English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Opprop til alle som elsker klubben: Ekstraordinært årsmøte
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  

Ekstraordinært årsmøte?
Ja, jeg elsker Rosenborg
24%
 24%  [ 21 ]
Nei, jeg heier på Molde
75%
 75%  [ 66 ]
Total Votes : 87

Author Message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 21.07.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

+1
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 21.07.2018 16:09    Post subject: Reply with quote

Sjt. Wiseth wrote:
Vi kan vel konkludere med at selve sparkingen var korrekt


Kan vi virkelig det? Det kommer jo helt an på hvem som tar over. Jeg er litt redd for at styret har kraftig undervurdert hvor vanskelig det er å finne en god trener for et lag som Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 21.07.2018 16:14    Post subject: Reply with quote

Vil det ikke være den neste ansettelsen som vil være feil om nestemann viser seg å være helt udugelig?

Eller må styret vente med å sparke noen til de har spikret en minst like god, eller helst bedre trener, og dermed risikere å ha en trener de selv mener ikke er god nok for Rosenborg i lang tid?
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.07.2018 16:48    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ingen grunn til å kaste styret, de har gjort det som er riktig!

Dum tråd.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 21.07.2018 17:03    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Vil det ikke være den neste ansettelsen som vil være feil om nestemann viser seg å være helt udugelig?


Isåfall er det jo aldri feil å sparke en ansatt, kun feil å ikke finne noen som er bedre. Det blir en forenkling av virkeligheten, synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 21.07.2018 17:09    Post subject: Reply with quote

Du kunne ikke tenkt deg å svart på spørsmål nummer 2 når du først var i gang? Er det ikke feil å beholde en trener som ikke er god nok for Rosenborg? Skal Rosenborg beholde en dårlig trener som ikke leverer til forventningene, fordi det er en mulighet for at neste trener også kan bli en tabbe?

Med den logikken hadde KÃ¥re aldri blitt ansatt, siden vi skulle beholdt Perry til vi visste at vi hadde en god trener klar.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.07.2018 17:13    Post subject: Reply with quote

Tja. Det er for meg ingen motsetning/kobling mellom å sparke noen og å erstatte denne. Det er to forskjellige prosesser. Denne tråden flyter over av metaforer, så jeg fortsetter; det er riktig å kaste de marinerte kotelettene i kjøleskapet som har gått ut på dato, selv om det ikke er sikkert at det finnes like gode koteletter som de forrige en gang var i butikken.

Jeg ser ikke helt at man må stå klar med plan b for å mene at plan a er feil.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.07.2018 17:31    Post subject: Reply with quote

Du kaster da viterlig ikke en kotelett som har gått up på dato. Du hiver den i stekepanna og gjennomsteker den, og når den er gjennomstekt så gomler du løs på den mens du lager nammelyder. Eneste grunn til å kaste kjøtt som er gått ut på dato er hvis det har begynt å få skjegg.

Sorry, måtte bare
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 21.07.2018 18:09    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Du kunne ikke tenkt deg å svart på spørsmål nummer 2 når du først var i gang? Er det ikke feil å beholde en trener som ikke er god nok for Rosenborg?


Det er ikke feil å sparke en trener man ikke mener er god nok, men det forutsetter jo at det finnes bedre alternativer. Dersom alle alternativene er dårligere må man revurdere hva man definerer som god nok. Mener du det er riktig å sparke Kåre selv om det ikke finnes bedre alternativer, bare fordi man mener Kåre ikke var god nok?

"God nok" må jo settes i perspektiv i henhold til hva man kan få tak i. Dersom vi ikke får tak i en bedre trener mener jeg styret har bommet på hva de har definert som "godt nok" når de bestemte seg for å gi Kåre sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 21.07.2018 18:20    Post subject: Reply with quote

En Kåre som gir oss negativ utvikling i spillestil og alt det der han fikk sparken for finnes det bedre alternativer enn. Bare en offensiv Valakari med måten han sprer humør på er jo bedre, selv om vi alle håper lista ligger høyere enn det. Men ja, har man en trener som står for en negativ utvikling så kan man ikke la den utviklingen fortsette.

Ellers står jeg 100% bak kotelett-teorien.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.07.2018 22:02    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro det er uhyre vanskelig å få en like god trener som Kåre til å ta jobben for Kåres lønn.

Derimot, om man åpner lommeboka tilstrekkelig får man alltids tak i noen. Det finnes tross alt mengder av trenere som har erfaring fra større ligaer enn vår. For tiden er 26 ligaer rangert bedre enn oss. Vi kan sikkert velge mellom minst femti trenere som har bedre kompetanse og mer erfaring enn Kåre - gitt at vi betaler.

- Og dette vet selvfølgelig styret utmerket godt, så om de virkelig ønsker bedre kompetanse så vil de også øke den budsjettposten.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 21.07.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Du kaster da viterlig ikke en kotelett som har gått up på dato. Du hiver den i stekepanna og gjennomsteker den, og når den er gjennomstekt så gomler du løs på den mens du lager nammelyder. Eneste grunn til å kaste kjøtt som er gått ut på dato er hvis det har begynt å få skjegg.

Sorry, måtte bare


Skjærpings, selv om Kåre har gått ut på dato får du ikke steke og gomle han i deg. Håper han drar til utlandet og får masse påfyll, blir nok bedre enn Perry neste gang.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.07.2018 22:57    Post subject: Reply with quote

Ja, hestekjøtt kan jo være litt tvilsomt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 21.07.2018 23:18    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Derimot, om man åpner lommeboka tilstrekkelig får man alltids tak i noen. Det finnes tross alt mengder av trenere som har erfaring fra større ligaer enn vår. For tiden er 26 ligaer rangert bedre enn oss. Vi kan sikkert velge mellom minst femti trenere som har bedre kompetanse og mer erfaring enn Kåre - gitt at vi betaler.


Er det virkelig så enkelt, da? At om man henter en trener fra en bedre liga enn vår så er det en trener som kommer til å gjøre Rosenborg til et bedre lag? Jeg syns det virker fryktelig enkelt. Dersom det hadde vært så lett hadde alle klubber med større budsjett enn Rosenborg allerede gjort dette og vi hadde aldri kvalifisert oss til gruppespill i europa igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.07.2018 23:29    Post subject: Reply with quote

Man vet jo aldri, men jeg vil si at sjansene øker ganske bra hvis man velger en trener som har lang erfaring med akkurat den typen fotball vi ønsker.

Da tenker jeg ikke primært på sjansene for e-cupspill, men sjansene for at laget får god utvikling i den retningen vi vil: offensiv, artig og underholdende fotball med vekt på angrep.

Om ikke treneren betyr alt, så er det i alle fall sånn at de beste klubbene i Europa legger stor vekt på og bruker mye ressurser på å finne riktig mann; og at riktig mann i trenerstillingen ofte utgjør en stor forskjell. Det er ikke så ofte noen ansetter en fyr med Kåres CV i en stor klubb; skjønt Guardiola og Zidane jo er betydelige unntak.

Jeg ønsker meg en eller annen fyr som har jobbet i mange år som hovedtrener og kan vise til at "hans" lag har spilt god kollektiv angrepsfotball.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.07.2018 12:43    Post subject: Reply with quote

Ser for meg en hovedtrener med god lokal forankring, seriemesterskap i sin liga minst de siste tre årene, sulten og lett hissig men ofte med et smil på lur, 24-timers jobbende, utprøvende.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 22.07.2018 13:55    Post subject: Reply with quote

... og kjenner 4-1-5-formasjonen til fingerspissene.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 22.07.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

Dette toget har gått og nå er det på tide å støtte klubben på veien videre.

Jeg er lett forundret over måten avskjedigelsen skjedde på og kunne godt tenkt meg en litt mykere exit for to hedersmenn jeg har veldig stor sans for og som har gitt meg mange flotte oppplevelser, men vi aner jo ikke hvilke prosesser og beskjeder som har vært utvekslet i periodene før avskjedene.

Og jeg er enig med styret i at nå er det på tide å ta klubben et steg videre, og at det virker ganske tydelig at Kåre ikke var mannen for det.

Og så får vi håpe det ikke ender med et mageplask, men jeg er i hvert fall glad for at vi har et ambisiøst og handlekraftig styre.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.07.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Dette toget har gått og nå er det på tide å støtte klubben på veien videre.


Det tror ikke jeg. Ganske enkelt fordi det beste hadde vært en trener med resultater og lokal entusiasme. Jeg tror dette ender opp med nytt styre og Kåre som hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 23.07.2018 13:17    Post subject: Reply with quote

Dessverre var det lite lokal entusiasme å spore med Kåre de siste to sesongene. Interessen har dalet, entusiasmen har stupt og folk klager over at det har blitt kjedeligere og kjedeligere å gå på kamp. Stygg utvikling. Kåre har også fått råd fra mange lokale helter og på spillermøter hva gjelder oppstilling og angrepsmønster, uten at han har brydd seg om det i mer enn én eller to kamper - før han har gått tilbake til sine uvaner igjen. Når han er så sta og insisterer på at indreløpere ikke skal starte bakfra når vi angriper (av en eller annen bisarr grunn kun han forstår noe av), så blir det på mange måter hans bane. Det er ikke noe rosenborgsk over 1,5 mål i snitt per kamp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 23.07.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Trenger du virkelig din egen tråd for skrike ut meningen din, Konesseur?


Hør, hør!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.07.2018 14:45    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Dessverre var det lite lokal entusiasme å spore med Kåre de siste to sesongene. Interessen har dalet, entusiasmen har stupt og folk klager over at det har blitt kjedeligere og kjedeligere å gå på kamp.


Spillersalg av kjempegode trønderske talenter og skader på viktige offensive spillere. Dette er forhold som ligger utenfor treneren og kan forklare mye. Publikum forstod ikke betydningen av at Svendsen sløste vekk en stor pengebinge i sin tid. Da forstår de heller ikke betydningen av pengebingen Kåre har skapt de siste årene.

Det er en helt riktig konklusjon å rive seg i håret fra tribunen. Det bør være en like riktig konklusjon å ha trua på Kåre i styrerommet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 23.07.2018 14:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror alle har fått med seg og forstår betydningen av at vi har solgt spillere, men det forklarer ikke at vi spiller dårlig i 2017 og 2018. Vi har fortsatt mer enn bra nok spillere til å være dominante i Eliteserien, men det er bare en sjelden gang i blant vi klarer å avslutte en kamp uten tung spenning. Det er for dårlig, rett og slett. Vi skaper nesten ingenting, og spesielt etter at vi har tatt ledelsen har det vært elendig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 23.07.2018 15:02    Post subject: Reply with quote

Det er mange sannheter med negativt fortegn. Derfor er det viktig å plukke de sannhetene som bør telle tyngst i en beslutningsprosess.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 23.07.2018 16:23    Post subject: Reply with quote

Ja, og i Rosenborg skal vi spille artig og angrepsvillig fotball. Det er ikke bare en floskel, men et nedsatt mål av høyeste prioritet. Det skal ikke være nødvendig å velge mellom seriegull og underholdning. Vi bør alltid ha som mål å få til begge deler, og Kåre har fått minst to advarsler fra styret det siste året som har gått direkte på manglende offensiv innstilling. Han har dessverre ikke vist vilje til å endre seg, og da er det på mange måter styret sitt plikt å sette ned foten. De har gitt han 18 mnd uten at utviklingen har forbedret seg, så man kan ikke si at han ikke fikk tid heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb