English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.08.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

Men Abu er en meget bra signering, en spiller som hadde gått rett inn på vårt lag nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 11.08.2018 12:50    Post subject: Reply with quote

Rart at Columbus og Abu kommer til en enighet om at et utlån til vif er fornuftig, om han er så god da.
MEN jeg har ikke sett Abu siden 16 sesongen og der kommer jeg null å niks på hvordan Abu presterte, tyder vell på at det var lite bemerkelsesverdige øyeblikk av Abu den gang.

Siden du påstår at hadde gått rett innpå midtbanen til RBK, går jeg ut ifra at du følger MLS nøye.
Rimelig spesielt å låne ut en god spiller til en elendig liga og et rævva lag! Hadde ikke ønsket at A.Konradsen skulle bli lånt ut til en middelshavsfarer på Island jeg ihvertfall, men hva veit vell jeg...
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.08.2018 14:29    Post subject: Reply with quote

Deila har jo jobbet med Abu tidligere så han veit nok hvordan han skal bruke Abu og hva han får.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 11.08.2018 18:36    Post subject: Reply with quote

Han har vel snart jobbet med de fleste, både på laget og i støtteapparatet. Et enormt svakhetstegn at han forsøket å kopiere noe som skjedde for fem år siden. Det funker åpenbart ikke og han kaver tydelig i blinde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.08.2018 22:54    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Siden du påstår at hadde gått rett innpå midtbanen til RBK, går jeg ut ifra at du følger MLS nøye.


Nei. Men jeg forutsetter at en 26 år gammel spiller ikke har blitt vesentlig dårligere i løpet av to år. I motsetning til deg husker jeg nemlig Abu fra 2016, og som spillertype er han en stor forsterkning fra Lundemo og Konradsen som den sittende midtbanespilleren. Om han er riktig spiller å kjøpe for oss vet jeg ikke - jeg ønsker meg jo en mer utpreget pasningsspiller - men per i dag hadde Abu i normal forfatning danket ut Lundemo direkte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.08.2018 00:36    Post subject: Reply with quote

Meget godt poeng Hedon. Det er tydelig at Deila ikke har noen nye idéer, og forsøker derfor å gjenskape suksesslaget fra 2013 - bokstavelig talt.

Jeg lurer på hvor lenge han sitter. Det virker ganske åpenbart at han ikke får VIF dit de har ambisjoner om, selv om disse ambisjonene mangler virkelighetsorientering all things considered.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 12.08.2018 10:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Nei. Men jeg forutsetter at en 26 år gammel spiller ikke har blitt vesentlig dårligere i løpet av to år. I motsetning til deg husker jeg nemlig Abu fra 2016, og som spillertype er han en stor forsterkning fra Lundemo og Konradsen som den sittende midtbanespilleren.

Jeg ville vært enig med deg for noen år siden, men er mye mer usikker i dag. Abu hadde en stupbratt utviklingskurve de siste par sesongene i Norge. Nedover. Den siste sesongen i Godset var han direkte svak til tider, og om han ikke har hevet seg en del hakk siden den gang - så ville han ikke vært en forsterkning for oss. Ser man på hans opphold i andre klubber, har det også vært nedturer stort sett overalt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2018 21:08    Post subject: Reply with quote

Nærmer seg Kåre-ball på Vålerenga.

Tror Kåre blir presentert som Enga trener før nyttår.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.08.2018 15:10    Post subject: Reply with quote

VIF forsøker å forsterke seg med spillere som har levert i ES tidligere. De har sikret seg Abu på lån, og lukter/gir bud på flere spisser som har scoret mye mål tidligere år på overgangsvinduets siste dag.

Intet nytt på Oslo øst, med andre ord.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 15.08.2018 18:42    Post subject: Reply with quote

Sliter wrote:
Nærmer seg Kåre-ball på Vålerenga.

Tror Kåre blir presentert som Enga trener før nyttår.


Deila tilbake til Godset, KÃ¥re til engen? ikke totalt urealistisk?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 15.08.2018 20:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Jostein Flos rolle i SIF de siste ti Ã¥rene er undervurdert 😊
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-latterlig

Deila slår tilbake på spisskritikken. Lurer på om jeg villa venta med det til etter at man har begynt å vinne og spille godt igjen.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.08.2018 12:45    Post subject: Reply with quote

Nå er det også heller regelen enn unntaket at spisser sliter i VIF, og det er mange bom mellom hver Moa og Kjartansson. De fleste sesonger siden årtusenskiftet er det vel fortsatt Dos Santos og Berre som har blitt toppscorere med i underkant av tosifret.

Merkelig greie, det der i VIF. Uansett trener, styre og stell får de ofte veldig dårlig utbytte av spissene sine.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2018 13:03    Post subject: Reply with quote

Det er sant, men hvis jeg skal peke på noe som det største problemet for VIF, vil jeg si det ligger i forsvaret. Synes de har hatt en utrolig svak gjeng på bakerste rekke i mange år nå. Tollås Nation har liksom vært deres "bauta" og han er jo skadeutsatt og mildt sagt ustabil.

De hadde en gang i tiden pondus i forsvaret med Wæhler og Panzer, men nå er alt borte. Og de har ikke en gang luktet på å være i nærheten siden.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 19.08.2018 13:11    Post subject: Reply with quote

Deila må, i tett kamp med Rekdal, være landets mest overvurderte trener.

En suksess i Godset, men det hører med til historien at han brukte mange år på skape noe der nede - og fikk nesten sparken underveis. Det handler vel så mye om spillertroppen han klarte å rote fram over en femårsperiode, litt som med Jönsson i Stabæk. Mesteparten av jobben i Godste ble nok gjort i kulissene (Flo & co).

Mageplask i Celtic. Ute på dypt vann i VIF - uten tegn til forbedring. Elendige kjøp, elendig fotball.

Men det er godt han følger opp VIF-arven av elendighet. Underholdende for oss andre!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2018 14:00    Post subject: Reply with quote

Deila snakker altså om at svensken har scoret "nesten 50 mål" i svensk toppserie...


_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 19.08.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

Bør vel komme opp på nesten 40 først.

Men er jo ikke ille med 33 mål på 11 år Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.08.2018 17:03    Post subject: Reply with quote

Tja med det snittet så kan vel Vålerenga vente seg et mål eller kanskje to i løpet av høsten her.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 24.11.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Neste år skal vi være med i medaljekampen - topp fire er målet....
Da er var det på'n igjen. Synes dette har vært en gjenganger i Deilas Enga. Store lovnader før sesongene, men halvveis ut, når de ligger på åttende plass, da har han "aldri snakket om medalje (laget her er ikke bra nok for det)" og det er fornøyde med 5-7. plass, som også var "målet".

Blir spent på hvordan 2019 sesongen blir for enga. Bruker nok titalls millioner på nye spillere, de ser bra ut i treningskampene, det blir en voldsom positivitet rundt klubben (og i media)... Også blir det 5. plass. Unnskyldningen: "for mange nye spillere" (hentet inn hele TO stykk som gikk inn i første11'ern).
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.11.2018 14:35    Post subject: Reply with quote

Ingen er vel overrasket. Relativt hårete mål sett ut fra nå-situasjonen fordi man hører til høyere på tabellen er en av hovedgrunnene til at VIF tilsynelatende aldri blir noe mer enn en middelmådighet.

Det som derimot er overraskende er grepene Deila ser på som nødvendige for å heve seg:

Deila om spillerkjøp wrote:
De må være ledertyper, sterke, tøffe og skandinaviske – og gamle nok til å kunne huske at spilleren Ronny Deila debuterte i Eliteserien (1999).
– Vi mangler fysikk til å stå imot på dødball. Vi har 8 eller 9 mål for og 17 scoringer imot på dødball i år. Så vi må få inn litt mer fysikk, så vi ikke blir tatt slik, bli mer voksne.


Aldrende, duellsterke og "tunge" skandinaver med vinnerskalle er altså medisinen. Jeg regner med at planen er noe bredere, men her fremstår det nesten som om Deila mener at veien til medaljekamp handler om å bli bedre på hjørnespark imot. For all del, hent gjerne Kippe, Lædre Bjørdal og Glenn Andersen, så blir det nok færre baklengs på corner. Jeg har dog mine tvil om det får VIF særlig mye nærmere topp fire.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 24.11.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Vi har Søderlund, Konradsen og Hovland som passer beskrivelsen. Hadde vært topp om Bjørnebye klarte å tyne Trøim for 15-20 mill i bytte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 25.11.2018 05:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes topp fire høres ut som en ganske fornuftig målsetning fra den kanten, tror de skal være fornøyde med ny sjetteplass, men å ikke sette seg mål som en må strekke seg etter er oppskriften på å bli forbigått av de som gjør det.

Hvis vi går utifra at en av Brann, Molde og Sarpsborg sannsynligvis flopper seg ut av topp fire så er det en åpen plass der til hvem som eventuelt klarer å få seg et knallår med masse stang inn. Det er ihvertfall en fem-seks lag som er istand til det, Vålerenga inkludert. Dog så er det er vel typisk slik at hvis det klaffer for Odd eller Godset f eks så blir produktet bedre enn hvis det klaffer for Vålerenga.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.11.2018 00:21    Post subject: Reply with quote

Før klubben flyttet inn på sin nye stadion på Valle Hovin, ble det snakket høyt om hvilket stort og nytt potensiale klubben nå ville få med tanke på publikumstilstrømning. I dag, litt over et år etter stadionåpningen, har den store massevandringen av publikummere for å se eliteseriekamper i Oslo uteblitt.

— Vi ser at en ny stadion har gitt en viss effekt, men det er klart vi hadde håpet på en større boost. For å tiltrekke oss de store massene, er det helt klart at vi må prestere bedre ute på gresset og henge med i toppen. Det har jeg en stor tro på at vi gjør allerede neste sesong, sier Nydal.

Les mer: Ny stadion trakk ikke flere tilskuere. 8.000 færre på Vålerenga-kamper i år

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.11.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

Hm, dette var da pussig. Så du sier at det ikke har eksplodert på Oslo øst selv om VIF har fått sitt hjem, sin egen storstue? Det var merkelig, for det har jeg mer eller mindre blitt lovet.

Det er da i det minste lys i tunnelen når de faktisk virker å begynne å innse at produktet på banen er (minst) like viktig som byggmassen rundt. De har jo trua på solid oppsving neste år og topp fire er uttalt mål, så da er det vel bare å lene seg tilbake og vente på at Sensibility fylles til randen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 29.11.2018 10:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er klar over at jeg har pisket på denne gampen før, men du verden for en velsignelse i forkledning for Vålerengen at ikke den første sesongen på ny stadion sammenfalt med en blaffsesong sportslig. Hadde for eksempel Vålerengen vært årets utgave av Brann hadde de hatt fulle hus, forledet seg til å tro at de fulle husene hadde kommet av den endelig frislupne entusiasmen blant publikum over å ha fått sin egen hjemmebane og deretter satset over evne på dyre feilkjøp. De er rett og slett tjuvheldige som får oppleve realiteten allerede på første forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 213, 214, 215  Next
Page 185 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb