English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 220, 221, 222 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 21.07.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Når du analyserer en ansatt eller en arbeidsoppgave i organisasjonen kan du avdekke mangler og forbedringspotensialer. Hvorfor har ikke styret trukket inn kompetanse og bygd et team med fagfolk/nødvendige strukturer rundt trenerteamet???


For all del, de skulle ansatt et helt team til med folk som kunne påpeke at indreløperne står for høyt, som Kåre kunne ignorert på samme måte som resten. Skammelsrud sa vel rett ut i en Rasmus & Saga-podkast for en måneds tid siden at han var én av mange som hadde diskutert posisjonering av indreløpere med Kåre, men hadde slått seg til ro med at de aldri kom til å bli enige der.

Det er ikke veldig lenge siden Koteng prata om at i Rosenborg, så "skal vi utvikle de trenerne vi har". Nå har de tydeligvis konkludert med at de ikke får utvikla Kåre videre, og det er vel nærliggende å tro at nettopp staheten til Kåre er en viktig faktor der.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 21.07.2018 14:39    Post subject: Reply with quote

De høye indreløperne KI insisterer på er forøvrig roten til mye av det som er vondt med rosenborg sin tilstand på banen.

Backer og midtstoppere har ingen å spille til, den sentrale midtbanen blir markert ut lett, og har ingen å samarbeide med. Midtbanen generelt ligger 30 meter unna hverandre, indreløperne ødelegger rommet til vingene, vingene og indreløperne får bare ballen med rygg mot mål, indreløperne trekker en ekstra spiller ned til vingene.

Noen ganger må man bare innse at å finne opp hjulet på nytt er en dårlig idè.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 21.07.2018 14:56    Post subject: Reply with quote

For meg og VELDIG mange andre var det helt uforståelig at Kåre tviholdt på denne latterlige 4-1-5 manøveren.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 21.07.2018 15:33    Post subject: Reply with quote

Vi skal huske på at fotballekspertene snur kappa etter vinden. Viktig å ikke la seg provosere for mye av det mange av dem lirer ut av seg. 90% av disse var kritiske til RBK, at RBK ikke lignet seg selv, at det ble brukt mye penger men nivået var dårligere etc. Når så Kåre får sparken er det viktig å lage så mange saker som mulig som gjør at folk klikker og leser og da må det jo være kritiske ting rundt sparkingen for hadde de vært enige så hadde det ikke vært mye å skrive om. De skal lage drama, det er det de får betalt for.

Merker at jeg gleder meg til mange kamper igjen, denne pausen er slitsom og gjør at vi ikke går videre men fortsetter i denne negative spiralen men diskusjoner hvor X antall er veldig i mot sparkingen, Y er for og Z er for men ikke helt enige i tidspunktet. Det meste er egentlig sagt nå og sies vel på nytt med nye formuleringer. Tiden vil vise om det var riktig eller feil avgjørelse. Styret sa selv at det var en risikoavgjørelse og at det ikke er sikkert at det gir noen direkte positiv utslag resultatmessig på kort sikt, men når det gjelder spillestil bør det vel i løpet av ganske kort tid være store forandringer. Uansett har vi en del Kåre groupies som sikkert kommer til å mase lenge om at "Kåre hadde også vunnet gull", "ok, vi er i E.L. men Kåre fikk oss også til E.L" så for min del begynner jeg nå å bli ganske ferdig med Kåre tråen og ser nå fremover. Dersom Kåre utvikler seg vil ingenting glede meg mer enn en ny periode med Kåre om noen år, for han er en legende.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.07.2018 16:44    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Gitt at man begrunner sparkinga av manglende utvikling, hva betyr nå det?


Off the top of my head, en Rosenborg-trener som har fått bygge lag i tre år skal ta spillemessige skritt fremover, ikke bakover. Både billedlig og bokstavelig talt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.07.2018 17:17    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja. For øvrig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva alle mener i aviser og på twitter. Sterk ledelse av styret, som har kompetanse og mye mer innsikt i situasjonen enn oss andre. Det eneste som betyr noe nå er å få ansatt riktig trener.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 21.07.2018 17:24    Post subject: Reply with quote

De ser det samme som oss. Problemet at det selger mer aviser, og det blir flere klikk av at media skandaliserer hele greia. At Eggen enkelt og fotballfaglig forklarer hvorfor dette har skjedd, har druknet i at selvopptatte fotballeksperter fra TV mener at dette er horribelt på alle mulige vis. Same old story, hver gang.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.07.2018 17:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Konesseur wrote:
Gitt at man begrunner sparkinga av manglende utvikling, hva betyr nå det?


Off the top of my head, en Rosenborg-trener som har fått bygge lag i tre år skal ta spillemessige skritt fremover, ikke bakover. Både billedlig og bokstavelig talt.


Mao, en av forståelsene av "manglende utvikling" er "spillemessig skritt fremover" som også er ganske flertydig og som mye rart kan tolkes inn i.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.07.2018 17:47    Post subject: Reply with quote

Dette er det dummeste jeg har sett.

Her skal de altså holde en markering til støtte for Kåre og Erik med blomster, gaver og taler fordi de ikke ble takket av på en bra nok måte. Og ja, det er 22.juli i morgen. Det parerer de glatt ved å samtidig ha ett minutts stillhet... Er det mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 21.07.2018 17:52    Post subject: Reply with quote

Fy faen så idiotisk.
Folk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.07.2018 17:53    Post subject: Reply with quote

Nei, ikke uten videre. Som jeg har sagt før tror jeg de fleste, også styret, hadde vært fornøyd om vi hadde holdt oss på 2015-nivå. Problemet er i og for seg ikke mangel på utvikling, aldså videreføring av det vi hadde, heller at vi ser dårligere ut i så å si alle aspekter. Og det etter at dagens regime har fått handle inn for titalls millioner.

Ja, vi har hatt skader. Betyr det at vi ikke skal prøve på samme fotball? Om stjernespillere er ute, skal vi kaste alle ideer på sjøen og fokusere på å minimalisere skaden?

Til dere som er imot avskjedigelsen, er dere ikke enig i at vi er svakere nå enn for tre år siden? Er dere ikke enig i at et lag bygget etter Brutter'ns ønsker fremstår langt svakere enn "restene" han overtok etter Perry?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 21.07.2018 17:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er flaut at vi har fans som er fornøyd med Kåres manglende vilje til å endre på ting som ikke fungerer.... De som står opp for Kåre i disse dager er enda verre enn United-supporterne som hyller Jose Mourinho. Kåre har stått fast på noe enhver idiot burde kunne se at ikke fungerer. Han har gjort seg fullstendig fortjent til å miste jobben.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 21.07.2018 18:05    Post subject: Reply with quote

Ja men han har også gjort seg fortjent til hyllest, det skal sies.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.07.2018 18:06    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke være flaut å være innsiktsfull og reflektert.

Det arbeidet som er lagt ned av KÃ¥re gir rom for mange sannheter. De sannhetene som skal telle tyngst og vektlegges mest av styret er feiet under bordet.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.07.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Ja men han har også gjort seg fortjent til hyllest, det skal sies.


Det er det omvendte som hadde tjent klubben mest. Han skulle ha beholdt stillingen og blitt kritisert. NÃ¥ blir han sparket og hyllet.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 21.07.2018 18:15    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det kan ikke være flaut å være innsiktsfull og reflektert.

Det arbeidet som er lagt ned av KÃ¥re gir rom for mange sannheter. De sannhetene som skal telle tyngst og vektlegges mest av styret er feiet under bordet.


Hva da egentlig (?) vi har blitt dårligere og dårligere som lag. Rosenborgs ambisjon må alltid være minst 4 kval-runde til CL og slik det har blitt med Kåre så er vi alt for dårlig pga hans egen taktikk. Vi kan ikke ha en trener som står på sitt enda høye indreløpere ikke fungerer.... Vi må ha en trener som er villig til å endre på ting som ikke fungerer. Kåre er ikke lenger den mannen. Han var den mannen etter at Perry kjørte oss ned i gjørma. Men mange andre managere kunne også hvert den mannen den gang. Det skulle rett og slett ikke så veldig mye til å gjøre en bedre jobb enn hesten. Folk kan skryte så mye av Kåre de vil. Jeg mener han til syvende og sist har vist seg som en ganske middelmådig trener med tanke på ressursene han har hatt til rådighet. Vi får selvfølgelig aldri vite dette, men jeg er ganske sikker på at mange andre kjente eliteserie-trenere kunne gjort en minst like god jobb.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 21.07.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Hehe, ja. For øvrig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva alle mener i aviser og på twitter. Sterk ledelse av styret, som har kompetanse og mye mer innsikt i situasjonen enn oss andre. Det eneste som betyr noe nå er å få ansatt riktig trener.


Så hvis du ikke har nok innsikt i situasjonen, hvordan kan du da konkludere med at det er sterk ledelse? Er selvfølgelig ikke noe som vitner om at det er noe sterk ledelse her. De aner ikke hva de holder på med, og uansett hvordan dette slår ut så er det ren gambling. Hvor er kompetansen i styret forresten? Er det Synnøve Farstad og Marit Collin eller? Eller er det den ikke-eksisterende trenererfaringen til Rune Bratset som har hatt tidenes enkleste periode i klubben båret på skuldrene av trenerlegenden selv? Nei, må selvfølgelig være salmarrepresentanten Nordhammer. Kunne likegjerne vært et tilfeldig utvalg kjernenmedlemmer som satt der.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 21.07.2018 18:24    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Til dere som er imot avskjedigelsen, er dere ikke enig i at vi er svakere nå enn for tre år siden?


Ikke helt. Syns blant annet innsatsen i gruppespillet i 2017 var bedre enn i 2015. At vi kvalifiserte oss så fryktelig fortjent i 2015 er jeg heller ikke med på. Vi ble rundtspilt i playoffen og gikk videre fordi vi møtte et lag som spilte fryktelig naivt samtidig som vi hadde de riktige spillerne på plass til å utnytte det. Jeg mistenker også at folk overvurderer potensialet i stallen nå kontra 2015, samtidig som de undervurderer effekten av å ha en god stallsammensetning. Både Deila og Skullerud så ut som fantastiske trenere når spillerlogistikken klaffet, men ser ut som vrakgods når den ikke gjør det. Er de gode eller dårlige trenere? Vanskelig å si.

Jeg er forøvrig enig i at Kåre har gjort mange tabber på veien fra 2015 til i dag, men jeg tror det alltid har vært med et underordnet mål om å gjøre Rosenborg bedre. Selv føler jeg at når man har såpass sterke resultater å vise til skal man få lov til å feile. Det er selvsagt vanskelig for en trener å innrømme feil når man hadde såpass sterke resultater i fjor. Jeg hadde likevel et lite håp om at Kåre over tid kunne finne ut av hva som funker og hva som ikke funker, og var villig til å gi han tid så lenge resultatene var på plass, mest av alt fordi jeg er livredd for at vi havner i en ny karusell av hyppige trenerskifter, spillere som ikke passer inn og dårlig økonomi.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.07.2018 18:25    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:


Hva da egentlig (?) vi har blitt dårligere og dårligere som lag. Rosenborgs ambisjon må alltid være minst 4 kval-runde til CL og slik det har blitt med Kåre så er vi alt for dårlig pga hans egen taktikk.


Dersom det er målet krever det seriemesterskap og seier i de første kvalrundene. Da kan man hevde at man aldri har vært langt unna, og kalkulerer man inn innbringende spillersalg og skadesituasjon blir det vanskelig å konkludere med å ta store grep.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 21.07.2018 18:30    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
tombur wrote:


Hva da egentlig (?) vi har blitt dårligere og dårligere som lag. Rosenborgs ambisjon må alltid være minst 4 kval-runde til CL og slik det har blitt med Kåre så er vi alt for dårlig pga hans egen taktikk.


Dersom det er målet krever det seriemesterskap og seier i de første kvalrundene. Da kan man hevde at man aldri har vært langt unna, og kalkulerer man inn innbringende spillersalg og skadesituasjon blir det vanskelig å konkludere med å ta store grep.



Når Kåre ikke klarer å innse det som går feil og fortsetter å kjøre i dette sporet så fortjener han sparken. Case Closed... Styret gjør det som er riktig.... Rosenborg er ikke en "kompis-bedrift":
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.07.2018 18:31    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Til dere som er imot avskjedigelsen, er dere ikke enig i at vi er svakere nå enn for tre år siden?


Det er stor sammenheng mellom sportslig spillestyrke og økonomi. Da Kåre kom lå klubben 30 millioner i minus. Nå ligger det visst to hundre millioner på bok. Selv om man har solgt seg svakere i spillestyrke har man blitt mer enn kompensert gjennom bedre økonomi.

En frisk spillertropp per nå er jeg ganske positiv til, og midler foreligger for å bedre den. Men skadene gjør at det er vanskelig å være den beste versjonen av seg selv. Midler foreligger for å bøte på skadedituasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 21.07.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Kåre kan ikke kjøpe seg ut av at han ikke forstår hva som ikke fungerer. Kunne like gjerne kjøpt Pogba og likevel feilet med å komme til 4 kval-runde.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.07.2018 18:47    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig det er sant.

Ledelsesteori tilsier at det er sannheter baserte på objektive kriterier som skal vektlegges.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 21.07.2018 18:59    Post subject: Reply with quote

Merkelig hvor fort foregående år går i glemmeboken. Tiden før Kåre er glemt, tydeligvis fullstendig. Når det til og med menes at det er idiotisk å hylle Kåre og Erik er det noe av det verste jeg har lest.

Kåre er ene og alene grunnen til at vi har drømmer om å komme tilbake der vi var. Ligaen var umulig bedre kvalitet under Perry og Jonsson, men jammen greide vi ikke en gang å ta gullet under dem.

Styret slår i bordet med at de har gjort gode grep og at det har vært fremgang under dem. Greit nok de har gjort gode ansettelser i SIB og Moe Dyrhaug, men når det gjelder treneransettelser har jeg liten tiltro. Samme styret ansatte Perry.. og Kåre var ren og skjer flaks, han skulle være hjelpemann i 5 måneder, ingenting mer i utganspunktet.

Hvis ikke Kåre hadde vist seg å greie å bringe entusiasme og spill tilbake, hvem vet hvor f vi hadde vært. Han tok styring over laget og visste eksakt hvordan han ville gjøre det i øyeblikket han kom inn.

Jeg er helt enig i at utviklingen har vært negativ og er veldig skuffet over hvordan Kåre har opptrådt og unnskyldt dårlige prestasjoner i år, men det er ikke bare å hente inn en erstatter som greier det han har greid. For ikke å snakke om gjøre det bedre. Det virker som alle her er saktens enig at det kommer til å ordne seg så lett som bare det. I verste fall kan dette sette oss langt tilbake istedet, noe jeg nesten synes det er større sjanse for.

Jeg synes laget viste klar bedring etter kritikk og møtet med ledelsen tidligere i år. I alle fall skulle Kåre og Erik fått ut året for å se om de greide få laget tilbake på skinner eller om det negative satt helt fast og det ikke var noen vei tilbake. Såpass hadde de fortjent!

Tusen tusen takk Kåre for at du tok oss tilbake til toppen og lot oss drømme igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 21.07.2018 19:00    Post subject: Reply with quote

I krenke-samfunnet vi har fått i Norge er det vi ser ikke uventet. En politisk «riktig» opinion er lett å hive seg på og enkelt å score clicks på for journalister med for lav integritet.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 220, 221, 222 ... 271, 272, 273  Next
Page 221 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb