English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 12.07.2018 21:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at Marcus Pedersen hadde scoret flere mål enn Nicklas Bendtner i dagens utgave av RBK, men det handler ikke om det. Det toppnivået Bendtner kan gi oss i et fungerende (som bør være normen) lag er langt over det Pedersen eksempelvis kan gi.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 13.07.2018 07:23    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ha en spiss som ikke scorer mål i det hele tatt enn Marcus Pedersen

Edit;

For øvrig kan det sies at problemet til Bendtner og målene han ikke scorer er forankret i vår manglende evne til å slå innlegg og spille opp spillere i gode posisjoner. Bendtner er en lagspiller som (til min store irritasjon) ofte forlater sin posisjon for å delta i det oppbyggende spillet - dette fordi han selv og de fleste andre ser at dette ikke fungerer. Selv om vi har forbedret resultatene våre er dette fortsatt vår største svakhet.
Når en da først kommer til innleggsposisjon er Bendtner i feil posisjon.

Og når han først er i posisjon så velger Levi, Helland, Trondsen eller hvem det nå enn er som faktisk kunne slått ett innlegg og skyte i blokaden.

Vi scorer på corner, frispark og straffer. Etablert spill er vanskelig for oss.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 13.07.2018 07:47    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:


Og når han først er i posisjon så velger Levi, Helland, Trondsen eller hvem det nå enn er som faktisk kunne slått ett innlegg og skyte i blokaden.


Skyld på hvem du vil, men det er pussig at du skylder på alle andre enn Bendtner selv, spissen som har scoret 2 mål (i tillegg til straffesparkene) etter mer enn halvspilt sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 13.07.2018 07:50    Post subject: Reply with quote

Når du først skal ta noe utav kontekst kan du gjerne ta en del som underbygger det poenget du prøver å fremheve. Om du leser første delen av det du siterer så viser du selv ved ditt innlegg at Bendtner på ingen måte fritas skyld men at problemet er større enn Bendtner i seg selv.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 13.07.2018 08:53    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Når du først skal ta noe utav kontekst kan du gjerne ta en del som underbygger det poenget du prøver å fremheve. Om du leser første delen av det du siterer så viser du selv ved ditt innlegg at Bendtner på ingen måte fritas skyld men at problemet er større enn Bendtner i seg selv.


Ja, det er jeg enig i. Vi har definitivt hatt mer generelle problemer med angrepsspillet i år.

Samtidig så fremstår han som lat, uten evne til å komme seg i farlige posisjoner og uten vilje til å jobbe defensivt noe som påvirker oss negativt ettersom vi sjelden vinner ballen høyt oppe i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 13.07.2018 09:14    Post subject: Reply with quote

Angående det med om det er Bendtner eller alle rundt han som ubderpresterer kan vi si ja takk begge deler. Men det er jo ingen tvil om at 2 spillemål som førstevalg spiss i RBK er total fiasko. Man har alltid og kommer alltid til å bli vurdert på antall mål som spiss i RBK.

Jeg tror RBK/Bendtner har (ufrivillig) havnet i en uønsket situasjon med tanke på at, 1: Bendtner ikke kom med i VM troppen, hvor han kunne økt sin attraktivitet og pris på markedet, og 2: Bendtner har underprestert i forhold til det han leverte i fjor høst.

Jeg tror at "planen" for begge parter (RBK/Bendtner) var at han skulle spille VM, Søder skulle ta spiss plassen og at Bendtner etter VM skulle forlate oss for masse penger.

Nå har vi istedet havnet i en situasjon der Bendtner ikke er attraktiv på markedet og underpresterer hos oss, med en antagelig mer og mer frustrert Søder på benken.

Dette er ikke en enkel situasjon for sportslig ledelse. Men laget må selvsagt alltid gå foran enkeltspillere. Det beste nå er antagelig at Bendtner selges til første og beste kjøper.


Last edited by Montana on 13.07.2018 09:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 13.07.2018 09:19    Post subject: Reply with quote

Det skal riktignok sies at jeg har ikke gjort noe dybdegående analyse på temaet så jeg uttaler meg da riktignok på et tverrsnitt av mine subjektive observasjoner igjennom de to sesongene Bendtner har vært i laget. Tidligere har målene våre kommet via løp med ball fra indreløper og samspill med ving/back for å føde Søderlund og Gytkjær med sjanser som de omsatt til mål med sine respektive frekvenser. Så vi er forsåvidt enige i at forutsetningen til Bendtner for å komme i lignende situasjoner absolutt burde vær tilstede og sett Bendtner sine kvaliteter burde han derav også klare å omsette mange av disse sjansene til scoring eller målgivende. Det skranter på begge.

Jeg har igrunn tenkt tanken om å lage denne typer analyser da slikt interesserer meg. Da typ bruke analyser på å se på det med bevegelser som resulterer i pasninger samt posisjonering som resulterer i innlegg. Spillere er jo som folk flest og agerer på det de ser eller det de bevegelsene de antar skjer. Her er et essensielt problem Bendtner skaper i samspillet vårt. Bendtner sine bevegelser og posisjoner er uforutsigbare - da både for målscorere og medspillere. Han beveger seg ofte mot den stolpen ballen er lengst i fra og blir stående på utsiden av ytterste back. Dette er en posisjon som er vanskelig å spille igjennom siden i en vanlig forsvarsformasjon så vil det være 2 midtstoppere, en back i press og en til to midtbanespillere (avhengig av formasjon) i området bak og i mellom ballfører. Det må enten da tres igjennom back og midtstopper eller chippes over - Noe kun Sappara har fått til gjenvlig i vår klubb.
Selv om ved vellykket pasning så ville spiss vært i god posisjon er det vanskelig for ballfører og registrere bevegelsen. Da den også i beste fall er sporadisk blir det umulig å slå blindt på denne. For plutselig var ikke Bendtner der men på sidelinjen og helt utav farlig posisjon.
Riktignok har det blitt med tanken og jeg har ikke noe faktagrunnlag og underbygge dette med utover min generelle oppfatning.

Det jeg derimot registrer er at Bendtner sine bevegelser utav boksen åpner for muligheter for potensielle målscorere som kan komme fra midtbanen og inn i boksen. Der såg vi Vilhjalmsson var dødelig effektiv, samme tror jeg Mads Reginiussen kunne vært.

Bendtner sine mange forskjellige og tilsynelatende uforutsigbare bevegelser gjør han derfor i mange tilfeller et vanskelig oppspillspunkt.

Jeg tror og har også tildels vært frustrert over trener teamet sin tilsynelatende implementering av slavisk og systematisk spillestil. 4-3-3 )(4-5-1 som vi også kan kalle det) krever et tydelig mønster og en direkte spillestil. Her er vi for dårlig på å gjøre roller og posisjoner klare.
Tidligere, om du slo et innlegg mot bakerste kunne en vær ganske sikker på at Steffen Iversen ville vær der. Da kan du gjør det i blinde. Slår en et innlegg på bakre nå kan det vær Bendtner er der, men han kan likegodt vær på 18 meter med 45 graders vinkel eller rett bak deg klar i bedre posisjon for å slå innlegg. Man vet aldri og det er et problem.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.07.2018 11:29    Post subject: Reply with quote

Samtidig er en stor del av problemet her at kantspillet vårt på siste tredel rett og slett ikke fungerer. Vi har alt for mange kantspillere som nesten aldri bruker overlapp, og selv nesten utelukkende er interesserte i å skyte. Det som skjer da er at spillerne inne i feltet står passive på hælene de gangene det plutselig kommer et innlegg, helt urytmisk og uforutsigbart. Vanskelig å score, lett å forsvare.

Det er ikke bare Bendtner og Søder som lider av dette, det gjelder ikke minst indreløperne, som ikke tør å fullføre løp inn i boks fordi det er småfarlig å bli liggende der inne når ballfører er under press. Det mangler noen enkle instrukser som kan gjøre at pasningsvalg utløser nye løp. For eksempel (dette er slett ikke noen fasit, bare et tenkt eksempel):

- Pasning i føttene på kantspiller i etablert angrep betyr at backen skal gå på overlapp umiddelbart, slik at kanten skal velge mellom å utfordre selv/spille 45, og å bruke overlappen sin i den farta han kommer i. Ikke noe stopp og start, altså, ikke kjæle med/tråkke på ball i tre sekunder.

- Brukes overlappen, skal den pasningen slås såpass presist at backen skal kunne slå inn på første berøring, og blindt, slik at han velger seg et rom å slå ballen i uten (nødvendigvis) å kikke opp.

- Det at backen får ballen på overlapp utløser dermed de programmerte løpene vi er vante til i feltet, og backen trenger dermed ikke å stoppe for å kikke etter hvem som veiver med armene/er ledig/har veldig lyst på ballen.

Som sagt er dette bare eksempler på hva slags avtaler jeg ønsker meg - poenget er at vi er så tilfeldige offensivt at motspillerne nesten leser spillet vårt bedre enn medspillerne. Da blir vi hundre prosent avhengige av enkeltmannsprestasjoner som lager ubalanse, og veldig sårbare når alle sånne spillere er skadet eller ute av form. Framfor alt må det stilles krav til at pasningsvalgene på siste tredel må tas raskere, slik at vi kan utnytte den ubalansen vi klarer å skape, og da må man ha noen faste trekk som er delvis automatiserte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 14.07.2018 06:47    Post subject: Reply with quote

Nå begynner bortforklaringene på Bendtners underprestering bli rimelig lange og basert på adHoc argumentasjon... Hva med å kalle en spade for en spade?
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 14.07.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Han er shit når laget er shit. God når laget spiller godt.
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 14.07.2018 10:41    Post subject: Reply with quote

Bendtner var dårlig på Island. Men det var resten av laget også. Det er ikke han som bremser laget når ingenting fungerer, det er mye mer som går skeis. Hvor få mål Bendtner har scoret i år er mer et symptom enn en årsak på lagets problemer slik jeg ser det.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.07.2018 11:31    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Hva med å kalle en spade for en spade?


Jeg er helt på linje med deg her. 2 spillemål på 15 kamper som spiss i RBK i eliteserien er alt for dårlig. Punktum. Det er ikke tall vi kan leve med i 2 halvdel av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 14.07.2018 12:27    Post subject: Reply with quote

Bendtner er ikke problemet .
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.07.2018 12:32    Post subject: Reply with quote

Det er et problem at vår faste spiss, største profil og høyest lønnede spiller ikke skårer mer mål, selvsagt er det det. Og det er ikke bare han, men mye Bendtner selv som må gjøre noe med det
.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 14.07.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

Målet mot Brann skulle vært godkjent, ikke Bendtner sin feil at norske linjedommere er helt idioter. Når han får presise innlegg og gjennombruddspasninger scorer han som regel, men det skjer nesten ikke lenger. Men for all del, bare skyld på han..
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.07.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

Ok, så om vi sier 3 spillemål på 15 kamper, synes du det er godkjent? Man kan jo bortforklare og lete etter alle andre muligheter men når det kommer til stykket er tallene horribelt dårlig, uakseptabel og Bendtner vil isåfall være den første på mange mange år som slipper å stå ansvarlig for egen målstatistikk.
Jeg kan bare tenke meg shitstormen Frode Johnsen f.eks ville fått med lignende tall.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 14.07.2018 14:24    Post subject: Reply with quote

Jeg forklarer hvorfor han scorer så lite, men du kommer bare opp med tall gang på gang. Han scoret over 20 mål forrige sesong, derfor har det noe med laget å gjøre at han ikke er der i år. Han er jo i bedre fysisk form enn han var i fjor også. Skader på mitdbanen og vingene må ta noe av skylden. Når de som kommer inn gjerne vil vise seg frem for treneren, går det på bekostning av samspillet ala innlegg og ghennombruddspasninger
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.07.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Laget som helhet har hatt problemer. Da peker man gjerne på trener og profilene i laget som Bendtner og Mike Jensen. Jeg reagerer på at du sier at Bendtner ikke er problemet og det er en gjengangsmelodi her inne. Nei Bendtner er ikke hovedproblemet, men måten han løser rollen iforhold til de rundt seg er et problem og Bendtner har et ansvar å gå foran og skape relasjoner med de rundt seg. Bendtner og laget har sviktet. Og når det kommer til tallene, så er det komplett uforståelig for meg at man absolutt skal forsvare/bortforklare målstatistikken til Bendtner. Den er uansett hvordan man vrir og vender på det helt horribel og noe vi ikke kan leve med i den viktige 2. halvdelen av sesongen som kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 14.07.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

Delvis enig, får se hvordan det går mot valur Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 14.07.2018 15:06    Post subject: Reply with quote

Dette burde ikke være noe å diskutere en gang. Selvfølgelig har Bendtner underprestert kraftig så langt i sesongen. Lagets spill sitter ikke helt som det skal MEN vi er er på 2 plass og bare 2 poeng bak første plassen. Da er det ganske skremmende at vår stjernespiss har scort 2 spillemål på en halv sesong. Det er horribelt og kan ikke på noen måte bortforklares selv om det alltids finnes de som mener jorden er flat uansett hva slags bevis man legger frem.

Bendtner er nede på en delt 19!!!!! plass i toppscorerlisten. Med spillere fra klubber som SIF, VIF, Lillestrøm, Bodøglimt etc som har hatt en mye verre sesong enn oss så langt med mange flere mål. Bendtner slik han fremstår i dag er ett kjempeproblem, både økonomisk og sportslig. Håper virkelig noen kjøper han så fort som mulig slik at begge parter kan gå videre.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 14.07.2018 15:16    Post subject: Reply with quote

Fin tirade, uten noe dybde eller løsning menmen det er vel ikke det viktigste..
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 14.07.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Delvis enig, får se hvordan det går mot valur Tommel'n opp!


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 14.07.2018 15:41    Post subject: Reply with quote

Løsning? Selge Bendtner og satse på Søderlund. Straks er også Vilhjalmsson tilbake og vi bør fortsette med å gi Botheim spilletid selv om det bør bli kortere og lengere innhopp på spissplassen. På sikt bør en ny spiss på plass men det er strengt tatt andre plasser det brenner mer. Økonomisk og sporstlig var det nok ikke i planene til RBK eller Bendtner uansett fra starten at han skulle spille hele 2018 sesongen i klubben. Som nevnt av andre, begge parter har nok havnet i en situasjon de ikke helt håpet på eller regnet med.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 14.07.2018 19:28    Post subject: Reply with quote

Det jeg synes er merkelig med Bendtner i år kontra i fjor er at det virker som han kommer til flere målsjanser i årets sesong enn fjorårets, men at treffprosenten hans er veldig mye lavere. I fjor hadde jeg følelsen av at alle 80 til 100 prosentssjanser var omtrent garantert mål dersom Bendtner fikk sjansen, men i år har han brent unormalt mange store sjanser. Mulig jeg tar feil og at det finnes statistikk som motbeviser meg, men det er bare en følelse jeg har. Burde definitivt ha skåret ett eller kanskje to mål mot Sandefjord.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 15.07.2018 11:06    Post subject: Reply with quote

Jeg var rimelig imponert, og forventningsfull, da Bendtner ble signert, men jeg må innrømme at jeg har blitt mer og mer negativ til hele overgangen. Uten å ha noen som helst statistikk å støtte meg til, så er mitt Inntrykk at RBK som kollektiv har blitt dårligere og dårligere med Bendtner på laget. Lysglimtene har kommet når laget har spilt ekte RBK-fotball, isteden for å bygges opp rundt Lorden, evt de kampene Lorden ikke har spilt.
Må vi bli kvitt Bendtner for å få tilbake dominansen i Norge, og artig underholdende angrepsfotball, eller er det mulig å bruke Bendtner I kollektivet?
Eller er problemet at Kåre notorisk hevder at Bendtner er banens beste uansett, og nekter for at kanskje Bendtner skulle vært benket i enkelte kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 297, 298, 299  Next
Page 145 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb