 04:37    Post subject: Reply with quote

oskisjunior wrote:
Positivt vindu, synes jeg. To spennende spillere inn i nødvendige posisjoner på banen. Viktigst av alt har RBK beholdt spillere som Meling, Trondsen etc. Folk kommer tilbake fra skade, og formpilen kommer til å peke oppover utover høsten. Blir bra, dette Very Happy


I fare for premature celebration nå. Overgangsvinduet er fortsatt åpent i andre land, eksempelvis stenger det 31. august i Nederland. To nervepirrende uker fremover, hvor vi risikerer å miste spillere uten å kunne erstatte de 🤕

Men enig i at det er et ålreit vindu om vi beholder de viktigste spillerne våre!
_________________
It's hope in a hanging snore
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 16.08.2018 05:36    Post subject: Reply with quote

Sliter litt med å se at vi skal miste noen spillere nå. Vil tro grensen for hva vi aksepterer av bud er høyere i dag enn i går.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 16.08.2018 07:27    Post subject: Reply with quote

Da går vel denne tråden mot slutten. Litt spennende har skjedd, men for meg sitter jeg og lurer på hva som er den mest presise norske utgaven av "underwhelming" som beskriver fangsten.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.08.2018 08:11    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke helt si meg enig i "slaktingen" som enkelte driver med.

Vi har vitterlig prøvd på storfisker, kanskje også flere enn de to som er kjent i mediene, men de ville ikke hit. Da ender vi opp med to spennende spillere som i det minste gir oss økt bredde og flere alternativer i utsatte posisjoner.

I andre enden har vi ikke mistet en eneste viktig spiller som en av svært få i ligaen, til tross for både interesse og konkrete bud. Å ikke bli svekket er minst like viktig som å forsterke i vår posisjon.

Nå handler det mest om å få de spillerne vi allerede har tilbake fra skade og i god fysisk form. Vi har fortsatt på papiret en kruttsterk stall, og da har jeg ikke telt med de nye og (for meg) ukjente signeringene.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 16.08.2018 08:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
I andre enden har vi ikke mistet en eneste viktig spiller som en av svært få i ligaen, til tross for både interesse og konkrete bud. Å ikke bli svekket er minst like viktig som å forsterke i vår posisjon.


Vi vet ikke dette ennå, siden vinduet for salg utenlands fremdeles er åpent for mange land.

Jeg mener også den største tabben man gjør i medgang er å ikke styrke seg men heller lene seg på at 'spillerne vi har er så bra'.

Utfallet fra dette overgangsvinduet er i beste fall usikkert. Skulle det f.eks. vise seg at Jebali er en kanonsignering som går rett inn i førsteellveren så har vinduet vært bra. Men det er vel temmelig usikkert om det er tilfelle.

I motsatt tilfelle vil jeg si at vinduet har vært temmelig dårlig, fordi vi ikke har styrket oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 16.08.2018 08:39    Post subject: Reply with quote

Man kan jo ikke si at vi lener oss på at "vi har spillere som er bra" når vi vitterlig har forsøkt på skikkelig forsterkninger.

Synes også det er rart at enkelte mener SIB må gå og slikt tull. Man kan selvsagt kritisere en del valg, men det blir uansett vanskelig mtp. hvor lite innsikt vi egentlig har i jobben han gjør. Vi ser bare sluttresultatet, og ingenting annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 16.08.2018 08:42    Post subject: Reply with quote

Det er vel slik at man kan hente spillere uten kontrakt i en stund framover?

Ser at den tidligere Enga- og S 08-spilleren Aaron Samuel står uten kontrakt for tiden. Nylig fylt 24 år. Tror ikke han er dårligere enn hva vi har på topp for øyeblikket. Ble for øvrig linket til Molde i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.08.2018 09:07    Post subject: Reply with quote

Det at vi ikke har en fast trener betyr vel også noe for spillerlogistikken.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 133, 134, 135  Next
Page 134 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb