English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Ulland Andersen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 17.07.2018 14:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Sparedusj wrote:
Så-så. Du skriver som om Godset ikke selger spillere utenlands. Vi er ikke på deres nivå, det forstår alle, men vi har nå engang solgt spillere for over 100 millioner de siste 5 årene.


Nå måtte jeg tenke lenge før jeg skjønte at du skriver som Godset-supporter Very Happy

Nei, men det er jo nettopp poenget - det er jo ingen som mener at Godset skal selge alle spillerne sine til Rosenborg i stedet for utenlands, men å kategorisk uttale at ingen der er aktuelle for bedre norske lag - når de vitterlig finnes - det er tåpelig.



Nuh, har vi en ulv i fåreklær her inne:)
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 17.07.2018 14:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henning wrote:
Dere mener det hadde vært smart av han å si "Så gøy at Rosenborg er interessert, vi er kjempehappy med å selge dit. Bare ring så ordner vi dette!".


For min del må han bare si hva han vil, men det ser unektelig litt dumt ut at han mener at RBK ikke er et stort nok sprang for spillerne sine, som driver og kaver i bunnen av Eliteserien, mens vi skal i gang med CL-kvalifisering. Om han mener at spillerne er for gode til å bli solgt internt i Norge, så må jeg si de bør ta en titt i speilet og se om de kanskje kunne ha gjort noe annerledes de siste par årene.


Jeg tror ikke man nødvendigvis skal tolke alt som blir sagt bokstavelig og tro at trenere sier akkurat hva de mener når de får denne typen spørsmål. Hvis BPs agenda ikke er å gi en ærlig vurdering av hvordan han vurderer klubbhierarkiet i Norge, men heller er å få en bedre pris eller signalisere til utlandet at de er interessert i bud derfra så er det vel ikke så håpløst å si det han gjør?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 17.07.2018 14:25    Post subject: Reply with quote

Han kan jo høre med Viking hvordan det gikk sist gang noen uttalte at de aldri i verden kom til å selge til en "rival".
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 17.07.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

De fikk en god pris mener du?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 17.07.2018 14:41    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror ikke man nødvendigvis skal tolke alt som blir sagt bokstavelig og tro at trenere sier akkurat hva de mener når de får denne typen spørsmål. Hvis BPs agenda ikke er å gi en ærlig vurdering av hvordan han vurderer klubbhierarkiet i Norge, men heller er å få en bedre pris eller signalisere til utlandet at de er interessert i bud derfra så er det vel ikke så håpløst å si det han gjør?

Det går jo an å ikke kommentere det, slik andre klubber velger å gjøre det.

Ser flere argumenter for at det er dumt å si det BPI sier. For det første fremstår han uten ryggrad om de faktisk skulle selge en spiller til Rosenborg. For det andre kan det skremme spillere fra å dra til Godset, spillere som ikke nødvendigvis er enig i at Horsens er et bedre klubbvalg enn Rosenborg.

Men ja, som sagt. Han kan jo bare si det han vil for min del. Jeg blir ikke provosert eller noe sånt. Synes bare det er en underlig måte å uttale seg på. Ville blitt litt flau om det var egen klubb. Sånn sett er jeg glad de konsekvent velger å ikke kommentere. Husker med gru hvordan det var da Nils Skutle skulle blande seg borti dette i media. Skjemmet oss ut gang på gang. Delvis også Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 17.07.2018 15:28    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Sparedusj wrote:
Så-så. Du skriver som om Godset ikke selger spillere utenlands. Vi er ikke på deres nivå, det forstår alle, men vi har nå engang solgt spillere for over 100 millioner de siste 5 årene.

Hvor mye tenker du det er realistisk at dere får for Ulland Andersen ved et salg til utlandet?


Tja, umulig å spå. Jostein klarte å skvise ~4 mill ut av noen østerrikere for Martin Rønning Ovenstad. Et uvirkelig salg egentlig.

Pris er jo avhengig av mange ting, men mellom 4-7 mill i dagens situasjon ville jeg sett på som naturlig. Dersom budet kommer fra en norsk klubb, vil nok Jostein kreve noe mer.
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 17.07.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Sparedusj wrote:
Så-så. Du skriver som om Godset ikke selger spillere utenlands. Vi er ikke på deres nivå, det forstår alle, men vi har nå engang solgt spillere for over 100 millioner de siste 5 årene.


Nå måtte jeg tenke lenge før jeg skjønte at du skriver som Godset-supporter Very Happy


Les alltid signatur:)
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 17.07.2018 15:31    Post subject: Reply with quote

Husker da Deila som godset trener uttalte at norske klubber ikke kunne nekte å selge til Rosenborg. Det var helt naturlig å selge til større klubber så skulle klubbene under prioritere mer utvikling for salg.

Var ikke direkte det han sa, men mye det jeg tolka da. Må da for pokker være bedre å selge til Rosenborg enn å gi bort til random lag i gokk når kontrakten går ut. Det er sånn man kommer i økonomiske problemer.

Det sagt, jeg vil ikke ha Ulland Andersen med mindre vi får betalt for å ta han imot.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 17.07.2018 15:59    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Husker da Deila som godset trener uttalte at norske klubber ikke kunne nekte å selge til Rosenborg. Det var helt naturlig å selge til større klubber så skulle klubbene under prioritere mer utvikling for salg.

Var ikke direkte det han sa, men mye det jeg tolka da. Må da for pokker være bedre å selge til Rosenborg enn å gi bort til random lag i gokk når kontrakten går ut. Det er sånn man kommer i økonomiske problemer.

Det sagt, jeg vil ikke ha Ulland Andersen med mindre vi får betalt for å ta han imot.


Vel. Det var ikke direkte det han sa nei.
https://www.nettavisen.no...59491.html

Var det ikke forøvrig noe av det samme Kåre sa for noen uker siden? At nå var det slutt å selge til disse nederlandske klubbene siden Midtsjø og ..husker ikke navnet på han andre backen dere solgte.. var så gode. Han skulle heller selge til bedre klubber. Mulig det var noe ironisk/humoristisk i utsagnet, jeg leste bare i forbifarten, men Kåre slår meg ikke som den mest humoristiske.


Men som jeg skreiv tidligere; jeg veit ikke hvor hardt de står på dette hvis dere kommer med et idiotbud. Penga rår.
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 17.07.2018 17:32    Post subject: Reply with quote

Blir kjempebra om «alle» klubbene i Norge skal nekte å selge til hverandre. Som om ikke det finnes nok «klubber» i Norge som anser seg som konkurrenter til Rosenborg.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 18.07.2018 00:32    Post subject: Reply with quote

Synes dette er helt udramatisk. Mange trenere har sagt dette før, og det er befriende at Godset ikke legger seg paddeflate for det trønderske lokomotivet. Egentlig handler dette om at vi kan legge inn bud på hvem faen vi vil, og så kan klubben som mottar budet velge å godta det eller la være. Det er helt ok å ikke selge nøkkelspillere. Sikkert ikke det beste rekrutteringsframstøtet, men helt innafor.

Hva trenere sier til pressen skal vi ikke legge noen som helst vekt på. Det samme gjelder hva Kåre sier til pressen.

Uansett - ingen skal føle seg forpliktet til å selge til konkurrenter, og vi må enten betale markedspris eller lete andre steder. Markedspris er om dagen ofte det utenlandske klubber vil betale.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 18.07.2018 07:34    Post subject: Reply with quote

Etter at vi har utbasunert til hele fotballverden at det trykker i pungen er det ikke rart at BP sier dette.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb