English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Opprop til alle som elsker klubben: Ekstraordinært årsmøte
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  

Ekstraordinært årsmøte?
Ja, jeg elsker Rosenborg
24%
 24%  [ 21 ]
Nei, jeg heier på Molde
75%
 75%  [ 66 ]
Total Votes : 87

Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

Hva er det som han må sparkes for å kunne forstå og fordøye?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Et godt eksempel på beslutningsprosessers betydning i lagidrett kan man se i filmen Moneyball. Mange har sett filmen, men har glemt essensen.

"Beane’s often-tense discussions with his scouting staff who favored traditional subjective evaluation of potential rather than objective sabermetrics"

http://lateinnings.blogsp...yball.html


Les dette hvis du ikke helt skjønner hva jeg babler om:

https://www.linkedin.com/...ew-jenkins
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 20.07.2018 14:45    Post subject: Reply with quote

Jeg mener styret HAR brukt gode kriterier - de har brukt målstyring som metode. Vi setter oss et mål og hvis vi ikke nærmer oss målet så må vi gjøre noe.

Styret har som målsetning at RBK skal bli stadig bedre. Det uttalte målet før årets sesong var "å gå videre fra et gruppespill i Europa". Jeg kan ikke huske noen har uttalt at målet var "å bli like god som i fjor".

Vi er jo ikke i nærheten av å nå det målet i år - så ærlige må vi være. Vi sliter jo mot middelmådigheter i Eliteserien og på Island selv om vi har en meget god stall.

Styret har åpenbart forsøkt å få Ingebriktsen til å vokse inn i rollen, men det har ikke skjedd. Da må man prøve noe annet.

Så er det selvsagt en stor risiko for at vi får en ørkenvandring i noen år med trenere som ikke får det til. Men vi MÅ forsøke å utvikle oss og da må styret ta grep. Vi kan ikke bli fornøyde med å vinne Eliteserien bare fordi vi er det minst dårlige laget i Norge.

Edit: Forøvrig er svaralternativene i pollen i denne tråden fullstendig useriøse. Foreslår at du editerer svaralternativene til "Ja" eller "Nei" med det samme eller fjerne hele pollen.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 15:07    Post subject: Reply with quote

Kjært barn har mange navn. I prinsippet er prosessen temmelig lik.

Evaluering er målstyringsmetodens navn på å "søke forklaringer", bortsett fra at begrepet "søke forklaringer" krever at man leter etter forklaringer utover det man vet.

Evaluerer man skal man ha oppdaget at skadesituasjonen har hatt innvirkning på det sportslige resultatet i den grad at man må konkludere med høy grad av årssakssammenheng. Er Kåre å klandre?

Noah Lyles har en målsetting om å bli verdensmester i 100m. Dersom Noah Lyles får en to ukers tåskade og ikke kan løpe i VM. Blir det da riktig konklusjon for ham å treffe at han plutselig er blitt en drålig sprinter og må legge opp? Han har jo på ingen måte nådd målet sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.07.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Noah Lyles har en målsetting om å bli verdensmester i 100m. Dersom Noah Lyles får en to ukers tåskade og ikke kan løpe i VM. Blir det da riktig konklusjon for ham å treffe at han plutselig er blitt en drålig sprinter og må legge opp? Han har jo på ingen måte nådd målet sitt.


Nei, men om treneren Noah Lyles forteller han at han har større sjanse for å vinne med å starte hver 100m med å gå for så å bare spurte full pupp de siste 20 meterne så burde kanskje Noah Lyles spørre treneren om han er seriøs, og hvis treneren fortsatt terper dette tullet så må han bare finne seg en annen trener, uansett om Noah Lyles har vunnet mesterskap med samme trener i en årrekke før, mens treneren ikke terpa tullballet om å bare spurte 20 meter.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 16:31    Post subject: Reply with quote

Dette var ufattelig. Du er styremedlem du.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 20.07.2018 17:02    Post subject: Reply with quote

Styret med Koteng i spissen ansatte både Perry og Kåre.
Uavhengig av om avgjørelsen om å sparke Kåre var riktig eller ikke, så har Koteng selv stått i spissen for to ansettelser som etter egne handlinger er mislykket. Dette koster også klubben penger.
I tillegg kommer nå pressemeldingen fra spillerne, i sterk kontrast til Kotengs uttalelse om at misnøyen med avgjørelsen blant spillerne ikke var vesentlig.
Han lyver altså for å forsvare egen avgjørelse.
Koteng bør fratre umiddelbart og på ingen måte ha noe å gjøre med permanent trenerløsning i klubben!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2018 17:05    Post subject: Reply with quote

Hva er det du sier?

Ansettelsen av KÃ¥re var mislykket?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.07.2018 17:18    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at denne sparkingen skaper reaksjoner. Men det er enkelte som er i ferd med å miste det opp i det hele.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.07.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Dette var ufattelig. Du er styremedlem du.


Hva med om du istedet for å prøve å beseire folk med å komme med dårlige påstander uten noe grunnlag prøver å komme med gode argumenter for at Kåre har hatt noen form for utvikling. Vi har siden 2015 gått baklengs på utviklingssiden. Etter at Kåre tok over på permanent basis så har vi blitt mindre og mindre underholdende å se på. Dette er ikke noe som starta i juni, men noe som har pågått siden Kåre tok over på permanent basis. Når styre har sagt ifra at Kåre må gjøre noe og ingen forandring har skjedd så må de gjøre noe, hvis ikke hadde det de sa bare sett ut som tomme trusler. Det er ikke en optimal løsning med tanke på at det ikke er en ide en gang på hvem som skal ta over, men det er nok lurt at man får byttet når utviklinga har stoppet opp og etter hvert gått bakover. At Kåre i takt med det dårlige spillet har gått fra å være et menneske som hadde litt humor og "snark" når han prata med pressen til å gå helt 100% i den fella hvor alt er bra og ingen veit bedre en han hvordan ting skal gjøres hjelper heller ikke.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 17:22    Post subject: Reply with quote

Å konkludere og å beslutte er ganske likt. Logikken i prosessen opp mot konklusjonen/beslutningen er helt essensiell.

Det å konkludere med at Kåre var en feilansettelse er like bak mål som beslutnuingen om å sparke ham, selv om det ligger en logisk argumentasjonsrekke til grunn.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 20.07.2018 17:29    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hva er det du sier?

Ansettelsen av KÃ¥re var mislykket?

Jeg har ikke hverken gitt Kåre kontrakt eller løst han fra den. Men hvis jeg hadde tilbudt en kontrakt som jeg måtte kjøpe ut den jeg tilbød den til så ville jeg sagt det var en mislykket kontrakt.
Putt på at det ved alle sparkinger Koteng har gjennomført skulle gjøres grundige prosesser. Vi har endt opp med returen til Perry og fast kontrakt til midlertidige Kåre. Koteng har ikke evnen til å gjennomføre den prosessen han forespeiler skal gjøres. Sportslig vel og merke. Han har gjort mye bra med bedriften Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 17:30    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Konesseur wrote:
Dette var ufattelig. Du er styremedlem du.


Hva med om du istedet for å prøve å beseire folk med å komme med dårlige påstander uten noe grunnlag prøver å komme med gode argumenter for at Kåre har hatt noen form for utvikling.


Økonomisk: Det viser seg i internasjonal fotball at det stor sammenheng mellom sportslig spillstyrke og økonomiske ressurser. Klubbens resultater de siste årene har ført til vekst som på sikt vil gjøre at klubben kan kjøpe bedre spillere og legge mer ressurser i å utvikle egne spillere.

Spillstyrke på banen: Stor fremgang i forhold til epoker før Kåre. Mer sidelengs siste år spesielt. Noe tilbakeslag grunnet spillersalg som gir tilsvarende positiv uttelling på det økonomiske (som til syvende og sist vil gi bedre spillstyrke med tiden), og det siste halvåret har vi slitt med skader.

Konklusjon: Kontinuerlig fremgang bortsett fra siste halvår som totalt sett har gått sidelengs som kan forklares med skadesituasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
hello wrote:
Hva er det du sier?

Ansettelsen av KÃ¥re var mislykket?

Jeg har ikke hverken gitt Kåre kontrakt eller løst han fra den. Men hvis jeg hadde tilbudt en kontrakt som jeg måtte kjøpe ut den jeg tilbød den til så ville jeg sagt det var en mislykket kontrakt.
Putt på at det ved alle sparkinger Koteng har gjennomført skulle gjøres grundige prosesser. Vi har endt opp med returen til Perry og fast kontrakt til midlertidige Kåre. Koteng har ikke evnen til å gjennomføre den prosessen han forespeiler skal gjøres. Sportslig vel og merke. Han har gjort mye bra med bedriften Rosenborg.


Dette er noe av det merkeligste jeg har lest. Du trekker altså en direkte slutning av at siden Koteng nå sparker Kåre så har det vært en mislykket signering?

Kåre som har vært den mest suksessfulle treneren vi har hatt siden Eggen. Det går an å sette pris på Kåre og hans bedrifter og likevel mene at det er riktig tid for et farvel nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 17:37    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det går an å sette pris på Kåre og hans bedrifter og likevel mene at det er riktig tid for et farvel nå.


Ja, det går an. Men, sparkingen er tross alt den mest forferdelige beslutning man kan tenke seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 20.07.2018 17:43    Post subject: Reply with quote

Trenger du virkelig din egen tråd for skrike ut meningen din, Konesseur?
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 20.07.2018 17:44    Post subject: Reply with quote

Absolutt grunn til å være fornøyd med det Kåre har gjort, men hvis en har gitt en kontrakt på eks 4 år (husker ikke lengden på kontrakten han hadde) og han ikke innfrir de forventningene man har for 4-årsperioden så er kontrakten mislykket. Målet må være at trenerne fullfører kontrakter og at en evaluerer når det nærmer seg slutten om vedkommende er riktig videre!
Da kan en kvitte seg med en trener som har tatt ut sitt potensiale gratis!
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 20.07.2018 17:47    Post subject: Reply with quote

Konesseur troller, ikke bli revet med.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 20.07.2018 17:49    Post subject: Reply with quote

Den avstemningen øverst her legger jo ikke akkurat premissene for en god diskusjon. Totalt useriøst.

På RBK.no sin hjemmeside står det følgende under "verdigrunnlag":

Rosenborgs mål er å skape et fotballag som spiller artig og angrepsvillig fotball.

Det er ingenting som tyder på at vi er (var) på vei dit. Kåre har spesielt etter 2016-sesongen vært ekstremt hakk i plata på alt for mange områder.

Det meste er sagt om indreløperne våre og deres posisjonering, bruk av spillermateriell og andre fotballtekniske ting. Men jeg vil også gjerne nevne et vel så stort tema, om ikke større: spillerlogistikk.

Det er (var) Kåre sin jobb å varsle Stig Inge når han trengte spillere. Og det er ikke så mye som tyder på at det var stort til begrensninger økonomisk de siste sesongene - likevel sitter vi her da, med en stall som skraper på felgen etter noen få skader. Noen kjappe punkter:

* Hvorfor tok det to år å erstatte Selnæs (Trondsen)? Og når han først erstattet Selnæs; hvorfor insisterte Kåre på å fortsatt bruke Konradsen sentralt, selv om han hadde vært totalt ubrukelig der i to sesonger?

* Midtsjø ikke erstattet

* Null tillit til unge spillere. Det har tydeligvis vært aldersgrense på 23 år for å spille for RBK. Vi kaster titalls millioner på akademiet, men skal ikke høste fra dette? Er sikker på at dette må være et av punktene styret ikke har vært fornøyd med. Reitan og Sørloth er eksempler på spillere som skulle vært faste hos oss i år. Ideelt sett Dennis Johnsen og Edvard Tagseth også, men de hadde smarte og oppegående personer rundt seg som så tingene som de var. RBK satser ikke på de unge.

* Klippekort til flere spillere på laget. Det er greit med personlige favoritter, men det må ikke gå for langt. Det må alltid være en reell konkurranse, eller så vil vi fortsette å se spillere som Rashani, Gersbach og Amundsen forsvinne uten å ha fått sjansen.

* Alt for defensiv tilnærming i Europa. Tallene sier at vi gjorde det solid i Europa i fjor, men alle som faktisk så Ajax-kampene vet hvor mye flaks vi hadde der. Vi må tørre å bruke ballen. Dette skjønte aldri Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2018 17:53    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Absolutt grunn til å være fornøyd med det Kåre har gjort, men hvis en har gitt en kontrakt på eks 4 år (husker ikke lengden på kontrakten han hadde) og han ikke innfrir de forventningene man har for 4-årsperioden så er kontrakten mislykket. Målet må være at trenerne fullfører kontrakter og at en evaluerer når det nærmer seg slutten om vedkommende er riktig videre!
Da kan en kvitte seg med en trener som har tatt ut sitt potensiale gratis!


Det er en svakhet for en styreleder som sitter å ser på noe han eller styret har troen på. Vi trenger et handlekraftig styre med masse kompetanse og jeg oppfatter de som gode på begge deler. Var du uenig i sparkingen av Perry også? Burde få muligheten til å sitte ut kontrakten for så å evaluere han gratis?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 17:53    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Den avstemningen(...)


Det er sant alt du skriver. Vanskelig å være uenig.

Ledelsesteori sier at det er ikke slike sannheter som skal vektlegges. Det er sannheter basert på objektive kriterier som bør legges til grunn for avgjørelser.

Boken og filmen Moneyball illustrerer dette veldig bra. Man må bare huske kjenne igjen tegnene på seg selv når man er subjektiv, og det kan være veldig vanskelig når det er sant det man føler.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 20.07.2018 17:59    Post subject: Reply with quote

Dette er flaut
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 20.07.2018 18:36    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

Det er en svakhet for en styreleder som sitter å ser på noe han eller styret har troen på. Vi trenger et handlekraftig styre med masse kompetanse og jeg oppfatter de som gode på begge deler. Var du uenig i sparkingen av Perry også? Burde få muligheten til å sitte ut kontrakten for så å evaluere han gratis?

Har forsåvidt ikke konkludert om jeg er enig eller uenig i at Kåre ikke var riktig mann. Jeg er enig i at Perry var en elendig ansettelse.
Poenget mitt er at styreleder Koteng har gjennomført to «grundige» ansettelsprosesser, tilbudt to trenerkontrakter og endt opp med å avslutte begge før tida. Da har han feila i den viktigste jobben to ganger og bør følge Kåre ut døra. Han stiller strenge krav til treneren, fair nok, men da må han også vurderes strengt.
Det mest graverende er likevel at han bagatelliserer spillernes reaksjon og lyver om den. Han er ikke eneveldig, han er medlemsvalgt!
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 20.07.2018 18:46    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

Har forsåvidt ikke konkludert om jeg er enig eller uenig i at Kåre ikke var riktig mann. Jeg er enig i at Perry var en elendig ansettelse.
Poenget mitt er at styreleder Koteng har gjennomført to «grundige» ansettelsprosesser, tilbudt to trenerkontrakter og endt opp med å avslutte begge før tida. Da har han feila i den viktigste jobben to ganger og bør følge Kåre ut døra. Han stiller strenge krav til treneren, fair nok, men da må han også vurderes strengt.
Det mest graverende er likevel at han bagatelliserer spillernes reaksjon og lyver om den. Han er ikke eneveldig, han er medlemsvalgt!


Dette er tullball. Han har hatt to ansettelse hvorav den ene har vært krise og den andre har vært stor suksess. X-faktoren er å gjenskape suksess og det er det svært få som klarer. Og Rosenborg har hatt en nedadgående kurve. At man avbryter kontrakten før tiden har gått ut har ingenting med hvorvidt signeringen i utgangspunktet var riktig eller ei. Kåre var rett mann til rett tid. Nå trenger vi noe nytt blod inn fordi det begynner å stagnere.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 20.07.2018 18:56    Post subject: Reply with quote

Litt for negativ i konklusjonen på status per idag. Du legger ikke nok vekt på forklaring til lett underprestasjon. Du legger for mye følelser i konklusjonen din.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb