English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 19.07.2018 14:26    Post subject: Reply with quote

Ok, ja da er vi i forskjellig virkelighet
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 19.07.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Enig i at man ikke kan peke på Bendtner alene når det gjelder kollektiv samhandling, men jeg synes personlig av egne observasjoner at han ser vanskelig ut for en medspiller å forholde seg til innenfor klassisk Rosenborgs angrepsfotball. Han kjører litt sitt eget løp føler jeg.


Enig. NÃ¥r han beveger seg i box er han smart, men problemet er at dette ikke er i de klassisk farligste posisjoner for en eliteseriespiller.
Det blir litt 'langt bak og ut'. Aldri i fart som på cornertrekket i går.
Synes dog det er merkelig at de ikke har funnet ut av det.
Det er rett&slett håpløst med hans ferdigheter! Kanskje så vi noen tendener i går.
Men mest av alt er han for stillestående der bak og det er vanskelig å nå for en spiller. Det blir som oftest for mye luft og lett for forsvar/keeper og det tror jeg ligger i bakhodet til spillerne.Hvis poenget er å skape rom for andre så mener jeg totalen blir feil når han er så bra avslutter.

-Da han kom inn mot Sandefjord i fjor trodde jeg noe stort var på gang,
03:00 her; https://www.youtube.com/w...IoJra53c2Q
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.07.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Det er en god innarbeidet Rosenborg-bevegelse at spissen trekker på bakerste og motsatt kant og indreløper kommer på løp mot første.

Personlig synes jeg han trekker for lang, men han gjør nok som han får beskjed om.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.07.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Viss vi ser for oss Sigurd Rushfeldt som den optimale RBK spiss (ja det er urettferdig, han hadde mye bedre medspillere) så synes jeg ikke Bendtner er i nærheten når det gjelder utførelsen i kollektivet.


Men jeg er uenig i at Rushfeldt var den perfekte RBK-spiss, av nøyaktig samme grunn. I Norge var han et beist, og fikk nok sjanser til å bøtte inn mål. I Europa slet han mye mer, og vårt høyeste toppnivå kom med individualisten Carew, etter få måneder i klubben.

Dessuten er jeg blankt uenig i at det er avgjørelsene til Bendtner på banen som er utfordrende i vår random påfunn-stil. Han har langt bedre fotballforståelse enn lagkameratene, og utfordringen er ofte at andre ikke henger med på tankegangen. Uten at jeg dermed sier at alt er bra, men uten en trener med en sammenhengende plan er Bendtners sjanseskaping det beste vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 19.07.2018 15:03    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Personlig synes jeg han trekker for lang, men han gjør nok som han får beskjed om.


Skulle tro det. Sa ikke Kåre etter kampen i går at Bendtner må opp på dette nivået oftere?
-Jeg tipper at det har med bevegelse i box å gjøre for her var han mer aktiv i 2.omg. Håper vi så en endring i går.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.07.2018 15:05    Post subject: Reply with quote

Jo, han sa at han ville ha Bendtner oppe på dette nivået oftere fordi han var en leder for laget. Vi får håpe andreomgangen i går gir spire til nye slike innsatser.

Nå skal vi opp i mot Celtic på bortebane hvor vi kommer til å ligge majoriteten av kampen på egen banehalvdel og trygge eget mål. Da vil han få en viktig rolle som oppspillspunkt slik at laget rekker å komme etter når vi først vinner ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 19.07.2018 15:52    Post subject: Reply with quote

@zaphod, carew var på den tiden et fenomen, han var europeisk toppklasse i den korte tiden vi hadde han og i dagens fotball hadde han gått direkte til Real Madrid fra Lørenskog. Derfor tok jeg Sigurd som eksempel. Mer realistisk.

Når det gjelder om det er Bendtner som svikter kollektivet eller kollektivet som svikter han blir det litt som høna og egget. Man kan konkludere litt som man vil der.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.07.2018 17:39    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Henning wrote:
Han gjorde en bra 2. omg. Synes bare det er komisk hvordan alle hans gode involveringer er geniale, mens alle de svake involveringene bortforklares.


Jeg synes faktisk det er motsatt.


SÃ¥klart.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 19.07.2018 21:27    Post subject: Reply with quote

Det som er helt sikkert er at med en ny trenger mister Bendtner klippekortet. Han kan komme innpå på straffer, men utenom det er han i snitt en meget middelmådig spiller og en elendig spiss (to spillemål på halvspilt serie).
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 19.07.2018 21:37    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
en meget middelmådig spiller og en elendig spiss


Ah..ahahahaaa. Good one!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.07.2018 22:13    Post subject: Reply with quote

Kanskje en bedre leder får Bendtner til å spille mer riktig RBK-fotball?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.07.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Skal like å se Bendtner endre spillestil fordi akademitreneren kommer inn og sier så ja. Det tror jeg lite på, men får kryssa fingrene.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.07.2018 22:39    Post subject: Reply with quote

For Bendtner handler det mest om å få laget til å fungere offensivt igjen, så han kan spilles god. Det er begrenset hva han kan gjøre på egenhånd som enslig spiss når det offensive er basert på Perry/bingo metoden.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 19.07.2018 23:04    Post subject: Reply with quote

Bendter kommer til å bøtte inn mål den dagen han blir brukt rett og ofte nok. Mulig en ny trener kan få ut hans maks potensial, jeg håper Smile
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.07.2018 06:26    Post subject: Reply with quote

Et interessant oppfølgingsspørsmål: Hva er rett måte å bruke Bendtner på?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.07.2018 08:17    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
@zaphod, carew var på den tiden et fenomen, han var europeisk toppklasse i den korte tiden vi hadde han og i dagens fotball hadde han gått direkte til Real Madrid fra Lørenskog. Derfor tok jeg Sigurd som eksempel. Mer realistisk.


Men dette er jo nettopp poenget. Bendtner er fortsatt europeisk toppklasse når han virkelig tråkker til, han har et nivå inne som ingen av de andre spillerne er i nærheten av. Det er jo karrieren hans i et nøtteskall, og grunnen til at han har spilt i flere toppklubber. Meget høyt toppnivå uansett hvilket nivå man sammenligner med, men dessverre for lange perioder der han faller ut av kampene og virker uinteressert. Han kan dominere en kamp mot lag rett under europeisk toppklasse i kraft av sitt nivå, og da løfter han hele laget vårt ett hakk. Det var stor forskjell på hvordan vi klarte å bruke ball i forrige sesongs storkamper kontra 2015-2016, og det hadde mye å gjøre med at Bendtner klarer å ta vare på ballen på en annen måte enn Søder og Gytkjær, som i min sammenligning blir Rushfeldt. Superspisser i norsk serie, men litt for begrensede mot bedre motstand.

Etter min mening er 'riktig bruk av Bendtner' som en komplett spiss som både kan ta rollen som oppspillspunkt når vi skal flytte ballen oppover, kombinere i mellomrom i etablert angrep, og gå i bakrom når det finnes. Rollen hans som oppspillspunkt er nok det viktigste for laget vårt, og hans sterkeste side som spiller, men målene skal scores på innlegg i feltet. Den headingen han har over mål mot Valur er en type bevegelse jeg gjerne ser oftere, der han kanskje har trukket ut for å få plass, men så går på løp med kraft inn igjen. Da må vi etablere en rytme i innleggssituasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 20.07.2018 09:09    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
....men utenom det er han i snitt en meget middelmådig spiller og en elendig spiss (to spillemål på halvspilt serie).


Fatter ikke de som skriver at Bendtner ikke holder mål, og rakker ned på han.
Bendtner er en av de aller største kvalitetsspillerne vi noen sinne har hatt i klubben vår. Han har ekstremferdigheter rutine og et overblikk som ligger mange hakk over flere av medspillerne på dagens RBK.
Jeg er virkelig stolt over at en så profilert og stor spiller har blitt glad iklubben vår, og ønsker å spille for RBK.
I stedet for å skyte etter Nicklas, burde heller enkelte her inne begynne å se på hvem Bendtner har å jobbe med. Vi blir aldri bedre enn det svakeste leddet.
RBK budre faktisk prøve å få flere på Bendtners nivå til Trondheim, men der dreper vel økonomien håpet
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 20.07.2018 10:18    Post subject: Reply with quote

Jeg ser man mener det.

Hva med å bevise det, gjennom flere mål (utenom straffer), og assist? Han ligger på 55 plass angående assist i Eliteserien. Han har to spillemål på 15 kamper. Vi har andre på laget som presterer langt bedre enn han og får ikke i nærheten av alle disse unnskyldningene... Våkn opp. Keiseren er naken!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.07.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Det der 'keiseren er naken'-argumentet er like irriterende gjentakende som 'råtne på rot'-argumentet for noen år siden. Bare fordi du synes det er catchy, er ikke det noe argument i seg selv, uansett hvor ofte du gjentar det. [/rant]

Hva med å imøtegå den argumentasjonen som kommer, i stedet for å telle målpoeng denne halve sesongen? Hva med forrige halve sesong? Var han naken da også? Var det en elendig spiss og en meget middelmådig spiller som ble toppscorer i ES og til tider dominerte kamper i EL? Har han ikke rutine og overblikk? Bidrar han ikke i andre deler av spillet? Er han alene ansvarlig for manglende målproduksjon?

Egentlig gidder jeg ikke diskutere på det nivået, og foretrekker å la 'elendig spiller, bare to mål'-innlegg ligge, på samme vis som 'rosenborg-legende, må bli ny trener'. Det var egentlig bare en unnskyldning for å rante på den 'keiseren er naken!'-setningen, framført med patosen til en fjorten år gammel blogger.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 20.07.2018 11:20    Post subject: Reply with quote

At Bendtner er en langt over snittet god spiller er lite å diskutere synes jeg, men å få han til å fungere sammen med medspillerne det må trenes. Hørte på intervjuet med Nils Arne under VM at han trakk frem at Rosenborg spilte med tre spisser i godfotens barndom. Gøran Sørloth var møtende og satte opp "sidespissene" eller indreløper. Har vi noensinne hatt en bedre mann enn Bendtner til denne rollen?

Han Coolen må fluksens sette i gang med offensiv samhandling, høyt press og aggressiv gjenvinning.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.07.2018 11:41    Post subject: Reply with quote

Argumentasjonen om at Bendtner er ræva fordi 2018 og Søderlund er bedre fordi 2015 er meningsløs. Søderlund hadde i sin toppscorersesong de beste forutsetningene noen spiss har hatt i Rosenborg (og sannsynligvis også Norge generelt) de siste 15 årene. Bendtner scoret 14(?) mål i andre halvdel av sesongen i fjor på tross av at vi knapt spilte angrepsfotball. 10 år i Arsenal vs mer eller mindre flopp i ASSE sier også noe om styrkeforholdet.

Man får forskjellige spillere med Søder og Bendtner, da de utenom hodestyrke og fysikk omtrent er rake motsetninger i spillestil og styrker/svakheter. Men det er liten tvil om at Bendtner isolert sett er en langt bedre fotballspiller enn Søderlund.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 20.07.2018 15:28    Post subject: Reply with quote

Blir litt enkelt å redusere argumentasjonen til det. Søder skal ha mye ære for måten han løftet hele laget med sin tolkning av spissrollen i 2015. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har stilt spørsmåstegn til om ikke Søders tolkning og gjennomføring av spissrollen er bedre for kollektivet enn Bendtners.

Nå etter gårsdagen er kanskje ikke spørsmålet like relevant, alle må starte med blanke ark nå. Og ingen kan leve på gamle meritter.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.07.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

Gammelt nytt, men sikkert noen som ikke leste VG-utgaven av saken:

[Søndag] har fotomodellen Philine Roepstorff lagt et billede op på sin Instagram-story, hvor hun er i hed omfavnelse med tilhørende tungedribleri med Nicklas Bendtner, og i aftes var parret såmænd ude at nyde den norske sommer – nydeligt hånd i hånd.

Nicklas Bendtner har postet et foto, hvor parret er ude at nyde et par mundfulde frisk, norsk luft. Ingen af dem har dog officielt bekræftet forholdet med ord.

Læs mere: Billedet viser det: Her er Bendtners nye dame
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 21.07.2018 00:36    Post subject: Reply with quote

Bra støkke!
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 21.07.2018 04:22    Post subject: Reply with quote

Er ikke dette den 3 eller fjerde dama bare under RBK-tiden? Bendtnrr ligger ikke på latsiden Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 297, 298, 299  Next
Page 147 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb