English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 585, 586, 587  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doffen
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 14:15    Post subject: Reply with quote

Tror Blind hadde passet meget godt, men vil han til lille RBK i mikke-mus-ligaen vår? Tviler
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende

PostPosted: 24.07.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Angående spørsmål om den eller den vil til Norge, så ha i bakhodet at Koteng snakket om at vi kanskje måtte belage oss på 2-års-perspektiv, som er en periodelengde ganske mange kan vurdere å ta en "sabbatical" et sted for å kunne gjøre et nytt prosjekt.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 14:32    Post subject: Reply with quote

Enig med forrige taler her. En kontrakt på 2 år gjør det langt enklere å hente storfisker.

Både i form av spillere, og trenere.
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 24.07.2018 14:44    Post subject: Reply with quote

Har ikke nederlandsk fotballs tilbakegang de siste årene blitt forklart i stor grad med det synkende nivået på trenerne? Da spesielt gamle spillere som ikke holder nivået. I det perspektivet får jeg ikke akkurat ståpels av navn som Ronald de Boer og Danny Blind.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 14:49    Post subject: Reply with quote

Dem skylder vel også delvis på kunstgress om jeg ikke tar helt feil.

Edit: Fant kilde
doffen
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Angående spørsmål om den eller den vil til Norge, så ha i bakhodet at Koteng snakket om at vi kanskje måtte belage oss på 2-års-perspektiv, som er en periodelengde ganske mange kan vurdere å ta en "sabbatical" et sted for å kunne gjøre et nytt prosjekt.

Godt poeng. Kan og funke for litt større navn som vil prøve seg på egenhånd.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 15:01    Post subject: Reply with quote

Men ... Har noen her inne klikket vinkel og krevd styrets avgang om Trond Sollied hadde blitt ny trener?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Tror Blind hadde passet meget godt, men vil han til lille RBK i mikke-mus-ligaen vår? Tviler

For de aller fleste trenere i verden er det et gigantisk pluss om man er ønsket på grunn av fotballfilosofien man står for kontra at man hadde gode resultater på et gitt tidspunkt under spesielle omstendigheter som man må kopiere.

Jeg føler meg sikker på at så lenge vi kan tilby lønn på nivå med hva Ajax og Feyenoord tilbyr treneren sine, kan vi lete på denne hylla. Da må vi bare passe på at vi har et ordentlig produkt å tilby potensielle trenere, og at vi er tålmodige i jakten.

Om det stemmer at Ronald de Boer var i Trondheim i helga, regner jeg med at han er én av flere 4-3-3-menn som vurderes og intervjues.
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 24.07.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Men ... Har noen her inne klikket vinkel og krevd styrets avgang om Trond Sollied hadde blitt ny trener?

Må vel legge til grunn at det styret som i så tilfelle ansetter Trond Sollied har mer kjennskap til hva de siste årene har gjort med fyren enn hva jeg personlig har. Derfor kommer det for meg an på hvor godt styret har undersøkt/vurdert følgende: Har han vedlikeholdt de trenerkvalitetene som gjorde at vi ønsket han tidligere? Er hans personlige livsstil uproblematisk (i den grad han har en personlig livsstil som i det hele tatt kan være problematisk, hva vet nå jeg annet enn det som ryktes)? Hvis svaret på begge disse er "ja", så er vel han en god kandidat på listen?

I mitt hode er han 1 av 2 norske kandidater (sammen med Åge Hareide). Det finnes selvsagt noen jokere med norsk pass også...
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 15:34    Post subject: Reply with quote

Åge er virkelig en vi burde jaktet.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 15:35    Post subject: Reply with quote

Av norske trenere er det få.
Det er Sollied, Hareide og Solbakken.

Hareide har en god jobb med det danske landslaget, skjønt jeg mener å ha lest en plass at å trene RBK engang igjen henger høyt hos han.

Sollied er den jeg helt ærlig ikke vet hvor vi har men hvis det er problemer på personlige plan så ser jeg ikke noe problem i at han skal få muligheten til å trene RBK, han må få muligheten mener jeg. Om det er dette med "timing" som rir klubben så har jeg større forståelse for det.

Solbakken har jo en status i FCK som få andre har. Vil bli vanskelig å løsrive han fra der. Der er også spillestil på kolisjonskurs samt at hans neste jobb blir nok det norske landslaget. Så han er nok den som er mest uaktuell av de tre.

Solskjær, Deila, Fagermo ?
Herregud come an ...
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 15:36    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Åge er virkelig en vi burde jaktet.

Jeg hadde ikke sagt nei til han hvertfall.
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 24.07.2018 16:07    Post subject: Reply with quote

Åge er og blir uspiselig i RBK. Skjønner man ikke det, er man historieløs
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 16:09    Post subject: Reply with quote

Åge Love Love Love
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 24.07.2018 16:11    Post subject: Reply with quote

Herregud. Legg vekk tankene om Hareide. Han står i allefall ikke for noe festfotball, og har mislyktes over alt der han ikke har kommet til dekket bord. Både landslaget og i Viking. Solbakken har aldri bevist noe. Han sitter på den største pengesekken i norden og har ikke noe å vise til utover resultatene han har fått med den, og står hvertfall for en kjedelig fotball.

Det kommer ikke noe stort trenernavn hit. Rini kommer til å fortsette, og om det går bedriten så får vi en eller annen hasteløsning med Fagermo eller Deila.

De har ingenting i gjerdet. Hele sparkingen er et resultat av at Kåre har følt seg veldig trygg og vært utydelig i hva han ønsket å utvikle i Rosenborg og om han i heletatt så for seg å bli værende etter sesongen, og derfor har de blitt kvitt han, uten å i heletatt tenkt over hvem de skal erstatte han med. Kom igjen, de lar en akademitrener som har vært her siden FEBRUAR ta over. 6 måneder, der bare 4 av dem har vært i sesong. Og dette styret skal liksom være i stand til å endre kurs og gi oss et sollid trenernavn, når det beste de så langt har klart er å rekrutrere innad, med perry, kåre og nå Rini?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 16:24    Post subject: Reply with quote

Okei
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 24.07.2018 16:39    Post subject: Reply with quote

Sletto wrote:
Åge er og blir uspiselig i RBK. Skjønner man ikke det, er man historieløs

For meg er det ikke værre enn at tilbud om å trene landslaget er noe man ikke får så ofte. Jeg skjønner at både Åge og Hamrén valgte som de gjorde. Jeg velger å tolke Åge sin vingling i forkant av den endelige avgjørelsen som at han også hadde innmari lyst til å fortsette prosjektet i Rosenborg. Bortsett fra perioden som norsk landslagstrener, har han en CV som bør gjøre han høyaktuell, i tillegg til at han har kjennskap til RBK allerede.

Danmarks suksess i VM (kvalikk/sluttspill) gjør at han sitter godt og trygt i trenerstolen. Mistenker at verken han, DBU eller den danske opinionen har noe spesielt ønske om et trenerskifte. Men vi bør for ordens skyld forhøre oss likevel.

Når det gjelder Solbakken og hans "solide posisjon", så er den nok mer solid hos FCKs klubbledelse enn hos FCKs supportere. Det ville vært flere som hadde jublet i København enn det ville vært i Trondheim, hvis han meldte overgang. Det hadde vært en fryktelig hårete kamel å svelge her oppe, og jeg tror ikke han er rett trener i forhold til spillestil heller. Han kan kanskje være på joker-lista, men jeg tror neppe han er en av kandidatene styret har sett for seg. Det eneste i mine øyne som taler for, er at han er norsk (i den grad det skulle bety noe som helst), har autoritet og at han har vært med på å løfte FCK til et topplag i Norden. Dog skal det sies at FCK har operert under helt andre økonomiske rammer enn vi har og kommer til å gjøre, iallefall i de neste 3-4 årene.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 16:42    Post subject: Reply with quote

Det at man i det hele tatt nevner Hareide, Sollied og Solbakken som en potensiell erstatter viser vel egentlig bare hvor få norske trenere det er av ok kaliber - samt at man ikke setter realisme veldig høyt.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 16:50    Post subject: Reply with quote

Hva mener du med å "ikke sette realisme veldig høyt"?

At vi skal ta til takke med middelmådigheter som Deila og Fagermo?

Ikke faan om jeg vil se disse to på Lerkendal. De to er selve symbolet på at middelmådighet er godt nok.

Om vi skal ta til takke med å plaske i samme sølepytt med lag som VIF, Brann, Sandnes ULF mfl.

Ja vel, så ansett Fagermo eller Deila da ...
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 16:59    Post subject: Reply with quote

Det er ikke det jeg sier i det hele tatt.

Men det er ikke realistisk at Hareide, Sollied eller Solbakken kommer til å bli Rosenborg trener denne gang - dette blant annet grunnet med hvor de befinner seg per nå i sine karrierer og livssituasjon (Sollied).
En må gjerne prøve å rettferdiggjøre det så mye man vil, men Hareide og Solbakken kommer ikke til å forlate sine jobber for å ta over Rosenborg.
Det er dermed fullstendig uinteressant at man skal diskutere disse opp og ned - for det kommer ikke til å skje.

Det betyr ikke at det eneste alternativet er en "mindre god" norsk trener, som Deila eller Fagermo. Hvis du tror det - så viser det igjen bare det at man har en kjedelig tendens til å namedroppe norske trenere uten å legge noe realisme i det.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 17:13    Post subject: Reply with quote

Siden vi skal spille offensiv fotball i 4-3-3 er nok Solbakken helt uaktuell for klubben.

Hareide har allerede runda skandinavisk klubbfotball, og forlot et Malmö seedet helt inn i gruppespill med mye større økonomiske muskler enn oss (etter 2 CL-deltakelser). I Danmark har han en mer bedagelig jobb, med 8,7 mill NOK i lønn (+ kunstnerskatt?), der han nyter stor suksess og får arbeide med verdensstjerner. Tvilsomt at vi skal klare å lokke ham hit.
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 24.07.2018 17:15    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal ha et uttalt mål om å ta steget opp, så håper jeg virkelig at styret er litt mer offensiv i tankegangen enn hva du er. Det koster svært lite å undersøke.

Det er heller ikke noen beviselig sannhet at Sollieds livsførsel ville vært problematisk (da ville jeg i utgangspunktet vært mer skeptisk til selve trenergjerningen hans, hvis han hadde blitt ansatt). Jeg forventer at hvis noe utenomsportslig gjør noen av trenerkandidatene uaktuelle, så finner styret ut av dette.
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 24.07.2018 17:16    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Tvilsomt at vi skal klare å lokke ham hit.

Vi har Lord Bendtner! Cool
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 24.07.2018 17:21    Post subject: Reply with quote

Det har Danmark også. Smile
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 24.07.2018 17:24    Post subject: Reply with quote

Det hjalp jo ikke Hareide i VM! Kommer han hit, skal han få leke med Lorden flere ganger i uka!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 585, 586, 587  Next
Page 194 of 587

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb