English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 219, 220, 221  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 10.08.2018 01:44    Post subject: Reply with quote

Bendtner var forferdelig idag. Vi har ventet på at han skal prestere i hele vårsesongen, og nå som vi er i avgjørende Europakamper forventes det at vår høyest lønnede skal stå fram. Han spiller som om han har vert på fylla. Selg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 06:34    Post subject: Reply with quote

Tror Bendtner kommer til å blomstre med målpoeng igjen når Jebali er på plass på vingen.
Synes uansett han er et langt bedre alternativ enn Søderlund. Søderlund løper mye, men er ellers fullstendig iskald og tidvis inkompetent. Da er det bedre med en som tidvis viser glimt av genialitet, så får det bare gå på bekostning av at han ikke presser like hardt.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 07:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi alle egentlig er ganske enige i at når vi har to tidligere toppscorere som i det siste også har fått spille mye samtidig så er det langt fra godt nok det de begge presterer. RBK skal ha en spiss helt i toppen av toppscorerlista og aller helst toppscoreren ved sesongslutt. Denne sesongen er så langt en ren katastrofe og egentlig godt gjort at vi ligger nesten a poeng med serielederen når den som leder har lagt 13 mål og vår beste bare har 6 etter 17 serieomganger.
Altitude
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 09:28    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt ingenting ved Bendtners prestasjoner som rettferdiggjør lønna han har hos oss.
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 10.08.2018 17:58    Post subject: Reply with quote

Skammelig innsats og sjokkerende prestasjoner fra Bendtner. Treffer på sin første pasning etter 69 minutter. Da er det noe alvorlig galt.
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 18:05    Post subject: Reply with quote

Ingen stor kamp av Lord i går, men blir bra når han får spissplassen igjen. Søder har vist de siste kampene hvor begrenset han er. Vi har jo ikke glemt hvordan Lorden skinte på høsten i fjor. Både i E/S og E/L
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 10.08.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

Helt klart, han har jo ikke fått prøvd seg som spiss i en eneste kamp denne sesongen. Neste gang skal jeg huske at alt er Søderlund sin feil.
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 18:20    Post subject: Reply with quote

Sa ikke Bendtner i et intervju for noen uker siden at det var ikke bra nok slik han har prestert, men NÅ skulle det bli det...
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.08.2018 18:44    Post subject: Reply with quote

Siste kampen ble spilt på en liten potetåker mot det som kunne vært den irske vennskapsklubben til Lillestrøm. Det er ikke i slike kamper vi kan forvente at Bendtner går i krigen og foran med et godt eksempel.

Hjemme på en større og bedre bane vil vi kanskje få se en bedre Bendtner. Det samme i neste runde av kvalifiseringen.

Det skulle forøvrig ha vært interessant å se ham i Jensens nye offensive midtbanerolle, bak Søderlund, i stedet for ute på kanten.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2018 19:09    Post subject: Reply with quote

Blir særdeles spennende å se hva Coolen ser i ham, hvordan det tenkes han kan passe inn og hva utbyttet blir. Det har uten tvil vært magert en stund.
avtrekkeren
Senior

PostPosted: 10.08.2018 19:10    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Siste kampen ble spilt på en liten potetåker mot det som kunne vært den irske vennskapsklubben til Lillestrøm.

Hva mener du? Kommentatorene sa jo at matta var kjempebra da kampen startet... (jeg måtte gni meg i øynene og lure på hvilken brillestyrke de hadde - eller ikke hadde).
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 19:21    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Helt klart, han har jo ikke fått prøvd seg som spiss i en eneste kamp denne sesongen. Neste gang skal jeg huske at alt er Søderlund sin feil.

Morsomt, men han har ikke spilt spiss under Coolen med mer fremoverrettet fotball, og mer trafikk i boks. Tror det blir noe ganske annet.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 10.08.2018 20:53    Post subject: Reply with quote

Trafikk i boksen må andre enn Bendtner ta seg av, uavhengig av hvilken posisjon han spiller i. Det snakkes mye om spillere som burde benkes, men der bør Bendtner stå aller først i køen.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 20:55    Post subject: Reply with quote

Folk her inne er som med Kåre, fanatikere og har ikke snev av interesse i å se kritisk på sitt idol. Hadde denne spilleren vært Atle Nilsen hentet fra Odd og med de prestasjonene han har vist så langt så ville 99.99% ønsket han ditt peppern gror. Han bæres på navnet alene så enkelt og greit er det.

Klubben har også malt seg inne i et hjørne. De var sikre på at han ville bli kjøpt opp rett etter VM men slik ble det ikke. Nå sitter vi på en luksusspiller som hever mer i lønn enn noen andre og som ikke kan vrakes for da er det bare å glemme at noen kjøper han. Det vil gi signal til at selv i RBK og norsk superdårlig liga så floppet han og blir ikke kjøpt. Vi blir da nødt til å lønne han også ut neste år. Klubben håper sikkert desperat at han skal begynne å levere og bli solgt så vi får frigjort midler, og kanskje også sitte igjen med noe etter salg. Har liten tro på at han plutselig skal begynne å blomstre igjen. I fjor var han ny i klubben og ute av form. I år bare spiller han dårlig. Som sagt, det er bare å glemme navnet, tenke seg at han er en hvem som helst i en random drakt så forstår man at dette er en spiller som på ingen måte bidrar til noe positivt for klubben i 2018. Vi hemmes noe veldig av han og spiller nærmest med handikap. Bendter og Helland samtidig på banen og vi kan se langt etter EL og C.L. De er over toppen.

Da kan alle Kåreaniere og Bendtniaere bare begynne å forsvare sitt store idol som er så fantastisk og feilfri og det største som noen gang har hendt kubben.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2018 21:04    Post subject: Reply with quote

He-he. Greia er jo at han beviselig har ferdigheter på toppnivå, det bekrefter alle og enhver som observerer ham på trening.

Bjørn Hansens dom, for eksempel:
(100 % fotball 29.4.2017: Trenerlegenden mener Bendtner er i egen klasse: - Kun tre andre i RBK-historien kan ha hatt samme fotballforståelse)

Etter at dansken ankom Lerkendal har Hansen sett ni treninger og alle kamper. Den meget meritterte treneren har sine klare meninger om spissen.

- Jeg hadde aldri sett Bendtner «live» før han kom hit, kun på TV. Derfor dro jeg til Lerkendal for å se ham på trening, og har lagt merke til spesielt to ting: Hvor naturlig Bendtner oppfører seg med ballen. Og hvor dyktig han er til å finne rom for å være spillbar, sier Hansen.

Og legger til:

- Han er veldig fotballklok. Når det kommer til rene ferdigheter, altså taktikk og teknikk, har jeg neppe sett tilsvarende på treningsfeltet på Lerkendal tidligere.

- Inkludert alt?

- Ja. Eller, som sagt, så var kanskje Sunde og to ganger Iversen på høyde da de var på sitt beste. Da tenker jeg på ballbehandlingen hans; der andre bruker tid på å tenke på selve utførelsen, virker alt å ligge helt naturlig for Bendtner. Og jeg tenker også på hvordan han hele tiden leter etter gunstige rom som gjør at han kan få ballen.

- Jeg har klokkertro på kvalitetene hans. Jeg er nok litt skuffet over prestasjonene i kampene, jeg og, men det er en totalitet her, sier han - og snakker om hvordan RBK-spillerne bruker hverandre som lag.

Jeg stoler 100 % på Bjørn Hansens vurderinger av denne typen. Det tror jeg i og for seg at de fleste andre også gjør. (Gjorde. Snufs.)

Og da går det jo også an å forvente at det er mulig å få noe ut av ham i kamper.

Men den muligheten er foreløpig uutnyttet, kan vi vel være enige om.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 10.08.2018 21:18    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker at Bendtner skal lykkes, jeg ønsker at en hver spiller som trer på seg RBK drakta skal lykkes. Bendtner har ferdigheter, men det hjelper ikke når han får så lite ut av potensialet sitt i kampene for oss. Jeg vil heller ha en spiss som bøtter inn 5 mål på 7 kamper enn en Bendter som scorer 2 mål på 10 og de 2 målene scores på "fantastisk vis, som ingen andre i serien" gjør etter han.

La meg si det slik at jeg begynner å forstå hvorfor Bendtner har kavet rundt i ingenmannsland de siste årene. Ingen ønsker en spiller som er dyr i drift og viser utrolige ting man ellers ikke ser sånn ca. hvert skudd år.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2018 21:19    Post subject: Reply with quote

Det ville jo være hyggelig om han bidrar med noe mer produktivt enn å briljere på trening, ja.
Henning
Legende

PostPosted: 10.08.2018 21:50    Post subject: Reply with quote

Vi må huske at det er vanskelig for han på dårlige gressbaner, på kunstgressbaner, mot dårlige lag, på vingen, med dårlige medspillere, med Kåre som trener, med Coolen som nettopp har tatt over, med høye indreløpere, isolert på topp, med dårlige innlegg, med Levi på kant, med Helland på kant og uten Adegbenro på kanten.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 10.08.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Ja, det var ekstra kjipt og vanskelig da han ble toppscorer i fjor etter å ha trent seg opp fra burgerform, og stormscoret på et ellers ganske dårlig lag i høstsesongen.

Men jeg skjønner jo at det verken teller eller beviser at han kan lykkes for oss. Alle vet jo at spillere med et stort navn automatisk er en flopp, og at skarpe øyne ser det veldig tidlig. Ja, ofte før de engang har spilt. De som er uenige, som Bjørn Hansen, blir lurt av status og blendet av ryktet, overfladiske som de er. Denne skarpskodde vurderingen lar seg sjelden endre av noen viktige prestasjoner eller scoringer hist og pist, den går bare i dvale til sannheten endelig kommer fram igjen.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 10.08.2018 22:10    Post subject: Reply with quote

Ja sånn er det.
Back to top
ErdoganLomas
Junior

PostPosted: 10.08.2018 22:44    Post subject: Reply with quote

At Bjørn Hansen så noe i ham i fjor kan man jo skjønne, det lyste jo fotball og livsglede i gutten til tider. Da var jo Bendtner 5 hakk vassere tross mindre matchfit. Men Bjørn Hansen har vel av naturlige årsaker ikke sett mye av Bendtner anno 2018. Hadde nok ikke fått samme attesten i år.
Det ser ut til at Bendtner trives i Trondheim og i RBK, men det er alt. Han loffer bare rundt og har det gøy med gutta. Noe killerinstingt for å vinne viser han i alle fall ikke. Får håpe det suget kommer tilbake med flomlys og dugg i gresset RBK
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 10.08.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke tro på at suget kommer tilbake. Han ville spille i VM både fordi det hadde vært en kul opplevelse og et fantastisk utstillingsvindu som muligens kunne gi ham en veldig lukrativ kontrakt f. eks. i Kina, men han klarte neppe å motivere seg i vårsesongen engang. Nå har sjansene til en slik kontrakt blitt veldig mye dårligere og hos oss er det ingenting som er viktig for han. Det gjør vel ingen forskjell for han om han vinner serien en eller to ganger eller om han spiller EL-gruppespill nok en gang og cupen driter han sannsynligvis i. Han har altså ingen grunn til å anstrenge seg og da syns jeg at det er kanskje best å fristille han hvis ikke et overraskende bud kommer inn senest i vinter.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 11.08.2018 00:48    Post subject: Reply with quote

Kanskje noens våte drøm går i oppfyllelse også. Han fortsetter å prestere på samme nivå, ingen viser interesse for han og vi dobbler lønnen hans og skriver ny 4 års kontrakt med han til neste år. Da har vi en middelmådig spiss noen år fremover som jo en del synes er helt fantastisk da middelmådig er bra for klubben så lenge de har et kult og relativt kjent navn.

Jeg er ikke fan av noen trenere eller spillere. Jeg kan like noen veldig godt dersom jeg synes de gjør det bra for klubben. Jeg er fan av RBK, og så lenge jeg ikke synes noen bidrar på det nivået man forventer så er jeg kritisk. Nå er jeg særdeles kritisk til Bendtner (det var jeg i fjor også men han tok seg fint inn igjen selv om jeg aldri hadde signert han hadde det vært opp til meg. Synes han tilfører klubben for lite i forhold til hva vi bruker på han). I år synes jeg han er en parasitt. Suger klubben for penger uten å gi tilbake noe som helst. Skal ta meg en kald øl den dagen han blir solgt eller fristilt. For all del, vil glede meg stort dersom han gjør mine ord til skamme og slår tilbake noe voldsomt, men ingenting i spillet eller væremåten hans tilsier at det kommer til å skje. Da skal han få lov til å spille i fred en god stund for min del. Har nå sagt hva jeg føler om hans bidrag og er ferdig for en veldig god stund fremover. Opp til han nå å bevise om jeg har rett eller ikke.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 11.08.2018 06:47    Post subject: Reply with quote

Bendtner presterer akkurat som han har gjort gjennom hele karrieren:

For dårlig.

Blir veldig overrasket om dette plutselig skulle endre seg i høst eller i ny klubb.
Back to top
ErdoganLomas
Junior

PostPosted: 11.08.2018 09:06    Post subject: Reply with quote

Bidrar sportslig; njæh!?
Bidrar kommersielt; JA!!

Det er nok ikke bare utgifter på Lorden, men det sportslige burde veie tyngst. Vi får se om den mye treneren har baller til å konfrontere han med prestasjonene
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 219, 220, 221  Next
Page 153 of 221

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb