English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.03.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

– Det er en årsak til at jeg har vært i de klubbene jeg har vært. Både i Norge og i utlandet. Jeg har også tatt medaljer i eliteserien. Men selvfølgelig: Det er opp til meg å bevise det, smiler Demidov.

Kona Christina Vukicevic Demidov var en av Norges beste friidrettsutøvere da hun var aktiv. Som Tyrving-utøver løp hekkeløperen sine runder på tartandekke på Nadderud.

– Hehe. Det stemmer nok det. Vi prater ikke så mye jobb hjemme, sier Demidov.

Han sier at de har solgt huset på Jar, og bor nå i et rekkehus på Fornebu.

– Vi har alltid trivdes her i Bærum, sier han.

Les mer: – Hadde jeg gått for penger, hadde jeg ikke valgt Stabæk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.06.2018 15:18    Post subject: Reply with quote

Så er Ordinas ferdig i Stabæk. Det har vært trenerskifte-bonanza i Eliteserien i flere år, men denne våren/sommeren må da vel være ny rekord?

Ordinas, Dempsey, Powell, Skullerud, og Erlandsen ut hittil; i nesten en tredjedel av lagene i ligaen har hovedtreneren forsvunnet siden slutten av april - altså i løpet av et par måneder.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 27.06.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Urk....

Ansetter de Skullerud nå er fadesen komplett....
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.06.2018 15:30    Post subject: Reply with quote

Erlandsen er jo ledig! Idea

Hva tenker du som Stabæk-mann om avskjedigelsen?

Jeg ser det fra utsiden, men jeg ser på Stabæk-modellen de siste årene som konstant brannslukking. Det er veldig mye ungt og urutinert, og så hentes det noen leiesoldater for å redde nå-situasjonen, vel vitende om at det er tilbake til tegnebrettet når leieavtalene er over om et halvår-år.

Bradley er kanskje målestokken, noe som gjør ting vanskelig. Han lyktes med leiesoldat-modellen til gangs, men etterlot deg også med det ei lekk skute som styre og stell måtte lappe (nok en gang). I år synes jeg heller ikke Ordinas har fått samme forutsetninger til å gjøre det bra, selv om det kan se ut som kravene er like høye. Med Ohi ute av scoringsform (en form som sto for mye av suksessen i fjor), få om noen vellykkede lån/kjøp som tilfører rutine, et lovende, dog svært ungt og urutinert lag, og Demidov som ikke har erstattet Skjønsberg i nærheten av det man sikkert håpet, ser Stabæk rett og slett ikke ut som kandidat til noe særlig bedre enn midten av tabellen.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 27.06.2018 16:23    Post subject: Reply with quote

Vi mistet Alvbåge, Skjønsberg og Lumanza. Det er 3 av 4 i sentrallinja. I tillegg er Kassi og Nije ute med skade. Det er ganske mange toneangivende spillere ut på en gang.

Bortsett fra Demidov er det vel ikke noe av det som har kommet inn som har hatt nivået inne. Jeg sa i vinter at det var naivt å tro at Vetlesen skulle kunne bære midtbanen, jeg mener det er der problemene våre først og fremst ligger.

De satte opp Ordinas for et fall og de fikk varene levert som bestilt. Nå tror jeg ikke det var med ond vilje, men resultatet er jo det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.06.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Haha driver Stabæk å prater med Graeme Souness? Haha la det skje!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.06.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

Tenker alltid på denne saken når Souness omtales. Mad

Flyttet forresten noen innlegg hit. Hovedtanken med den generelle eliteserietråden er i mine øyne å diskutere kamper og situasjonen i serien og ikke alt som skjer i de ulike klubbene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.07.2018 10:24    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...r/69986821

Henning Berg tilbake i eliteserien da
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 04.07.2018 10:29    Post subject: Reply with quote

Litt overraskende. Trodde han så på seg selv til å være for god for Norge og Eliteserien, spesielt Stabæk. Men kan kanskje bli bra dette.
Kontrakt ut 2019.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.07.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

Lurer på om det er noen på Åråsen som er litt bitre på at de ikke fikk ut fingeren nå. Men det kan jo selvsagt være forsøkt uten hell.

EDIT: Det sier vel for øvrig litt om Bergs standing i fotballen. Det var jobb i Europa som var greia, men når han nå får en bunnklubb i Norge som første jobb siden (sparken i) 2016, tyder det vel kanskje på at han har stukket fingeren i jorda og innsett at han ikke har det navnet han trodde?
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 04.07.2018 11:24    Post subject: Reply with quote

ja ja, interessant.

Han har vært på blokka før også vet jeg, men det var dette med den berømmelige timinigen.

Vi har jo et ganske likt set up vis-a-vis NTG som det Lyn hadde da han var trener der. Så det er vel kanskje det mest naturlige sammenligningsgrunnlaget. Så har han fått litt erfaring og påfyll fra najonal og internasjonal fotball siden den gang.

Så får vi se hvordan det utvikler seg, men i utgangspunktet tror jeg det kan bli en bra relasjon i noen år fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 04.07.2018 14:27    Post subject: Reply with quote

Som GG her tror jeg faktisk dette er en ganske god match. Det han fikk til med Lyn den gangen synes jeg var ganske imponerende, og mye av det Stabæk holder på med minner om det laget han hadde den gangen. Uten de ekstreme råtalentene han fikk jobbe med selvfølgelig. Spennende dette.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 04.07.2018 14:36    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi får oppleve nye store øyeblikk som dette. Very Happy

https://www.siste.no/elit...93-2111299
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 04.07.2018 14:52    Post subject: Reply with quote

Sitat Berg: "Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett."

Denne uttalelsen er vel det jeg mest forbinder med Henning Berg - jeg synes dette er en utrolig kommentar. Den er jo blitt klassisk.

Dommeren må jo blåse straffe når han ikke kan se at det ikke er straffe...
Rolling Eyes
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 04.07.2018 15:45    Post subject: Reply with quote

Mener han i et tv-intervju den gangen påpekte at han var enig i at det var et straffespark, men siden dommeren umulig kan ha sett det, var det feil å blåse. Det er uansett en av de mest kokko uttalelsene jeg har vært borti etter en kamp her til lands
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.07.2018 16:00    Post subject: Reply with quote

Det var omvendt, slik BalleK skriver. Det var i en kamp mot oss med Lyn. Jeg mener det var Iversen som var nede og ryddet i feltet hvor ballen traff låret hans, og Berg ropte på straffe. Etter å ha sett reprisen proklamerte han: Det var ikke straffe, men det så ut som det. Og dommeren må jo dømme etter hva han ser.

Ergo mente han at de ble snytt for en feil idømt straffe.

Klassiker i norsk fotballhistorie, den der.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.07.2018 17:14    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...n-til-berg

Tenker mer på den jeg når det gjelder Henning Berg og eliteserien Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.10.2018 21:50    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer at Morten Skjønsberg fullt fortjent ble innlemmet i "Stabæk Hall of Fame" i dag, men leser også at Alanzinho er der. Brasilianeren ble innlemmet som fjerde medlem (Skjønsberg nummer fem). Greit nok at han var en god og viktig spiller for Stabæk, men er det ikke litt snodig å gi en slik hedersbetegnelse til en utlending med såvidt over 80 kamper?

Eksempelvis hadde Sapara nesten 20 kamper mer hos oss, og selv om de fleste husker ham som en meget god og viktig spiller, er han rimelig langt fra en legendestatus. Og ja, jeg vet vi har hatt flere klassespillere enn Stabæk gjennom årene, men jeg synes konseptet blir noe utvannet om kriteriene er såpass løst definert og tilsynelatende vurderes fortløpende.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 06.10.2018 22:02    Post subject: Reply with quote

Ikke så mye å ta av der som her, så da ligger vel lista endel lavere (eller sammenlignet med de andre spillerne som har vært der er vel mer riktig å si)
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.10.2018 23:45    Post subject: Reply with quote

De har jo det ene gullet. Da er det ikke så rart at den viktigste spilleren i den perioden får en slik status. Men jeg er enig i at det er tynt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 08.10.2018 10:11    Post subject: Reply with quote

Nå må vi ikke glemme formatet på spilleren vi snakker om her - det var kun Cristiano Ronaldo som kunne måle seg med Alanzinho i dribleferdigheter. I absolutt hele verden, altså.

Dette ifølge Nils Johan Semb da han kommenterte Stabæk-kamp, så det må jo være sant.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.10.2018 10:45    Post subject: Reply with quote

Hehe.

Men jeg kan forstå avgjørelsen jeg. Alanzinho var en spiller med et maksnivå Stabæk aldri har sett maken til, et slags monument for de gode tidene. Det er ikke urimelig å hevde at klubben ikke vil besitte en så dominerende spiller på aldri så lenge, og dermed ikke urimelig at en kort legendeliste i en ung klubb inkluderer ham som symbol på den suksessperioden han var en vesentlig del av.

Sapara for oss er jo en god sammenligning, han kom inn og tok Lerkendal med storm, og fungerte som en påminner om hvor mye bedre enkeltspillere som fantes rundt omkrig i Europa, sammenlignet med våre litt akterutseilte profiler. Synd for Marek at vi har huet og ræva fullt av legender i klubben, for vi har ikke mange enkeltspillere som har vært så toneangivende alene i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 08.10.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

Jeg synes jo Sapara er i vannskorpa til å være en slags legende for oss, men det er jo ikke lett når man kunne fylle to første-ellevere bare med midtbanespillere på topp nivå. Det er jo helt umulig å sette grensa i en klubb som RBK som har hatt suksess over så lang tid...
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 09.12.2018 20:52    Post subject: Reply with quote

Da blir det Eliteserie-spill i 2019 også for STB. Vet hvertfall om én forumbruker som er brukbart fornøyd med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 09.12.2018 21:29    Post subject: Reply with quote

Jah...

Det er på et selvmål...
Det må kalles minste mulige margin...
IA må steo up his game, eller finne seg noe annet å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Next
Page 62 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb