English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Opprop til alle som elsker klubben: Ekstraordinært årsmøte
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  

Ekstraordinært årsmøte?
Ja, jeg elsker Rosenborg
24%
 24%  [ 21 ]
Nei, jeg heier på Molde
75%
 75%  [ 66 ]
Total Votes : 87

Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 10:06    Post subject: Reply with quote

Hva blir du mest oppmuntret av?

1. Bot for feilparkering når du vitterlig har parkert riktig.
2. At noen tar opp kampen med deg for å korrigere bota.

Jeg tror spillerne blir mest oppmuntret av punkt 2.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 24.07.2018 10:17    Post subject: Reply with quote

Det er greit nok, men i din søken etter den ene rette ekte sannhet her så er det litt av hvert som blir oversett også.

Koteng er ikke styret. Ja, han er kanskje en "sterk mann" med en personlighet som forsøker å få det som han vil, men han er ikke den eneste med litt tak i der, og det ville overraske meg om han klarte å "bølle" resten av styret til å motvillig stemme for å sparke noen.

Så er det selvfølgelig sånn at i en sånn konflikt er det alltid en sterk og en svak part. Den svake er de to som blir sparket, den sterke er klubben. Det er vanvittig dårlig stil for den sterke part å snakke dritt om den svake. Det har klubben/styret/whatever ALT å tape på. Er det grunn til å tro at det er andre ting som ligger til grunn for sparkingen enn tabellplasseringen? Ja, selvfølgelig, og jeg forstår meget godt at dette ikke er noe de snakker om offentlig. Da hadde verdens Morten P'er kastet seg på og slaktet alle med tilknytning til RBK. Hvis styret har noen motforestillinger mot Kåres evne til å ta laget til neste nivå så sitter de klokelig på den selv. Det er ille nok å få sparken om man ikke i detalj skal få ramset opp sine utilstrekkeligheter i riksmedia også.

Timingen for dette kommer til å være et tema lenge, og det vil overraske meg mye om ikke denne saken kommer opp på neste årsmøte. Jeg har full forståelse for at man kan havne på konklusjonen om at sparkingen var feil, og da har man som medlem i klubben absolutt mulighet til å ta opp temaet og stemme etter sin overbevisning. Det som overrasker meg mest med denne saken er den ekstreme polariseringen og holdningen om at alle som mener noe annet enn seg selv ikke har skjønt noe. Selv hadde jeg trodd på en grundig evaluering og mulig Kåre-exit etter inneværende sesong hvis noen hadde spurt meg før det eksploderte på torsdag.

Uansett - dette er ikke gjort i ondskap, og jeg tror ikke det er gjort totalt blindet av inkompetanse. Styret gjør det de tror er riktig for at RBK skal bli best mulig. De ser at vi er inne i en nedadgående spiral som har vart fra den spillemessige toppen i 2015 og de tar grep for å slippe at vi blir som vif og lar det gå for langt før vi innser at dette funker ikke.

Så får årsmøtet - og etterhvert historien - dømme styret for om beslutningen var riktig eller ikke. Noen revolusjon er nok neppe nødvendig.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 24.07.2018 10:24    Post subject: Reply with quote

OrionPax! 👍👍👍
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.07.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Flott. Da kan tråden lukkes/stenges/drepes, før noen rekker å igjen begynne å snakke om sitt meget subjektive utvalg av objektive målekriterier, og sitere såkalt tungtfordøyelige 'fagtekster'.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Oppsigelsen kom som en stor overraskelse på Kåre. Jeg tror ikke han lyger. Dermed er det tvilsomt 'noe annet bakom.'

Ser man litt på sammensetningen av styret er det naturlig å sette fingeren på Koteng. Det er forøvrig problematisk at styret består av to profiler med bakgrunn fra næringer med vedvarende høykonjunktur nemlig eiendom og fiskeoppdrett. Ofte har slike ledere større selvtillit i beslutningprosessen enn det som er naturlig.

Perry-ansettelsen var en helt horribel beslutning. Der forelå det veldokumentert middelmådighet i beslutningsøyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 10:37    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
(...) snakke om sitt meget subjektive utvalg av objektive målekriterier


Fritt frem å foreslå hvilke sannheter som bør legges til grunn og argumentere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.07.2018 10:43    Post subject: Reply with quote

Det blir som å argumentere om religiøse 'sannheter' med indremisjonen, det framgår ganske tydelig av de siste sju sidene. Du besvarer ikke motargumenter, men holder deg til å sitere deg selv og dine inspirasjonskilder på nytt, og det er lite givende og veldig lite konstruktivt i en debatt.

Kort sagt, altså: nei takk. Ikke i denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
netrom84
Senior


Joined: 13 Oct 2011
Posts: 109

PostPosted: 24.07.2018 10:48    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Enkelte fans tror jeg er mer opptatt av å være politisk korrekt enn heller å heie på RBK.


Så drittlei dette begrepet "politisk korrekt" da det har null mening i slike sammenhenger. Det finnes ulike meninger på hva vi syns veien videre er og det har da faen ingenting med politisk korrekthet å gjøre.

Det finnes mange sterke meninger begge veiene og det bør vi da respektere uten å komme med slik dritt du her kommer med. Det er da ingen som vil RBK vondt her og at mange er uenige må da være greit.

Men om du faktisk trur at det å støtte en trener som har tatt oss til 3 strake seriegull handler om at folk vil være "politisk korrekt" så får du gjerne det for meg. For meg handler det nok mer om å stikke fingeren i jorda og innse verdens realiteter. Og at jeg frykter en ny trenerkarusell slik vi fikk etter Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 10:49    Post subject: Reply with quote

Jeg svarer da rimelig greit på argumentene på andres premisser, nemlig at det neppe er 'noe annet skjult noe som ligger til grunn for sparkinga.

Det fremstår etterhvert ganske tydelig at folk innser at de har latt føleri råde mer enn innsikt i beslutningsprosesser.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 24.07.2018 11:01    Post subject: Reply with quote

Når jeg sier at det kan ligge noe annet bak, så mener jeg ikke #metoo eller noe sånt. Jeg snakker om ting som at Kåre tilsynelatende har to helt forskjellige personligheter etter gode og dårlige kamper, som handler om klubbens image. Om manglende evne til å rette seg etter korrekser som har kommet minst to ganger i inneværende sesong ("oppvaskmøter" som det heter i media).

Kåre virker som en fantastisk fyr, men det kan da umulig være utenkelig at det har vært greier her som vi ikke vet noe om.

De eneste som vet 100% hvorfor de sparket KÃ¥re, er styret. Greit at ikke jeg skal tillegge KÃ¥re noen problemstillinger som kanskje ikke eksisterer, men det er da nok av det motsatt vei.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 11:37    Post subject: Reply with quote

Enig i at det nok er mange positive ting om Kåre som vi ikke vet om. Det er utrolig hvordan han klarer å sveise sammen en prestasjonsgruppe blant annet.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 24.07.2018 11:38    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
De siste årene med Kåre har gitt meg troen på at en ny glansperiode er mulig. Thresholdeffekten og the-winner-takes-it-all-effekten holder vann.

Jeg tror fremdeles at styret til slutt tar til fornuften og reverserer denne beslutningen.


Threshold effekten har slått til, manglende utvikling over lang tid nådde en grense og førte til oppsigelse. Ellers er det vel the-loser's-standing-small effekten vi ser.

RBKs medlemmer velger styret. Styret ansetter og sparker hovedtrener. Dette fungerer i skjønneste orden. De medlemmene (flertallet) som har ønsket et styre med fotballkunnskap og en handlekraftig leder, har fått det de ønsker etter min mening.

Det blir også tydelig for fremtidige trenere at de ikke kan se seg blinde på poeng og pokaler, at RBK faktisk skal spille "artig og angrepsvillig fotball" og at det forventes at spillet utvikles over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 11:59    Post subject: Reply with quote

De aller fleste ønsker artig og angrepsvillig fotball med gode trøndere på banen.

Manglende gode trøndere kan føres tilbake til ansettelsen av Perry som senere tvang frem spillersalg. Spillersalg og skader er gode forklaringer på at det er gått litt sidelengs den siste tiden. Siden Kåre har skapt artig og angrepsvillig fotball tidligere så vil nok alt bli bra etterhvert når klubben får ryddet opp i problemene i styret.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 24.07.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lett å hoppe etter Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.07.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Dette er nettopp det jeg snakker om.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 24.07.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

...hæ?

Klart at Perry-ansettelsen førte til salg av trøndere som Chibuike og Dockal som klokelig stupte som rotter fra et synkende skip, og vi var nær ved å donere Selnæs til Viking pga. Perrys udugelighet.

Men Selnæs ble nå engang solgt til Frankrike som et direkte resultat av at vi møtte dem i EL og han imponerte der. Under Kåre. Svensson og Midtsjø fikk grei fartstid under Kåre. Ingen av disse ble solgt fordi Perry.

Kan det virkelig være noe tvil om at artig og angrepsvillig fotball er blitt aktivt valgt bort for å forsøke å bli tryggere defensivt i Europa? Siden smellen mot Apoel har dette blitt klarere og klarere, og når det påpekes av kapasiteter som Nils Arne Eggen, Roar Strand og Bent Skammelsrud at de har pratet med Kåre om det, men han har nektet å høre på dem, så kan det ikke være mye tvil om at han har beveget seg vekk fra det vi alle elsket med våren 2015.

Jeg er bare én medlem, men jeg har tillitt til styret fortsatt. Og jeg har ingen som helst sympati med smurfene på noen måte (ref. pollen hektet på denne tråden).

(Edit: Begynte å skrive etter siste post fra Konesseur)
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.07.2018 13:41    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
En katastrofal styrebeslutning rammer alle i og rundt klubben. Driften var på stell og vi var i rute til vedvarende drift innenfor thresholdeffekten og winner-takes-it-all effekten. Kjetil Rekdal sukket og ynket seg på TV.


Grunnet en resultatorientert organisasjon stabiliseres kunnskapene i motsetning til parametrene.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 24.07.2018 13:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Oppsigelsen kom som en stor overraskelse på Kåre.


Det gjorde sikkert det, som det gjorde på oss andre også.
Men, om bare halvparten av det Rasmus&Saga forteller i siste podcast er sant, så burde det strengt tatt ikke komme som en stor overraskelse på Kåre.

Hadde jeg flere ganger blitt kalt inn på teppet til min sjef og blitt fortalt at det jeg leverer ikke er bra nok så hadde jeg ikke blitt særlig overrasket om han/hun til slutt fikk nok. Særlig ikke om jeg hadde gitt faen i det hun/han sa, men fortsatt med å levere for dårlig. Eller "MØL" som Nils Arne så treffende beskrev den siste Valurkampen.

For min del vil jeg si DRITKJEDELIG om mange av kampene våre, men i motsetning til Mini som har droppet å gå på kamp fordi det er blitt så nitrist/kjedelig så møter jeg i alle fall opp for å se MØLET.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 14:32    Post subject: Reply with quote

Det er jo litt spenning også. Det var jo noen minutter der i kampen Valeur på slutten som vibrerte litt. Det er mye krisemaksimering uten reell krise.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 14:36    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:

Threshold effekten har slått til, manglende utvikling over lang tid nådde en grense og førte til oppsigelse. Ellers er det vel the-loser's-standing-small effekten vi ser.


Thresholdeffekten er ikke noe man skal tøyse med. Det er en mekanisme som er viktig for driften. 600-700 millionersplanen ble lagt uten at ledelsen hadde tilstrekkelig forståelse for dette. Resultatet ble en ufattelig sløsing.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 25.07.2018 00:53    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er mye krisemaksimering uten reell krise.


Hvilket er en god oppsummering av hele denne tråden. Å bytte ut en trener er noe fotballklubber ofte gjør, og er langt fra noen krise.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 25.07.2018 10:07    Post subject: Reply with quote

For folk som ønsker en fremgangsrik klubb som leverer på det ytterste av sitt potensiale er gode beslutninger avgjørende. Det har ikke skjedd på snart 15 år at klubben har vært på sporet på denne måten.

Vi kan ikke ha et styre som jevnlig tar beslutninger på ansette-Perry nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 25.07.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

Du får ta det opp på årsmøtet, da vet du. Men med tanke på at ca. 2/3 av de som har stemt i poll'en din har nedverdiget seg til å velge "Molde"-alternativet for å vise at de er uenige med deg, kan det hende det blir en tung kamp.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 25.07.2018 11:38    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Vi kan ikke ha et styre som jevnlig tar beslutninger på ansette-Perry nivå.


Vi får det styret vi velger. Selv er jeg fornøyd.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 25.07.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Konesseur wrote:
Vi kan ikke ha et styre som jevnlig tar beslutninger på ansette-Perry nivå.


Vi får det styret vi velger. Selv er jeg fornøyd.


Ditto. Dersom det blir seriøs snakk om mistillit til styret før neste årsmøte så kommer jeg til å møte opp en sjelden gang for å stemme mot det forslaget. Vi har et kompetent og sterkt styre for første gang på mange, mange år nå. Måtte det fortsette.

orionpax wrote:

Men med tanke på at ca. 2/3 av de som har stemt i poll'en din har nedverdiget seg til å velge "Molde"-alternativet for å vise at de er uenige med deg


75% nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb