English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 237, 238, 239 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 08:30    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Det er vel ikke mulig å ha ansettelse uten oppsigelsestid.

Jo, er det skriftlig avtalt og man har vært ansatt mindre enn 5 år.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 08:35    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Kåre og Erik ønsker klubbens beste og kommer ikke til å finne på noe tull.

Klubbens beste er utvilsomt at sparkinga blir reversert og at man finner tilbake til sporet mot nye glansdager.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 08:48    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
, men selv påstår at alle meningsmotstandere heier på Molde og ønsker klubben i dass

At jeg selv ønsker Molde i dass stemmer fint, og det klarer de fint selv.

Historien med hvorfor svaralternativet 'Nei, jeg heier på Molde' eksisterer i den pollen er valgt fordi jeg trengte et svaralternativ jeg følte meg trygg på at ingen, absolutt ingen ville velge. Det er ikke mulig å lage en poll på forumet med kun ett svaralternativ som jeg ønsket nemlig.

Ved å legge til 'Nei, jeg heier på Molde' trodde jeg at jeg i praksis ville oppnå kun et svaralternativ som ingen ville velge. Jeg må si at jeg ble overrasket over at det er så mange av dem som ønsker kåre sparket som også heier på Molde.

Dette illustrerer jo veldig godt hvor feil det kan bli når man baserer seg på følelser og ikke objektivitet. Jeg følte med stor sikkerhet at ingen ville velge Nei, jeg heier på Molde, og trodde jeg hadde vært smart.

Last edited by Konesseur on 27.07.2018 08:49; edited 1 time in total
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2018 08:49    Post subject: Reply with quote

Utvilsomt? You keep using that word, I do not think it means what you think it means.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 08:52    Post subject: Reply with quote

Hva betyr det da?

Det som er viktig er at den katastrofale beslutningen blir reversert i hvert fall.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

Det betyr at du sier at det utvilsomt hadde vært det beste når det på ingen måte er noen objektiv utvilsom sannhet. Dermed gammelt meme som sår tvil om du vet hva ordet "utvilsomt" faktisk betyr.

Kåre og Erik tvunget tilbake i stillingene sine nå, jobbende for et styre som ikke har tillit til dem, og en stadig økende andel av supporterne som har gjort det klart at de godtar og støtter styrets beslutning... det ville bli en historisk dårlig løsning, og det kommer heldigvis aaaaaldri til å skje. Kåre er populær nå, hadde det skjedd hadde det antageligvis forandret seg fort.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Det er noe herlig paradoksalt at en som messer om objektive målekriteria til malingen slites vekk fra tastaturet oppretter en poll, blir skuffet når man ikke kun kan inkludere det alternativet man ønsker, og prøver derfor å sette opp et 'smart' motalternativ ingen klikker på.

I Konesseurs hode hadde nok tjuefire stemmer for og ingen motalternativer vært objektive målekriteria for at alle ønsket seg ekstraordinært årsmøte. Fins det noen internett-lov a la Godwins lov som beskriver tidspunktet når noen trekker inn Nord-Korea, så beklager jeg for kutymebruddet, men sammenligningen er bare for nærliggende.

Tusen stemmer for Kim! Ingen stemmer til kjøttetende pedofil drapsrobot! Kim for president! Objektivitet!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 09:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok styret vil gå av om Kåre finner tilbake til sin rettmessige plass. En styreleder som valgte Perry tross veldokumentert middelmådighet er bare grøss uansett.

At utvilsomt betyr at det ikke er grunn til å tvile er bra, og det trodde jeg at jeg visste, og nå vet jeg det i hvert fall helt utvilsomt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 09:09    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

I Konesseurs hode hadde nok tjuefire stemmer for og ingen motalternativer vært objektive målekriteria for at alle ønsket seg ekstraordinært årsmøte.

Det er nå engang sånn at man kan kreve ekstraordinært årsmøte om man oppnår at 1/3 av medlemsmassen støtter det. De som ikke vil ha ekstraordinært årsmøte blir da ikke hørt og er uinteressant.
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 09:16    Post subject: Reply with quote

er overbevist om at Konesseur bare er ett nettroll.

Et nettroll er en person som har glede av å forstyrre og manipulere kommunikasjon på internett, for eksempel ved å skrive provoserende innlegg i et kommentarfelt eller føre diskusjoner på avveie ved å ta opp temaer som ikke har noe med saken å gjøre.

I dag blir «trolling» brukt om flere typer destruktiv adferd på nett, for eksempel å:

lokke folk til å forsvare seg mot mer eller mindre subtile personangrep
lure folk til å kaste bort tid på å argumentere mot usaklige påstander
skape sinne og frustrasjon med hetsende og hatefulle utsagn som egentlig ikke er alvorlig ment
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2018 09:17    Post subject: Reply with quote

Hvor var denne avsmaken for styret før Kåre ble sparket? Var alt bare grøss da også? Synes ikke jeg har sett noen vedvarende kamp fra din side for å hive dem på grunn av denne katastrofale avgjørelsen. Kanskje du bare hekter det på denne saken fordi du etterhvert ser at du sliter med å få med deg så veldig mange på revolusjonen din?

Kåre er sparket, og han kommer til å forbli sparket. Uansett hvor mange slag du ukjemper her på forumet. Jeg forstår at det har vært en hard uke, men jeg tror for din egen del at det kanskje snart er nødvendig å godta at sånn er det, selv om du ikke liker det.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 09:29    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært sterk motstander av sløsinga knyttet til 600-700 millionersplanen, manglende opprydding og katastrofal økonomistyring under Svensen, Skutle og til dels Hoftun. Dette ble jeg kritisert og til dels latterliggjort for nesten til klubben gikk konkurs.

Jeg har vært sterk motstander av Hoftun som sportsdirektør.

Jeg har vært sterk motstander av ansettelsen av Perry, og sterk motstander av at Perry fikk fortsette fra dag 1.

Jeg har engasjert meg litt i mot angrepene mot Frelsesarmeen i forbindelse med homosaken.

Siden Tove, Bjørnebye og Kåre og suksess trodde jeg at de 'endelig hadde skjønt det', men har vel reagert på at de ikke finner plass til Erling Næss i sola.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 10:21    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Kåre er sparket, og han kommer til å forbli sparket.

Nei, jeg tror ikke det. Ganske enkelt fordi avgjørelsen om å sparke ham var feil, og da er det mest naturlige å rette opp feilen. Det har man anledning til.

Det er styret som beslutningstaker som er klubbens problem. De har foretatt en horribel beslutning på et horribelt tidspunkt. Mesterliga kvalifisering er i praksis opprykkskamp for Rosenborg. I opprykkskamp mobiliserer du alt det klubben rår over innen rimelighetens grenser. Oppsigelsestidspunktet er helt absurd. 'Crazy' som en skotsk fan proklamerte her på forumet.

Jeg gjetter meg til at avgjørelsen ble tatt på impuls etter kampen på Island. Følelser, manglende impulskontroll og overdreven selvtillit i beslutninger.

Går vi tilbake til Perry-ansettelsen var det en avgjørelse som trosset veldokumentert middelmådighet. Det var en helt absurd avgjørelse.

Jeg håper og tror at styret vil vedta å gå av etter at de har rettet på treneroppsigelsene.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Vi hadde vel ikke vært bedre trent selv om Kåre satt på benken denne kampen? Er du overhodet ikke enig i at vi har vært for dårlige på det under Kåre? Vi blir løpt i fillebiter av et lag som ikke har starta sesongen en gang.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

Konesseur: Da blir du skuffet. Det kommer ikke til å skje.

Du mener at å sparke Kåre var feil, og det er et helt legitimt standpunkt. Men å presentere det som et objektivt fakta, som en åpenbar sannhet, som styret bare trenger å rette opp faller på sin egen urimelighet. Som du sikkert har fått med deg er også en stor andel av de som støtter sparkingen kritiske til timingen, men at styret har gjort en feil er ikke fakta, det er din mening. Den deler ikke styret. Dermed blir det ikke noe styremøte hvor de stemmer om å gjeninnsette Kåre.

Styret har også sagt at de har ihvertfall snakket om dette i et år. Jeg kan være tilbøyelig til å tro på at Valur-kampene har vært tungen på vektskåla, men det kan man jo også forsvare. Man har sett stagnasjon over tid som kulminerer i en enormt svak prestasjon, og da kan jeg igjen forstå at styret tenker at de må ta grep og ikke la denne spiralen fortsette. Ikke at grepet nødvendigvis er riktig, men det blir igjen meninger.

Ansettelsen av Perry er vi helt enige om. Men det er ikke sånn at å ansette/sparke Perry og å ansette/sparke Kåre er det eneste styret har gjort. Det er ganske mange som mener at Koteng-perioden har styrket RBK vesentlig og at vi har fått oppgradert på mange fronter. Tove for Hroar, SIB for Hoftun, fulle bankkontoer for tomme osv. Igjen, man kan mene at styret har gjort en god eller dårlig jobb, eller man kan mene at de generelt har gjort en god jobb men at noen av avgjørelsene er hårreisende, men jeg tror du sliter litt med å skille mellom "objektive fakta" og "dine meninger".

Kåre kan godt bli noe i RBK igjen en gang i fremtiden, men han blir ikke vår neste hovedtrener. Det hadde vært det diametralt motsatte av handlekraft, og sånn jeg "leser rommet" vil jeg påstå (igjen, en mening) at det i mye større grad ville vært en dødsdom for styret enn det å sparke Kåre.

Demokrati betyr dessverre at man ikke kan trasse gjennom noen revolusjon alene.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 10:39    Post subject: Reply with quote

De som bedømmer om Koteng og styret har gjort en god nok jobb er jo medlemmene i Rosenborg. Så enkelt er det. De som ønsker å påvirke styre og stell i RBK kan melde seg inn i klubben.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 10:43    Post subject: Reply with quote

Krokodil Dundee wrote:
Vi hadde vel ikke vært bedre trent selv om Kåre satt på benken denne kampen?

Kampplan kjære, ro og selvtillit i spillergruppa.

Kåre kjenner Celtic godt, og husket vært minutt fra fjorårets kamper. Ingen kjenner våre spillere bedre. Der og da var Kåre den beste i verden til å lede oppkjøringa mot disse oppgjørene.

I oppkjøringsfasen mot viktige kamper er ro i spillergruppa viktig. Lagfølelse og ro er helt essensielt for selvtillit, trygghet og fokus.

Det er 100% absurd å sparke Kåre uka før mesterliga kvalifisering mot celtic.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 10:46    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Det hadde vært det diametralt motsatte av handlekraft, og sånn jeg "leser rommet" vil jeg påstå (igjen, en mening) at det i mye større grad ville vært en dødsdom for styret enn det å sparke Kåre.

Hva er vel ikke mer handlekraftig enn å innrømme egne feil og rette dem opp.
Back to top
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 27.07.2018 10:56    Post subject: Reply with quote

Så du kommer endelig til å innrømme at du tar feil og holde kjeft?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

Konesseur: Dette begynner å bli slitsomt. Her har jeg produsert en vegg av tekst som understreker at de ikke ser det som en feil, at det ikke objektivt sett nødvendigvis er en feil, og så svarer du på den måten. Hvis du skal leke moving target og overse alt som taler i mot deg for å score billige "poenger" så gidder ihvertfall ikke jeg mer.

Hvis styret nå hadde sagt "Oops, det å sparke Kåre var visst feil" så hadde det vært en vingling som hadde knust absolutt all tillit til at de kan stoles på for å gjøre Rosenborgs beste. Jeg vet at DU ikke har tillit til dem, men til tross for hva du ser ut til å tro så er det altså ikke sånn at alle deler dine meninger.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 11:51    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Krokodil Dundee wrote:
Vi hadde vel ikke vært bedre trent selv om Kåre satt på benken denne kampen?

Kampplan kjære, ro og selvtillit i spillergruppa.

Kåre kjenner Celtic godt, og husket vært minutt fra fjorårets kamper. Ingen kjenner våre spillere bedre. Der og da var Kåre den beste i verden til å lede oppkjøringa mot disse oppgjørene.

I oppkjøringsfasen mot viktige kamper er ro i spillergruppa viktig. Lagfølelse og ro er helt essensielt for selvtillit, trygghet og fokus.

Det er 100% absurd å sparke Kåre uka før mesterliga kvalifisering mot celtic.

Kampplanen til Coolen skaffet oss 1-0 ledelse på bortebane mot Celtic, men laget var ikke godt nok trent til å holde følge utover. Alle ble vel sjokkert over at det var Rosenborg som liksom skulle være i sesong og "prikke inn formen".

Coolen for president.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.07.2018 11:54    Post subject: Reply with quote

Denne tråden kan vel snart låses uansett, siden Kåre Ingebrigtsen jo faktisk ikke er en del av klubben lenger?
sukram
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

...og drepe den gode dialogen? Er De gal? Razz
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 27.07.2018 12:08    Post subject: Reply with quote

Hvilke objektive kriterier er til grunn for å stenge denne tråden?😂😂

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Pirlo
Rutinert

PostPosted: 27.07.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli på tide og avslutte dette temaet og gå videre, men kan dere som var pro sparkingen nå i juli svare på disse spørsmålene? (stilte de i kamptråden, men ingen respons)

Hvorfor sparke KI så nære årets viktigste kamp? Vurderer dere det slik at det var større risiko for å ryke ut med Kåre bak roret, enn med en midlertidig løsning og ny taktikk en uke før kampen?

Var det verdt å ta risikoen for uro i spillergruppen så tett oppmot kampen? Mener dere oppstyret ikke kan ha hatt noen innvirkning på kampen?

Styret har (etter vår kunnskap) ingen aktuelle erstattere. Er det tatt tilstrekkelig hensyn til risikoen for at hele sesongen kan gå ad dundas uten en erfaren hovedtrener?

Vi har hatt en stigende prestasjonskurve i Europa-League og kvalikkampene. Var det noe som antydet at vi ville levere dårligere mot Celtic nå, enn mot Celtic i fjor?

Jeg driter i "måten sparkingen ble gjort på" og uttalelser i ettertid. Dette drar bare fokus bort fra det viktige spørsmålet her - satt styret klubben i en ugunstig posisjon før årets viktigste kamp ved å sparke KI på det tidspunktet de gjorde det?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 237, 238, 239 ... 271, 272, 273  Next
Page 238 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb