English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.07.2018 18:07    Post subject: Reply with quote

De mange tror jeg ikke inkluderte meg. Jeg har vel heller vært en som har heller vurdert Vilhjalmsson som sentral på midtbanen fremfor Konradsen, uten at jeg har stått på barrikadene for akkurat det synet da....
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 12.07.2018 02:07    Post subject: Reply with quote

Er så jævla lei av skadeproblemene på vingplass. Når skal de forstå at kronisk skadde spillere som Helland og Dølle ikke kan regnes som førstevalg? For å spille den fotballen vi ønsker er vi avhengige av solide vinger, og de trenger -fart-. Adegbenro kan ikke komme tilbake raskt nok.

Håper vi kan starte utfasingen av kjeks i sommer, og at vi forsterker både bredde og kvalitet på ving. Vi trenger ingen Hazard som backup, men vi trenger raske og kontringssterke spillere - som faktisk henger sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 12.07.2018 09:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har allerede avskrevet 2018 sesongen som en fiasko og fadesen på Island styrker meg i troen. Antallet skader kombinert med en elendig inngang til sesongen av Kåre gjør at vi ikke har noe definert grunnspill og må slite oss til seire. Vi er vel på 5 el 6 plass i antall scorende mål i Eliteserien!
Bare det alene er en skandale. Stallspillerne som ble kjøpt inn ( mini-kon, Stamnestrø, Amundsen m fl) er meget svake kjøp.
Europa kan vi bare glemme, vil bli kasteball i EL, det beste å håpe på nå er topp 3 i ES. Så får man ta lærdommen av 2018 og bestemme seg for om Kåre er rette mann i 2019 eller ikke.
Å feile er en erfaring , det viktige er hvilken lærdom man trekker av den , så langt er jeg skeptisk til Kåre konkluderer og handler rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 12.07.2018 09:29    Post subject: Reply with quote

Støttes.

Sesongen 2018 har vært begredelig selv om vi tar gullet. Gleder meg ikke til kamper lenger, alt av positivitet og engasjement har dalt i takt med den elendige spillestilen vår. Kunne levd med resultatene om vi hadde spilt på Rosenborg-vis. Men igjen, hadde vi spilt på Rosenborg-vis så hadde naturligvis resultatene vært bedre og.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 12.07.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Helt greit for meg å glemme Europa i år. Eneste som irriterer meg, er at vi sårt trenger koeffisientpoengene.
ES er uansett viktigst, og europa burde IKKE gå på bekostning av seriegull.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.07.2018 12:26    Post subject: Reply with quote

Vi trenger noen spillersalg også, og Europa-spill er måten å få det til å bli butikk på...
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.07.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

"Somehing is rotten in the state of Denmark" Mad

Hva i all verden er det som skjer i Rosenborg? Den skadesituasjonen vi har i klubben nå kan jeg aldri huske å ha opplevd før!

Jeg stiller meg selv spørsmålet om hvor godt klubbens medisinske apparat egentlig er. Jeg stiller også et stort spørsmålstegn om hvor stor gjennomslagskraft det medisinske apparatet har overfor den sportslige ledelsen (ev. inkl. styret). For meg kan det se ut som skadde spillere kommer for tidlig tilbake til trening og kamp, slik at de ofte får skaden på nytt. Jeg tenker ikke i første rekke på skader som den Adegbenro har, leging av den får vi ikke vite om er vellykket før om en stund. Jeg tenker mer på spillere som de Lanlay, Konradsen, Helland, Lundemo, Eggen Hedenstad, Helmersen, Jamtfall etc. etc...

Er det slik at det medisinske apparatet slipper spillerne for tidlig etter skade, eller prøver de å holde igjen, men at sportslig ledelse har makt til å ta dem med "før tida"?

Er det andre som har reflektert over dette? Er mitt inntrykk riktig, at RBK sliter mer med gjentatte skader enn de fleste andre klubber?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.07.2018 14:48    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er gift for lysker i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 12.07.2018 15:00    Post subject: Reply with quote

«Nå må ikke du komme rett fra operasjonsbordet og fortelle oss hva vi skal gjøre.»
Da klubblegen i 97 hadde etterlyst mer uttøying etter treningene.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 25.07.2018 00:54    Post subject: Reply with quote

Jeg har helt vondt av den situasjonen klubben har satt seg selv i med håndteringen av det som burde vært helt uproblematisk. Jeg sliter litt med å forstå hva i alle dager det er vi holder på med. Har knotet ned for meg selv en kronologisk rekkefølge på hendelsene den siste uken. Alle er punkter ledelsen både helhetlig og isolert sett må se på og lære av.

- Vi slår ut Valur etter en elendig kamp der Bedtner avgjør med straffescoring på overtid. Kåre sier vi er strålende kampen gjennom.

- Kåre Ingebrigtsen får SMS fra Koteng med spørsmålet Møtes?. Ingebrigtsen tror tilsynelatende selv at det handler om et pågående spillerkjøp, men får kontant beskjed fra styreleder Koteng og styremedlem Bratseth om at han har fått sparken. I samme møte får Kåre beskjed om at Hoftun også må gå. Det én uke før den viktige kampen mot Celtic.

- Før daglig leder Tove Dyrhaug og Trond Alstad rekker seg ned til Hoftuns kontor, har Kåre allerede ringt og meddelt beskjeden til Hoftun om at han også må gå. Til tross for at Pereira også sitter i rommet, viderebringer Dyrhaug beskjeden til Hoftun. Sistnevnte er sjokkert over prosessen.

- Koteng innkaller til pressekonferanser sammen med Rini Coolen og uttaler at Kåre Ingebrigtsen har fått sparken i en svært rotete seanse.

- Akademisjef Rini Coolen med Trond Henriksen overtar det midlertidige ansvaret som Rosenborgs trenerteam frem til et tydelig steg opp fra Kåre blir ansatt. Koteng sier vi har penger å bruke.

- Nils Arne Eggen er tidlig ute i media og støtter styrets avgjørelse om å sparke Ingebrigtsen og Hoftun.

- Spillerne nekter å uttale seg til pressen og sier at de skal komme med en felles pressemelding senere. Der blir det uttrykt at de er monumentalt uenige i styrets avgjørelse og at de ber om at Ingebrigtsen og Hoftun blir gjeninnsatt i det som ville vært et umulig arbeidsforhold mellom trener og styre.

- Ivar Koteng er avbildet feirende og glisende med Kåre Ingebrigtsen etter 90 spilte mot Valur til tross for at han på daværende tidspunkt vet at sistnevnte får sparken påfølgende dag.

- Koteng deltar på et dybdeintervju med Petter Rasmus og Birger Løfaldi der han forklarer prosessen og hvorfor Ingebrigtsen må gå. Ingen trener er klar og Koteng er uklar på om hvorvidt styret har en liste med aktuelle kandidater eller ikke. Han sier videre at Ingebrigtsen mister jobben i mangel på utvikling og at Rosenborg nå er i en posisjon der vi kan ta steget videre med den riktige treneren.

- Coolen gjennomfører sitt første møte med spillerne og forklarer hvordan han er som trener og inkluderer spillerne med å prate om hva de tenker om den nåværende situasjonen.

- Rini Coolen leder sin første Rosenborg-trening. Han er lite involvert innledningsvis og lar den alltid energiske Trond Henriksen lede treningen. Coolen gjør ingen store endringer på opplegget og forklarer det med at det ville vært dumt å innføre noe helt nytt så kort før den viktige kampen mot Celtic.

- Coolen finner ut hvordan laget skal fremstå fremover og kommer i samråd med spillerne frem til laguttak og formasjon mot Celtic. Han sier etter møtet at han ønsker å løfte Bendtner noe sistnevnte stiller seg positivt til.

- Stig Inge Bjørnebye er bortreist på ferie og ikke en synlig del av prosessen. Senere får vi vite at han ikke har vært på ferie, men borte på jobbreise. Han uttaler seg ikke om treneravsettelsen.

- En gjeng supportere takker av Ingebrigtsen og Hoftun med en markering utenfor Lerkendal. I opptakten har en del av Rosenborg Crew fått tydelig beskjed om at de ikke får lov til å delta på arrangementet. Dette avfeies av daglig leder Tove Dyrhaug umiddelbart. Skotske aviser finner seansen merkelig.

- Mike Jensen er ordknapp i alle intervju han deltar i og ønsker ikke å prate om treneravsettelsen eller forholdet til styret.

- Rosenborgs fly til Skottland blir tre timer forsinket. Treningen tirsdag kveld blir utsatt. Helland er ordknapp om treneravsettelsen, mens Søderlund tydelig er lite berørt og sier han har vært borti liknende situasjoner før og ser fremover.

- Både Koteng og Rini Coolen roter med dagen for når sistnevnte fikk forespørsel om å ta over trenerjobben dagen før kamp mot Celtic. Dette skaper ytterligere uro.

- En rekke kommentatorer i forskjellige aviser skriver kritisk om Koteng og styrets håndtering av saken. Flere ber Koteng gå.

- Ivar Koteng mener at Kåre Ingebrigtsen lyver til media når sistnevnte sier han fikk høre av folk i klubben at Coolen fikk tilbud om trenerjobben allerede mandag. Ingebrigtsen slår tilbake og sier det motsatte og at han fortsatt ønsker Rosenborgs beste.

- Nils Arne Eggen uttaler til Avisa-ST at han fortsatt er enig i treneravsettelsen og at han var en aktiv rådgiver i prosessen som førte til at Kåre og Erik måtte gå. Han uttaler videre at Rosenborg som klubb har gått vekk fra RBK-stilen, at klubben trener for mye på små baner og at det å spille med Helland og Bendtner samtidig er som å spille med ni spillere.

- Trenerforening blir dratt inn i saken og Ingebrigtsen og Hoftun krever forhandlinger om sluttpakke. En advokat uttaler seg og mener Rosenborg bryter arbeidsmiljøloven.

- Celtic slår Rosenborg fortjent 3-1 i Coolens første kamp.

Føy til hendelser jeg har glemt og start gjerne en diskusjon om hvordan dette kunne vært håndtert annerledes.


Last edited by Der Kaiser on 25.07.2018 23:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 25.07.2018 00:59    Post subject: Reply with quote

Kunne vært håndtert annerledes, men ble heldigvis håndtert.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 25.07.2018 00:59    Post subject: Reply with quote

Eneste jeg synes er litt kritikkverdig er at Hoftun kunne fått en litt mer redelig beskjed.

Utover det så synes jeg styret ved Koteng har gjort det meste riktige. Kveldens episode rundt når Coolen endrer ikke på det, selv om det fremstår veldig merkelig at de klarer å lage et rot ut av noe så enkelt som når han fikk spørsmålet.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1229

PostPosted: 25.07.2018 01:24    Post subject: Reply with quote

Enig. Hadde kalt Erik inn sammen med Kåre uansett hva som står i 'boka'. De trør nå rundt hverandre på lille Brakka hele tiden.

Hva er prblemet med foresp mandag? En gang må det gjøres før styremøte og hvis kamp kommer tett på så er det helt greit å vente med avskjed til ferdigspillt. -Naturlig med en uformell henv først når det er internt. At C&K knoter litt med dette er ikke et problem. KI skuffer meg etter opptreden i går.
Back to top
View user's profile Send private message
uptherosens
Junior


Joined: 29 Jul 2014
Posts: 68

PostPosted: 25.07.2018 08:57    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser: bra tidslinje, men pressekonferansen var vel samme dag som KI fikk beskjed?
Quote:
- Koteng innkaller til pressekonferanse dagen etter sammen med Rini Coolen og uttaler at Kåre Ingebrigtsen har fått sparken i en svært rotete seanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 25.07.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

Tenk at det RBK laget er så sykt dårlig. Vi møter et Celtic lag som er i oppkjøring. Med 5-8 skadde spillere. Men som torturer oss og kunne ha vunnet 6-1, 7-1 om de ville det. Et hav av nivåforskjell.

Nå trenger laget teknikere, fart og et godt grunnspill/spillestill. Laget består av feige spillere som ikke evner så mye. Det trengs blod fra utlandet. Norske spillere er ikke gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 25.07.2018 23:09    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Tenk at det RBK laget er så sykt dårlig. Vi møter et Celtic lag som er i oppkjøring. Med 5-8 skadde spillere. Men som torturer oss og kunne ha vunnet 6-1, 7-1 om de ville det. Et hav av nivåforskjell.

Nå trenger laget teknikere, fart og et godt grunnspill/spillestill. Laget består av feige spillere som ikke evner så mye. Det trengs blod fra utlandet. Norske spillere er ikke gode nok.

Spørsmålet er om vi får tak i slike spillere. Jeg har mista trua. Vi konkurrerer med Brann om en spiller som ikke engang vil hverken til oss eller Brann.

Det sier en del.
Jeg er en slagen mann og kan ikke engang se hvor vi ender. Ender opp med at vi skal leke i samme dam som VIF, Brann og Sandnes ULF.

CL og EL er i mine øyner far away ...
Back to top
View user's profile Send private message
Kristiansen
Junior


Joined: 13 Feb 2017
Posts: 39

PostPosted: 25.07.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Aner ikke hvor denne passer inn, men:

https://www.vg.no/sport/f...en-kritikk
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 25.07.2018 23:46    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at det er to stykker som ikke tar konstruktiv kritikk innover seg.
Det er det eneste jeg kan si om denne saken fra VG.

Det er bare å se kveldens kamp, om noen gidder, så har vi svaret på hvem som har rett her.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 25.07.2018 23:47    Post subject: Reply with quote

Coolen gjorde et poeng ut av at han tok med spillerne på råd og at de i fellesskap lagde kampplanen inn mot Celtic. Det endte i noe vi aldri har prøvd før under Kåre, en slags 4-4-2/4-4-1-1 med Mike Jensen som frimerke på Brown. Hva sier egentlig det om spillernes tro på det vi holdt på med under Kåre?
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 25.07.2018 23:47    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Det er lenge siden han har vært involvert som fotballtrener. Han er en mann man skal ha respekt for i Rosenborg, men tidene endrer seg. Og nå har vi andre som konsentrerer seg om det. De som ikke trener lenger, bør kanskje forbli det, er danskens svar overfor VG.


Synes alltid slike utspill er flåsete. Selv om du er pensjonert kan du si din mening dersom noen spør om den. Så hva han skal forbli er jeg litt usikker på, om det er i pensjonstilværelsen, så tror jeg ikke Eggen er videre uenig i det.

Forøvrig har NAE selvfølgelig helt rett i kritikken, selv om det også skal sies at hverken Bendtner eller Helland utnyttes godt i dagens RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 25.07.2018 23:49    Post subject: Reply with quote

Eggen treffer i alle fall spikeren på hodet så det synger. Hvordan dette laget skal kunne spille oppofrende Rosenborg-fotball med diltende Bendtner og Helland på laget er et mysterium.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 25.07.2018 23:54    Post subject: Reply with quote

Jeg kjøper i hvert fall ikke dette nye tider-argumentet profilerte folk rundt og i klubben stadig slenger i bordet. Eggens idéer både innen fotball og ledelse er da sannelig stadig aktuelle. Det også på høyeste internasjonale nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 25.07.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

Hvis du skal spille i 433 med en target man som ikke jobber defensivt (Bendtner), er du fullstendig avhengig av enorm arbeidskapasitet på indreløper og vinger i førsteforsvarsjobben. Så jeg tror det er mulig å spille med Bendtner, men da kan du ikke spille med Helland. Da blir vi stående igjen med Mike, Levi og en daff Trondsen som forsvar i overgangsfasen og i mot etablert som det reele første presseleddet.

Last edited by apresthus on 25.07.2018 23:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 25.07.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

Eggen har en helse som skranter, men et (fotball)hode som overgår det aller meste i fotball-Norge og vel så det. Har mer oversikt og koll fra godstolen på Fannrem, enn de som er på feltet daglig. Det lukter ikke lenger sagmugg, men han han er så absolutt i manesjen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 26.07.2018 00:02    Post subject: Reply with quote

Jeg kan være med på en diltende Helland, blir ekstra sykelig med en Hedenstad som ser skrekkslagen ut defensivt. Men Bendtner kan dere bare legge på hylla. Vi har europeiske storlag med Zlatan, Ronaldo, Neymar osvosv.. De er ikke noe stjerneeksempler på førsteforsvarere de heller, men de vinner jo alt fordi om.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 38, 39, 40  Next
Page 24 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb