English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 05.08.2018 09:55    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Man må bare akseptere at han ikke leverer hundre prosent på kunstgress, og mot Ranheim.


Hvorfor det?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.08.2018 09:56    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Man må bare akseptere at han ikke leverer hundre prosent på kunstgress, og mot Ranheim. Det er i E-cup man ser hvor viktig han er som oppspillspunkt som kan holde på ballen i de 2-3 viktige sekundene frem til laget står høyere.


Han gjorde en brukbar figur mot Celtic, men fortsatt lider vi at hans dårlig bidrag defensivt. Det er ikke bra!
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2018 10:12    Post subject: Reply with quote

Jeg synes tvert imot at han hadde flere gode defensive løp og inngripen er i går, og at han bidro bra i et kollektivt presspill. Det er mer foruroligende at han er mye mindre klinisk i avslutningene enn i fjor, og sløser med hundreprosentsjanser.
Han har også høyere feilprosent på pasningene enn tidligere, men det kan tilgis i de tilfellene hvor han prøver å spille gjennom lagkamerater på løp. Det er verre med feilpasninger bakover og til siden som skaper brudd imot.
Når det gjelder kampen i går synes jeg Bendtner virker skjerpet og oppofrende for laget. Men det er liten tvil om at kapasiteten burde vært bedre. Her har både han selv og klubben vært for sløve i vinter og i vår - det er det vel liten tvil om.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.08.2018 10:58    Post subject: Reply with quote

Bendtner har åpenbart kvaliteter av svært høy klasse på en del områder.

Det er også åpenbart at det ikke er så enkelt å bruke Bendtner på en måte som gjør at disse kvalitetene gjør laget bedre.

Han er neppe skreddersydd til midtspissrollen: for glad i ballen og for lite glad i å løpe; instinkt for å leke men ikke for å presse; og tilsynelatende ikke interessert i å ta til seg det vanlige bevegelsesmønsteret for en RBK-midtspiss.

Det blir spennende å se hvordan Coolen tenker å bruke ham. Mot Ranheim så vi "fri kreativ rolle på kant" med en aktiv vingback bak seg; det var ikke uinteressant.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 05.08.2018 12:38    Post subject: Reply with quote

Lurer litt på om han er god i den rollen Jensen hadde mot ranheim. Får vi en god ving så er ikke det uinteressant. Han har teknikk, blikk og egenskaper til å holde ball.

Spørsmålet er om vi mister for mye agrressitivitet og førsteforsvarer om vi trekker Jensen ned. Likte hvor hissig Jensen presset fra den posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 05.08.2018 12:45    Post subject: Reply with quote

Han har jo omtrent spilt i den rollen i de to siste kampene uansett. Selv om han er oppført som ving så ligger han omtrent side ved side med Jensen inne i mellomrommet. Han har åpenbart ferdigheter til å bekle den rollen, det defensive er dog et problem, men det er det på ving også.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 05.08.2018 13:19    Post subject: Reply with quote

Bendtner passer nok best i en slags hengende spiss i en 442 formasjon.

Men i en fri kantrolle, med en overlappende Meling, er også brukbart.
Bendtner har teknikk og overblikk som er uvurdelig for et lag som Rosenborg. Hans evne til å holde på ballen er fantastisk.

Virket som han er oppriktig fornøyd med å spille i Rosenborg.
Tipper Bendtner går på bosman etterhvert.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 05.08.2018 13:59    Post subject: Reply with quote

Litt morsomt at Rosenborg er den klubben han har spilt nest flest kamper

2005–2014​ Arsenal 108 (24)
2006–2007​ → Birmingham (lÃ¥n) 42 (11)
2011–2012​ → Sunderland (lÃ¥n) 28 (8)
2012–2013​ → Juventus (lÃ¥n) 9 (0)
2014–2016​ Wolfsburg 31 (3)
2016-2017​ Nottingham Forest 15 (2)
2017-​ Rosenborg 45 (23)
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 05.08.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gjerne ha Bendtner her så lenge som mulig. Man kan ikke komme unna at han ikke har scoret nok mål, på samme måte som hele laget ikke har prestert godt nok. I de siste 2 kampene har jeg sett hvordan han skaper et gigantisk rom for back og indreløper på sin side. Han vinner dueller, og fortsetter med å slå de smarte pasningene. Flere av frispillene i går ble gjort av han. I et annet univers kunne man selvsagt sagt at man skulle ønske man hadde en spiller av Bendtners kvalitet som også jobbet som Søderlund defensivt. Søders førsteforvarerjobb koster krefter, og går på bekostning av andre ting. Nicklander Bøndtnerlund hadde vært for god til å spille i Rosenborg.

Jeg tror målene kommer utover høsten, hvis vi fortsetter å spille som i går. Da skal han nok endte over 15 med klar margin.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.08.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Hver gang jeg ser på Bendtner så ser jeg en skikkelig bleik John Carew. En av de beste spillerne som har kommet med norsk pass, men han sluntra så jævlig unna det var stygt til tider. Bendtner virker litt sånn han også. Av og til helt briliant, men alt for ofte så er han borte bak en stopper. Lurer på hvordan Bendtner er på trening i forhold til Carew...
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 05.08.2018 15:05    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Pirlo wrote:
Man må bare akseptere at han ikke leverer hundre prosent på kunstgress, og mot Ranheim.


Hvorfor det?


Fordi gevinsten i Europa er større enn tapet i Eliteserien. I utgangspunktet skal vi være gode nok til å spille med en spiss med Bendtners løpskapasitet i Eliteserien.

Alternativet er å bruke Søderlund som løper masse mot lag som Ranheim, men som faller gjennom i Europa.

Eventuelt kan vi hente en spiss som er like teknisk og fotballsmart og med fysikken til Bendtner, og som i tillegg løper som Firmino. Ikkenoe hadde vært «likar», men vanskelig å få en slik spiller til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 05.08.2018 15:32    Post subject: Reply with quote

Det var ikke helt spørsmålet mitt. Jeg lurer på hvorfor vi skal akseptere noe mindre enn 100 % fra han hver gang han tar på seg trøya? Jeg forventer 100 % fra Mike Jensen mot Ranheim, jeg forventer 100 % fra Reitan mot Ranheim og jeg forventer 100 % fra Bendtner mot Ranheim. De driver med toppidrett og blir betalt mange milioner for det, 100 % eller stikk av.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.08.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

Man skal forvente 100% innsats av alle spillerne i hver eneste kamp, uansett hvilken motstander det er. Er det ikke 100% innsats, kan de like godt sitte på benken. Bendtner skal jobbe like mye for laget som andre spillere, det er et minimum spør du meg.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 05.08.2018 15:59    Post subject: Reply with quote

Benk han og bruk Søderlund da. Poenget mitt er at jeg mener laget er sterkere ved å bruke en 90 % Bendtner enn en 100 % Søderlund.

En spiller som har spilt for fulle tribuner i top 4-ligaene vil uansett ha problemer med å motivere seg mot Ranheim og Kristiansund. Kjipt, men sånn er det bare.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2018 16:21    Post subject: Reply with quote

Hvis med 100% innsats det forventes at Bendtner skal løpe like mye som Søder har man misforstått helt. Da er det bare å selge. Da kan vi ikke ha gode spillere i denne klubben.

Hvis med 100% innsats forventes at Bendtner er Bendtner 100% og at han prøver det han kan, selv om underlaget ikke får frem det beste i han, så er det i mine øyne nettopp en slik Bendtner vi så i går. Og en slik Bendtner vi vil ha.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 621

PostPosted: 05.08.2018 16:50    Post subject: Reply with quote

Leste en gang i tiden boken om Zlatan. Der blir han sitert på at Van Basten i Ajax fortalte ham at han som spiss ikke må bruke for mye krefter på det defensive arbeidet. Hvorfor? Fordi når han som spiss i det 85. minutt kommer i en løpsduell som kan avgjøre kampen, gjelder det å ha eksplosivitet i muskulaturen.

Slitne muskler påvirker også teknikken enormt. Både ballbehandling, skudd og pasninger. Og akkurat disse egenskapene vil man gjerne at spydspissen har i behold så lenge som mulig gjennom kampen.

Klart, en viss del av defensivt arbeid ønsker man, men i et angripende lag bør kreftene primært brukes offensivt. Det er deilig å se Søder jobbe rævva av seg på topp. Men det er ditto jævlig å se noen av trefot-touch'ene og -avslutningene.

Lord vil komme mye mer til sin rett med den fremoverrettede fotballen under Coolen. Og jeg likte egentlig hans fri "venstrekantrolle" mot Celtic og Ranheim hvor Meling egentlig overtar som venstreving når Bendtner trekker innover.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 05.08.2018 17:23    Post subject: Reply with quote

Bendtner har veldig mye av det vi trenger samtidig som han ødelegger mye for kollektiver RBK. En merkelig situasjon da vi åpenbart behøver han.

For å få tak i spillere som Bendtner, som innehar slike tekniske ferdigheter og spilleforståelse, da må vi godta at de har tydelige mangler på andre områder.

Bendtner er gull verd for oss. Så lenge han leverer varene i europa, da tenker jeg primært som oppspillspunkt og nok målpoeng i eliteserien. Så får man diskutere hva som er nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 05.08.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er åpenbart at vi behøver han.

Hva er det vi har utrettet som klubb med Bendtner på laget som vi ikke kunne utrettet med Gytkjær eller Søderlund?

Hva har Bendtner personlig utrettet hos oss som overgår det Gytkjær eller Søderlund har utrettet hos oss?

Om det er noen enkeltspiller som fortjener den omtalen hos oss er det ene og alene Adegbenro, og jeg henger ikke med på at en av våre startende elleve kun trenger å prestere i Europa. Det er eliteserien som er hverdagen og hvor man legger ned grunnlaget for videre utvikling. Det er i første omgang der det må presteres.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 05.08.2018 19:25    Post subject: Reply with quote

En spiller som ikke yter det han er god for for klubben uavhengig av kamp er ikke en spiller man har råd til å ha. Det er 10 år siden vi har spist kirsebær med de virkelig store (?). Vi vant vel ikke frem på at vi hadde spisser som kunne lunte rundt i 90 minutter og store navn, men på det kollektive. Samhandling og oppofrelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.08.2018 19:49    Post subject: Reply with quote

oskisjunior wrote:
Leste en gang i tiden boken om Zlatan. Der blir han sitert på at Van Basten i Ajax fortalte ham at han som spiss ikke må bruke for mye krefter på det defensive arbeidet. Hvorfor? Fordi når han som spiss i det 85. minutt kommer i en løpsduell som kan avgjøre kampen, gjelder det å ha eksplosivitet i muskulaturen.


Problemet er at Bendtner uansett er for treg til å løpe fra rulator-kalle en gang. Han er grusomt treg. Eneste gangen han er eksplosiv er hvis han har eksplosiv diare. Hjelper lite å spare seg i 85 min om man ikke klarer å løpe fra Frode Kippe en gang.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 05.08.2018 21:23    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/tronde...1.13558209

"Nicklas Bendtner viste seg å være raskest av samtlige som ble testet på 10 meter sprint med tiden 1,53, og det delte han med et bilde på sin åpne Instagram-profil, skriver Adresseavisen."

Det er da noe om ikke topphastigheten er så bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 05.08.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

Ser nok enda tregere ut enn han er pga størrelsen også.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 06.08.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

Tja, hvor viktig er topphastighet for en fotballspiller, da?
Idrettsutøvere bruker typisk 6-7 sekunder på å nå toppfart. Hvor ofte springer en fotballspiller 6-7 sekunder rett frem?

Føler at akselerasjon er mye viktigere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 06.08.2018 00:45    Post subject: Reply with quote

Bendtner er 4-4-2 spiss ferdig snakka.

Når det er sagt er han en meget dyktig spiss og spørsmålet er bare hvordan vi får det beste ut av ham.

Overlater å svare på det til trenerne som har bedre peiling enn meg.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Tortuga
Junior


Joined: 04 Feb 2007
Posts: 58

PostPosted: 06.08.2018 01:40    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Litt morsomt at Rosenborg er den klubben han har spilt nest flest kamper

2005–2014​ Arsenal 108 (24)
2006–2007​ → Birmingham (lÃ¥n) 42 (11)
2011–2012​ → Sunderland (lÃ¥n) 28 (8)
2012–2013​ → Juventus (lÃ¥n) 9 (0)
2014–2016​ Wolfsburg 31 (3)
2016-2017​ Nottingham Forest 15 (2)
2017-​ Rosenborg 45 (23)


Artig. Også gøy at vi fort kan bli klubben han har scoret mest i - får bare krysse fingra og håpe han putter et par til før han eventuelt forsvinner.
_________________
-"vi e avhengig av at ein mann har dagen i dag - og det e'n Jørn"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 297, 298, 299  Next
Page 151 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb