English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

Mange som lar seg blende av navnet Bendtner og at han iblant disker opp med et og annet fikst hælspark tror jeg.

To spillermål på litt over en halv sesong er dårlig for en midtspiss uansett hvordan man snur og vender på det. Det hadde ikke engang vært spesielt imponerende for Sandefjord - og det er hvertfall ikke det for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 27.07.2018 11:50    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Mange som lar seg blende av navnet Bendtner og at han iblant disker opp med et og annet fikst hælspark tror jeg.

To spillermål på litt over en halv sesong er dårlig for en midtspiss uansett hvordan man snur og vender på det. Det hadde ikke engang vært spesielt imponerende for Sandefjord - og det er hvertfall ikke det for Rosenborg.


Tja , det er jo omtrent der han har vært i karrieren sin; 1 mål på 4 kamper:

Arsenal: 108 kamper, 24 mål
Birmingham: 42 kamper , 11 mål
Sunderland: 28 kamper, 8 mål
Juventus : 9 kamper, 0 mål
Wolfsburg: 31 kamper , 3 mål
Nottingham: 15 kamper , 2 mål

Om noe så var det fjoråret som var spesielt.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 27.07.2018 12:17    Post subject: Reply with quote

Tror antall sjansjer pr mål bør være med i vurderingen mellom Rade og Lord. Såvidt jeg husker klarte Rade å bomme på mye utrolig. Men mulig jeg husker feil.. Surprised
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.07.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Altitude wrote:
Mange som lar seg blende av navnet Bendtner og at han iblant disker opp med et og annet fikst hælspark tror jeg.

To spillermål på litt over en halv sesong er dårlig for en midtspiss uansett hvordan man snur og vender på det. Det hadde ikke engang vært spesielt imponerende for Sandefjord - og det er hvertfall ikke det for Rosenborg.


Tja , det er jo omtrent der han har vært i karrieren sin; 1 mål på 4 kamper:

Arsenal: 108 kamper, 24 mål
Birmingham: 42 kamper , 11 mål
Sunderland: 28 kamper, 8 mål
Juventus : 9 kamper, 0 mål
Wolfsburg: 31 kamper , 3 mål
Nottingham: 15 kamper , 2 mål

Om noe så var det fjoråret som var spesielt.


Det er jo litt vanskelig å vurdere Bendtners nivå ut i fra målsnitt på et enormt mye høyere nivå enn EliteSerien, og jeg mener jo dessuten det er aaaaalt for enkelt å bare se på målsnitt når man vurderer en spiss som primært er targetspiller på høyeste nivå.

Ta en sammenligning med Rade Prica da. 20 mål på 113 kamper for Hansa Rostock. 1 mål på kun 6 kamper for Sunderland, og total flopp. For dårlig for Rosenborg?

Eller ta Alexander Sørloth. I de 'gode ligaene' har han 5 mål på 38 kamper for Groningen, og 0 mål på bare 4 innhopp for Crystal Palace. For dårlig for Rosenborg?

Jeg legger også merke til at du unnlot å nevne landskampstatistikken til Bendtner på 79 kamper og 30 mål for Danmark, som kanskje i seg selv er like relevant som en litt omflakkende klubbtilværelse.

Spissfindigheter til side så forventer jeg at en spiller av det kaliberet scorer mange mål for Rosenborg så lenge vi spiller offensiv og skapende fotball, selv om han ikke egentlig er noen utpreget målmaskin. To spillemål på en halv sesong er for dårlig uansett, men det argumentet styrkes ikke ved at man forsøker å nedvurdere fjoråret, eller spillerens totale bidrag for laget. Som ren målscorer holder jo Søderlund samme nivå som Bendtner, Christian Gytkjær også, men jeg mener man må være veldig negativt innstilt dersom man ikke klarer å se at han bidrar med mye mer enn 'et og annet hælspark' i banespillet. Det blir vanskelig og lite motiverende å diskutere mot den typen argumenter, og mot cherrypicking i statistikk.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 621

PostPosted: 27.07.2018 13:29    Post subject: Reply with quote

Det mye man ikke ser dersom man kun kikker på ren statistikk. Ja, 4 mål er fasit i E/S. Men hvor mange sjanser har han fått? Han er ikke en spiss som a la Messi som kan skape mål ut av ingenting.

Har folk glemt avslutningsferdighetene fra i fjor? Tenk om han ble servert like mange sjanser som Søder i 2015, eller Gytkjær i 2016!

I kampene der laget har fungert (f.eks. mot LOLde og ViF) har Lord vært meget god.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 27.07.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Det er jo litt vanskelig å vurdere Bendtners nivå ut i fra målsnitt på et enormt mye høyere nivå enn EliteSerien, og jeg mener jo dessuten det er aaaaalt for enkelt å bare se på målsnitt når man vurderer en spiss som primært er targetspiller på høyeste nivå.

Ta en sammenligning med Rade Prica da. 20 mål på 113 kamper for Hansa Rostock. 1 mål på kun 6 kamper for Sunderland, og total flopp. For dårlig for Rosenborg?

Eller ta Alexander Sørloth. I de 'gode ligaene' har han 5 mål på 38 kamper for Groningen, og 0 mål på bare 4 innhopp for Crystal Palace. For dårlig for Rosenborg?

Jeg legger også merke til at du unnlot å nevne landskampstatistikken til Bendtner på 79 kamper og 30 mål for Danmark, som kanskje i seg selv er like relevant som en litt omflakkende klubbtilværelse.

Spissfindigheter til side så forventer jeg at en spiller av det kaliberet scorer mange mål for Rosenborg så lenge vi spiller offensiv og skapende fotball, selv om han ikke egentlig er noen utpreget målmaskin. To spillemål på en halv sesong er for dårlig uansett, men det argumentet styrkes ikke ved at man forsøker å nedvurdere fjoråret, eller spillerens totale bidrag for laget. Som ren målscorer holder jo Søderlund samme nivå som Bendtner, Christian Gytkjær også, men jeg mener man må være veldig negativt innstilt dersom man ikke klarer å se at han bidrar med mye mer enn 'et og annet hælspark' i banespillet. Det blir vanskelig og lite motiverende å diskutere mot den typen argumenter, og mot cherrypicking i statistikk.


Godt mulig du har rett i alt du sier her, men til syvende og sist står vi igjen med det viktigste:

Han har ikke prestert godt nok i RBK, og har i realiteten ikke prestert innen klubbfotballen uansett hvor han har vært. Kritikken mot ham gjennom hele karrieren har vært at han knapt jobber for laget og at han scorer for lite mål. Det er et ekko av kritikken han mottar i RBK, hvor han hittil har prestert svakere enn landsmannen han erstattet.

Så får vi se. Kanskje bor det mer i ham enn vi har sett til nå, kanskje får han tid til å vise det innimellom all reisevirksomheten. Forhåpentligvis slipper vi å vente lenger etter denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.07.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Har han virkelig prestert svakere enn Christian Gytkjær? Hva belegger du det med? Bendtner ble jo toppscorer i sin første sesong for laget, i tillegg til å være relativt viktig i Europacupkamper, så jeg synes den totale slakten av prestasjonene harmonerer dårlig med de lave forventningene som flagges.

Vi kan vel være enige i at vi ikke har fått ut potensialet i Bendtner fullt ut over tid, og at den meget gode perioden hans andre halvdel av fjorårssesongen (for det må du vel være enig i, ellers blir det vanskelig å ta deg seriøst) er flankert av to dårligere perioder. Det som tyder på at vi kan få se fjorhøsten igjen er i mine øyne to hovedmomenter:

- Klubben har tatt et tydelig standpunkt mot den stadig mer forsiktige tilnærmingen til Kåre og Erik, og vi får forhåpentligvis se et lag som ønsker å spille mer offensivt i større deler av kampene

- Bendtner startet ikke året i fjorårets dårlige forfatning, og beveger seg både mer og bedre i år enn i fjor, selv om sjanseskapingen til laget på siste tredel er på sterkt synkende nivå, av grunner jeg mener ligger hos andre faktorer i laget (se over).

Jeg tror nok ingen er interesserte i det trykket som oppstår dersom han ikke kommer seg opp på 15-20 seriemål i år, så da vil han måtte prestere enormt bra for at det ikke skal blir spørsmål rundt posisjonen hans, og noen kontraktsforlengelse vil det da neppe bli snakk om. Da blir det nok salg i vintervinduet med mindre en ny trener har sterke meninger om saken.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.07.2018 18:12    Post subject: Reply with quote

Statistikk i fotball blir for alltid mor meg kriterier som skjuler minst like mye som de avdekker. Bendtner er en type spiss som ikke kan dømmes på mål alene (, noe eksempelvis Brattbakk kunne i langt større grad), på samme måte som at det ikke er antall redninger som gjør Hansen til ligaens soleklart beste keeper.

Bendtner bærer ikke laget alene, og har soleklare mangler i det defensive, men at han er en dårlig spiss fordi han scorer for lite, blir meningsløst.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2018 18:24    Post subject: Reply with quote

Så dere syns at to spillermål på 16 kamper i Eliteserien er godt nok? Ikke kritikkverdig?
Back to top
View user's profile Send private message
baltus
Junior


Joined: 28 Dec 2008
Posts: 21

PostPosted: 27.07.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Statistikk i fotball blir for alltid mor meg kriterier som skjuler minst like mye som de avdekker.
....
men at han er en dårlig spiss fordi han scorer for lite, blir meningsløst.


Enig.

Bendtner er ikke en dårlig spiss fordi han scorer/assisterer relativt lite. Han er en dårlig spiss fordi han løser landets enkleste spissjobb dårligere enn alle sine forgjengere, og fordi en begrenset spiss som Søderlund er klasser bedre.

Marcus P. eller Bjørn USA ville også gjort det bedre, forresten.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 27.07.2018 19:12    Post subject: Reply with quote

Bendtner er en dårlig spiss fordi han gidder ikke. Han har alt som trengs: fysikk til å jobbe, teknikk, avslutningsegenskaper, overblikk, hodestyrke osv. Problemet er at innsats og innstilling som er elementære forutsetninger som står foran talent og ferdigheter har vel så godt som aldri vært på plass, hverken i Arsenal, i Bundesliga eller nå hos oss. Han spiller som ei prinsesse som forventer at de andre jobber for han og serverer ham alt. Så lenge han ikke forbedrer 'attityden' sin blir det ganske meningsløst å diskutere om potensialet.
Back to top
View user's profile Send private message
Svangen
Proff


Joined: 28 Oct 2012
Posts: 439
Location: Canada

PostPosted: 27.07.2018 19:40    Post subject: Reply with quote

Hva er vi mest tjent med? En Bendtner som lunter rundt i 90 minutter og muligens kommer med en soloprestasjon som kan redde oss mot andre europeiske lag eller en Søderlund som løper seg i hjel i 90 minutter og sliter ut motstanderen?
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2018 20:12    Post subject: Reply with quote

Med mindre Søderlund defineres som sin egen motstander, så sliter ikke Søderlund ut noen som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.07.2018 15:15    Post subject: Reply with quote

Litt festlig at at The Sun blander Trondheim og Bahamas:

The former Arsenal striker's 474,000 Instagram followers were treated to an image of him strolling into a lake naked after he stripped off on Atlantis Paradise Island in the Bahamas.

Read more: Nicklas Bendtner strips naked and walks into lake as he prepares to take on Celtic
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 30.07.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

Stusset litt selv, men bilde var geotagget Bahamas, men fikk det ikke helt til å stemme. Kan tenkes de antok at det var tatt i nærheten av Kristiansund, Norges Tahiti.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 30.07.2018 15:30    Post subject: Reply with quote

Bare å glede seg til Bendtner besøker Namsskogan og får artikkel i The Sun om turen til Disneyland.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 30.07.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

Ser mer ut som tømmerholtdammen, men så driver jeg jo bare på å troller.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 30.07.2018 15:51    Post subject: Reply with quote

Nei da, du bidrar i de viktige diskusjonene også.
Back to top
View user's profile Send private message
Mørtis
Junior


Joined: 07 Jul 2017
Posts: 7

PostPosted: 30.07.2018 19:45    Post subject: Reply with quote

Er det flere enn meg som synes det virker som at Bendtner virker mindre interessert/fokusert enn da ham kom i fjor? På Instagram ser det ut som han er i Danmark rett som det er og har hatt flere kjærester enn scoringer i El i år.. Hvorfor får han starte hele tiden? Jeg syntes det var kjempe artig at han kom til Rbk og har forsvart han hittil, og det skrives mye om hvor god han er på trening.... men har ikke vist all verden i kamp. Søderlund var vassere i starten av sesongen, da han kom inn, Matti er på vei tilbake i år har det vært nesten bare navnet som minner om det han viste i store deler av fjorårets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 30.07.2018 20:01    Post subject: Reply with quote

Vi er vel mange som mener at Bendtner har underprestert i år.

Men han er ikke alene. Han er bare en av flere som ikke har fått det til i år. Total stagnasjon i angrep. Spillestil og skader (se Konesseur, vi får det med oss) og folk ute av posisjon. Håper er jo at vi skal få angrepsspillet vårt på gli igjen, så Bendtner av og til får ballen i boksen. Da kan det fort skje ting.

Lov å håpe ihvertfall.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 04.08.2018 21:25    Post subject: Reply with quote

Noen som har en kort oppsummering over hva han mener om fremtiden sin i Trondheim?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 04.08.2018 21:28    Post subject: Reply with quote

Han sier at det ikke finnes noen garantier i overgangsvinduer, men at han trives godt i Rosenborg og ikke ønsker å skuffe laget ved å gå i sommervinduet. Forøvrig roser han Rini's nye formasjon.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 04.08.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke helt enig i Bardal sin børs idag. Synes Niklas gjorde det godt som kant. Gjorde flere gode defansive bidrag, vilket Bardal påpekte var totalt fraværende. Etter Søder gikk ut og Bendtner gikk opp på topp derimot så var det ikke noe defansiv jobbing å skrive hjem om. Var noen dårlige pasninger også, men alt i alt en godt gjennomført kamp mener jeg. Very Happy
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 05.08.2018 08:18    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Han sier at det ikke finnes noen garantier i overgangsvinduer, men at han trives godt i Rosenborg og ikke ønsker å skuffe laget ved å gå i sommervinduet. Forøvrig roser han Rini's nye formasjon.

Han ønsker ikke å skuffe laget Very Happy

RBK slik de fremstår i går mot Ranheim er særdeles positivt og bra. Men, jeg er enig med Eggen i at det er to menn som ikke bidrar. Den fortsatte å brenne sjanser i går, og lunke bakover.
Ham har hatt et par store sjanser i hver eneste kamp i år, men fremdeles bare to spillermål... Men, fremdeles er det alle andres feil...

Kommer til å savne Bendtner like lite som den andre Niclas fra Danmark. Men, tror ikke det er en eneste klubb, som er villig til å overta den lønnen han har i dag - eller bruke penger på ham.

At grunnen til at han ikke har gått i sommervinduet er at han ikke vil skuffe laget er bare dum - selvsagt er det at han ikke har fått et bra tilbud. Finnes det noen som tror på ham - klovn?

Og nei, jeg tror ikke noe på at Bendtner egentlig spiller veldig bra, det er bare vi som ikke kan se det... Merker jeg begynner å bli irritert av det han gjør kontra resten av et lag jeg virkelig har begynt å få trua på Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 05.08.2018 09:50    Post subject: Reply with quote

Man må bare akseptere at han ikke leverer hundre prosent på kunstgress, og mot Ranheim. Det er i E-cup man ser hvor viktig han er som oppspillspunkt som kan holde på ballen i de 2-3 viktige sekundene frem til laget står høyere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 297, 298, 299  Next
Page 150 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb