English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.08.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
La han spille resten av sesongen på HV, da skal vi se at samhandlingen kommer seg betraktelig.


Vi kan ikke holde oss med en kar som bare muligens kommer til å lære seg å spille på en førstebevegelse en gang i framtida som førstevalg på høyrekanten. Han må bli 500% bedre individuelt på blikk og valg med ball, det er ikke et samhandlingsproblem. Det kan ikke engang automatiseres før han skjønner hvorfor han skal spille hvor og når.

Jeg skjønner idéen med å hente ham - han er jo som Helland, en litt treig kantspiller med gode dribleferdigheter en mot en og en tung og fin venstrefot. Forskjellen er at der Helland er en meget bra kombinasjonsspiller på gode dager, er Levi veldig dårlig på det området. Så er det lett å tenke at 'ja men det er jo bare å peke og forklare', men den biten tror jeg sjelden utvikles så innmari mye når man har kommet til Levis alder. Han hadde vært et stort talent hvis han var 18-19 år, men han er faktisk 22 1/2. Eller altså bare en måned yngre enn Adegbenro.

I sum altså: han er en i utgangspunktet interessant spillertype som har for langt opp til sitt hypotetiske potensielle nivå; så lavt nåværende nivå at vi ikke kan satse på ham i elleveren, og så svak progresjon på sine svakeste sider at han neppe vil nå det nivået vi tenkte. Sammenlignet med Adegbenro: i Samuel har vi en spiller som er så god individuelt at han kan avgjøre kamper på høyt nivå med fart, dribleferdigheter og generell målfarlighet, men som neppe blir noen strålende kombinasjonsspiller. I Levi har vi enda mer av den samme ulempen, men for lite av oppsiden.

Stallspiller? Kanskje. Han er farlig på frispark, det skal han ha.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 06.08.2018 10:01    Post subject: Reply with quote

Enig, zaphod. Vi har desverre ikke råd til å vente på han 2 år til eller mer. Kanskje vil han forbedre sine mangler, kanskje ikke. Jeg tror et utlån ut 2019 til en klubb som Bodø/Glimt eller Ranheim vil være den beste løsning. Etterpå får vi vite om han tok steget uten å ha betalt utdanningen. Desverre blir det vanskelig mtp skadesituasjon på vingplassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2018 10:42    Post subject: Reply with quote

Han blir jo langt mer aktuell som back-up for Mike i den offensive midtbanerollen enn hva han er som kantspiller i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 06.08.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Er nok helt uaktuelt å låne ut Levi i 2019, tror jeg. Iallefall til en vesentlig svakere klubb enn oss selv. Han er ingen uprøvd unggutt lengre, men en de tydeligvis ønsker å satse på. Tipper han får mye spilletid både i år og på denne tiden neste år vet vi om han ble en suksess eller en vi selger videre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 06.08.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

Det er bare ett år siden han ble henta. At det ikke er blitt flere mål tror jeg er en kombinasjon av uflaks og at han er et snev vimsete. Man må ikke underkjenne at han er kjapp i vendinger med ball og har god ballfølelse. Det er en spiller i fremgang og det er ganske usikkert hvor god han vil bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.08.2018 12:27    Post subject: Reply with quote

Er helt i mot et evnt. utlån av Levi. Tror han får den beste skoleringen her hos oss, og jeg tror han vil blomstre utover høsten. Har vist gode tendenser i de siste kampene.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 06.08.2018 12:34    Post subject: Reply with quote

Vi skal huske på at han gikk inn i sesongen som et ganske klart fjerdevalg, selv når Adegbenro gikk ned så var nok planen at Zekhnini skulle fylle det rommet.

At han nå står igjen som eneste skadefrie kantspiller er en styrke i seg selv, men også et tegn på at vi har bredde i stallen til tross for ekstreme skadeplager som gjør at vi er konkurransedyktig selv uten 3 av våre 4 beste kantspillere.

Jeg har ikke gitt opp Levi enda, selv om fotballforståelsen hans er ganske laber. Det er forøvrig en stor forenkling av situasjonen å snakke om at vi skal vente på han i 2 år osv. Han bidrar allerede i dag, selv om det fortsatt er et stykke opp til ønsket nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.08.2018 13:11    Post subject: Reply with quote

Siden vinger er laget av skjørt materiale bør vi nesten beholde Levi som ren backup. Så kan han steppe inn igjen etter Dølles neste 73 minutter på banen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2018 15:33    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Han blir jo langt mer aktuell som back-up for Mike i den offensive midtbanerollen enn hva han er som kantspiller i dag.


Godt poeng. Dette er vel drømmerollen hans? Men takket være konkurransen på ving som består av to kjeks og en langtidsskadd gladkristen, så er vel hverken tiern eller utlån spesielt aktuelt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 06.08.2018 17:55    Post subject: Reply with quote

Om man vurderer Levi som backup for Mike, så har man misforstått litt hva den nye rollen dreier seg.

Mike spiller ikke noen Roberto Baggio-rolle der framme. Det er mere en framskutt ballvinner- eller indreløperposisjon, hvor rollen er å presse og jage ball slik at duoen bak får mere rom til å spille pasninger.

Det er ikke en sjangs i havet for at Levi kommer til å takle den rollen. Da kommer midtbanen i undertall og blir presset bakover, og plutselig er vi der vi var da Perry snudde V-en.

Levi er en teknisk begavet spiller som kommer til å ha godt i skikkelig coaching fra en trener med taktisk kompetanse. Om han lærer seg bevegelsesmønstret til en høyre innoverving, kommer han til å blomstre mye mer enn i «hipp-som-happ»-rollen han har hatt fram til nå.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2018 18:21    Post subject: Reply with quote

Må si meg veldig enig i det, robbie. Han ville ikke behersket den rollen. Han måtte fått en annen rolle i den posisjonen, og det hadde vel neppe vært for lagets beste.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.08.2018 00:23    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også Jensens pasningsfot og blikk er noe undervurdert/glemt. Han har vist veldig mange ganger at han er veldig flink på spesielt å vekte/time pasning i korridoren mellom stopper og back på ving/back som kommer på utsiden. Han er også flink på å bevege seg i disse rommene, selv om det har vært langt mindre synlig etterhvert som han har fått utgangsposisjon omtrent på linje med motstanders forsvar, naturlig nok.

Mike Jensen forstår rett og slett flyten i bevegelser og spill langt bedre enn Levi, eller i det minste evner han å bruke disse i markant større grad. Jeg har bare fått sett ham i ny rolle i en kamp, men måten han bruker den fremskutte rollen - som ironisk nok plasserer ham dypere i banen enn som indreløper under Kåre, kan jeg ikke se Levi har evner til å nå til knærne.

Levi får gjerne motbevise meg, men jeg tror han vil være en backup som er et solid steg ned, rett og slett fordi han (i hvert fall per nå) virker å ha nok med seg selv og ballen. En offensiv midtbanespiller som hverken er spesielt god som "førsteforsvarer" eller ballfordeler har jeg i grunnen lite tro på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 07.08.2018 01:21    Post subject: Reply with quote

Levi er en meget spennende spiller synes jeg. Har litt tunnelsyn ennå, men har en god venstrefot, bra teknikk og grei fart. Tror aldri det er tanken at Levi skal konkurrere med Jensen. Levi er en konkurrent til Helland. I mine øyne leder han den kampen.
Gutten er bare 21 år, og kom fra svensk nivå 2. Har forbedret seg veldig dette året, etter å ha fått mer spilletid. Ser også ut som mange har glemt at Jensen ikke var spesielt god i sin første sesong for RBK han heller. Og han kom fra Brøndby og var vel 24 år. Tror det er viktig at klubben er litt tolmodige med spillere, slik at de får spilt seg varme i trøya. Mange eksempler på at spillere trenger tid for å prestere. Noen fikk aldri den tiden. Foreksempel Eguren og Sibaya. Gikk ganske bra med de etter RBK exit.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 07.08.2018 07:33    Post subject: Reply with quote

Eguren er etter mitt syn rbks største spillerskandale gjennom tidene...

Uansett. Levi er vel fast på det svenske u21 -laget og ansett som et bra talent i sverige. Synes han tar nye steg for hver kamp nå. Er ikke mye som skal til for at han lykkes med skuddforsøkene når han drar seg innover i banen og samtidig får av seg skylappene.
Se flere ganger at når han drar seg innover i banen så burde han sette opp trekant. Inn mot jensen, bendtner eller søderlund med ryggen mot mål og få ballen tilbake igjen. For meg ser det ut som at det er så lite som skal til får å lykkes. Gjør han det kan rbk bare beholde helland for da blir levi solgt raskt til utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2018 08:28    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Levi så må han bare få fornyet tillit.
Han kan bli en særs god ving for Rosenborg, og er jo et potensielt salgsprospekt om et års tid om vi virkelig får fart på ham.

Vi er jo en klubb som må kjøpe inn en del talenter, gi de tillit og tid, for så å selge videre.
Det er status for klubber av vår størrelse i Europa per dags dato det.

Det er nesten som å banne i kirka, men her har nesten Molde de siste par årene vært bedre enn oss.
_________________
Fremad, menn av Nidaros! Til Europa!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 07.08.2018 09:11    Post subject: Reply with quote

Helt enig i. Klasseforskjell mellom molde og oss siste par årene. Før det har rbk sent ut en hel haug med trøndere, og det er slik det skal være.
Eksempel å kjøpe dyrt fra en større klubb og selge dyrere om noen år. Det gjør klubben attraktiv. Se på basel. En haug med talenter ønsker seg dit fordi de vet at de kommer seg videre om de tar steget samtidig som at de får spilletid i europa. Og det er ikke hvilke som helst talenter de henter.

Synes vi har vært altfor dårlig i de siste årene til å bruke lokale talenter når laget leder med flere mål, hvorfor brukte ikke ki talenter da rbk spilte betydningsløse kamper da laget alleredet har vunnet serien? Har vært mye rart syns jeg. Men er enig at rbk bør være en klubb som fundamnetalt henter "etablerte" talenter med manglende spilletid og forstrer de opp og selger de med god fortjeneste. Levi kom fra svensk 2.div og knyttet en del risiko rundt men synes han har blitt betydelig bedre og ser bedring fra kamp til kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.08.2018 10:58    Post subject: Reply with quote

Det er et par faktafeil om Levi som jeg tror er årsak til en del overvurdering av talentet. For det første : han er ikke 21 år, han er 22 1/2. Han er ikke 'fast på Sverige U21', han har totalt 3 innhopp, og med tanke på alderen blir det neppe særlig flere.

Vi snakker om en spiller som er 1 måned yngre enn Adegbenro. Tenk på den.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 07.08.2018 11:12    Post subject: Reply with quote

Jo, men så er Samuel et jævla stort talent da.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 07.08.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

Er urettferdig å sammenligne med Samuel. Jeg synes Levi viser glimtende takter med utfordre og er fotrapp nok til å komme til skudd og innlegg. Får han jobba litt med oversikten sin og kan legge ballen på en medspiller fremfor å skyte på keeper fra skrå vinkel så blir han veldig farlig på høyrekant.

Dog bekymret for det defensive arbeidet hans på lik linje med Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 07.08.2018 11:52    Post subject: Reply with quote

Slaktingen av Levi minner litt om beskrivelsene av Selnæs her inne før han slo gjennom. Har veldig trua på at Levi blir kanon for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 07.08.2018 12:21    Post subject: Reply with quote

Basert på de siste kampene mener også jeg at Levi har et høyere potensiale enn jeg tidligere hadde trodd. Bra rykk, går både inn og ut, samt god skuddfot.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 07.08.2018 12:45    Post subject: Reply with quote

For å ikke nevne dødballfoten. Det frisparket på målet til Lundemo var høy klasse.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 07.08.2018 12:54    Post subject: Reply with quote

Disse dødballene/frisparkene må skje oftere enn en sjelden gang for si at det er "klasse"
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 07.08.2018 13:04    Post subject: Reply with quote

Hvert eneste argument mot Levi i denne tråden kan brukes mot Pål Andre Helland også.

Den eneste forskjellen på de to er at Levi ikke er konstant utilgjengelig, og tross alt ikke har fått spille fast før nå.

Start i riktig ende.
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 07.08.2018 13:11    Post subject: Reply with quote

Ikke så lett for Levi å slippe til å frispark heller. Helland er jo omtrent fus i alt, Trondsen er også langskuddskytter, og så er det vel også et par andre som har ego nok til å kreve å få ta frispark...

Det Levi trenger, er jo spilletid. Og sånn som det er nå, burde han stå forran Helland i køen ihvertfall. Levi har potensiale, og jeg tror ikke detskal så mye til for å få det ut heller. Bare litt spilletid, så han får opp selvtilliten, og får spilt seg varm i systemet. Noe som selvsagt er enklere under Rini, som spiller med et system, i motsetning til Kåre som spilte med mindre og mindre system....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 30, 31, 32  Next
Page 14 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb