English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Opprop til alle som elsker klubben: Ekstraordinært årsmøte
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  

Ekstraordinært årsmøte?
Ja, jeg elsker Rosenborg
24%
 24%  [ 21 ]
Nei, jeg heier på Molde
75%
 75%  [ 66 ]
Total Votes : 87

Author Message
stenex
Rutinert


Joined: 23 Jul 2009
Posts: 628

PostPosted: 23.07.2018 16:23    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er en helt riktig konklusjon å rive seg i håret fra tribunen. Det bør være en like riktig konklusjon å ha trua på Kåre i styrerommet.


Jeg fatter ikke hvordan du ikke innser at disse to setningene motsier hverandre. På den annen side har du jo her startet en tråd dedikert til din egen Kåre-fanatisme, så du må kanskje unntas fra noen vanlige antagelser. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 23.07.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er mange sannheter med negativt fortegn. Derfor er det viktig å plukke de sannhetene som bør telle tyngst i en beslutningsprosess.


Vi spilte helt elendig senhøstes 2017, og etter et halvt års trening med relativt stabil spillertropp var vi fremdeles like dårlige. Det er i det hele tatt en negativ utvikling i spillet fra 2016 til i dag, med kun noen meget få lyspunkter underveis.

Hvis du vil ha målbare faktorer kan du telle antall skårede mål, for ikke å snakke om antall produserte målsjanser per kamp.

Disse sannhetene er målbart objektive og må telle tungt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 23.07.2018 17:25    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kåre har fått minst to advarsler fra styret det siste året som har gått direkte på manglende offensiv innstilling. Han har dessverre ikke vist vilje til å endre seg, og da er det på mange måter styret sitt plikt å sette ned foten.

Samtidig virker det for meg som at det ikke har vært tydelig nok kommunisert til KI og EH at konsekvensen av dette vil være oppsigelse. Den prosessen kunne nok styret og klubben gjort mye bedre.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 23.07.2018 18:03    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvordan dette er kommunisert, men slik jeg kjenner Koteng pakker han ikke ting inn noe særlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.07.2018 18:04    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om du kan kommunisere det helt klart og tydelig, og samtidig få ut det beste av folk...
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 23.07.2018 18:11    Post subject: Reply with quote

Samtidig synes jeg det er problematisk at et styre skal diktere hvordan en trener ønsker at laget skal se ut. Ser for meg at det er lite fristende å komme hit som trener om man vet at Bratseth & Co til stadighet forteller deg hvordan midtstoppere, midtbanespillere og vinger skal spille i Rosenborg. Da får like gjerne styret ta over Rosenborg-laget selv, dersom de mener at de sitter på en absolutt fasit på hvordan et godt Rosenborg-lag skal se ut.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.07.2018 21:05    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Disse sannhetene er målbart objektive og må telle tungt.


Antall scorede mål, antall innslupne, gule kort, cornere osv. er objektive kriterier for resultat. Det er også antall seire, uavgjort og tap, med andre ord tabellsituasjonen og cupavansenent.

Her får man jo en liten nøtt å knekke. Skal man legge mest vekt på antall innkast eller antall poeng. Det å velge riktig har åpenbart mye å si for utfallet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 23.07.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Samtidig synes jeg det er problematisk at et styre skal diktere hvordan en trener ønsker at laget skal se ut. Ser for meg at det er lite fristende å komme hit som trener om man vet at Bratseth & Co til stadighet forteller deg hvordan midtstoppere, midtbanespillere og vinger skal spille i Rosenborg. Da får like gjerne styret ta over Rosenborg-laget selv, dersom de mener at de sitter på en absolutt fasit på hvordan et godt Rosenborg-lag skal se ut.


Rosenborg sitt viktigste verdigrunnlag er å skape et fotballag som spiller artig og angrepsvillig fotball. Det er styret sitt ansvar å se til at verdigrunnlaget blir fulgt.

http://www.rbk.no/om-rbk/...digrunnlag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.07.2018 21:14    Post subject: Reply with quote

stenex wrote:
Konesseur wrote:
Det er en helt riktig konklusjon å rive seg i håret fra tribunen. Det bør være en like riktig konklusjon å ha trua på Kåre i styrerommet.


Jeg fatter ikke hvordan du ikke innser at disse to setningene motsier hverandre.


Det er presis samme utfordring Billy Bean stod ovenfor nemlig eksperters faglige vurderinger og tallenes tale. Alle som har lest boka og/eller sett filmen regner Billy Bean som genial. Allikevel er det tilsynelatende såpass kontroversielt at man ikke helt tror på det. Det eksisteter teorier som forklarer dette, men som dessverre nødvendigvis er tungfordøyd lesestoff.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 23.07.2018 22:05    Post subject: Reply with quote

Greit at en del har kjærlighetssorg, men kanskje på tide å gå videre og heller støtte laget? Vi kan heller snakkes om 1 år når vi ser hvordan det har gått. Noen tar dette så personlig at det virker som det er familie og venner av Kåre som argumenterer i det uendelig for hvor feil dette var. De fleste mener faktisk at det var riktig avgjørelse uten at det garanterer at styret klarer å erstatte han med en som gjør det bedre/spiller morsommere fotball enn Kåres RBK gjorde siste 1,5 året.

C.L. er ren bonus, ingen som forventer at ny trener skal få oss ditt, ikke styret heller. Vi håper som sagt på et lag som gjør det like bra resultatmessig (og helst bedre) men med morsommere fotball hvor vi viser oss klart bedre enn de svakeste motstanderne i serien. Denne sesongen har alle kampene nærmest vært åpne før start selv mot bunnlagene og så vidt vi har klart å ro i land seiere og slik skal det ikke være. Vi har hatt en stygg uvane til å legges oss på det samme nivået som lagene vi har møtt i en alt for stor andel av kampene og det er dette styret ønsker å gjøre noe med. Man vet hva man har men ikke hva man får. Ønsker man endring og forbedring så må man ta risiko. Så er vi ikke enige om det var riktig med endring, mange var fornøyd med Kåre og spillet, veldig mange var ikke det, men avgjørelsen er tatt så get over it. Blir dette total fiasko så ta heller opp tråden igjen om ca. 1 år og be om endringer da i styret.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Fortinbras
Senior


Joined: 16 May 2005
Posts: 116

PostPosted: 23.07.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter ikke kravet om at styret må gå.

Kåre og Erik er likandes karer, og pokalfangsten under dem er ekstremt bra, det er ingen som underslår dette.

Men det er lov å se bak resultatene, også når titlene renner inn. De siste 2,5 årene har det vært tydelig at Kåre og Erik ikke har fått en knallsterk (etter norske forhold) spillerstall til å prestere i forhold til sitt potensiale.

Det er da styrets plikt å gjøre noe. Det gjorde de.

Det var kanskje klønete utført. Det var muligens ikke "HR best practise", sant nok. Men det måtte gjøres. Og toppidrett er knallhard. Det vet Kåre og Erik også.

Nok snakk om det som har skjedd. Nå må vi samle oss og støtte laget og det nåværende trenerteamet!
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 23.07.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

Nok en "tribunesliter" som ikke husker hvordan tiden var før Koteng.

https://www.adressa.no/me...174758.ece
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 23.07.2018 22:39    Post subject: Reply with quote

2 gode innlegg. På tide å komme seg videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.07.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
haavarl wrote:

Disse sannhetene er målbart objektive og må telle tungt.


Antall scorede mål, antall innslupne, gule kort, cornere osv. er objektive kriterier for resultat. Det er også antall seire, uavgjort og tap, med andre ord tabellsituasjonen og cupavansenent.

Her får man jo en liten nøtt å knekke. Skal man legge mest vekt på antall innkast eller antall poeng. Det å velge riktig har åpenbart mye å si for utfallet.


Objektive kriterier er fint, det. Vi kan gjerne slenge inn løpemeter og dødballer også.

Problemet for meg som elsker fotball, Rosenborg, og først og fremst Rosenborg-fotball, er at disse tallene forteller svært lite om mine 90+ minutter på tribunen/foran skjermen. Det betyr lite om vi skaper 20 cornere, om alle stanges ut av forsvarer på første stolpe. Det betyr lite om Jensen legger ned to kilometer i løpet av en kamp, om ingen av løpene går i konstruktivt rom. 20 overganger er fint tall, men hva betyr det om alle ender opp i innkast?

Vi vinner mange kamper med ett mål. Det gir poeng, men hvor moro er det egentlig? Jeg for min del har gledet meg til noe slikt som tre kamper i år. Resten har vært plikt, utelukkende fordi poengene har vært viktigere enn måten vi får dem på. Er det jakten på poeng, og kun det som betyr noe, har jeg et lag her i Lillestrøm med fans som legger mye i "objektive kriterier". Heldigvis er jeg ikke en av dem.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.07.2018 22:55    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
De fleste mener faktisk at det var riktig avgjørelse uten at det garanterer at styret klarer å erstatte han med en som gjør det bedre/spiller morsommere fotball enn Kåres RBK gjorde siste 1,5 året.


I fjor vinter rapporteres det at de Lanley hadde vært best på treningene gjennom vinteren. Denne vinteren var det Adegbenro. Mange var entusiastiske for Vilhjalmson i fjor. Lurer på hvorfor de ikke har fått slippe til mer i år? Da er jeg sikker på at det ville blitt morsommere.

De fleste jeg har snakket med er overrasket og forferdet over kåre-sparkingat, og det er mange som funderer på hvilke muligheter som kan ligge åpne for å reversere avgjørelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
stenex
Rutinert


Joined: 23 Jul 2009
Posts: 628

PostPosted: 24.07.2018 03:04    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Det er presis samme utfordring Billy Bean stod ovenfor nemlig eksperters faglige vurderinger og tallenes tale. Alle som har lest boka og/eller sett filmen regner Billy Bean som genial.


Å prøve og sammenligne Billy Bean og Kåre Ingebrigsten er såpass latterlig at det er ikke verdt noen videre kommentar. Ta medisinene dine og ring meg om det ikke blir bedre om 2-3 dager.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 06:29    Post subject: Reply with quote

Jeg bruker Billy Beane som eksempel for å illustrere hvorfor sparkinga av Kåre er forferdelig, og må reverseres. Jeg hører ingen argumentere med at grunnen til at Kåre må bli er at ressursøkningen til klubben er formidabel etter at han kom. Man vet med sikkerhet at spillestyrke og ressurstilgang er knyttet sammen.

De siste årene med Kåre har gitt meg troen på at en ny glansperiode er mulig. Thresholdeffekten og the-winner-takes-it-all-effekten holder vann.

Jeg tror fremdeles at styret til slutt tar til fornuften og reverserer denne beslutningen.


Last edited by Konesseur on 24.07.2018 06:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 06:43    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Vi vinner mange kamper med ett mål. Det gir poeng, men hvor moro er det egentlig?


Moro nok til at man kan utvise litt tålmodighet tenker jeg. Årsaken til at vi ble nødt til å selge kjempegode trønderske talenter relativt billig kan føres tilbake til ansettelsen av Perry. Det var der Koteng og co la egget som noen år senere påla klubben å selge gullegode trøndere ved første anledning.

Skader kan ikke Kåre stå til rette for. Når man peker til Celtic og Ajax-kampene er mange snare med å forklare at disse klubbene slet med skader, og derfor ikke var forventet å spille på høyden av deres kapasitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 24.07.2018 07:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg bruker Billy Beane som eksempel

Nå har du brukt både Billy Bean og Billy Beane som eksempler. Bestem deg. Moneyball-Billy eller første åpne homofile i MLB-Billy? Uansett hvem av dem det er, sliter jeg med å se koblingen til Kåre Ingebrigtsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 08:01    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er at poenget kommer gjennom. Har man et sett av sannheter der noen sannheter er negative og noen sannheter er positive vil utfallet bestemmes av sannhetene man legger til grunn.

Det er mange positive ting å si om Perry, men veldokumentert middelmådighet burde vært vektlagt ved ansettelsen. Veldig rart at Koteng ikke har fått mer tyn for denne avgjørelsen slik at han aldri ville gjøre samme feilen igjen.

Nå står vi i den situasjonen at det foreligger en ny beslutning i Perry-ansettelses-klassen.

Dengang var det vanskelig å forstå at det kunne eksistere en verre styreleder enn Terje Svendsen med sløsing, manglende opprydding og ingen kontroll med økonomien. Fakta er at Koteng er fullt på høyden.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2018 08:12    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Vi vinner mange kamper med ett mål. Det gir poeng, men hvor moro er det egentlig? Jeg for min del har gledet meg til noe slikt som tre kamper i år. Resten har vært plikt, utelukkende fordi poengene har vært viktigere enn måten vi får dem på. Er det jakten på poeng, og kun det som betyr noe, har jeg et lag her i Lillestrøm med fans som legger mye i "objektive kriterier". Heldigvis er jeg ikke en av dem.


Jeg støtter forsåvidt mye og er enig i at spillet har vært for dårlig. Men det skal også sies at motstanderlag i 2018 i større grad parkerer bussen enn når vi kunne slå nedenfra i 2015 og faktisk av og til hadde rom å løpe i.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 24.07.2018 08:12    Post subject: Reply with quote

Så Kåre skal få all æren for økonomisk oppsving under hans tid, og Koteng ingen av den?

For min del anser jeg at ansettelsen av Perry for runde 2 var en veldokumentert katastrofe, mens at vi ikke ennå vet resultatet av Kåre-sparkingen. For all del, jeg elsker Kåre for alt han har gjort, men samtidig har jeg vært frustrert som bare det over spillet vårt i lang tid. Også før årets skadebølge vasket inn over oss.

Jeg skal ikke si at det var riktig eller ikke, men så langt holder jeg Koteng i en helt annen divisjon enn Svendsen. Om de har kunnet dokumentere korrekte avgjørelser i alle sammenhenger eller ikke, så forsøker de ihvertfall å ta grep. Heller det enn en sakte nedadgående spiral der Kåre fortsetter forvandlingen til Perry og vi blir servert nye "bakrom og hockeysveis"-bortforklaringer på hvorfor vi ikke lenger har midtbane.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.07.2018 08:51    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Så Kåre skal få all æren for økonomisk oppsving under hans tid, og Koteng ingen av den?


Oppryddinga i økonomisk kaos og økonomisk kontroll skal Tove få mesteparten av æren for. Koteng må få sin andel i at det er blitt tilrettelagt for at sunn drift kunne muliggjøres.

Det er 11'eren som spiller inn pengene. Nils Arne er hovedansvarlig for fyllinga av forrige pengebinge. Kåre er hovedansvarlig for fyllinga av nåværende pengebinge. Bratseth, Skutle og Bjørnebye, Tove med rettmessige andeler av de respektive pengebingene.

Koteng hovedansvarlig for perry-ansettelsen og kåre-sparkinga. Skutle, Svendsen hovedansvarlige for bortsløsing av forrige pengebinge, og manglende opprydding og økonomisk kaos. Hoftun med rettmessig andel av denne sløsinga.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.07.2018 08:52    Post subject: Reply with quote

Nå er det nok. Steng denne tråden og hei fram laget mot Celtic. Man trenger ikke flere dårlige kommentarer i Adressa nå. VI har fått nok av politisk korrekte "supportere" som skal kritisere styret for å gjøre sin plikt og som ikke ser bak resultater og pokaler. De som skriver disse kommentarene der er akkurat slike som ville ha kjørt klubben i dass om de selv hadde hatt posisjonen. Har de glemt hvordan det var under styreleder Svendsen?? Det viktigiste vi gjør nå er å gi laget ro før kampene mot Celtic. Enkelte fans tror jeg er mer opptatt av å være politisk korrekt enn heller å heie på RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 24.07.2018 08:53    Post subject: Reply with quote

Når senador synes det blir for negativt bør man kanskje lytte. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb